Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
صنایع شیمیاییغذایی و دارویی

کاربرد اسانس های نوشابه چیست؟ خواص و قیمت خرید و فروش آن

نوشابه ها از انواع نوشیدنی هایی هستند که علاقه‌مندان زیادی را به خود جلب نموده‌اند.

خرید و فروش مواد شیمیایی صنایع غذایی و دارویی - - بازرگانی امید
خرید و فروش مواد شیمیایی صنایع غذایی و دارویی – – بازرگانی امید

این طعم بی نظیر در نوشابه ها به دلیل استفاده از انواع اسانس های نوشابه است. کاربرد اسانس های نوشابه در طعم های مختلف می تواند نظر افراد با سلایق مختلف را به این نوشیدنی جلب نماید. استفاده از اسانس های نوشابه علاوه بر تولید نوشیدنی، در تولید محصولات غذایی دیگر همچون پاستیل، آب نبات و شکلات و ژله و… نیز مورد استفاده قرار می گیرد. انواع اسانس های نوشابه با طعم های مختلف تولید و در بازار عرضه می شوند. بسته به نوع اسانس، قیمت آن می تواند از مقادیر مختلفی برخوردار باشد. معمولا قیمت اسانس های نوشابه با طعم های خاص و کمیاب نسبت به سایر انواع بیشتر است. برای خرید اسانس نوشابه می توان به سایت های معتبر فروش اسانس مراجعه نمود.

در ادامه این مطلب قد داریم به بررسی فواید و مزایا اسانس های نوشابه و نحوه خرید و فروش و قیمت آن بپردازیم. نشریه علمی جهان شیمی فیزیک قبلا هم به بررسی اسانس هایی همچون اسانس فلفل، اسانس فلفل قرمز، اسانس فلفل سیاه، اسانس تمبر هندی و… پرداخته است. با ما همراه باشید تا بیشتر با انواع اسانس های نوشابه آشنا شوید.

اسانس چیست

زادگاه واقعی اسانس‌ها را می توان به مصر باستان نسبت داد. مصریان گیاهان را کاشته و از اسانس آن ها در محصولات آرایشی و بهداشتی و اهداف دارویی استفاده می کردند. فرآیند مومیایی کردن فراعنه نیز از موارد استفاده از اسانس ها در مصر بوده است.

اسانس ماده ای طبیعی است و از گیاه یا مواد طبیعی دیگر، توسط فرآیند تقطیر یا فرآیند های اسانس گیری دیگر بدست می‌آید. اغلب اسانس ها توسط فرآیند تقطیر با آب اسانس گیری می شوند. این اسانس‌ها طبیعی بوده و دارای خواصی منحصر به فرد هستند. بسیاری از اسانس ها به دلیل خواص درمانی فوق العاده در صنایع دارویی به کار می روند. برخی دیگر نیز به دلیل رایحه دلنشین در صنعت تولید عطر به کار می روند. اسانس ها مایعاتی آب گریز و غلیظ هستند که سرشار از ترکیبات شیمیایی فرار هستند. خواص این ترکیبات پرمصرف از همین ترکیبات منشا می گیرد. انواع اسانس در گرید های خوراکی و صنعتی تولید شده و در بازار خرید و فروش این محصولات عرضه می گردد.

کاربرد اسانس های نوشابه چیست؟ خواص و قیمت خرید و فروش آن
کاربرد اسانس های نوشابه چیست؟ خواص و قیمت خرید و فروش آن

کاربرد اسانس ها

اسانس‌ها در آروماتراپی کاربردهای زیادی دارند. بعلاوه از خواص اسانس ها در موارد دیگری هم بهره برده می شود. طرز استفاده از اسانس های خوراکی با توجه به صنعت مورد مصرف، تعیین می گردد. استفاده های موضعی از اسانس های روغنی موجب جذب آن ها از طریق پوست خواهد شد. در ادامه به برخی از کاربرد های انواع اسانس های خوراکی و صنعتی اشاره شده است.

  • پخش بو در پخش کننده ها
  • استفاده از اسانس ها در تولید
  • کاربرد در خوشبو کننده های منازل و محیط های کار و… .
  • استفاده در محصولات آرایشی و بهداشتی.
  • کاربرد در صنایع غذایی جهت طعم دار کردن و افزایش ماندگاری مواد غذایی
  • از اسانس ها می توان به عنوان جایگزینی ایمن و سازگار با محیط زیست به عنوان مواد دفع کننده پشه استفاده نمود..

اسانس نوشابه چیست

همان طور که گفته شد اسانس‌ها در انواع گوناگونی همچون اسانس‌ های صنعتی، خوراکی، غیر خوراکی، دارویی و…. تولید و در بازار عرضه می شوند. هر کدام از انواع اسانس کارایی خاصی دارند. اسانس‌های خوراکی از انواع پرمصرف در تولید هستند. اسانس نوشابه هم از انواع اسانس های خوراکی است که بسیار شناخته شده است و کاربرد دارد. اسانس خوراکی در انواع محلول در الکل، محلول در روغن و محلول در آب تهیه و عرضه می شوند. البته اسانس های محلول در آب و محلول در روغن بیش از سایر اسانس ها کاربرد دارند.

کاربرد اسانس های نوشابه

این محصول از کاربرد های فراوانی برخوردار است. امروزه کمتر محصولی در بازار یافت می شود که در آن از انواع اسانس استفاده نشده باشد. اسانس ها درواقع از پرمصرف‌ ترین مواد افزودنی به مواد خوراکی، آرایشی، دارویی، بهداشتی و …. هستند.

اکثر فرآورده‌ های خوراکی از طعم و بوی مطبوعی برخوردارند. این عطر و طعم مطلوب اغلب به دلیل استفاده از اسانس‌ها در مواد خوراکی است. اسانس نوشابه هم از اسانس های مورد علاقه بوده و به همین دلیل بسیار مورد استفاده قرار می گیرد. در ادامه به برخی از کاربرد های این اسانس اشاره شده است.

  • کاربرد در صنایع غذایی جهت تولید آدامس، ژله، تولید نوشابه، کیک، نوشیدنی ، بیسکویت و… .
  • استفاده در صنایع تولید محصولات بهداشتی

موارد مصرف اسانس کولا

از این اسانس در تولیدات صنایع غذایی کاربرد های زیادی صورت می گیرد. در ادامه به برخی از موارد مصرف آن اشاره شده است.

  • نوشابه کولا
  • نوشیدنی های انرژی زا
  • انواع آب نبات
  • تولید آب میوه
  • تولید پاستیل و ژله
  • و…

اسانس های نوشابه کولا

مصرف اسانس نوشابه کولا در کارخانه ها برای تولید انواع نوشیدنی مانند نوشیدنی های انرژی زا، انواع آبمیوه ها، دلستر و نوشابه، آب نبات و پاستیل، کیک و بیسکوییت و… استفاده می شود.

کاربرد اسانس های نوشابه چیست؟ خواص و قیمت خرید و فروش آن
کاربرد اسانس های نوشابه چیست؟ خواص و قیمت خرید و فروش آن

عصاره دانه کولا خواص اسانس نوشابه سیاه را به ارمغان می آورد. دانه کولا از درختانی بلند به دست می آید که برگ‌های بیضی شکل و گل‌هایی زرد رنگ دارد. درختانی که از آن ها دانه کولا گرفته می شود، از قدیمی ترین درختان کره زمین بشمار می آیند. این درختان در نیجریه وجود داشته و مردم زیادی از کشورهای گرمسیری از فواید آن در سلامتی بهره می برند. دانه های کولا درون میوه و در پوششی کمرنگ قرار گرفته اند. این دانه ها بویی شبیه بوی رز و طعم کمی تلخ دارند. دانه های کولا سرشار از ترکیباتی همچون تئوفیلین، تئوبرومین و کافئین است.

اسانس نوشابه کولا دارای خواصی مشابه دانه های کولاست. فواید مصرف اسانس نوشابه کولا شامل تأمین انرژی، سرکوب نمودن اشتها، برطرف شدن میگرن، بهبود بیماری صبحگاهی، درمان انواعی از عفونت ها و …. است. وجود کافئین و تئوبرومین موجود در کولا موجب احساس سرخوشی خواهد شد.

امروزه شربت کوکاکولا یا نوشابه کولای گازدار یکی از نوشیدنی های بسیار پرطرفدار در جهان است. در این نوشیدنی های محبوب اغلب از اسانس نوشابه کولا استفاده می شود.

خواص اسانس های نوشابه سیاه

کافئین موجود در این اسانس سطح انرژی را افزایش می دهد. بنابراین استفاده از اسانس نوشابه کولا در نوشابه های انرژی زا بسیار مورد توجه قرار دارد.

برای درمان افسردگی از این ماده پر مصرف بسیار استفاده می گردد و این ماده موجب ایجاد احساس نشاط در فرد می گردد.

در  بهبود بیماری هایی مانند بیماری روده ای، یبوست، دندان درد، بیماری های پوستی و آسم از این اسانس ها می توان استفاده نمود.

کافئین اثرات محرک داشته و درست مانند چای و قهوه باعث رفع خستگی می‌ گردد. این ماده مدر است و با تحریک دستگاه گوارش به هضم بهتر غذا کمک خواهد نمود. این ماده تا حدودی باعث افزایش نیرو شده و از خواب‌ آلودگی جلوگیری می کند. از طرفی مقدار این ماده در نوشابه‌های سیاه بسیار کم است و بنابراین اعتیادآوری ضعیفی دارد. از اسانس کولا به مقدار بسیار اندک در محصولات استفاده می شود.

مقدار مصرف این اسانس بخاطر کافئین به صورت محدود است. مقدار ۴۰۰ میلی گرم کافئین برای هر فرد در طول روز توصیه شده و بیشتر از این مقدار می تواند منجر به بروز عوارض جانبی گردد.

عوارض اسانس های نوشابه کولا

این اسانس اگر به اندازه مجاز مصرف شود، عوارضی را در پی نخواهد داشت. اما در صورت مصرف بیش از حد عوارضی همچون بیخوابی و اضطراب، سردرد و سرگیجه و افزایش ضربان قلب و درنهایت بیماری های قلبی را ایجاد خواهد نمود.

این اسانس حاوی ترکیباتی است که فشار خون را افزایش می دهد. بنابراین اشخاصی که فشار خون دارند باید در مصرف این ماده احتیاط کامل را به عمل آورند.

مصرف این محصول موجب کاهش جذب آهن می گردد. بنابراین باید در مصرف آن کنترل شده عمل نمود.

زنان باردار نیز باید از محصولاتی مانند نوشابه سیاه کمتر استفاده کنند.

قیمت اسانس های نوشابه

قیمت اسانس های نوشابه به گرید تولید شده آن وابسته است. این ماده در گرید های خوراکی و صنعتی در بازار عرضه می گردد. گرید هایی که در صنایع غذایی و دارویی استفاده می شوند، از قیمت های بالاتری برخوردارند. نرخ ارز و شرکت تولید کننده نیز از دیگر عوامل موثر بر قیمت این محصول هستند. قیمت محصولات خارجی یا وارداتی نسبت به محصولات ایرانی بیشتر بوده و نرخ ارز هم تاثیر بیشتری بر قیمت محصولات خارجی دارند.

خرید و فروش اسانس‌ های نوشابه

خرید و فروش این اسانس هم مانند اسانس های دیگر در بازار جهانی بسیار صورت می پذیرد. زیرا از خواص اسانس نوشابه در تولید بسیاری از محصولات صنعتی استفاده می شود. برای خرید این اسانس می توان به روش های حضوری یا غیر حضوری اقدام نمود. خرید از طریق سایت های معتبر امکان خریدی بی واسطه و بصرفه را برای خریدار فراهم نموده است. البته در خرید خود دقت نموده و تنها از منابع معتبر اقدام به خرید محصول نمایید.

کاربرد اسانس های نوشابه چیست؟ خواص و قیمت خرید و فروش آن
کاربرد اسانس های نوشابه چیست؟ خواص و قیمت خرید و فروش آن

سخن آخر

در این مطلب از نشریه علمی جهان شیمی فیزیک به بررسی خواص و کاربرد اسانس‌ های نوشابه پرداختیم. این اسانس ها در صنایع مختلفی همچون غذایی و بهداشتی کارایی دارند. کاربرد این اسانس در نوشیدنی ها موجب ایجاد طعم و مزه بی نظیر می گردد. قیمت خرید و فروش اسانس‌های نوشابه به عواملی همچون خلوص و گرید تولید شده وابسته است. برای خرید این اسانس می توان به سایت های معتبر فروش مراجعه نمود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا