Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
عمومی

کاربرد اسانس آدامس چیست؟ خواص و قیمت خرید و فروش آن

امروزه استفاده از انواع اسانس در صنایع جایگاه ویژه ای یافته است. کاربرد اسانس در محصولات منجر به تقویت یا بهبود طعم و عطر و فروش بیشتر محصول خواهد شد. اسانس آدامس از انواع اسانس‌هایی است که در صنایع کاربردی گسترده دارد. کاربرد اسانس آدامس در صنایع غذایی و صنایع آرایشی و بهداشتی دیده می شود. خواص اسانس آدامس با داشتن رایحه ای مطبوع منجر به استفاده های مختلف از آن شده است. انواع اسانس آدامس در گرید های خوراکی و غیر خوراکی تولید و در بازار عرضه می شوند. همچنین اسانس های آدامس در طعم های مختلفی نیز عرضه می گردند. قیمت اسانس آدامس تحت تاثیر عوامل مختلفی قرار دارد که در ادامه این مطلب بررسی خواهد شد. برای خرید انواع اسانس آدامس می توان به سایت شرکت های عرضه کننده مراجعه نمود.

در ادامه این مطلب به بررسی خواص و ویژگی و کاربرد اسانس آدامس در صنایع و همین طور قیمت و نحوه خرید و فروش آن می پردازیم. با ما همراه باشید تا بیشتر با کاربرد این اسانس آشنا شوید. نشریه علمی جهان شیمی فیزیک قبلا هم به بررسی اسانس‌هایی چون اسانس گل مریم، اسانس خامه، اسانس زغال اخته، اسانس تمبر هندی و… پرداخته است.

اسانس چیست

اسانس نوعی ماده است که بوی قوی داشته و با نام عطرمایه یا اسانس اساسی نیز شناخته می شود. اسانس‌ها اغلب از طریق فرآیند تقطیر با آب به دست می آیند. اسانس‌ها در انواع خوراکی و صنعتی تولید و در بازار عرضه می شوند. اسانس خوراکی به دلیل داشتن عطر و رایحه در انواع محصولات استفاده می شود. صنایع مختلفی از کاربرد انواع اسانس در تولیدات خود بهره می برند. صنایع غذایی از جمله مهم ترین صنایع مصرف کننده اسانس‌هاست. اسانس ها در انواع طعم های میوه ای، گلی و ادویه ای و… تولید و در صنعت مورد استفاده قرار می گیرند. انواع اسانس های صنعتی هم در تولید محصولات آرایشی و بهداشتی به کار می روند.

"کاربرد

از کاربرد های اسانس خوراکی برای طعم دار و معطر کردن محصولات غذایی استفاده می شود. اسانس‌ها امروزه از پرکاربردترین و پرمصرف ترین افزودنی های خوراکی، بهداشتی و آرایشی، دارویی و… هستند. امروزه کمتر محصولی یافته می شود که در ترکیبات آن ها از انواع اسانس های خوراکی به کار نرفته باشد. اسانس را می توان از انواع گیاهان، میوه ها و حتی خشکبار تهیه و استفاده نمود.

کاربرد اسانس در تولید آدامس، نوشیدنی ، بیسکوییت، تافی، بستنی، شکلات، انواع ژله و پاستیل و… صورت می پذیرد. با خرید اسانس آدامس خوراکی می توان در تولید محصولات غذایی مختلف از آن بهره برد. در ادامه این مطلب به بررسی خواص و کاربرد اسانس آدامس می پردازیم.

آدامس چیست

آدامس ماده ای نرم و لاستیکی بوده که توسط صنایع غذایی برای جویدن عرضه می گردد. آدامسها انواع مختلفی داشته و توسط شرکت های مختلفی نیز تولید می گردند. آدامس ها اغلب به دلایل مختلفی همچون گرفته شدن بوی بد دهان، محافظت از دندان ها، کنترل وزن، افزایش هوشیاری، بهبود دستگاه گوارش، مبارزه با استرس و… استفاده می شوند. انواع آدامس از ترکیبات مختلفی تولید می شوند. در ادامه به برخی از آن ها اشاره شده است.

  • صمغ
  • رزین
  • ترکیبات پرکننده
  • ترکیبات نگهدارنده
  • نرم‌ کننده ها
  • شیرین کننده ها (که اغلب از شیرین کننده های غیر مغذی استفاده می شود.)
  • طعم دهنده ها و اسانس ها

البته توجه شود که تولید کنندگان مواد اولیه دقیق در تولیدات خود را مخفی نگه داشته و مواردی که به آن ها اشاره شد، تنها بخشی از ترکیبات اصلی است. البته تمام موادی که در فرمولاسیون انواع آدامس های خارجی و ایرانی استفاده می شود، خوراکی بوده و باید برای مصرف انسان مناسب و بی خطر باشند. به دلیل مصرف و تقاضای بالا آدامس در بازار انواع مختلف آن با طعم های مختلف تولید و عرضه می شوند.

اسانس آدامس چیست

اسانس ها درواقع افزودنی هایی مجاز هستند که از خواص آن ها در معطر و طعم دار کردن مواد غذایی استفاده می شود. انواع اسانس آدامس به دو صورت پودری و مایع تولید و عرضه می شوند. اسانس ها به محصولات آرایشی و بهداشتی، دارویی و دیگر محصولات افزوده می شوند تا موجب بهبود خواص محصول شوند. بدیهی است با افزایش کیفیت محصول، فروش آن در بازار هم افزایش خواهد یافت.

اسانس‌های آدامس در انواع طبیعی یا مصنوعی تولید می شوند. مزه و رایحه های متفاوتی از اسانس آدامس از جمله میوه ای، گلی یا ادویه ای و… وجود دارد که می توان آن ها را به همراه مواد رنگی به آدامس افزود. این اسانس ها به گونه ای تولید می شوند که برای همه گروه های سنی قابل استفاده باشند. مواد اولیه در تولید اسانس‌های آدامس از اهمیت بالایی برخوردارند. اگر این ماده مرغوب و طبیعی نباشد، می تواند اثرات سوء برسلامتی داشته باشد. البته در رابطه ب اسانس‌های آدامس این نکته ضروری است که مواد رنگی استفاده شده در اسانس نباید در آب محلول باشند. در غیر اینصورت با بزاق دهان ترکیب خواهند شد. اغلب اسانس های خوراکی محلول در آب هستند. اسانس ها برای تولید موارد صنعتی مانند خمیر دندان، خوشبو کننده های هوا و… کاربرد دارند.

انواع اسانس آدامس

انواع اسانس‌های آدامس به دو حالت پودری و مایع برای استفاده در تولید انواع آب‌نبات، تافی، پاستیل، آدامس و … به کار می روند. همچنین این اسانس در انواع خوراکی و صنعتی نیز تولید می گردد. انواع صنعتی این اسانس در تولید محصولات بهداشتی کاربرد دارند.

طریقه مصرف اسانس آدامس

طریقه مصرف اسانس ها اغلب بر روی کالا یا بسته بندی آن درج شده است. اغلب دو تا سه قطره از اسانس قادر به ایجاد عطر و طعم مطلوب در محصولات است. بهتر است قبل از مصرف دستور العمل شرکت تولید کننده را به خوبی مطالعه کرده و بر طبق دستورالعمل از آن استفاده نمایید.

نحوه تولید اسانس ادامس

اسانس گیری به روش های مختلفی صورت می پذیرد. استفاده از روش های مختلف اسانس گیری به نوع ماده ای بستگی دارد که قرار است از آن اسانس گرفته شود. برای تهیه انواع اسانس‌های آدامس اغلب از روش تقطیر با آب استفاده می گردد.

اسانس آدامس خرسی

اسانس‌های خرسی یکی از انواع اسانس های تولید شده است که طرفداران زیادی را به خود جلب نموده اند. این اسانس‌ها با رایحه آدامس خرسی یاد آور خاطراتی شیرین از دوران کودکی است. اسانس ادامس خرسی دارای رایحه ای فانتزی، شیرین و کودکانه است.

عطر این اسانس ترکیبی از رایحه های توت، هلو، آناناس، مرکبات و میوه های آبدار است. اسانس آدامس خرسی در انواع خوراکی و صنعتی تولید می شود. از نوع خوراکی در صنایع غذایی و از نوع صنعتی در صنایع بهداشتی استفاده می شود. انواع صنعتی در تولید خوشبو کننده های هوا استفاده می شوند. جالب است بدانید که حافظه و رایحه در ارتباط مستقیم با یکدیگر قرار دارند. بنابراین هنگامی که عطر اسانس ادامس خرسی در محیطی به مشام رسد، یاد خاطرات کودکی زنده خواهد شد. اسانس آدامس خرسی همواره از طرفداران زیادی برخوردار بوده و به همین جهت در بسیاری از صنایع مورد استفاده قرار می گیرد.

اسانس آدامس بادکنکی

اسانس‌های آدامس بادکنکی یکی دیگر از انواع اسانس های مورد استفاده در صنایع هستند. عطر کودکانه اسانس آدامس بادکنکی در مخاطب احساس خوشحالی خاصی را به وجود خواهد آورد. از کاربرد این اسانس نیز علاوه بر صنایع غذایی در صنایع بهداشتی و تولید انواع خوشبوکننده ها استفاده می شود. برای انتشار بهینه و مطلوب اسانس‌های آدامس اغلب از دستگاه های خوشبوکننده استفاده می شود.

از کاربرد این اسانس‌ها می توان در موارد مختلفی بهره برد. در ادامه به برخی از کاربرد های اسانس ادامس اشاره شده است.

"کاربرد

کاربرد اسانس آدامس

  • کاربرد در صنایع غذایی: تولید انواع آدامس، ژله، پاستیل، آبمیوه و… .
  • استفاده در صنایع بهداشتی و آرایشی: تولید انواع خوشبو کنندها، صابون، کرم لوازم آرایش و… .
  • کاربرد در صنایع دارویی: برخی از انواع اسانس های آدامس دارای خواص مفیدی برای دندان ها هستند. با استفاده از این اسانس ها می توان به سلامت دهان و دندان کمک نمود.

نحوه نگهداری اسانس آدامس

  • این اسانس باید در محیط های خشک و خنک نگهداری گردد.
  • اسانس‌های آدامس را باید به دور از تابش مستقیم نور خورشید نگهداری نمود.
  • در حرارت های بالا این اسانس تجزیه گشته و کارایی خود را از دست خواهد داد.
  • برای جلوگیری از آسیب و خراب شدن، بهتر است این ترکیبات را در ظروف شیشه ای کدر نگهداری نمود.

قیمت اسانس آدامس

قیمت اسانس‌های ادامس به نوع آن ها وابسته است. هر یک از انواع گیاهی و میوه ای و ادویه ای و… در بازار از قیمت های مختلفی برخوردار هستند. گرید تولید شده و خلوص محصول نیز بر قیمت آن تاثیر بسزایی خواهد داشت. نرخ ارز از دیگر عوامل تاثیر گذار بر قیمت انواع اسانس است. نرخ ارز به ویژه در رابطه با محصولات خارجی تاثیر بیشتری بر قیمت خواهد داشت. البته توجه شود که به طور کلی قیمت محصولات خارجی نسبت به نمونه های مشابه تولید ایران بیشتر است. از طرفی باید در نظر گرفته شود که هر چه اسانس نایاب تر باشد گران تر خواهد بود.

اسانس آدامس را از کجا بخریم

امروزه در اغلب محصولات صنعتی از خواص و کاربرد اسانس بهره برده می شود. زیرا این ترکیبات موجب بهبود خواص محصولات خواهند شد. انواع اسانس آدامس را می توان به صورت حضوری یا غیر حضوری تهیه نمود. خرید از سایت های معتبر روشی بصرفه در خرید است. زیرا امکان خریدی بی واسطه را برای خریدار فراهم می کند. تنها نگرانی در خرید به این روش شناخت منابع معتبر فروش اسانس است.

فروش اسانس آدامس

خرید و فروش اسانس‌ها ادامس در بازار جهانی بسیار رونق دارد. زیرا این اسانس ها در بخش های مختلفی از صنایع مورد استفاده قرار می گیرند. فروش این محصولات اغلب توسط شرکت های عرضه کننده اسانس در بازار صورت می پذیرد. فروش به دو صورت حضوری و غیر حضوری امکان پذیر است. البته امروزه فروش های اینترنتی جایگاه ویژه ای را یافته اند. زیرا علاوه بر بی واسطه و بصرفه بودن، امکان مقایسه راحت تر قیمت ها نیز فراهم می شود. از طرفی با این روش خرید می توان از هر کجای ایران اقدام به سفارش محصول مورد نظر نمود.

"کاربرد

سخن آخر

در این مطلب از نشریه جهان شیمی فیزیک به بررسی خواص و کاربرد های اسانس آدامس و انواع آن پرداختیم. این ماده در بسیاری از صنایع از جمله صنایع غذایی و بهداشتی کاربرد دارد. بنابراین خرید و فروش آن در بازار بسیار صورت می گیرد. قیمت این اسانس ها به نوع و خلوص و عوامل دیگری وابسته است که در این مطلب به آن ها پرداخته شد. خرید و فروش این ماده به روش های مختلفی صورت می پذیرد. در مصرف این اسانس ها دقت نموده و از مصرف بیش از حد آن ها بپرهیزید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا