Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
غذایی و دارویی

دانستنی های کاربرد و قیمت خرید و فروش اسانس تافی

اسانس تافی یکی از اسانس های پرکاربرد در تولید شکلات است و در انواع مختلف تولید می شود. اسانس تافی به صورت پودر و مایع در دسترس است و در انواع خوراکی های شیرین مورد استفاده قرار می گیرد.

تافی نوعی شیرینی است و جزء تنقلات به حساب می آید و از مواد قندی (شکر- گلوکز مایع)، چربی های نباتی یا حیوانی ، شیر(شیر خشک ، شیر تغلیظ شده) اسانس و رنگ های غذایی تهیه می شود. انواع تافی شامل تافی شیری ،  میوه ای ، قهوه ، تافی مالت و تافی کاکائویی هستند که کاربرد بسیاری در صنایع غذایی دارند.

قیمت خرید و فروش اسانس تافی بر اساس کیفیت و قیمت ارز در ایران متغیر است و خرید اسانس تافی در حال حاضر به صورت اینترنتی و همچنین از شرکت های مختلف امکان پذیر است. در ادامه در نشریه جهان شیمی فیزیک توضیحات بیشتری در این زمینه ارائه می شود.

کاربردهای اسانس تافی

برای تولید شکلات تافی مواد اولیه را با هم ترکیب کرده و می جوشانند تا به حرارت مورد نظر برسد. از آنجاییکه محتوای آب تافی بر بافت آن تاثیر می گذارد میزان حرارتی که بر تافی اعمال می شود بسیار حائز اهمیت است .مثلا تافی ها هرچقدر سخت تر باشند دمای بالاتری دیده اند و محتوای رطوبت آنها کمتر است.

در واقع می توان گفت تافی همان کارامل است و با حرارت دادن و کاراملی کردن شکر و افزودن مقداری رنگ خوراکی ، اسانس  و طعم دهنده ها تهیه می شود.

برای اضافه کردن طعم تافی به محصولات دیگر در حال حاضر اسانس آن به صورت مایع و جامد دسترس است و آنرا در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می دهند.

این اسانس در آب نبات های سخت و جویدنی ، پاستیل،  خمیر بیسکوییت و کیک ، چای ، نوشیدنی های آبمیوه و شیری ، بستنی ، سس ها و بسیاری از مواد دیگر مورد استفاده قرار می گیرد.

فواید استفاده از اسانس تافی

تافی ها ، آب نبات ها و شکلات ها محصولاتی  هستند که تنوع طعمی بالایی دارند و بنابراین در این صنعت می توان از وجود اسانس ها بهره گرفت و تنوع مورد نظر را خیلی راحت به محصولات بخشید.

این اسانس مقاومت حرارتی بالایی دارد بنابراین می تواند دماهای بالای مورد نیاز برای تهیه شکلات و آب نبات را بدون هیچ تغییری تحمل کند. از طرف دیگر دوز پایین مورد نیاز برای ایجاد طعم باعث صرف جویی در مصرف مواد اولیه خواهد شد. برای تهیه محصولات مختلف می توان از اسانس مایع یا پودری استفاده کرد که مناسب تهیه انواع دسر و شیرینی خانگی و طعم دار کردن مکمل های ورزشی هستند.

میزان مصرف پودر اسانس بر اساس نوع ماده نهایی و سلیقه افراد متفاوت است و می توان از آن برای ترغیب بچه ها برای خوردن غذا و تهیه محصولات خانگی مختلف استفاده کرد. میزان مصرف این اسانس بطور معمول بین ۲۰ الی ۳۵ گرم در هر ۱ کیلوگرم ماده اولیه است تا بتوان به عطر و طعم مطلوب و مورد نظر رسید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا