Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
غذایی و دارویی

کاربردها و قیمت خرید و فروش اسانس توت فرنگی

اسانس توت فرنگی یکی از پرکاربردترین اسانس های میوه ای در سراسر دنیاست که به‌طور گسترده در صنایع غذایی مورد استفاده قرار می گیرد. اسانس توت فرنگی به شکل پودر و مایع در دسترس است و در انواع خوراکی ها مانند بستنی ، کیک ، کلوچه ، آب نبات و … مورد استفاده قرار می گیرد.

توت فرنگی یک میوه تابستانی بسیار خوشمزه و سرشار از آنتی اکسیدان و ویتامین C است. از فراورده های توت فرنگی می توان به مرباها ، شربت ها ، پودینگ ها و بسیاری از خوراکی دیگر اشاره کرد. طعم و رایحه این میوه بسیار دوست داشتی است و می توان با استفاده از اسانس آن عطر و طعم بسیاری از مواد غذایی را بهبود بخشید.

قیمت خرید و فروش اسانس توت فرنگی بر اساس کیفیت و نوع آن متفاوت است و در ایران قیمت اسانس توت فرنگی تحت تاثیر نوسانات ارز متغیر است. در حال حاضر امکان خرید این اسانس از طریق اینترنت و شرکت های مختلف امکان پذیر است. برای کسب اطلاعات بیشتر در این رابطه با ما در نشریه جهان شیمی فیزیک همراه باشید.

کاربردهای اسانس توت فرنگی

عطرمایه توت فرنگی ماده ای با عطر و طعم ماندگار است که می توان از آن در بسیاری از صنایع استفاده کرد. این اسانس را می توان برای ساخت شمع های معطر ، عطر و ادکلن ، انواع اسپری خوشبوکننده  و شوینده ها مورد استفاده قرار داد.

این اسانس معطر برای افزایش طعم شربت ها و مرباهای توت فرنگی و تمام محصولاتی که در آنها توت فرنگی مورد استفاده قرار می گیرد جهت صرفه جویی در مصرف میوه بکار می رود.

این اسانس در صنایع غذایی مثل اسانس موز و اسانس شکلات برای تولید کیک ، کلوچه ، ویفر ، مکمل های ورزشی ، نوشیدنی ها و شربت ها مورد استفاده قرار می گیرد.

این اسانس در داروسازی ، صنایع تولید شوینده ها و مواد آرایشی – بهداشتی نیز مورد استفاده قرار می گیرد تا علاوه بر افزودن رایحه خوش بتوان از خواص خوب توت فرنگی برای جوانسازی ، نرمی و به تعویق انداختن آثار پیری نیز بهره مند شد.

کاربردها و قیمت خرید و فروش اسانس توت فرنگی
کاربردها و قیمت خرید و فروش اسانس توت فرنگی

خواص توت فرنگی

توت فرنگی میوه ای سرشار از آنتی اکسیدان و ویتامین C است که با مکانیسم های مختلف می تواند برای سلامتی انسان مفید باشد. این میوه خوشمزه پر از پلی فنل ها است که می تواند از سلامت قلب و پوست محافظت کند. این میوه با دارا بودن محتوای بالای فیبر برای کاهش وزن و سلامت دستگاه گوارش نیز مفید است.

این میوه و اسانس آن حاوی فولات ، ویتامین k ، منگنز ، پتاسیم ، منیزیم ، آنتوسیانین و بسیاری از ریزمغذی های دیگر است.  آنتوسیانین  که مسئول رنگ میوه توت فرنگی است برای تنظیم فشارخون و جلوگیری از بیماری های قلبی بسیار مفید است.

توت فرنگی حاوی اسید الاگلیک است که می تواند به تنظیم سطح قندخون کمک کند و برای انواع دیابت ها مفید است. توت فرنگی با دارا بودن کورستین و ویتامین C می تواند از التهاب جلوگیری کند و به دلیل محتوای فیبر بالا می تواند کلسترول را کاهش دهد.

یکی دیگر از خواص خوب توت فرنگی تقویت سیستم ایمنی بدن است. این میوه سرشار از ویتامین C و آنتی اکسیدان است که می تواند در برابر انواع سرطان از بدن محافظت کند. با مصرف این میوه غلظت ایمنوگلوبین ها در خون افزایش یافته و می توان از آسم و آلرژی پیشگیری کرد.

این میوه خوش طعم و اسانس آن با دارا بودن ویتامین A و سطح بالای آنتی اکسیدان از سلامت بینایی حمایت کرده و از ابتلا به آب مروارید و بسیاری از بیماریهای چشمی جلوگیری می کنند.

علاوه بر این عصاره توت فرنگی حاوی آلفا هیدروکسی اسید و لیکوپن است که پوست را صاف و جوانسازی کرده و خواص ضد پیری دارد به همین دلیل در فرمولاسیون بسیاری از محصولات مراقبت از پوست مورد استفاده قرار می گیرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا