Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
غذایی و دارویی

از قیمت خرید و فروش اسانس هویج در بازار بدانید!

اسانس هویج یکی از اسانس های موجود در بازار است که در صنایع غذایی مورد استفاده قرار می گیرد. اسانس هویج به صورت محلول در آب و چربی در دسترس است و به دلیل خواص فراوان کاربرد گسترده ای در خوراکی ها دارد.

هویج یکی از سبزیجات مفیدی است که به دلیل طعم شیرین و محتوای بالای ویتامین A کاربرد فراوانی دارد. از فرآورده های هویج می توان به مربا ، آب هویج ، کیک هویج ، مارمالاد و …اشاره کرد.

قیمت خرید و فروش اسانس هویج بر اساس کیفیت آن متفاوت است و شما می توانید این اسانس را به راحتی از سایت های فروش اسانس هویج خریداری کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه با ما در نشریه جهان شیمی فیزیک همراه باشید.

کاربردهای اسانس هویج

عطرمایه هویج  عصاره مایع یا پودری بذر هویج است که رایحه دلپذیر هویج تازه را دارد و می تواند طعم شیرین را به خوراکی های مختلف اضافه کند.

این اسانس برای خوش طعم تر کردن محصولاتی که هویج در آنها بکار می رود مانند مرباها ، مارمالاد و پودر کیک آماده مورد استفاده قرار می گیرد.

این اسانس در صنایع غذایی برای تولید بستنی ، ماست های طعم دار ، کلوچه ها ، کیک ها و بسیاری از نوشیدنی ها مورد استفاده قرار می گیرد و علاوه بر طعم دهی به آنها خواص بی نظیری می بخشد. این اسانس خواص آنتی باکتریال و ضد قارچ دارد و می توان از آن برای از بین بردن این میکروارگانیسم ها استفاده کرد.

خواص اسانس هویج

هویج سرشار از بتاکاروتن، فیبر، ویتامین A ،  ویتامین  K ، پتاسیم ، آنتی اکسیدان ، بیوتین و ویتامین B6 است که برای سلامتی بسیار حائز اهمیت هستند.

فیبرهای نامحلول موجود در هویج برای بهبود وضعیت دستگاه گوارش و رفع یبوست بسیار مفید هستند بنابراین به راحتی می تواند بدن را سم زدایی کند. ویتامین A موجود در هویج برای سلامت بینایی بسیار حائز اهمیت است و از ابتلا به بیماریهای چشمی مانند آب مروارید جلوگیری می کند.

آنتی اکسیدان های موجود در این خوراکی خوشمزه از سلامت سیستم قلب و عروق حمایت کرده و با خواص ضد التهابی از بسیاری از بیماری های مزمن پیشگیری می کنند. آنتی اکسیدان ها با از بین بردن رادیکالهای آزاد مانع از ابتلا به انواع سرطان از جمله سرطان پستان ، پروستات و لوسمی می شوند.

مقدار بالای پتاسیم موجود در هویج با محتوای بالای سدیم موجود در رژیم غذایی مقابله کرده و فشار خون را درمان می کند بنابراین از ابتلا به بیماریهای قلب و عروق پیشگیری می کند.

هویج برای حفظ سلامت پوست و مو نیز بسیار مفید است و به همین جهت از اسانس و عصاره آن در ترکیب ماسک ها و محصولات آرایشی – بهداشتی استفاده می کنند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا