Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
غذایی و دارویی

کاربردهای فراوان و قیمت خرید و فروش اسانس نعنا

اسانس نعنا یکی از پراستفاده ترین اسانس ها در دنیاست که به واسطه بوی خنک طرفداران بسیاری دارد.

خرید و فروش مواد شیمیایی صنایع غذایی و دارویی - - بازرگانی امید
خرید و فروش مواد شیمیایی صنایع غذایی و دارویی – – بازرگانی امید

اسانس نعنا حدودا حاوی ۴۰% منتول است که ماده موثره و منشاء رایحه و اثر خنک کنندگی نعنا می باشد.

نعنا یکی از گیاهان خوراکی خوش عطر و طعمی است که به صورت پرورشی و خودرو به راحتی رشد می کند. مهمترین خاصیت نعنا تسکین ناراحتی های گوارشی مانند معده درد است و تقریبا در همه خانه عرق نعنا را می توانید پیدا کنید.

نعنا کاربرد گسترده ای در صنایع غذایی و دارویی دارد و برای تولید قرص نعنا ، آب نبات ، آدامس های نعناعی و بسیاری از نوشیدنی ها با حس خنک کنندگی مورد استفاده قرار می گیرد.

این اسانس به دلیل مصرف فراوان بازار پر رونقی دارد و قیمت خرید و فروش اسانس نعنا بر اساس کیفیت آن متفاوت می باشد. شما می توانید این اسانس را از سایت های فروش اسانس نعنا و شرکت های تولید کننده آن خریداری کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در این رابطه با ما در نشریه جهان شیمی فیزیک همراه باشید.

خواص اسانس نعنا

اسانس نعناع به روش تقطیر از برگ و سرشاخه های گلدار این گیاه تهیه می شود. عطرمایه نعنا از اسانس پونه قوی تر است و به همین دلیل در طب سنتی کاربرد گسترده ای دارد. این اسانس به صورت خوراکی برای تسکین ناراحتی های گوارشی و به صورت موضعی برای رفع سردرد ساده و میگرنی مورد استفاده قرار می گیرد.

این اسانس با خواص ضد میکروبی و ضد قارچی برای حفظ بهداشت دهان و دندان مفید است و می توان از آن برای رفع بوی بد دهان استفاده کرد.

این ترکیب مجاری تنفسی را باز می کند بنابراین در مواقع سرماخوردگی و بیماریهای فصلی دیگر که دچار گرفتگی و احتقان می شویم بخور حاوی این اسانس می تواند به تنفس راحت تر ما کمک کند.

یکی دیگر از کاربردهای بسیار مهم این اسانس ضد تهوع بودن آن است. حالت تهوع ناشی از بارداری ، شیمی درمانی و عمل جراحی را می توان به راحتی با استعمال موضعی این اسانس در اطراف بینی ، قفسه سینه و پشت گوش یا اسپری کردن آن در هوا برطرف کرد.

اثر درمانی نعناع و اسانس آن برای مشکلات معده از جمله سوزش سردل و ریفلاکس کاملا شناخته شده است و استفاده از آن به صورت محلول در آب می تواند بسیار تسکین دهنده باشد.

کاربردهای فراوان و قیمت خرید و فروش اسانس نعنا
کاربردهای فراوان و قیمت خرید و فروش اسانس نعنا

بهتر است بدانید:

این اسانس می تواند برای آروماتراپی نیز مورد استفاده قرار بگیرد زیرا با خواص انرژی بخشی به سرعت خستگی های مزمن را برطرف کرده و تاثیر مثبتی بر روحیه و افزایش هوشیاری افراد دارد.

اسانس نعناع باعث افزایش خنکی بدن شده و می توان از این اثر هنگام ورزش یا زندگی در آب و هوای گرم بهره مند شد برای این منظور کافی است چند قطره از آنرا داخل آب مصرفی خودتان ریخته و بنوشید.

با مصرف موضعی این اسانس می توان دردهای عضلانی و گرفتگی های مختلف را درمان کرد، تب را کاهش داد و آلرژی های فصلی را کاهش داد.

اسانس نعناع برای مشکلات پوستی مانند اگزما، پسوریازیس ، خارش ، آکنه  و گزش حشرات  نیز مفید است و مانند کمپرس سرد به سرعت باعث تسکین آنها می شود.

کاربرد اسانس نعنا

این اسانس را می توان برای طبخ انواع غذاهای ایرانی و خارجی و برخی دسرها مورد استفاده قرار داد. علاوه بر این در صنایع غذایی در تولید آدامس ها ، قرص های نعناع ، خوشبو کننده ها و بسیاری از موارد دیگر مورد استفاده قرار می گیرد.

توجه داشته باشید در مصرف این اسانس خصوصا برای کودکان نباید زیاده روی کنید زیرا ممکن است باعث افزایش فشارخون ، درد معده ، استفراغ و تهوع شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا