Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
عمومی

سیروپ انبه چیست؟ طرز تهیه و کاربرد و قیمت خرید آن

سیروپ انبه یکی از بهترین سیروپ ها در نوع خود است. تمامی برند های معروف این سیروپ در جز طعم های اصلی خود وارد بازار می کنند. طعم طبیعی و گیرای انبه در سیروپ ها ، بسیار پر طرفدار است. به همین جهت تقاضای آن در بازار هر روز در حال افزایش است. استفاده سیروپ انبه به نوشیدنی های سرد محدود نمی شود و از آن در انواع کیک، دسر، نوشیدنی های گرم استفاده می شود.

انبه خود یک میوه گرمسیری است و به دلیل آنتی اکسیدان های فراوانی که دارد موجب تقویت سیستم ایمنی می شود. بنابراین سیروپ انبه علاوه بر طعم دهی مواد غذایی، خواص دارویی نیز دارد. در این مقاله از نشریه علمی جهان شیمی فیزیک قصد داریم درباره سیروپ انبه و کاربرد آن صحبت کنیم. خواهشمندیم تا پایان مقاله مارا همراهی کنید.

سیروپ چیست؟

سیروپ انبه چیست؟ طرز تهیه و کاربرد و قیمت خرید آن
سیروپ انبه چیست؟ طرز تهیه و کاربرد و قیمت خرید آن

استفاده از سیروپ ها کار آسانی است حتی در تهیه نوشیدنی های سرد. چون شکر در نوشیدنی های سرد به راحتی حل نمی شود و شیرین کننده های مختلف، اثرات متفاوتی بر روی نوشیدنی ها دارند؛ استفاده از سیروپ در سهولت آماده سازی و ثبات طعم نوشیدنی نوشیدنی ها بسیارکارآمد است. سیروپ به معنای شربت می باشد, یکی از طعم دهنده های ضروری برای آماده سازی و تولید انواع کیک و دسر ها به حساب می آید. این محصول یکی از محصولات درجه یک برای تهیه انواع شربت ها و انواع نوشیدنی های سرد و گرم محسوب می شود. سیروپ ها نمی توانند از نظر طعم دهی جایگزین میوه ها شوند، اما می توانند طعم جدیدی به دسر ها و نوشیدنی های ما دهند. اگر محصول مورد استفاده از بهترین مواد اولیه ساخته شده است.

سیروپ یا سیروپ شکر نوعی مایع شکری است. به طور گسترده ای برای تهیه انواع نوشیدنی ها، چای و قهوه، و لیموناد مصرف می شود. به دلیل مایع بودن سیروپ، بدون مشکل با نوشیدنی های سرد مخلوط می شود و آن ها را شیرین می کند. سیروپ نه تنها برای شیرین کردن نوشیدنی ها استفاده می شود، بلکه می توان از آن برای شیرین کردن مواد غذایی مختلف از جمله شیرینی یا میوه نیز استفاده کرد. به عنوان مثال سیروپ روی کیک استفاده می شود و به انواع کیک به عنوان تزیین یا شیرینی اضافه می کنند. شما می توانید از سیروپ ها در طعم دهنده ها و مدل های متنوع و مختلف در فروشگاه ها خرید.

سیروپ انبه چیست؟

از این سیروپ برای تهیه میلک شیک های مختلف و نوشیدنی ها استفاده می شود  و از طعم دهنده های معروف و براستفاده برای آماده سازی انواع دسرها در نظر گرفته می شود. این محصول می تواند به عنوان یکی از محصولات  برای تهیه انواع شربت ها و نوشیدنی های گرم و سرد مورد استفاده قرار گیرد.

برای طعم دهی این سیروپ لازم است که مواد اولیه آنم از کیفیت بالایی برخوردار باشند. انبه می توان برای تهیه و تزیین انواع نوشیدنی های کافه ای و بستنی ها قابل استفاده است. معمولا سیروپ ها  بدون شیرین کننده های مصنوعی و مواد نگهدارنده هستند و از آن ها می توان در کافه ها، رستوران ها، هتل ها و منازل استفاده کرد. سیروپ ها از نظر طعم نمی توانند جایگزین میوه ها شوند. اما می توانند به دسر و نوشیدنی های طعم جدید ی بدهند .

نکات ترکیب سیروپ در نوشیدنی ها

سیروپ انبه در کافه ها با نام منگو نیز شناخته می شود، سیروپ انبه در ترکیب با محصولات لبنی  بسیار هماهنگ و سازگار است و عطر خود را آزاد می کند. سیروپ انبه را در قهوه اضافه می کنند  و روی آن مقداری خامه زده شده می ریزند.

خواص مهم انبه

  • تقویت بینایی
  • زیبایی پوست و مو
  • درمان سرفه
  • کاهش کلسترول
  • درمان کم‌خونی
  • کاهش وزن و لاغری
  • جلوگیری از بیماری قلبی
  • سلامت استخوان
  • تنظیم فشار خون
  • آرامش اعصاب
  • تقویت حافظه
  • درمان اسهال
  • مبارزه با گرمازدگی
  • رفع مشکلات دندان

خواص انبه برای کودکان

  • تأمین ایمنی بدن کودکان
  • تقویت بینایی کودکان به دلیل داشتن ویتامین آ
  • کمک به هضم غذا در نوزادان
  • تقویت حافظه کودکان به دلیل داشتن ویتامین ب۶ و اسید گلوتامین

روش تهیه سیروپ انبه

یک روش تهیه ساده سیروپ انبه که طعمی عالی برای خلق حس گرمسیری به پنکیک، کوکتل، نوشیدنی ها ، بستنی، دسر و موارد دیگر را فراهم می کند. این سیروپ تنها در عرض چند دقیقه تهیه می شود و تنها چیزی که نیاز دارید انبه، شکر و کمی وانیل است.  شما می توانید

آن را به دسرها ، بستنی، نوشیدنی هایی مانند قهوه یا کوکتل اضافه کنید. آن را روی وافل، نان تست فرانسوی یا پنکیک بریزید. این یک شربت پنکیک گرمسیری است که شما عاشق آن خواهید شد.

سیروپ های طعم دار نوشیدنی های شگفت انگیزی هستند که شما آن ها را به راحتی می توانید در منزل تهیه کنید و خرید یک سیروپ آماده (مونین، توریانو و غیره) در فروشگاه همیشه بهترین گزینه نیست. آنها اغلب حاوی قند و مواد شیمیایی هستند تا بتوانند برای مدت طولانی از آن ها نگهداری کرد.

این یک روش ساده است برای تهیه یک شهد شیرین میوه ای که در عرض چند دقیقه آماده می شود.

نکات مهم در تهیه سیروپ انبه

ین سیروپ از مواد ساده و تازه و بدون هیچ گونه مواد شیمیایی تولید می شود.

می توانید از انبه تازه یا انبه یخ زده استفاده کنید که تهیه آن را در تمام طول سال آسان می کند.

این یک جایگزین عالی برای سیروپ افرا است.

می توان از آن به عنوان تاپینگ یا در نوشیدنی ها یا اسموتی های مختلف استفاده کرد.

این سیروپ ساده انبه وقتی در یک شیشه زیبا ریخته می شود و زیبا بسته می شود، یک هدیه عالی برای مهمانی تابستانی است.

دو هفته در یخچال تازه می ماند.

مواد اولیه تهیه سیروپ انبه

انبه  برای این دستور می توانید از منجمد یا تازه استفاده کنید.

شکر – طعم شیرین بیشتری می دهد که طعم شیرین انبه را مضاعف می کند.

آب – به رقیق شدن مخلوط و تبدیل آن به شربت کمک می کند.

عصاره وانیل – طعم وانیل را اضافه می کند که به خوبی با انبه هماهنگ می شود.

آموزش مرحله به مرحله سیروپ انبه

  • انبه را آماده کنید: پوست انبه را جدا کرده و قبل از اضافه کردن به قابلمه، آن را به قطعات کوچک خرد کنید. می توانید حفره را فشار داده و پوست آن را بگیرید تا آب اضافی آن خارج شود، اما سپس آن را دور بریزید و پوست بگیرید. مواد داخل قابلمه.
  • همه مواد داخل ظرف بریزید و  آرام روی حرارت ملایم گرم کنید
  • آن ها را با هم مخلوط کنید، بگذارید به جوش آید، سپس حرارت را کم کنید و ۱۰ دقیقه بجوشانید تا انبه خوب نرم شود.
  • مواد داخل ظرف را صاف کنید و خنک کنید: یک صافی  را روی یک ظرف قرار دهید و مخلوط را داخل آن بریزید. انبه را در صافی فشار دهید تا محتوای انبه تا حد امکان خارج شود.
  • اجازه دهید مخلوط خنک شود، سپس وانیل را به آن اضافه کنید و در شیشه یا بطری بریزید. خنک کنید و بگذارید در یخچال خنک شود.

نکته:

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا