Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
پزشکی

کپسول ایمیون لاینزمین چیست؟ چه فواید و عوارضی دارد؟

دارویی که امروز در نشریه الکترونیکی جهان شیمی فیزیک شما را با آن آشنا خواهیم کرد، از قارچ دارویی لاینزمین تهیه شده است. از همین رو، نام داروی مذکور برگرفته از این قارچ است. کپسول ایمیون لاینزمین در زمره داروهای تقویت کننده ی سیستم ایمنی قرار می گیرد.

شما می توانید در این مقاله اطلاعات مفیدی در رابطه با کاربرد، ویژگی ها، نحوه ی مصرف، بهترین زمان مصرف، گروه هدف، تداخل دارویی، عوارض و هشدارها و دیگر نکات مفیدی که در رابطه با کپسول ایمیون لاینزمین باید بدانید را مطالعه نمایید.

لازم به ذکر است شما در نشریه ی الکترونیکی جهان شیمی فیزیک می توانید اطلاعات بسیار کامل و مفیدی در رابطه با انواع داروها به دست آورید. کافی است در کادر جستجو که در قسمت سمت چپ و بالای صفحه ی اصلی سایت قرار گرفته است، نام داروی خود را وارد کرده و مقالات مربوط به آن را بخوانید. اگر به دنبال اطلاعات دارویی خاص هستید و مطلبی در رابطه با آن در سایت ما نیست، لطفا در قسمت بیان دیدگاه ها عنوان کرده تا مقاله ی کاملی در رابطه با آن برای شما قرار دهیم.

برای مثال خواندن مطلبی در رابطه با آیزن سافت را به شما پیشنهاد می کنیم. برای مطالعه ی این مقاله ی ارزشمند اینجا کلیک کنید.

پیش از آن که بخواهیم در رابطه با خواص و ویژگی های کپسول ایمیون لاینزمین اطلاعات کسب کنیم، بهتر است سری به خواص قارچ لاینزمین بزنیم.

کپسول ایمیون لاینزمین چیست؟ چه فواید و عوارضی دارد؟
کپسول ایمیون لاینزمین چیست؟ چه فواید و عوارضی دارد؟

قارچ دارویی لاینزمین چیست

قارچ دارویی لاینزمِین طعمی بسیار مطلوب دارد. جالب است بدانید که ظاهر این قارچ شبیه به دیگر قارچ های دارویی نیست. یکی از دلایل معروفیت آن، ظاهر عجیبش است.  این قارچ به خارپشت، یال شیر و سر میمون معروف است.

از جمله ویژگی های مفید این قارچ می توان به توانایی تحریک سنتز فاکتور رشد عصب (NGF) به عنوان غذای طبیعی برای عصب ها اشاره کرد. همین ویژگی سبب شده است تا این قارچ به «قارچ مغز» شناخته شود. فرآورده های دارویی که از این قارچ تولید می شوند، آثار بی نظیر خود را در درمان بیماری های نورودژنراتیو (تخریب کننده عصب) نمایان کرده اند.

طبق تحقیقات علمی گسترده، این قارچ در درمان بیماری مربوط به عملکرد مغزی بسیار موثر واقع شده است. به دلیل حضور دو ترکیبات “هریسنون” و “اریناسین” این قارچ می تواند علاوه بر تحریک سنتز فاکتور رشد عصب، فعالیت قوی ضد باکتری (هلیكوباكتر پیلوری، عامل زخم معده) نیز از خود به نمایش بگذارد.

حالا که با  آشنا شدیم، بهتر است تا داروی مورد نظر که در ابتدای مقاله به آن اشاره کردیم را به شما معرفی کنیم.

کپسول ایمیون لاینزمین چیست

همان طور که در خطوط ابتدایی این مقاله اشاره کردیم، ماده ی موثره ی اصلی این دارو، قارچ لاینزمین است. از همین رو، تمام خواصی که برای این قارچ بر شمردیم، در کپسول تولید شده از  آن نیز به چشم می خورد.

این کپسول توسط شرکت ماشروم مد تولید می شود. از جمله داروهای در دسترس برای تقویت سیستم ایمنی و درمان بیماری هایی چون زخم معده به شمار می رود. در قسمت بعدی مقاله، ویژگی های این کپسول را برای شما به رشته ی تحریر درآوردیم.

ویژگی های کپسول ایمیون لاینزمین ماشروم مد

در این بخش از مقاله ویژگی های کپسول ایمیون لاینزمین را به صورت گزینه وار برای شما شرح داده ایم. در این صورت اگر تردیدی برای تهیه ی این دارو دارید، با اشراف به ویژگی های آن از بین خواهد رفت:

افزایش تمرکز و تقویت حافظه

کمک به توقف پیشرفت بیماری و بهبود علائم در بیماران مبتلا به دمانس یا آلزایمر

بهبود علائم در بیماران مبتلا به ام اس

کمک به درمان و بهبود علائم در سندرم های پیش قاعدگی و یائسگی

مؤثر در درمان اضطراب و افسردگی

مفید در درمان و بهبود زخم معده

کپسول ایمیون لاینزمین چیست؟ چه فواید و عوارضی دارد؟
کپسول ایمیون لاینزمین چیست؟ چه فواید و عوارضی دارد؟

روش مصرف کپسول ایمیون لاینزمین ماشروم مد

اگر این دارو توسط پزشک برای شما تجویز شده است، بهتر است با توجه به دستور پزشک آن را مصرف کنید. در غیر این صورت، به شرح زیر عمل کنید:

بزرگسالان: ۱ الی ۳ کپسول دو بار در روز، با معده ی خالی و با مقدار کافی آب مصرف شود.

بهترین زمان مصرف کپسول ایمیون لاینزمین ماشروم مد

برخی افراد این پرسش را مطرح می کنند که بهترین زمان مصرف کپسول ایمیون لاینزمین ماشروم مد چه زمانی است؟

از ان جایی که این دارو باید با معده ی خالی مصرف شود، بهتر است بار اول صبح ناشتا و بار دوم بین وعده ی ناهار و شام مصرف شود. این در شرایطی است که عصرانه میل نکرده باشید و ناهار شما هضم شده باشد.

با این حال برای این که اثرات بهتری از دوره ی درمانی خود دریافت کنید، بهتر است تا مشورت با پزشک را جدی بگیرید.

عوارض جانبی کپسول ایمیون لاینزمین ماشروم مد

از آن جایی که این دارو، یک مکمل با پایه ی گیاهی ایت هیچ عارضه ی جانبی برای آن گزارش نشده است.  البته توجه کنید که مصرف خوراکی بیش از حد قارچ ها در ۳ تا ۶ ماه ممکن است منجر به ایجاد خشکی در دهان، گلو، بینی، خارش، ناراحتی گوارشی، خونریزی بینی و مدفوع خونی شود.

همچنین بهتر است بدانید که هر دارویی ممکن است عوارض جانبی ای به همراه داشته باشد. این عوارض می تواند به دلیل حساسیت به مواد موثره ی دارو باشد. در صورتی که به هر یک از مواد موثره حساسیت دارید از مصرف این دارو خودداری نمایید.

به علاوه، در صورت مشاهده ی علائم حساسیتی نظیر اسهال و استفراغ، بثورات و راش های پوستی، قرمز شدن پوست و چشم ها، خارش، سرگیجه، سردرد و علائمی از این دست مشاهده کردید، مصرف دارو را قطع کرده و به اورژانس مراجعه نمایید.

لازم به ذکر است که وجود این عوارض احتمالی نباید شما را از مصرف دارو منصرف کند. حتما به خاطر داشته باشید دارویی که توسط پزشک برای شما تجویز شده است، فوایدش بیشتر از عوارضش خواهد بود. در صورتی که دارو را طبق تجویز پزشک و دستور او مصرف نمایید، عوارضی شامل حال شما نخواهد شد.

همچنین بهتر است بعد از تهیه ی هر دارو، بروشور موجود در بسته بندی آن را مطالعه نمایید. چرا که تمامی اطلاعاتی که نیاز است شما از آن با خبر شوید، نکات ایمنی و عوارض احتمالی آن دارو، در داخل بروشور درج شده است.

تداخل دارویی کپسول ایمیون لاینزمین ماشروم مد

اختلال دارویی خاصی برای این دارو گزارش نشده است. با این حال بهتر است پیش از مصرف این دارو لیستی از داروهای مصرفی اعم از داروهای گیاهی و شیمیایی را به پزشک یا داروساز خود اطلاع دهید. در صورتی که تداخل دارویی میان  و داروی مصرفی شما وجود داشته باشد، پزشک یک جایگزین مناسب به شما پیشنهاد خواهد داد و یا ممکن است زمان مصرف داروی شما را تغییر دهد.

بعد از برخی داروها تا یک الی دو ساعت بعد نباید هیچ دارویی مصرف کرد. این موارد شاید چندان جدی گرفته نشود اما حتما باید از پزشک بپرسید.

کپسول ایمیون لاینزمین چیست؟ چه فواید و عوارضی دارد؟
کپسول ایمیون لاینزمین چیست؟ چه فواید و عوارضی دارد؟

نکات مهم در رابطه با  کپسول ایمیون لاینزمین ماشروم مد

دارو را در دمای زیر ۲۵ درجه سانتی گراد نگهداری کنید.

این دارو را در جای خشک و دور از تابش مستقیم نور خورشید و دور از دسترس اطفال نگهداری کنید.

این محصول، تنها یک مکمل بوده و جهت تشخیص و پیشگیری نیست.

هشدار خاصی در رابطه با این دارو وجود ندارد.

لطفا پیش از آغاز مصرف این دارو، اطلاعات کلی در رابطه با سوابق بیماری خود در اختیار پزشک قرار دهید.

همچنین اگر به تازگی عمل جراحی انجام داده اید، یا به زودی قرار است تحت اعمال جراحی شامل زیبایی، درمانی و دندانپزشکی قرار گیرید، بهتر است پزشک را مطلع سازید. دو هفته پیش از انجام اعمال جراحی مصرف این فراورده را قطع کنید.

این دارو تنها برای شما تجویز شده است. از پیشنهاد این دارو به دیگران حتی اگر شرایط مشابه با شما دارند خودداری نمایید.

از مصرف بیش از مقدار توصیه شده خودداری نمایید.

اگر یک دوز مصرف این دارو را فراموش کردید، در هنگام یادآوری آن را مصرف کنید. اما اگر به زمان مصرف دوز بعدی نزدیک هستید، دوز فراموش شده را رها کرده و از دو برابر کردن دوز بعدی خودداری نمایید.

کپسول ایمیون لاینزمین ماشروم مد در بارداری

در صورتی که در شرایط بارداری قرار دارید یا قصد باردار شدن دارید، حتما پزشک خود را از این موضوع مطلع کنید. اطلاعات کاملی در رابطه با مصرف این دارو در زمان بارداری وجود ندارد.  مصرف در دوران بارداری ممنوع است.

کپسول ایمیون لاینزمین ماشروم مد در شیردهی

در صورتی که در شرایط شیردهی قرار دارید، حتما پزشک خود را از این موضوع مطلع کنید. اطلاعات کاملی در رابطه با مصرف این دارو در زمان شیردهی وجود ندارد. ممکن است این دارو از طریق شیر مادر به نوزاد منتقل شود و برای او مشکلاتی ایجاد کند. در صورتی مجاز به مصرف این دارو در چنین شرایط خاصی هستید که پزشک به شما دستور داده باشد.

کپسول ایمیون لاینزمین چیست؟ چه فواید و عوارضی دارد؟
کپسول ایمیون لاینزمین چیست؟ چه فواید و عوارضی دارد؟

گروه هدف کپسول ایمیون لاینزمین ماشروم مد

برای اطلاع از این که این دارو برای شرایط شما مفید است، حتما با پزشک یا داروساز مشورت نمایید. یک مشاور تغذیه نیز می تواند گزینه ی مناسبی برای مشورت در این رابطه باشد.

از مصرف دارو برای افراد با بیماری های خاص و یا کودکان خودداری کنید.

قیمت کپسول ایمیون لاینزمین ماشروم مد

قیمت این دارو نسبت به داروهای مشابه آن بهتر است. اما به دلیل نوسانات بازار نمی توان یک قیمت ثابت و قابل پیش بینی برای آن اعلام کرد. با این حال داروی مذکور تا لحظه ی نگارش این مقاله در تاریخ تیر ماه ۱۴۰۱ با قیمت ۱۶۰ هزار تومان قابل تهیه است. این دارو در تمام داروخانه های آنلاین و حضوری در سراسر کشور موجود است.

 

 

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا