Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
غذایی و دارویی

دانستنی های کاربرد و قیمت خرید و فروش اسانس آناناس

اسانس آناناس یکی از پرکاربردترین اسانس های مورد استفاده در صنایع غذایی است که به دو صورت پودر و مایع تولید و عرضه می شود. اسانس آناناس را می توان در طیف گسترده ای از محصولات خوراکی ، نوشیدنی و غیر خوراکی مورد استفاده قرار داد.

آناناس یک میوه گرمسیری و سرشار از ریزمغذی هایی از جمله  منیزیم ، منگنز و پتاسیم  ، ویتامین  A، ویتامین   C، بتا کاروتن، تیامین، ویتامین B5 ، ویتامین  B6  و اسید فولیک است که می توانند به ارتقاء سطح سلامت عمومی فرد کمک کنند. آناناس را می توان به اشکال مختلف به صورت آبمیوه ، کمپوت ، مربا و شربت مورد استفاده قرار داد.

قیمت خرید و فروش اسانس آناناس در بازار تحت تاثیر پارامترهای مختلفی از جمله کیفیت ، نوع بسته بندی ، خارجی یا ایرانی بودن آن متغیر است. در حال حاضر امکان خرید اسانس آناناس به صورت اینترنتی وجود دارد تا در زمان کوتاهتری بتوانید این اسانس را خریداری کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در این رابطه با ما در نشریه جهان شیمی فیزیک همراه باشید.

خواص اسانس آناناس

آناناس و اسانس آن حاوی مقدار زیادی ویتامین C است که می تواند به تقویت سیستم ایمنی کمک کند و  مانع ابتلا به بیماریهای مختلف و بروز آلرژی های فصلی خواهد شد.

محتوای بالای ویتامین های B در آناناس به بهبود عملکرد سیستم عصبی کمک کرده و باعث آرامش اعصاب و بهبود وضعیت متابولیسم می شود. این اسانس با تامین ویتامین های گروه B باعث افزایش متابولیسم بدن و بهبود وضعیت پوست ، مو و ناخن ها خواهد شد.

سطح بالای آنتی اکسیدان ها ، بتاکاروتن و ویتامین A موجود در این میوه باعث تقویت بینایی شده و از ابتلا به آب مروارید و تخریب ماکولار چشم ها جلوگیری می کند.علاوه بر این سطح بالای آنتی اکسیدان در آناناس با از بین بردن رادیکال های آزاد حاصل از استرس اکسیداتیو از انواع سرطان جلوگیری کرده و سلولهای سرطانی را در بدن از بین می برد.

این میوه و اسانس آن حاوی سطح بالایی پتاسیم هستند که با اتساع عروق فشارخون را کاهش داده و از بروز سکته قلبی و مغزی جلوگیری می کنند. مصرف آناناس باعث افزایش تولید انرژی در بدن شده ، به باروری کمک می کند و برای حفظ سلامت پوست و مو نیز بسیار مفید است.

کاربردهای اسانس آناناس

اسانس خوراکی آناناس به صورت پودر یا مایع  در محصولاتی مانند آب میوه ها و نوشیدنی ها ، ویفرها ، بیسکوییت ، کیک و کلوچه ، آدامس ، آب نبات ، ژله و بسیاری از محصولات دیگر مورد استفاده قرار می گیرد.

این اسانس به دلیل عطر و طعم دلپذیر بطور گسترده ای در تولید نوشیدنی ها در سراسر دنیا مورد استفاده قرار می گیرد و طرفداران بسیاری دارد.

این اسانس بوی عالی دارد و بوی آن نسبت به میوه واقعی ملایم و شیرین تر است بنابراین می توان با افزودن آن به خوراکی های حاوی آناناس طعم قوی تر و عمیق تری به آنها بخشید. روغن ضروری آناناس به اندازه میوه اسیدی نیست  بنابراین برخلاف مرکبات برای پوست بی خطر است.

این ترکیب در تولید محصولات غیر خوراکی مانند صابون ها ، شامپوها ، بوگیرها و خوشبو کننده ها و همچنین محصولات مراقبت از پوست مانند کرم و لوسیون  و شمع های معطر مورد استفاده قرار می گیرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا