Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
غذایی و دارویی

خواص فوق العاده و قیمت خرید و فروش اسانس موز

اسانس موز یکی از پرکاربردترین اسانس هاست که به کمک الکل از موز استخراج شده یا به صورت مصنوعی با استفاده از ترکیبات شیمیایی ساخته می شود. اسانس موز در دو گرید خوراکی و غیر خوراکی تولید می شود و مصارف مختلفی دارد.

موز یک میوه مقوی و خوشمزه است که می توان از آن برای درست کردن دسر ، کیک و نوشیدنی های مختلف استفاده کرد. از آنجاییکه نگهداری از این میوه دشوار است و ماندگاری کمی دارد ، اسانس آن برای تسهیل کاربرد تهیه و به بازار عرضه شده است.

در حال حاضر قیمت خرید و فروش اسانس موز در بازار ایران تابع عوامل مختلفی مانند کیفیت اسانس و قیمت دلار متفاوت است . در حال حاضر شما می توانید برای خرید اسانس موز از طریق اینترنتی یا خرید مستقیم از شرکت های تولید کننده اقدام کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در این رابطه با ما در نشریه جهان شیمی فیزیک همراه باشید.

کاربردهای اسانس موز

این عطرمایه جزء پرطرفدارترین اسانس های دنیاست به همین جهت علاوه بر استفاده در خوراکی ها در ترکیب بسیاری از محصولات آرایشی – بهداشتی ، شوینده ها ، محصولات مراقبت از پوست و مو ، شامپوها ، صابون ها و … مورد استفاده قرار می گیرد.

این اسانس در صنایع غذایی برای تولید کیک ، شیرینی ، بیسکویت ، انواع نوشیدنی ها ، آب نبات ، آدامس ،  ژله ، بستنی ، محصولات لبنی و شکلات مورد استفاده قرار می گیرد.

این روغن ضروری  را می توان جهت خوشبو کردن محیط منزل ، محل کار ، سالن های ماساژ ، رایحه درمانی ، باشگاه های ورزشی ، هتل ها ، سالن اجتماعات  بکار برد.

این اسانس در آروماتراپی نیز کاربرد دارد و شما می توانید برای بهره گیری از رایحه خوشایند این میوه یک قطره از اسانس آنرا در دستگاه بخور ریخته و از آن لذت ببرید یا در محیط حمام از شمع های معطر با این اسانس استفاده کنید.

خواص اسانس موز

این اسانس میوه ای به دلیل رایحه مطبوع جزء پرفروش ترین اسانس های خوراکی همچون اسانس پرتقال و اسانس توت فرنگی به حساب می آید که به طور گسترده در صنایع غذایی مورد استفاده قرار می گیرد. موز یک میوه غنی از آنتی اکسیدان و تقویت کننده است که می تواند برای بسیاری از بیماری ها و خصوصا رفع سوء هاضمه مفید باشد.

طعم شیرین این میوه محبوبیت آنرا افزایش داده است و به هر حال حاضر به صورت مایع و پودر برای کاربردهای مختلف مورد استفاده قرار می گیرد.

از مهمترین ویژگی های عطرمایه موز است که غلظت بالایی دارد و باعث تغییر رنگ مواد غذایی و خوراکی های مختلف نمی شود. از طرف دیگر افزودن مقداری از آن به محصولاتی از قبیل کیک و شیرینی می تواند بوهای نامطبوعی مثل بوی تخم مرغ را از این خوراکی ها حذف کند.

خواص فوق العاده و قیمت خرید و فروش اسانس موز
خواص فوق العاده و قیمت خرید و فروش اسانس موز

بهتر است بدانید:

از آنجاییکه موز یک خوراکی بسیار محبوب بین کودکان و نوجوانان است تولید کنندگان به وفور از اسانس آن در محصولات مختص این سنین استفاده می کنند.

موز خاصیت ضد افسردگی دارد و از اسانس آن می توان برای ایجاد حس نشاط و شادابی در مکان های مختلف استفاده کرد. موز سرشار از ویتامین C ، ویتامین A ، برخی ویتامین های B ، آهن ، فسفر ، کلسیم و سدیم است که به حفظ و ارتقاء سلامتی کمک می کند.

این میوه خوشمزه و اسانس آن سرشار از پتاسیم هستند  که به کاهش فشارخون و پیشگیری از ابتلا به بیماریهای قلبی – عروقی کمک می کند. موز و اسانس آن با دارا بودن ویتامین ها و مینرال هایی با خاصیت آنتی اکسیدان سیستم ایمنی را تقویت کرده و برای جلوگیری از ابتلا به  بیماری ها و پیشگیری از انواع سرطان حائز اهمیت است.

این میوه برای رفع کم خونی نیز مفید است و می تواند مانند یک پروبیوتیک به رشد باکتریهای خوب روده کمک می کند و سلامت عمومی فرد را بهبود می بخشد.

اسانس مایع موز معمولا در شیشه های تیره رنگ ذخیره می شود و بهتر است آنرا در جای خنک و به دور از گرما و نور خورشید نگهداری کنید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا