Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
تصفیه آب

قرص کلر ۳ اینچ چیست و چه مزایایی دارد؟

قرص کلر ۳ اینچ محصولی با خلوص و حلالیت بالا، حاوی دانه های کات کبود و مواد تثبیت کننده جهت افزایش ماندگاری در برابر نور خورشید است.

بهترین و با کیفیت ترین برند ها قرص کلر برند آمریکایی مانند آکواپول آمریکا ( AQUAPOOL ) است که بالاترین شفافیت آب استخر و بدون لرد و باقی مانده است . این قرص جهت ضدعفونی آب استخر و جکوزی و پیشگیری از رشد جلبک در استخر کاربرد دارد. قیمت قرص کلر متناسب با ترکیبات تشکیل دهنده و شرکت سازنده متفاوت است.

در این مقاله از نشریه علمی جهان شیمی به معرفی قرص کلر سایز ۳ اینچ، ویژگی، کاربرد، مزایا و قیمت خرید و فروش آن می پردازیم.

خرید و فروش قرص کلر آمریکایی آکواپول آنزیم دار و بدون آنزیم
خرید و فروش قرص کلر آمریکایی آکواپول آنزیم دار و بدون آنزیم

مقدار مصرف قرص کلر ۳ اینچ

میزان و بازه زمانی مورد نیاز برای استفاده از قرص کلر سایز ۳ اینچ، برای هر سازنده ای متفاوت بوده و برای اثربخشی بالاتر کلر زنی، لازم است تا دستورالعمل ها به دقت مد نظر قرار گیرند. به عنوان یک اصل تجربی، در صورت استفاده از قرص کلر، بازه مناسب کلر آزاد در استخر بین ۱-۴ ppm و در جکوزی بین ۲-۵ ppm است.

هنگام استفاده از قرص کلر، به ازای هر ۱ ppm کلر، حدود ۰.۶ ppm اسید سیانوریک وارد آب استخر می شود. وجود مقداری از اسید سیانوریک در بازه ۳۰ – ۵۰ ppm سبب می شود تا ماندگاری کلر در استخرهای روباز در برابر اشعه نور خورشید افزایش یابد.

به این ترتیب، ماندگاری کلر آزاد در آب نسبت به حالت بدون  تثبیت کننده، حدود ۳ تا ۴ برابر بیشتر است. هنگامی که مقدار سیانوریک اسید در آب استخر به بیش از ۱۰۰ ppm برسد، لازم است تا مقداری از آب استخر تخلیه و با آب تازه جایگزین شود.

دادن شوک کلر به استخر به صورت هفتگی تأثیر بسزایی در حفظ کیفیت و ضدعفونی آب استخر دارد. برای این منظور، از قرص کلر با خلوص بالا برای وارد کردن میزان بالای کلر در آب استخر استفاده می شود.

ویژگی های قرص کلر ۳ اینچ

ویژگی های قرص کلر سایز 3 اینچ
ویژگی های قرص کلر سایز ۳ اینچ
  • دارای فرمول شیمیایی  TRICHLOROISOCYANURIC ACID (TCCA)
  • موجود در بسته های یک کیلوگرمی حاوی ۵ عدد قرص ۲۰۰ گرمی
  • ۷ – ۲.۰ :pH
  • درصد خلوص بالا نسبت به پودر کلر
  • حاوی دانه های کات کبود جهت پیشگیری از جلبک در استخر
  • دارای تثبیت کننده با ماندگاری بالا در مقابل نور خورشید
  • توان تولید کلر آزاد کافی در آب جهت ضدعفونی و مقابله با رشد جلبک
  • حلالیت کامل در آب
  • عدم وجود کلسیم در ساختار آن و عدم افزایش سختی کل آب استخر در زمان استفاده (مناسب برای استفاده در استخر و جکوزی های حاوی آب با سختی کل بالا)

مزایای استفاده از قرص کلر

  • قرص کلر، از مواد و ترکیبات شیمیایی پرکاربرد در ضدعفونی آب استخر است. از گذشته، کلر برای ضدعفونی و پاکسازی آب از میکروب ها  و باکتری ها کاربرد دارد. با توجه به این که کلر در حالت گازی بسیار سمی است، کاربرد قرص کلر به تدریج به عنوان متداولترین روش کلرزنی مورد توجه قرار گرفت.
  • راحتی استفاده از قرص کلر در استخرهای مسکونی، سبب شده تا امروزه این ماده به یکی از پرکاربرد ترین محصول برای ضدعفونی آب استخر تبدیل شود. قرص کلر با خلوص حدود ۹۰٪، پس از گاز کلر با خلوص ۱۰۰٪، خالص ترین نوع کلر حسوب می شود.
  • استفاده از قرص کلر سایز ۳ اینچ در استخر، نه تنها برای از بین بردن باکتری ها، بلکه جهت پیشگیری از رشد جلبک و همینطور حفظ میزان PH آب مفید است.
  • قیمت قرص کلر نسبت به پودر کلر مناسب تر است.

روش استفاده از قرص کلر سایز ۳ اینچ

روش استفاده از قرص کلر سایز 3 اینچ
روش استفاده از قرص کلر سایز ۳ اینچ

بهترین و با کیفیت ترین برند قرص کلر برند آمریکایی مانند آکواپول آمریکا ( AQUAPOOL ) است که بالاترین شفافیت آب استخر را دارد و بدون لرد و باقی مانده است . قرص کلر سایز ۳ اینچ نباید به طور مستقیم در داخل آب استخر انداخته شود. زیرا این کار سبب عدم کنترل حلالیت در آب و نیز عدم انتشار یکنواخت آن در استخر و به تبع آن، امکان صدمه زدن به برخی سطوح و تجهیزات در استخر می شود.

سه روش متداول برای اضافه کردن قرص کلر

  • قرار دادن قرص کلر در کلرزن شناور
  • گذاشتن قرص کلر در سبد اسکیمر
  • قرار دادن قرص کلر در کلرزن خطی

نکات ایمنی برای استفاده قرص کلر

  • قرص کلر باید در بسته بندی مناسب و در مکانی خنک، خشک و با تهویه مناسب نگهداری شود.
  • از تماس و یا مجاورت بسته های قرص کلر با مواد شیمیایی، از جمله اسید و سایر مواد اکسید شونده به شدت اجتناب شود.
  • در صورت عدم رعایت موارد ذکر شده، امکان انفجار، آتش سوزی و یا انتشار گاز سمی وجود خواهد داشت.
  • با توجه به خاصیت بالای اکسید کنندگی کلر، از استفاده و قرار دادن قرص کلر در نزدیکی تجهیزات و سطح فلزی در استخر اجتناب شود.

قیمت خرید و فروش قرص کلر سایز ۳ اینچ

همان طور که پیش از این نیز به آن اشاره شد، قیمت قرص کلر بر اساس کشور سازنده، تعداد و نوع بسته بندی متفاوت است. قرص کلر ایرانی، آمریکایی و چینی از رایج ترین محصولات موجود در بازار است. قرص کلر اغلب در بسته های ۵ عددی به فروش می رسد.

قیمت خرید و فروش قرص کلر سایز 3 اینچ
قیمت خرید و فروش قرص کلر سایز ۳ اینچ

قرص کلر آمریکایی از ساده ترین راه ها برای ضد عفونی کردن آب استخر ها بوده و در بیشتر کشور ها از این قرص های کلر استفاده می شود. این قرص ها در انواع مختلف ریز و درشت در بازار به فروش می رسند. یکی از مزایای استفاده از این محصول زمان زیادی است که برای حل شدن کامل در آب به آن نیاز دارد.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. سلام خدمت مجموعه محترم شما
    سوالی از حضورتان داشتم
    بنده قصد دارم پودری سلولزی را با ماده ای که قابلیت حل کردن آن را داشته باشد به روی بستری نازک از فیلم pvc اسپری کنم بطوریکه پوششی از سلولز بر روی بستر pvc طوری بچسبد که به راحتی جدا نشود و شسته نشود چه محلولی برای این ترکیب با سلولز پیشنهاد میفرمایید
    سپاسگزارم

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا