Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
صنایع شیمیاییغذایی و دارویی

قیمت فروش و خرید ایزوله سویا | کاربرد ایزوله سویا چیست؟

این مقاله شامل اطلاعات مفید و کاربردی درباره ویژگی‌ها، خواص و کاربرد ایزوله سویا و موارد مصرف گوناگون آن است.

خرید و فروش مواد شیمیایی صنایع غذایی و دارویی - - بازرگانی امید
خرید و فروش مواد شیمیایی صنایع غذایی و دارویی – – بازرگانی امید

همچنین اگر تصمیم به خرید ایزوله سویا دارید، برای آگاهی یافتن از قیمت خرید و فروش ایزوله سویا در بازار مواد شیمیایی می‌توانید از لیست پیشنهادی فروشندگان ایزوله سویا در انتهای مقاله استفاده نمایید. حجم محصول، درصد خلوص، نرخ ارز و شرکت تولیدکننده به طور کلی از عوامل بسیار مهم در تعیین قیمت مواد شیمیایی هستند؛ قیمت ایزوله سویا نیز تحت تاثیر این موارد است. لازم به ذکر است لیست فروشندگان پیشنهادی در پایان مقاله، همواره با اسامی معتبرترین شرکت‌های خوشنام و با سابقه فعال در زمینه فروش ایزوله سویا به روزرسانی می‌شود.

پروتئین سویا طی فرایند چربی زدایی و کربوهیدرات زدایی، از لوبیای سویا استخراج می گردد. سویا به عنوان یکی از غنی ترین منابع پروتئین گیاهی شناخته شده و ۱۸ نوع پروتئین مختلف را درون خود جای داده است. پودر پروتئین سویا در سه نوع مختلف در دنیای تجاری به خرید و فروش می رسد. این سه نوع عبارت اند از آرد سویا، پودر ایزوله پروتئین سویا و پودر کنسانتره پروتئین سویا که بواسطه تفاوت ها و درصد مواد مغذی تشکیل دهنده شان، کاربرد های مختلفی دارند.

در این مطلب قصد داریم شما را با خواص و کاربرد های متنوع پودر ایزوله پروتئین سویا یا ISP آشنا کنیم؛ تا انتهای این مقاله با نشریه جهان شیمی فیزیک همراه بمانید.

مراکز خرید و قیمت فروش ایزوله سویا در تهران و شهرستان‌ ها

اغلب مراکز خرید و فروش ایزوله سویا و دیگر مواد شیمیایی در تهران وجود دارند و فروشندگان ایزوله سویا در سایر استان و شهرستان ها در بیشتر موارد، خرید خود را از تهران انجام می دهند. به همین دلیل، توصیه می شود که در صورت امکان سعی کنید تا خرید مواد شیمیایی از تهران انجام شود. چرا که

  • اغلب شرکت های واردکننده ایزوله سویا در تهران مستقر هستند.
  • به دلیل اینکه خرید ایزوله سویا در سایر استان ها و شهرستان ها در بیشتر موارد از طریق چندین واسطه انجام می شود، خرید در تهران می تواند از نظر قیمت مقرون به صرفه تر و ارزان تر باشد.
  • از آنجایی که در تهران به تامین کننده اصلی کالا نزدیک تر هستید و بیشتر انبارهای اصلی مواد شیمیایی در شهر تهران قرار دارند، احتمال اصالت و مرغوبیت کالا نیز افزایش می یابد.

اما باید توجه نمود که تمامی شرکت های بازرگانی مستقر در تهران از نظر تجربه، سابقه و کیفیت در یک سطح قرار ندارند. به همین دلیل در این صفحه و سایر صفحات مرتبط با مواد شیمیایی در سایت جهان شیمی، تلاش کرده ایم برترین و باسایقه ترین شرکت های فعال در زمینه خرید و فروش ایزوله سویا را به شما معرفی کنیم. شرکت هایی که در بنر بالای این صفحه یا در کادر «فروشندگان پیشنهادی» در پایان این مقاله معرفی شده اند، همگی به طور مرتب مورد بازبینی قرار می گیرند. خالی از لطف نیست که یادآور شویم از جمله مهمترین شرایط شرکت ها برای قرار گرفتن در بخش های مذکور و معرفی به خریداران، میزان سابقه، اعتبار و تجربه آن ها است.

پاسخ به سوالات در نشریه جهان شیمی فیزیک

لازم به ذکر است شما در نشریه ی الکترونیکی جهان شیمی فیزیک می توانید اطلاعات بسیار کامل و مفیدی در رابطه با انواع داروها به دست آورید. کافی است در کادر جستجو که در قسمت سمت چپ و بالای صفحه ی اصلی سایت قرار گرفته است، نام داروی خود را وارد کرده و مقالات مربوط به آن را بخوانید. اگر به دنبال اطلاعات دارویی خاص هستید و مطلبی در رابطه با آن در سایت ما نیست، لطفا در قسمت بیان دیدگاه ها عنوان کرده تا مقاله ی کاملی در رابطه با آن برای شما قرار دهیم.

برای مثال خواندن مطلبی در رابطه با قرص زینکوویت با ویتامین سی را به شما پیشنهاد می کنیم. برای مطالعه ی این مقاله ی ارزشمند اینجا کلیک کنید.

خواص پودر ایزوله پروتئین سویا

دو مورد از غنی ترین پودر های پروتئینی طبیعی موجود در بازار، پودر پروتئین آب پنیر و پودر پروتئین سویا هستند. اما از میان این دو نوع پودر، پودر پروتئین سویا شایسته ترین انتخاب به عنوان جایگزینی برای خوراکی های حاوی پروتئین برای افراد گیاه خوار به حساب می آید. بنابراین اگر گیاه خوار هستید، احتمالاً با برخی از خواص و مزایای استفاده از پودر ایزوله پروتئین سویا آشنایی دارید. در ادامه قصد داریم تعدادی از خواص و مزایای مصرف این نوع پودر را با شما در میان بگذاریم:

جلوگیری از بروز بیماری های قلبی

طبق تحقیقات انجام شده، مصرف پودر ایزوله پروتئین سویا باعث کاهش کلسترول بد یا LDL خون شده و میزان کلسترول خوب یا HDL را افزایش می دهد. تحقیقات دیگری نیز نشان داده اند که جایگزینی پروتئین حیوانی با ۲۵ گرم از پروتئین سویا یا بیشتر، میزان کلسترول بد و تری گلیسرید را به میزان قابل توجهی کاهش داده و از بروز بیماری های قلبی جلوگیری می کند.

جلوگیری از ابتلا به سرطان

یکی دیگر از خواص پودر پروتئین سویا که به نوع ایزوله آن نیز تعمیم داده می شود، قابلیت آن در جلوگیری از ابتلا به سرطان و به طور ویژه سرطان سینه می باشد. به غیر از این مورد، برخی از تحقیقات انجام شده حاکی از آن اند که مصرف پروتئین سویا می تواند از بروز سرطان پروستات در مردان نیز جلوگیری نماید.

افزایش میزان انسولین خون

پروتئین های سویا قادر اند میزان انسولین خون را افزایش داده و حساسیت گیرنده های این هورمون را نیز افزایش دهند؛ به این ترتیب قند خون به مصرف سلول های بدن رسیده و کاهش می یابد. بنابراین استفاده از پودر ایزوله پروتئین سویا به عنوان یک مکمل غذایی برای افراد مبتلا به دیابت نوع دو، گزینه بسیار مناسبی است.

جلوگیری از پوکی استخوان

یکی دیگر از خواص سویا و مشتقاتش، قابلیت آن ها در جلوگیری از پوکی استخوان می باشد. سویا دارای مقادیر قابل توجهی از فیتو استروژن بوده و این ماده نیز باعث افزایش جذب کلسیم توسط بدن می گردد. بنابراین با مصرف مکمل های غذایی حاوی پودر ISP، می توانید از ابتلا به پوکی استخوان نیز جلوگیری کنید.

خواص و کاربردهای پودر پروتئین ایزوله سویا

کاربردهای پودر ایزوله پروتئین سویا

با توجه به خواص درمانی و شیمیایی منحصر به فرد پودر پروتئین سویا، کاربرد های فراوانی در دنیای تجاری برای آن وجود دارد. اما در این جا قصد داریم به بررسی کاربرد های این ماده در صنایع غذایی بپردازیم.

تولید محصولات غذایی برای گیاه خواران

پودر ایزوله پروتئین سویا باعث حفظ رطوبت و طعم و عطر غذا شده و بنابراین از آن در تولید بسیاری از مواد خوراکی استفاده می شود. ISP به سادگی قابل هضم است. از نظر کیفیت نیز با پروتئین شیر، گوشت و تخم مرغ برابری می کند. بنابراین اگر گیاه خوار هستید می توانید با تهیه پودر ایزوله پروتئین سویا برگر های گیاهی درست کنید. به طور کلی با ایزوله سویا به وعده های غذایی خود تنوع ببخشید.

تولید فرآورده های گوشتی

یکی دیگر از کاربرد های مهم ISP در صنایع غذایی، استفاده از آن در تولید انواع برگر، کالباس و سایر فرآورده های گوشتی می باشد. این پودر با نگهداری از رطوبت موجود در این فرآورده ها باعث آبدار بودن و حفظ بافت ویژه آن ها می گردد.

سایر کاربردها

به غیر از موارد گفته شده، تولیدکنندگان محصولات غذایی و دارویی از پودر این پروتئین گیاهی به عنوان یک ماده افزودنی در تهیه محصولات زیر کاربرد دارد:

قرص و کپسول

انواع نان

غلات صبحانه

میان وعده های مختلف

انواع نوشیدنی

سس های مختلف

غذای مخصوص حیوانات

محصولات لبنی همچون ماست و بستنی

قیمت ایزوله سویا

برای افراد گیاه خوار، بهترین جایگزین پروتئین حیوانی، پودر ایزوله سویا محسوب می شود. از همین رو، قیمت این محصول برای این افراد بسیار مهم است. البته با توجه به بازار در حال نوسان نمی توان یک قیمت ثابت برای این محصول در نظر گرفت و اعلام کرد. برای استعلام قیمت باید حتما به بازار مراجعه کنید. با این حال در تاریخ بازنگری این مقاله در تاریخ مرداد ۱۴۰۱، ۲۵۰ گرم از این ماده را می توان به قیمت ۹۵ هزار تومان خریداری کرد. خوب است بدانید که در بازار جهانی هر یک کیلوگرم از این ماده غذایی به قیمت یک الی پنج دلار به فروش می رسد.

آنالیز ایزوله سویا

برای این که بدانیم یک پودر ایزوله سویا از کیفیت خوبی برخوردار است، باید آن را آنالیز کرد. آنالیز پودر ایزوله سویا آن را از نظر رنگ، بو، pH، میزان چربی، وجود انواع باکتری های بیماری زا،میزان حلالیت و دیگر اطلاعاتی این چنینی مورد بررسی قرار می دهد. این آنالیز توسط آزمایشگاه های معتبر انجام شده و نتیجه آن در لیستی مشابه با تصویر زیر به ثبت می رسد.

لیست مربوط به آنالیز ایزوله سویا
لیست مربوط به آنالیز ایزوله سویا

پروتئین ایزوله سویا در بدنسازی

از آن جایی که پودر ایزوله پروتئین سویا فاقد هرگونه چربی و کربوهیدرات است، استفاده از آن برای افرادی که از رژیم غذایی پیروی می کنند بسیار مناسب است. این افراد با مصرف این پودر هیچ گونه اضافه وزنی را تجربه نخواهند کرد. همانطور که گفته شد، ISP دارای ۱۸ نوع پروتئین مختلف است.  به همین دلیل نیز یکی مهمترین کاربردهای این پودر، استفاده از آن در تولید مکمل های غذایی ویژه ورزشکاران می باشد. علت استفاده از این ماده در مکمل های غذایی ورزشی آن است که پروتئین سویا منبع غنی از مواد مغذی بوده و باعث افزایش رشد توده ماهیچه ای بدن می گردد.

خرید پودر پروتئین ایزوله سویا

پودر پروتئین ایزوله سویا در شرکت های تولیدکننده مواد غذایی با استفاده از ماشین آلات مدرن و پیشرفته و توسط مهندسین متخصص در حوزه صنایع غذایی و شیمی تولید می شود. این محصول در ابعاد، بسته بندی و حجم های مختلف در بازار به فروش می رسد. برای خرید پودر پروتئین ایزوله سویا می توانید به فروشگاه های اینترنتی شرکت های تولید کننده مراجعه نمایید.

مضرات ایزوله سویا

طبق تحقیقات انجام شده، موادی به نام فیتات ها در ایزوله سویا وجود دارد. این مواد به عنوان ضد مغذی شناخته می شوند. فیتات ها می توانند آهن و روی موجود در مواد غذایی را کاهش دهند. به غیر از این هیچ آثار سوء دیگری از آن ها گزارش نشده است. با این حال اگر رژیم غذایی شما غنی از روی و آهن است و به منظور کمبود بدنی خود از این رژیم پیروی می کنید، استفاده از ایزوله سویا می تواند برای شما مشکل ایجاد کند.

مواد دیگری به نام ایزوفلاون در ایزوله سویا وجود دارد که می تواند بر غده تیروئید و هورمون های مربوط به آن اثرگذار باشد. در صورتی که از مشکلات غده تیروئید رنج می برید، ایزوله سویا می تواند برای شما مشکل ساز شود.

پژوهش هایی در رابطه با تغییر سطح هورمون های تستسترون و استروژن انجام شده البته هنوز به اثبات نرسیده و باید تحقیقات بیشتری روی آن انجام شود.

ایزوله سویا از کجا بخرم

مصرف پروتئین ایزوله سویا فواید مختلفی دارد. این ترکیب به حمایت از سیستم ایمنی سالم کمک می کند و به حفظ سطح کلسترول پایین کمک می کند. برای ورزشکاران و بدنسازان، منبع خوبی از پروتئین است و همچنین ممکن است به ساخت توده عضلانی بدون چربی کمک کند. این ترکیب یک انتخاب عالی برای گیاهخواران، وگان ها و هرکسی است که می خواهد میزان لبنیات را در رژیم غذایی خود کاهش دهد.

پروتئین ایزوله سویا در طیف وسیعی از دوزها بی خطر در نظر گرفته می شود و می توان روزانه آن را مصرف کرد. مانند اکثر مکمل های غذایی، همیشه توصیه می شود قبل از مصرف هر مکملی با یک متخصص مراقبت های بهداشتی مشورت کنید، اگرچه هیچ عارضه جانبی با استفاده از پروتئین ایزوله سویا گزارش نشده است. برای خرید ایزوله سویا می توانید به سایت های فروش افزودنی های غذایی مراجعه نمایید.

ایزوله سویا در سوسیس و کالباس

پروتئین ایزوله سویا تقریبا فاقد کربوهیدرات یا چربی است و یک منبع پروتئینی باکیفیت برای بسیاری از رژیم‌ های غذایی است. پروتئین سویا فاقد لاکتوز است و می تواند توسط افرادی که به لاکتوز حساسیت دارند مصرف شود. همچنین به عنوان یک منبع پروتئین خوب برای ورزشکارانی که رژیم غذایی کم کربوهیدرات دارند، استفاده می شود.

پروتئین ایزوله سویا به عنوان چسب در محصولات کالباس و سوسیس پخته شده استفاده می شود. این ترکیب مقدار پروتئین را افزایش می دهد و به پیوند چربی و گوشت کمک می کند. همچنین رطوبت را افزایش می دهد و محصول نهایی را نرم تر می کند.

فروش عمده ایزوله سویا

پروتئین ایزوله سویا را می توان به عنوان یک مکمل غذایی یافت و معمولا به عنوان یک محصول جایگزین وعده غذایی عمل می کند. بسیاری از محصولات عضله ساز همچنین حاوی پروتئین ایزوله سویا هستند و همچنین ممکن است به افزایش متابولیسم بدن کمک کند. مصرف پروتئین همچنین ممکن است احساس سیری را افزایش دهد و به تنظیم سطح قند خون برای از بین بردن هوس کمک کند. برخی ممکن است ترجیح دهند از ایزوله سویا به عنوان جایگزینی برای پروتئین حیوانی استفاده کنند. فروش عمده ایزوله سویا با قیمت پایین تری صورت می گیرد.

جایگزین ایزوله سویا

پروتئین به طور کلی نقش مهمی در بدن دارد. این ترکیب نه تنها نقش مهمی در عملکردهای مختلف بدن ایفا می کند، بلکه اسیدهای آمینه موجود در پروتئین نیز رشد سلول های عضلانی را افزایش می دهد. توده عضلانی بدون چربی همچنین متابولیسم بدن در حالت استراحت را بالا می برد و میزان کل کالری سوزانده شده توسط بدن را به صورت روزانه افزایش می دهد. پروتئین ایزوله سویا دارای محتوای پروتئین ۹۰ درصد یا بالاتر است. بسته به فرآوری، ایزوله های پروتئین سویا از نظر محتوای ایزوفلاون سویا (جنیستئین و دایدزین) بسیار متفاوت است. کنسانتره پروتئین سویا و پروتئین سویا بافت دار را می توان جایگزین ایزوله سویا کرد.

کنسانتره پروتئین سویا محصولی مشابه پروتئین ایزوله سویا است که با حذف کربوهیدرات های محلول در آب از آرد سویای بدون چربی تولید می شود. کنسانتره پروتئین سویا تقریبا ۷۰ درصد پروتئین دارد و همچنین حاوی مقداری کربوهیدرات و چربی است.

پروتئین سویا بافت دار با تشکیل خمیری از آرد سویای بدون چربی به اضافه آب، اکسترود کردن آن از طریق قالب و خشک کردن آن ساخته می شود. فرآیند اکستروژن ساختار پروتئین سویا را تغییر می دهد و در نتیجه بافتی شبیه گوشت به وجود می آورد. پروتئین سویای بافت دار تقریبا ۵۰ درصد پروتئین سویا دارد. از آن به عنوان جایگزین گوشت (به عنوان مثال در همبرگرهای گیاهی) استفاده می شود. برخلاف پروتئین ایزوله سویا و کنسانتره پروتئین سویا، پروتئین سویا بافت دار منبع خوبی از فیبر و ایزوفلاون سویا است.

طرز تهیه ایزوله سویا

پروتئین ایزوله سویا شکلی از سویا است که محتوای پروتئین بسیار بالایی دارد. این یک پروتئین کامل در نظر گرفته می شود و از دانه سویا به دست می آید. پروتئین ایزوله سویا با حذف بیشتر چربی ها و کربوهیدرات ها از آرد سویای بدون چربی (که از آسیاب کردن دانه های سویا به صورت پودر ساخته می شود) تولید می شود. پروتئین ایزوله سویا طعمی خنثی دارد و منبع پروتئینی بسیار محبوب برای ورزشکاران و بدنسازان است.

پودر پروتئین سویا از کجا بخریم

ایزوله سویا را می توانید از تمامی فروشگاه های آنلاین و حضوری مواد غذایی تهیه نمایید. این پودر توسط شرکت های تولید کننده مواد غذایی تهیه می شود. می توانید نام ایزوله سویا را در گوگل سرچ کرده و از فروشکاه های آنلاین تهیه نمایید.

خرید پروتئین سویا

پروتئین سویا را برای مصارف مختلفی می توان تهیه کرد. اصلی ترین کاربرد آن برای جبران کمبود پروتئین در گیاه خواران است. خرید پروتئین سویا به نیاز شما بستگی دارد. اگر شما هم در دسته گیاه خواران قرار دارید، می توانید پروتئین سویا بخرید.

 

خرید ایزوله سویا

یکی از مهمترین دغدغه های فعالان حوزه شیمیایی، خرید ایزوله سویا از یک فروشنده معتبر، باسابقه و قابل اطمینان است. با هدف افزایش اعتماد بین فروشندگان و خریداران از کیفیت محصول موردنظر در فرایند خرید ایزوله سویا، ما به عنوان مرجع مواد شیمیایی در ایران، تمام تلاش خود را کرده ایم که بهترین فروشندگان ایزوله سویا را در این بخش و همچنین بنر بالای صفحه به شما معرفی نماییم. امیدواریم با معرفی تامین کنندگان منتخب، نگرانی های خریداران محترم کاهش یافته و بتوانیم لذت تجربه خرید ایزوله سویا با قیمت و کیفیت مناسب را به شما هدیه نماییم.



  • محل تبلیغ شما

فروش انواع مواد شیمیایی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا