Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
پزشکیعمومی

معرفی پنج کرم و پماد ضد قارچ موثر + کاربرد و نحوه مصرف

بیماری ها و عفونت های قارچی از جمله بیماری های پوستی شایع بشمار می آیند. عفونت‌های قارچی ممکن است به دلیل عدم رعایت بهداشت یا وجود آلودگی ایجاد شوند.

 

اغلب بیماری‌های قارچی به‌وسیله پمادهای ضد قارچ درمان می‌شوند. انواع پمادهای ضد قارچ برای درمان بیماری های قارچی فرموله و عرضه شده‌اند.در ادامه این مطلب به بررسی کاربرد و نحوه مصرف پماد های ضد قارچ خواهیم پرداخت. قیمت پمادهای ضد قارچ متفاوت بوده و به نوع و شرکت تولید کننده آن وابسته است. برای خرید پماد های ضد قارچ می توان به داروخانه های سراسر کشور به صورت حضوری یا غیرحضوری مراجعه نمود. پماد کلوتریمازول، پماد کتوکونازول، پماد میکونازول و… نمونه هایی از انواع پماد های ضد قارچ محسوب می شوند. عفونت های قارچی اغلب علائمی نظیر قرمزی، پوسته پوسته شدن و خارش پوست به همراه دارند.

 

عفونت های قارچی

عفونت‌ قارچی بیماری است که از قارچ ها ایجاد شده و مناطقی مانند پوست، ناخن و غشای مخاطی را درگیر خواهد نمود. برخی از قارچ ها نیز مشکلات جدی ‌تر ایجاد کرده و موجب مننژیت یا ذات‌الریه خواهند شد. قبلا در نشریه جهان شیمی فیزیک به بررسی قارچ سیاه و علائم آن پرداخته ایم. در ادامه به برخی از شایع‌ ترین عفونت‌های قارچی اشاره شده است.

  • کرم حلقوی که در پوست سر، پا، کشاله ران و… ایجاد بیماری می کند.
  • قارچ ناخن که اغلب در ناخن پا ایجاد شده و گاهی هم ناخن‌ های دست را درگیر می کند.
  • عفونت مخمر واژن که به‌علت رشد زیاد مخمر کاندیدا در واژن و اطراف آن ایجاد بیماری می کند.
  • برفک دهان که در اثر رشد بیش از حد مخمر کاندیدا درون دهان ایجاد می‌شود.

علائم قارچ پوستی

عفونت قارچی یک بیماری پوستی بوده که توسط قارچ‌ها ایجاد می گردد. قارچ‌ها در خاک، گیاهان، سطح خانه و حتی روی پوست زندگی می کنند. این قارچ‌ها گاهی ممکن است به مشکلات پوستی منجر شده و ایجاد بیماری کنند. علائم عفونت های قارچی به نوع قارچ وابسته است. اما علائم زیر شایع هستند.

  • تغییرات پوستی: مانند قرمزی، ترک خوردن و لایه برداری از پوست
  • خارش

برای بهبود این علائم می‌توان از کاربرد انواع پمادهای ضد قارچ استفاده کرده و به بهبود و ترمیم مشکلات پوستی کمک نمود.

نحوه عملکرد پمادهای ضد قارچ

عملکرد داروهای ضد قارچ به دو صورت است که در ادامه به آن پرداخته می شود.

  1. روش اول: به طور مستقیم سلول‌ های قارچی را از بین می برند.
  2. روش دوم : از رشد سول‌ های قارچی ممانعت می کنند.

پمادهای ضد قارچ عملکردی از سلول‌های قارچی را هدف قرار می‌دهند که برای زندگی آن ضروری است. درواقع با کاربرد پمادهای ضد قارچ، بدون آسیب ‌ به سلول‌های بدن می‌توان با عفونت قارچی مبارزه نمود. غشا و دیواره سلولی قارچ‌ها دو ساختاری هستند که اغلب مورد هدف قرار می‌گیرند. این ساختار ها سلول قارچ را پوشانده و از آن محافظت می‌کنند. با تخریب یکی از این دو ساختار، سلول قارچ آسیب دیده و از بین خواهد رفت.

معرفی پماد های ضد قارچ
معرفی پماد های ضد قارچ

عوارض پماد ضد قارچ

این داروها اغلب عوارض جانبی در پی ندارند.، اما در بعضی افراد احساس خارش یا سوختگی یا قرمزی در محل استفاده، دیده شده است. مصرف دارو در صورت بروز عوارض شدید باید متوقف شود.

معرفی انواع پماد های ضد قارچ

کاربرد پماد ضد قارچ کلوتریمازول

این پماد از داروهای مهار کننده و کشنده قارچ است. قارچ هایی همچون کچلی بدن، ران و پا را می توان با این پماد درمان نمود. این پماد برای رفع عفونت‌های دستگاه تناسلی زنان نیز مناسب است. این پماد ضد قارچ اغلب دو بار در روز مورد استفاده قرار می گیرد.

پماد کتوکونازول

این پماد یکی از موثرترین داروهای ضد قارچ است که در کچلی تنه، کشاله ران، ریش، پا و عفونت‌های قارچی ناخن کاربرد دارد. این دارو به شکل های قرص، شامپو و کرم عرضه می گردد. پماد ضد قارچ کتوکونازول یک یا دو بار در روز و به مدت ۲ هفته می تواند استفاده ‌شود. توجه شود که درمان با داروهای ضد قارچ باید تا رفع کامل عفونت فعال قارچی ادامه یابد.

کاربرد پماد ضد قارچ میکونازول

این پماد نیز برای درمان قارچ های پوستی تجویز می‌ شود. این پماد با ضخیم کردن دیواره سلولی قارچ‌ ها و تغییر در نفوذ پذیری غشای سلولی آن ها موجب درمان بیماری‌ می‌گردد. برای درمان کاندیدیاز جلدی، تنیا ورسیکالر، کچلی بدن، کشاله ران یا پا از کاربرد پماد ضد قارچ استفاده می‌شود. این دارو در اشکال موضعی، واژینال و شیاف واژینال عرضه می شود.

پماد ضدقارچ خارجی

پماد Globe از بهترین اما کمیاب ترین انواع پمادها ست. استفاده از این پماد در بیماری‌های قارچی ملایم مناسب است. این پماد حاوی ۲ درصد میکونازول نیترات بوده و برای درمان خارش بخصوص خارش میان پاها و پای ورزشکاران بسیار مناسب است.

پماد ضد قارچ کشاله ران

قارچ‌ها می توانند موجب ایجاد خارش و عفونت در کشاله ران شوند. این قارچ ها بسیار مسری هستند. عفونت قارچی کشاله ران بیشتر در بین ورزشکاران دیده می شود، اما ممکن است هر فردی به این مشکل دچار شود. این مشکل با استفاده از پماد های ضد قارچ موضعی (داروی موضعی) درمان می پذیرد.

قیمت پمادهای ضدقارچ

قیمت این پمادها تا حدود زیادی به نوع آن‌ها وابسته است. خارجی یا ایرانی بودن محصول نیز بر قیمت تمام شده آن تاثیر بسزایی دارد. درواقع محصولات خارجی قیمت بیشتری نسبت به انواع ایرانی دارند.

معرفی پنج کرم و پماد ضد قارچ موثر + کاربرد و نحوه مصرف
معرفی پنج کرم و پماد ضد قارچ موثر + کاربرد و نحوه مصرف

پماد ضد قارچ دستگاه تناسلی مردان

قارچ دستگاه تناسلی مردان اغلب با علائمی مانند بثورات قرمز، لکه های سفید و براق در ناحیه تناسلی مشخص می شود. عفونت قارچی ناحیه تناسلی معمولا توسط کاندیدا ایجاد می شود. بدن و محیط مرطوب برای تحریک رشد این قارچ ایده آل است. در صورت ابتلا به قارچ دستگاه تناسلی پزشک برای شما یکی از پمادهای میکوکونازول، کلوتریمازول و کتوکونازول را تجویز خواهد کرد.

قیمت پماد ضد قارچ کلوتریمازول

کلوتریمازول توسط شرکت های مختلفی تولید می شود و بر همین اساس ممکن قیمت آن تاحدودی متفاوت باشد. برای آگاهی از قیمت این پماد می توانید به داروخانه ها مراجعه نمایید.

قویترین پماد ضد قارچ واژن

عفونت قارچی واژن یکی از بیماری هایی است که بطور گسترده خانم ها را تحت تاثیر قرار می دهد. این عفونت معمولا به دلیل فعالیت قارچ کاندیدا آلبیکنس در ناحیه واژن به دلیل وجود شرایط دمایی و رطوبت ایجاد می شود. پزشک بر اساس نوع و شدت عفونت برای شما دارو تجویز خواهد کرد. کرم واژینال لکورکس باریج از قویترین پمادهای ضد قارچ واژن است که فقط با تجویز پزشک می توانید از آن استفاده کنید.

پماد ضد قارچ پوستی

عفونت قارچی ممکن است هر قسمتی از پوست ما را تحت تاثیر قرار دهد. علائم این بیماری شامل خارش، قرمزی، پوسته پوسته شدن است که بیشتر به دلیل عدم رعایت بهداشت ایجاد می شود. انواع مختلفی پماد ضد قارچ پوستی وجود دارد که پزشک پس از بررسی عارضه برای شما تجویز خواهد کرد. پماد کلوتریمازول یا کتوکونازول معمولا در این موارد تجویز می شود.

قیمت پماد ضد قارچ پوستی

قیمت پماد ضد قارچ پوستی بسته به نوع پماد متفاوت است. بر اساس شدت عفونت قارچ پوستی شاید لازم باشد درمان های ترکیبی انجام دهید. پمادهای ایرانی معمولا قیمت کمتری از انواع خارجی دارند.

پماد ضد قارچ بین انگشتان پا

قارچ بین انگشتان پا معمولا توسط درماتوفیتوز یا کرم قارچی ایجاد می شود و با علائمی مانند پوسته پوسته شدن، خارش و ترک خوردن پوست بین انگشتان پا همراه است. این بیماری در صورت عدم درمان می توان سایر مناطق پوست را نیز درگیر کند. کلوتریمازول معمولا به عنوان پماد ضد قارچ بین انگشتان پا برای افراد تجویز می شود.

پماد ضد قارچ پوستی کودکان

قارچ پوستی کودکان یک عارضه شایع است که ممکن است هر نقطه ای از پوست را درگیر کند. اگر بر روی پوست کودک نقاط قرمز، خارش دار و ترک خورده مشاهده کردید حتما برای درمان به پزشک مراجعه نمایید. مایکونازول یا کلوتریمازول ممکن است در این شرایط برای کودک شما تجویز شود.

پماد ضد قارچ لب

پرلچه یک عفونت قارچی است که باعث ایجاد زخم و ترک در گوشه های لب می شود. این عفونت می تواند یک طرفه یا دو طرفه باشد. این عفونت اغلب در افرادی که دائم لب خود را با آب دهان مرطوب می کنند، رخ می دهد. همچنین ممکن است در افرادی که از براکت یا دندان های مصنوعی نامناسب استفاده می کنند، ایجاد شود. پزشک ممکن است پمادهای آنتی بیوتیک و یا ضد قارچ را برای درمان آن تجویز کند.

پماد کلوتریمازول ۱ درصد برای چیست

پماد کلوتریمازول برای درمان عفونت های قارچی مانند پای ورزشکاران، کرم حلقوی و بثورات قارچی پوشک استفاده می شود. همچنین می ‌تواند برای درمان عفونت ‌های قارچی در چین ‌های سینه (اینترتریگو) و عفونت‌ های مرتبط با برفک دهان مانند تحریک واژن (واژینیت کاندیدیایی) یا انتهای آلت تناسلی (بالانیت کاندیدیایی) استفاده شود. سایر کاربردهای کرم کلوتریمازول شامل درمان عفونت های قارچی اطراف ناخن (پارونیشیا) و برخی دیگر از عفونت های قارچی پوست (اریتراسما و پیتریازیس) است.

کلوتریمازول یکی از گروه داروهای شناخته شده به نام ایمیدازول است. از داروهای این گروه برای درمان عفونت های پوستی ناشی از چندین نوع قارچ استفاده می شود.

شما می توانید کلوتریمازول را بدون نسخه (OTC) خریداری کنید، یا ممکن است پزشک آن را تجویز کند. بسته به محل عفونت قارچی که می خواهید درمان کنید، محصولات مختلف کلوتریمازول وجود دارد.

کلوتریمازول با توقف هورمون درون سلول قارچی که باعث رشد قارچ می شود، عمل می کند. فعالیت دارو وابسته به دوز است، به این معنی که نحوه عملکرد آن به دوزی که مصرف می کنید بستگی دارد.

در عین حال باید مطمئن شوید که بیش از حد از این دارو استفاده نمی‌ کنید، در غیر این صورت احتمال عوارض جانبی در شما افزایش می ‌یابد. بنابراین، بسیار مهم است که دارو را طبق بروشور موجود در بسته بندی یا طبق دستور پزشک مصرف کنید.

کلوتریمازول کاربردهای مختلفی دارد، بنابراین نحوه استفاده از آن به نوع عفونت شما بستگی دارد. اگر از یک محصول OTC استفاده می کنید، ایده خوبی است که بروشور بسته را بخوانید و دستورالعمل ها را دنبال کنید.

پماد نباید در افرادی که واکنش آلرژیک به کلوتریمازول استفاده شود. پماد کلوتریمازول نباید در دوران بارداری یا شیردهی بدون مشورت با پزشک استفاده شود. قبل از استفاده باید مطمئن شوید که برچسب محصول را به دقت مطالعه کرده اید.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا