Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
غذایی و دارویی

معرفی سه کرم لوسیون ضد قارچ موثر و نکات مهم خرید آن‌ ها

بیماری های قارچی یکی از بیماری های شایع پوستی بشمار می آیند. بیماری‌های قارچی موجب بروز عوارضی همچون خارش و قرمزی پوست و… می‌شوند. بنابراین نیاز به درمان های دارویی دارند. در این موارد استفاده از انواع لوسیون ضد قارچ می تواند برای درمان مفید عمل کند. انواع لوسیون ضد قارچ در بازار موجود بوده و با توجه به نیاز خریداری و مصرف می شود. قیمت لوسیون ضد قارچ متفاوت بوده و به خارجی یا ایرانی بودن آن وابسته است. معمولا قیمت لوسیون ضد قارچ خارجی نسبت به انواع ایرانی گران تر است. برای خرید لوسیون ضد قارچ ایرانی یا خارجی می توان به داروخانه های سراسر کشور به صورت حضوری یا آنلاین مراجعه نمود.

ما در ادامه این مطلب از جهان شیمی فیزیک به معرفی لوسیون های ضد قارچ و نحوه مصرف و عوارض آن ها می پردازیم. با ما همراه باشید.

بیماری قارچی چیست

یکی از بیماری‌های رایج پوستی، قارچ است. قرمزی، پوسته‌پوسته شدن و خارش پوست از علائم این بیماری است. عدم رعایت بهداشت و وجود آلودگی قارچی می تواند منجر به بروز این بیماری در افراد شد. برای درمان این بیماری در بسیاری از مواقع می توان از پماد و لوسیون ضد قارچ موضعی استفاده نمود. یکی از بیماری های قارچی که پس از پاندمی کرونا شایع شد، بیماری قارچ سیاه است که عفونت های حادی را در افراد پدید آورد.

انواع ضد قارچ

  • داروهای ضد قارچ انواع مختلفی دارند که در ادامه به آن‌ها اشاره شده است.
  • ضد قارچ های موضعی که به صورت کرم، ژل، پماد یا اسپری در دسترس قرار دارند.
  • ضد قارچ های خوراکی که به شکل کپسول، قرص یا داروهای مایع هستند.
  • ضد قارچ های داخل وریدی که تنها در بیمارستان ها استفاده می شوند.
  • شیافت های ضد قارچ

نحوه عملکرد لوسیون ضد قارچ پوستی

عفونت قارچی بیماری است که اغلب با استفاده از لوسیون ضد قارچ موضعی قابل درمان است. لوسیون های مختلف کلوتریمازول، کتوکونازول و میکونازول برای درمان موجود هستند. استفاده از انواع لوسیون های ضد قارچ موجب حذف سلول های قارچی یا ممانعت از رشد و تکثیر آن‌ها می گردند.

داروهای ضد قارچ اغلب غشای سلول قارچ و دیواره سلولی را هدف قرار می دهند. با تخریب این دو بخش، محافظت سلولی از بین رفته و سلول ها آسیب دیده و نشت می کند. البته لوسیون های ضد قارچ این کار را بدون آسیب به سلول های بدن انجام می دهند.

لوسیون ضد قارچ بدن

این محصول برای درمان و کنترل عفونت های قارچی بکار می رود. این ضد قارچ برای التیام و بهبود علائم قارچ در پوست بدن استفاده می شود. کاربرد انواع لوسیون های ضد قارچ تا حد زیادی خارش را کاهش داده و با تداوم مصرف پوست را التیام می بخشد.

لوسیون ضد قارچ سر

قارچ پوست سر یک بیماری عفونی بوده که نیاز به درمان به موقع دارد. درغیر اینصورت پوست سر طاس می شود و موها از دست می روند. این بیماری واگیردار بوده و انتقال آن از طریق تماس با افراد ناقل است.

در این بیماری از ضد قارچ های خوراکی و لوسیون استفاده می شود. لوسیون‌های ضد قارچ، قارچ های سطح بدن یعنی ساقه مو و پوست سر را از بین خواهند برد.

لوسیون ضد قارچ ناخن

قارچ ناخن نوعی بیماری پوستی است که با یک لکه زرد یا سفید در زیر لبه ناخن یا زیر سطح ناخن آغاز می گردد. عمیق تر شدن این لکه ها باعث تغییر رنگ، ضخیم شدن و خرد شدن لبه های ناخن خواهد شد. لوسیون‌های موضعی ضد قارچ طی شش هفته قادر به درمان عفونت ناخن هستند.

معرفی انواع لوسیون ضد قارچ و قیمت خرید و فروش آن‌ها
معرفی انواع لوسیون ضد قارچ و قیمت خرید و فروش آن‌ها

معرفی لوسیون‌های ضد قارچ

لوسیون کلوتریمازول

پماد و لوسیون کلوتریمازول دارویی مهارکننده و قارچ کش است. درمان کچلی بدن، ران و پا به صورت موضعی توسط این دارو انجام می پذیرد. مقدار مصرف دارو باید توسط پزشک تعیین گردد.

لوسیون کتوکونازول

این محصول از موثرترین داروهای ضد قارچ بوده و در درمان بیماری‌های کچلی تنه، کشاله ران، ریش، پا و عفونت‌های قارچی ناخن استفاده می‌شود. این دارو در اشکال مختلف موجود است.

 

پماد میکونازول

یکی دیگر از انواع پماد و لوسیون‌ها برای درمان قارچ های پوستی میکونازول است. این لوسیون‌ها برای درمان قارچ های پوستی مختلفی تجویز می‌شود.

آنتی بیوتیک ضد قارچ

خاطرنشان می شود که داروهای ضد قارچ با داروهای آنتی ‌بیوتیک تفاوت دارند. آنتی ‌بیوتیک‌ ها قادر به نابودی قارچ‌ها نیستند و جهت از بین ‌بردن باکتری‌ ها تجویز می شوند. جالب است بدانید احتمال ابتلا به عفونت قارچی با مصرف آنتی‌ بیوتیک افزایش می ‌یابد.

عوارض

مصرف داروهای ضد قارچ اغلب عوارض جانبی ندارند. احساس خارش یا سوختگی و قرمزی در محل استفاده در برخی از افراد گزارش شده است. مصرف دارو در مواردی که عوارض شدید باشد، قطع می گردد. درمان می تواند با داروهای ضدقارچ دیگر ادامه یابد.

قیمت لوسیون‌های ضد قارچ

قیمت این لوسیون ها تحت تاثیر عوامل مختلفی قرار دارد. خارجی یا ایرانی بودن لوسیون و ماده موثر دارویی موجود در آن از عوامل موثر بر قیمت هستند. به طور کلی لوسیون های خارجی نسبت به انواع ایرانی از قیمت های بیشتری در بازار دارو برخوردارند.

برای خرید این محصولات می توان به سایت های معتبر فروش دارو مراجعه نمود. همچنین محصولات ضد قارچ قابل تهیه از داروخانه های سراسر کشور هستند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا