Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
عمومی

معرفی بهترین شامپوهای ضد ریزش مو خارجی و ایرانی به همراه مزایا و نکات مهم خرید

مشکل ریزش مو می تواند هر کسی را ناامید کند و از دست دادن تارهای مو می تواند یک فکر دلهره آور باشد. در حالی که برخی از افراد مبتلا به بیماری ریزش مو نیاز به مداخله پزشکی دارند، بسیاری از موارد را می توان به روشی ساده با کمک محصولات موی مناسب مانند شامپو ضد ریزش مو درمان کرد.

بسیاری از ما شامپوهای خود را به ‌طور تصادفی از قفسه ‌ها انتخاب می ‌کنیم، بدون اینکه فکر کنیم که حاوی چه موادی هستند و آیا برای یک نوع خاصی از مو مناسب هستند یا خیر. بنابراین، تشخیص نوع مو از اهمیت بالایی برخوردار است. اگر شما فردی هستید که با مشکل ریزش مو دست و پنجه نرم می کنید، شامپوهایی را انتخاب کنید که مخصوص تقویت فولیکول های مو و تغذیه پوست سر شما هستند.

شامپو ضد ریزش مو به جلوگیری از ریزش مو کمک می کند و شکنندگی مو را به حداقل می رساند. علاوه بر این، تارهای مو را از ریشه تا نوک مو تقویت و تغذیه می کند. همچنین بافت و تراکم مو را بهبود می بخشد. علاوه بر این، پوست سر را تمیز کرده و سلامت مو را تقویت می کند. در ادامه مقاله در نشریه جهان شیمی فیزیک توضیحات بیشتری در این رابطه ارائه می گردد.

علت ریزش مو چیست

ریزش مو به طور معمولی و در حالت متعادل جای نگرانی ندارد با این حال، گاهی اوقات ممکن است نشان دهنده یک وضعیت پزشکی باشد. بسیاری از مردم درجاتی از ریزش و نازک شدن مو را در مرحله ‌ای از زندگی خود تجربه می‌ کنند. علل شایع ریزش مو شامل ریزش موی پس از بارداری، یائسگی، افزایش سن، رژیم غذایی، ریزش فصلی، بیماری، استرس و داروها هستند.

ریزش مو بعد از زایمان

این ریزش مو معمولا ۳-۶ ماه پس از زایمان مشاهده می شود. ریزش موی پس از بارداری به این دلیل است که وقتی باردار هستید سطوح بالایی از استروژن دارید که تصور می شود موها را در مرحله رشد نگه می دارد. بعد از زایمان، سطح استروژن کاهش می یابد و این باعث می شود مو وارد فاز استراحت شود. وقتی این موها می ریزند و موهای جدید حدود ۳ ماه بعد از بین می روند، متوجه ریزش ناگهانی مو می شوید.

یائسگی

به دلیل کاهش استروژن و پروژسترون که پس از یائسگی اتفاق می افتد، چرخه مو تحت تاثیر قرار می گیرد و باعث افزایش ریزش مو می شود.

سالخوردگی

تقریبا همه با افزایش سن متوجه ریزش مو می شوند. این به این دلیل است که سرعت رشد مو کاهش می یابد، رشته ‌های مو نازک ‌تر می ‌شوند و رنگدانه موها کمتر می ‌شود. بنابراین موها نازک تر، ظریف تر و روشن تر به نظر می رسند.

رژیم غذایی

مو عمدتا از پروتئین ساخته شده است، بنابراین رژیم غذایی با کمبود پروتئین می تواند باعث ریزش مو شود. ما همچنین برای رشد سالم فولیکول های مو به تعدادی مواد مغذی از جمله آهن و روی نیاز داریم، بنابراین هرگونه کمبود تغذیه ای ممکن است منجر به ریزش مو شود.

ریزش موی فصلی

علت ریزش فصلی ناشناخته است، اما مطالعات نشان می دهد که زنان بیشتر از مردان از آن رنج می برند و اغلب در ماه های پاییز رخ می دهد.

بیماری و استرس

این وقایع می توانند موهای شما را شوکه کنند تا در مرحله استراحت باقی بمانند تا مرحله رشد. COVID-19 نمونه بسیار خوبی از این موضوع است. افرادی که از COVID-19 رنج می برند ممکن است دچار ریزش یا نازک شدن مو شوند که ممکن است تا سه ماه پس از ابتلا رخ دهد.

مرحله استراحت معمولا سه ماه طول می کشد و پس از شروع رشد موهای جدید می ریزد. بهترین کاری که می توانید برای مدیریت این ریزش و نازک شدن مو انجام دهید این است که سبک زندگی خود را برای حمایت از رشد موهای خود بهینه کنید.

داروها

برخی از داروها می توانند چرخه رشد مو را تغییر دهند و موها را به جای رشد به مرحله استراحت وادار کنند که در نتیجه باعث ریزش مو خواهد شد.

آیا شامپوهای ضد ریزش مو موثر هستند
آیا شامپوهای ضد ریزش مو موثر هستند

آیا شامپوهای ضد ریزش مو موثر هستند

متأسفانه، این یک پاسخ بله یا خیر ساده نیست. بسیاری از شامپوهای ضد ریزش مو حاوی موادی هستند – روی، بیوتین، نیاسین و کراتین – که دانشمندان آزمایش کرده اند و به کارآمدی آنها پی برده اند. با این حال، مطالعه کافی برای یافتن یک محصول واحد که ۱۰۰٪ ریزش مو را درمان کند، وجود ندارد.

بخشی از این را نیز می توان به مسائل مختلفی نسبت داد که باعث ریزش مو می شوند. زیرا یک محصول ریزش مو که با الگوی طاسی مردانه مقابله می کند به افرادی که از کمبود روی رنج می برند کمکی نمی کند. طیف گسترده دلایل به این معنی است که برای دانشمندان سخت است که ادعا کنند یک محصول همه انواع ریزش مو را درمان می کند. اغلب آزمایش ‌ها مطالعات کوچکی هستند که بر روی مسائل خاصی مانند آلوپسی و طاسی الگوی مردانه تمرکز دارند.

فواید استفاده از شامپو ضد ریزش مو

برای تغذیه و احیای پوست سر شما عالی است

موهای سالم با پوست سر شروع می شود و زمانی که با ریزش موها دست و پنجه نرم می کنید، باید مطمئن شوید که موهای بیشتری را حفظ می کنید. ضروری است که پوست سر شما تمیز و به طور مداوم پاکیزه نگهداری شود تا به رشد مو کمک کند. با استفاده از شامپو ضد ریزش مو می‌توانید پوست سر خود را تغذیه و احیا کنید و بهترین محیط را برای رشد مو ایجاد کنید.

فرمولاسیون ویژه برای مبارزه با ریزش مو

آیا می خواهید بدانید چه چیزی شامپوهای ضد ریزش مو را منحصر به فرد می کند؟ البته فرمولاسیون خاص آنها. بیشتر آنها حاوی مواد انرژی ‌بخش پوست سر مانند قهوه و تورین هستند که رویهم رفته برای کند کردن روند ریزش مو کار می‌ کنند.

تقویت مو و حمایت از رشد مو

مهم است که به یاد داشته باشید که شامپوی ضد ریزش مو لزوما روند را معکوس نمی کند، اما به بهبود موهای سر و وضعیت پوست سر شما کمک می کند.

اگر به یک روال مراقبتی خوب مو ادامه دهید و از محصولات مناسب برای ضد ریزش مو استفاده کنید، با کمک به تقویت آن و در نتیجه حمایت از رشد مو، به پوست سر خود کمک خواهید کرد.

کمک می کند تا موها پرپشت تر به نظر برسند

همه ما خواهان موهایی پرپشت و خوش حالت هستیم. بنابراین اگر ریزش مو را تجربه می ‌کنید، ممکن است متوجه شوید که موهایتان نازک ‌تر و کم پشت ‌تر به نظر می ‌رسد. خبر خوب این است که شامپوی ضد ریزش مو می‌ تواند به پرپشت‌ تر و ضخیم ‌تر نشان دادن موهای شما کمک کند و اعتماد به ‌نفس شما را نیز افزایش می دهد.

آسان برای استفاده

اگر هدف شما جلوگیری از ریزش مو است، افزودن یک شامپوی مناسب برای کاهش ریزش مو به روتین مراقبت مو بهترین نقطه برای شروع است. مانند هر شامپوی دیگری، شامپوی ریزش مو نیز استفاده راحتی دارد. تنها کاری که باید انجام دهید این است که شامپو را روی پوست سر خود بمالید، آن را به آرامی ماساژ دهید و کاملا بشویید!

اگر هنوز در ریزش موهای خود تغییری مشاهده نکردید، پیشنهاد می کنیم به پزشک مراجعه کنید زیرا ممکن است مشکلات زمینه ای وجود داشته باشد که باعث این مشکل شده است.

فواید استفاده از شامپو ضد ریزش مو
فواید استفاده از شامپو ضد ریزش مو

شامپو ضد ریزش مو خارجی

شامپو ضد ریزش مو L’Oreal Paris

این شامپو برای افرادی که دچار ریزش مو و نازک شدن مو هستند یک انتخابی عالی است. این شامپو برای تغذیه ریشه مو و بازسازی فیبر مو طراحی شده است و تضمین می کند که موهای شما قوی تر شده و از ریشه تا نوک موهای شما سالم می مانند.

شامپو ضد ریزش مو Ayouthveda

شامپو ضد ریزش مو آیورودا ناجی موها است. این محصول از ترکیبی از ۲۵ ماده گیاهی، آب میوه، عصاره، تزریق و اسانس تهیه شده است که به دستیابی به موهای سالم کمک می کند. این شامپو غنی شده با لوبیا، برینگرج و روغن پیاز است که مو را تمیز نگه می دارد و فولیکول های مو را تقویت می کند. برای موهای رنگ شده نیز قابل استفاده است.

شامپو ضد ریزش مو Mamaearth

این شامپو حاوی روغن پیاز است که پوست سر را تحریک می کند، گردش خون و رشد مجدد مو را تقویت می کند. همچنین کراتین گیاهی که موها را تقویت می کند و وز مو را از بین می برد را تامین می کند. این شامپو مو و پوست سر را بدون از بین بردن چربی طبیعی تمیز می کند و از آسیب و خشکی آن جلوگیری کرده و موها را نرم و صاف می کند.

شامپو ضد ریزش مو Tresemme

این شامپو ضد ریزش مو غنی شده با کراتین است که استحکام مو را تقویت کرده و از ریزش مو به دلیل شکنندگی جلوگیری می کند. مخصوصا برای موهای آسیب دیده و مستعد شکستگی طراحی شده است.

شامپو نجات موی Dove Hairfall

این شامپو تقویت کننده برای جلوگیری از ریزش مو فرموله شده است. ریزش مو را تا ۹۸ درصد کاهش می دهد و موهای شکننده و ضعیف را از ریشه تا نوک عمیقا تغذیه می کند. این شامپو فیبر مو را از داخل تقویت می کند و حاوی مواد مغذی فعال و سرم مغذی است که به مو احساس قوی و زیبایی می دهد.

 شامپو طبیعی کنترل ریزش مو بریلر

این شامپو کنترل ریزش مو با سویا، سیب و لیمو غنی شده است. مخصوصا برای پوست سر ضعیف و دچار کمبود ریزمغذی فرموله شده است. پروتئین سویا به کنترل شکستگی مو کمک می کند و گیاهان حیاتی با شارژ مجدد ریشه مو، ریزش مو را کاهش می دهد. برای نگهداری بهتر موها، پوست سر جوانی به شما می دهد. موها را پرتر و متراکم تر می کند و از شکستگی آنها جلوگیری می کند.

شامپو کافئین

یکی از انواع شامپوهای محبوب برای مقابله با ریزش مو، شامپوهای کافئین دار است. دو شامپو کافئین دار معروف موجود در داروخانه ها عبارتند از: آلپسین که مخصوص آقایان است و پلانتور که مخصوص خانم ها است. هر دو محصول توسط شرکت، دکتر ولف تولید می‌ شوند و گزارش شده‌ که درمان ‌های موثر ریزش مو هستند که با تحریک فولیکول‌های مو با کافئین عمل می ‌کنند. برخی از مطالعات ارتباط بین استفاده از کافئین در پوست سر و توقف ریزش/رشد مجدد مو را نشان داده‌اند.

شامپو ضد ریزش مو خارجی
شامپو ضد ریزش مو خارجی

اهمیت کاربرد شامپو ضد ریزش مو

استفاده از شامپویی که از رشد مجدد مو پشتیبانی می کند و پوست سر شما را سالم نگه می دارد بسیار مهم است. خبر خوب این است که زرادخانه‌ های در حال رشدی از شامپوها، نرم‌ کننده ‌ها و محصولات تخصصی ریزش مو وجود دارد که موهای باقیمانده را از طریق تحریک فولیکول‌ ها و مرطوب ‌سازی پوست سر تقویت می کنند – خط مویی را ایجاد می ‌کند که به طور بالقوه ضخیم ‌تر و پرتر از همیشه است.

خوشبختانه، شامپوهای زیادی برای کمک به مبارزه با ریزش مو فرموله شده اند. این شامپوها با بهبود وضعیت مو و پوست سر، روند ریزش را کاهش می‌ دهند که به نوبه خود باعث رشد سالم‌تر مو می‌ شود. علاوه بر این، مواد آبرسان و حجم دهنده می توانند موهای موجود شما را ضخیم تر نشان دهند که به پوشاندن هرگونه لکه نازک روی پوست سر کمک می کند.

ریزش مو هم مردان و هم زنان را به دلایل مختلف تحت تاثیر قرار می دهد، بنابراین بسیار مهم است که شامپویی را انتخاب کنید که علت ریزش موی شما را هدف قرار دهد. با محصولی که سلامت پوست سر را بهبود می بخشد، هر چه زودتر شروع به درمان کنید، نتایج بهتری خواهید دید. با این حال، مهم است که به یاد داشته باشید که هیچ محصول مویی نمی تواند ریزش مو را معکوس کند و از هر محصولی که ادعا می کند این کار را انجام می دهد بهتر است اجتناب کنید.

شامپو ضد ریزش مو ایرانی

شامپو ضد ریزش سریتا

شامپو ضد ریزش سریتا یکی از محصولات خوب ایرانی است که منافذ پوست سر را پاکسازی کرده و با تنظیم چرخه رشد مو و افزایش گردش خون باعث افزایش حجم و ضخامت موها می شود.

شامپو ضد ریزش ایروکس

شامپو ضد ریزش ایروکس مرطوب کننده پوست سر و موها حاوی عصاره گزنه است و رویش موها را تحریک می کند. در فرمولاسیون این شامپو ویتامین E و B5 به کار رفته است که به درخشندگی موها کمک کرده و مانع از گره خوردن مو ها می شود.

شامپو ضد ریزش مو پریم

این شامپو حاوی روغن دانه بائوباب است غنی از ویتامین D3 است. همچنین در فرمولاسیون این شامپو بیوتین وجود دارد که به کاهش ریزش مو و بهبود سلامت پوست سر کمک می کند. امگا ۳ و ۶ و زینک پیریتیون ریزمغذی های دیگری هستند که فولیکول ‌های مو را تغذیه کرده و باعث بهبود رشد و ضخامت موها می شوند.

شامپو ضد ریزش مو فولیکا

فولیکا یک برند ایرانی است معروف است که موها را تقویت کرده و مانع از ریزش آنها می شود. شامپو تقویت کننده و ضد ریزش فولیکا حاوی عصاره کافئین، زینک، ویتامین ‌های B6 و B7 است که به رشد مجدد موها کمک کرده و در خانم ها و آقایان از ریزش مو جلوگیری می کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا