Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
صنایع شیمیاییغذایی و دارویی

قیمت فروش و خرید انواع اسید سیتریک موجود در بازار | تفاوت کاربرد انواع سیتریک اسید

اسیدسیتریک ازجمله ترکیباتی است که از آن در صنایع مختلفی استفاده می‌شود. انواع اسید سیتریک به صورت خوراکی و صنعتی در بازار موجدند. همچنین انواع اسید سیتریک خشک و آبدار نیز تولید و در بازار عرضه می گردند. از کاربرد انواع اسید سیتریک در صنایع غذایی، صنایع آرایشی بهداشتی و… استفاده می شود. از خواص انواع اسید سیتریک خوراکی به عنوان نگهداره و طعم دهنده در صنایع غذایی بهره برده می شود. قیمت اسید سیتریک صنعتی با خوراکی متفاوت است. انواع خوراکی به دلیل داشتن خلوص بالا از قیمت های بیشتری برخوردارند. برای خرید انواع اسید سیتریک می توان به سایت های معتبر فروش مواد شیمیایی مراجعه نمود. مضرات اسید سیتریک خوراکی موجب شده است تا از آن به مقدار مشخص و محدود استفاده شود. بنابراین در مصرف انواع اسید سیتریک باید احتیاط لازم را به عمل آورد.

نشریه علمی جهان شیمی فیزیک قبلا هم به بررسی اسید سیتریک خشک و اسید سیتریک آبدار و تفاوت میان آن ها پرداخته است. در ادامه این مطلب به بررسی انواع مختلف این ماده در بازار و قیمت اسید سیتریک می پردازیم.

اسید سیتریک و انواع آن چیست

اسید سیتریک از طبقه کربوکسیلیک اسیدها بوده و یکی از مهم ترین اسیدهای آلی محسوب می شود. این ماده را می توان در بسیاری از مرکبات مانند لیمو شیرین، لیمو ترش، پرتقال، گیلاس، سیب، توت فرنگی و … یافت. این ماده غیرسمی و خوراکی است. بنابراین می توان از آن برای ایجاد طعم و نگهدارنگی به مواد غذایی استفاده نمود. انواع اسیدسیتریک دارای خواص نگهدارندگی مناسب و طعم دهنده ای اسیدی هستند. تولید آسان و قابلیت انحلال بالای این ماده منجر شده است تا از آن در صنایع استفاده های زیادی شود.

جالب است بدانید علاوه بر میوه ها، اسیدسیتریک را می توان در دانه و عصاره گل ها و در بسیاری از بافت ها و مایعات حیوانی نیز یافت. در ادامه به انواع این ماده و نحوه قیمت اسید سیتریک در بازار اشاره می شود.

خواص اسیدسیتریک

  • طعم دهنده
  • اصلاح کننده pH
  • نگهدارنده
  • ضد انعقاد
  • آنتی اکسیدان
  • نرم کننده
  • بافرکننده
  • و…

انواع اسید سیتریک

اسید سیتریک خوراکی

ضد میکروب و ضد التهاب بودن از خواص اسید سیتریک است. این ماده جذب مواد مغذی همانند کلسیم را افزایش داده و به رشد و سلامت استخوان ها کمک می کند. این خواص عالی موجب شده است تا از آن در غذاهای کنسروی، مکمل های ورزشی، سس و نوشیدنی های مختلف استفاده شود.

اسید سیتریک در افزایش طعم و به ویژه در صنعت تولید نوشابه نقش مهمی ایفا می کند. این اسید با ایجاد طعم ترش موجب خنثی سازی شیرینی بسیاری از نوشیدنی ها شده و طعمی دلپذیر به آن‌ها می بخشد.

انواع اسید سیتریک موجود در بازار چیست؟ قیمت خرید و فروش آن
انواع اسید سیتریک موجود در بازار چیست؟ قیمت خرید و فروش آن

انواع اسید سیتریک صنعتی و کاربرد آن

استفاده از انواع اسیدسیتریک صنعتی به عنوان عامل تمیزکننده و ضد چروک در شوینده ها صورت می پذیرد. این ماده جایگزین مناسبی برای فسفات موجود در انواع پاک کننده هاست. زیرا سیترات در طبیعت به راحتی تجزیه می شود.

در انواع کرم، ژل و مایع های شوینده و بهداشتی نیز از این ماده و انواع آن استفاده می شود. اسید سیتریک خشک با پایین آوردن pH محیط از فاسد شدن و تغییر رنگ محصولات آرایشی و بهداشتی ممانعت می کند. این ماده در شستشوی پوست چرب و محلول های فیکساتور مو نیز کارایی دارد.

این ماده برای حذف مشکل زنگ زدگی فولاد استفاده شده و جایگزین مناسبی برای اسید نیتریک در انفعال فولاد ضد زنگ است.

ترکیب فوق یک عامل کی لیت کننده مطلوب است. این ماده در دیگ های بخار، برای حذف و جلوگیری از تجمع رسوب آهک استفاده می شود.

انواع اسیدسیتریک خشک و آبدار

تفاوت هایی بین اسید استیک آبدار و اسید سیتریک خشک وجود دارد. این تفاوت به مولکول آب در ساختار مولکولی آن ها مرتبط است. درواقع تفاوت در ساختار مولکولی موجب تفاوت در ساختار و برخی از سایر خواص آن ها شده است. اسید سیتریک آبدار کریستالی و اسید سیتریک خشک پودری شکل است. بعلاوه شیوه تولید آن ها نیز متفاوت است. اسید سیتریک خشک از تبلور در آب گرم و اسید سیتریک آبدار از تبلور در آب سرد تولید می گردد.

با توجه به ساختار و ویژگی های این دو نوع قیمت انواع اسیدسیتریک در بازار نیز متفاوت خواهد بود.

مضرات اسید سیتریک خوراکی چیست

  1. بیماران کلیوی، قلبی، فشار خون بالا، مشکلات ادرار و… باید با احتیاط محصولات حاوی این ترکیب را مصرف کنند.
  2. مصرف بیش از حد این ماده موجب فرسایش مینای دندان در طولانی مدت می شود.
  3. این اسید خواص خورندگی داشته و باید در مقادیر به اندازه استفاده گردد.

قیمت انواع اسید سیتریک

قیمت اسید سیتریک در بازار به موارد مختلفی وابسته است. درجه خلوص، گرید تولید شده، نوع محصول و شرکت تولید کننده از عوامل مهم تاثیر گذار بر قیمت هستند. توجه شود که گرید های خوراکی نسبت به گرید های صنعتی از قیمت بیشتری برخوردارند. نرخ ارز نیز یکی دیگر از عوامل تاثیر گذار بر قیمت اسیدسیتریک در بازار ایران است. نرخ ارز بویژه بر محصولات وارداتی تاثیر بیشتری دارد.

برای خرید اسیدسیتریک و انواع آن می توان به سای های معتبر عرضه کننده مواد شیمیایی مراجعه کرده و محصول مورد نظر را خریداری نمود.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. بازتاب: قیمت فروش و خرید انواع اسید سیتریک موجود در بازار | تفاوت کاربرد انواع سیتریک اسید

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا