Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
عمومی

بهترین کپسول و قرص ضد ریزش مو چیست؟ بررسی عوارض و ترکیبات

ریزش مو یا نازک شدن مو می تواند ناشی از عوامل مختلفی از جمله کمبود مواد مغذی باشد. بنابراین، در حالی که ویتامین‌ ها و مکمل‌ ها به هیچ وجه یک درمان معجزه‌ آسا نیستند، اما مکمل‌ های مناسب ممکن است در ظاهر و حجم موهای شما تفاوت ایجاد کنند.

رشد و سلامت مو تحت تأثیر عوامل متعددی از جمله تغذیه، ژنتیک، شرایط پزشکی، هورمون ها و حتی استرس قرار دارد. تحقیقات نشان می ‌دهد که کمبود ویتامین ‌ها و مواد معدنی مهم برای رشد و عملکرد طبیعی سلول‌ ها ممکن است منجر به ریزش مو شود. از اینرو در فرمولاسیون انواع قرص ضد ریزش مو می توانید برخی از ویتامین ها، مواد معدنی و ریزمغذی های ضروری را مشاهده کنید.

ویتامین ها برای رشد موی سالم ضروری هستند و ممکن است به جلوگیری از ریزش و نازک شدن مو کمک کنند. بهترین ریزمغذی ها برای رشد مو عبارتند از ویتامین های B، ویتامین D، ویتامین E، روی، بیوتین و آهن که معمولا در قرص های ضد ریزش مو گنجانده می شوند. برای آشنایی با بهترین قرص ضد ریزش مو در ادامه مقاله با ما در نشریه جهان شیمی فیزیک همراه باشید.

علل شایع ریزش مو چیست

استرس

شاید مهم‌ترین عامل ریزش مو استرس است که میزان کورتیزول تولید شده در بدن را افزایش می ‌دهد. افزایش سطح کورتیزول بر عملکرد طبیعی فولیکول مو تاثیر می گذارد. زمانی که بدن تحت استرس قرار می‌ گیرد، فولیکول‌ های مو را وارد فاز استراحت (معروف به فاز تلوژن) می‌ کند تا انرژی را حفظ کند. در طول فاز تلوژن، فولیکول ها کوچک می شوند و در نتیجه، موها می ریزند و با آماده شدن بدن، موهای جدید جایگزین می شوند. به یاد داشته باشید، ریزش موی ناشی از استرس چند ماه طول می کشد تا ظاهر شود.

بیماری کرونا

ریزش موی ناشی از بیماری همه گیر کرونا بسیار شایع است. محیط پر استرسی که در آن زندگی می کنیم ما را تحت استرس قرار می دهد و می دانیم که استرس بر رشد مو تاثیر منفی می گذارد. ریزش مو یکی از عوارض جانبی COVID-19 است و بسیاری از افراد پس از ابتلا به ویروس کرونا دچار ریزش مو شده اند.

هورمون ها

تغییرات هورمونی، خواه ناشی از بارداری، یائسگی یا داروها باشد، بر میزان سبوم تولید شده در پوست سر تاثیر می گذارد. سبوم برای داشتن موهای سالم، براق و صاف مهم است، زیرا پوست سر را تغذیه، محافظت و مرطوب می کند و کوتیکول مو را صاف می کند. زمانی که هورمون ها تولید سبوم را کاهش می دهند، موها خشک و شکننده می شوند و به مرور زمان شکننده تر شده و دچار ریزش می شوند.

پوست سر ناسالم

بدون داشتن پوست سر سالم نمی توانید موهای سالمی داشته باشید. لایه برداری منظم پوست سر برای از بین بردن محصولات اضافی، چربی و پوست مرده بسیار مهم است. هنگامی که این تجمعات باقی می مانند، فولیکول ها مسدود و ملتهب می شوند. یک شستشوی سم ‌زدا مانند استفاده از سرم شفاف کننده پوست سر می‌ تواند به سرعت و به طور موثر پوست سر را پاکسازی کند.

کمبود ویتامین

زمانی که بدن فاقد ماده مغذی باشد – روی، آهن، ویتامین D و سلنیوم که کمبود های رایج مرتبط با ریزش مو هستند – بدن آن مواد مغذی را به ارگان های دیگری که بیشتر از مو به آنها نیاز دارند هدایت می کند.

رژیم غذایی نامناسب

رژیم های غذایی محدود می تواند موهای شما را خراب کند. لازم به ذکر است که رژیم‌ های تهاجمی می ‌توانند باعث شوند که بدن پشتیبانی از عملکردهای غیرضروری مانند رشد مو را متوقف کند. سپس فولیکول وارد فاز استراحت می شود و باعث ریزش موی شدید و عدم رشد مجدد موها می شود.

بیماری خود ایمنی

برخی بیماری ها و اختلالات خود ایمنی باعث می شوند که سیستم ایمنی به بخشی از بدن حمله کند. در مورد ریزش مو، این وضعیت فولیکول های مو را تحت تاثیر قرار می دهد که منجر به ریزش موی تکه ای می شود.

عوامل محیطی

آلودگی، سموم، دود و حتی سیگار می‌ تواند بر رشد مو تاثیر بگذارند. هر چه پوست سر در معرض سموم بیشتری قرار گیرد، به احتمال زیاد منجر به حساسیت و ریزش مو می شود زیرا خود فولیکول آسیب می بیند.

روش مصرف قرص ضد ریزش مو
روش مصرف قرص ضد ریزش مو

بهترین قرص ضد ریزش مو حاوی چه ترکیباتی است

مواد تشکیل دهنده یک مکمل به عملکرد اصلی آن اشاره کرده که به نوبه خود نتایج قابل مشاهده ای را ایجاد می کنند. به عنوان مثال، در حالی که برخی از مکمل ها حاوی آداپتوژن های کاهش دهنده استرس هستند تا تغییرات مربوط به استرس را کاهش دهند، برخی دیگر با ویتامین ها و موادی که باعث کاهش التهاب می شوند، فرموله شده اند. یک مکمل خوب و کامل شامل مخلوطی از مواد ذکر شده در زیر است:

آداپتوژن ها

به سختی می توانید مکمل مو بدون آداپتوژن (گیاهانی که به کنترل استرس کمک می کنند) پیدا کنید. آشواگاندا و عصاره نخل اره ای آداپتوژن های محبوبی هستند که از ریزش موی ناشی از استرس جلوگیری می کنند و به وضوح ذهنی کمک می کنند.

ویتامین ها

ویتامین های A ،B ،C،D و E باید بر روی برچسب هر مکمل ظاهر شوند. زیرا ویتامین B به رشد موهای جدید و ویتامین E به کاهش آسیب های ناشی از محیط کمک می کند. ویتامین C نیز که یک آنتی اکسیدان است که برای تشکیل کراتین و کلاژن مهم است. کمبود ویتامین D شایع است و یکی از دلایل ریزش مو است، بنابراین بسیار مهم است که در فرمولاسیون مکمل ها گنجانده شود.

بیوتین

بیوتین به تقویت مو کمک می کند و از سستی و شکنندگی ریشه مو جلوگیری می کند. فقط مصرف بیوتین برای تحریک رشد موی سالم کافی نیست (مگر اینکه واقعا کمبود بیوتین داشته باشید، که اکثر مردم اینطور نیستند). بیوتین زمانی که در کنار سایر مواد تحریک کننده رشد مو استفاده شود، بهترین عملکرد را دارد.

کلاژن

کلاژن که برای سلامت پوست ضروری است، حاوی اسیدهای آمینه ای است که به افزایش خاصیت ارتجاعی و هیدراتاسیون پوست سر کمک می کند. اسیدهای آمینه موجود در کلاژن برای موهای سالم ضروری هستند و به جلوگیری از آسیب رادیکال های آزاد و کوچک سازی فولیکول ها کمک می کنند.

مسدود کننده های DHT

دی هیدروتستوسترون (DHT) هورمونی است که از تستوسترون به دست می آید و با طاسی به خصوص در مردان مرتبط است. DHT که در داخل فولیکول ‌های مو تولید می‌ شود، می‌ تواند در محل تولید با مواد مناسب مانند چای سبز، رزماری، کافئین، نخل اره ‌ای و روغن تخم کدو و همچنین فیناستراید مسدود شود.

اسیدهای چرب

امگا ۳، ۶- و ۹- اسیدهای چرب حیاتی هستند که باید در رژیم غذایی و مکمل ها برای داشتن موی ضخیم استفاده کنید. آنها برای حمایت در سطح سلولی کار می کنند. برای جذب بهتر، سعی کنید اسیدهای چرب و امگا خود را با غذا مصرف کنید. امگا همچنین برای ترمیم و عملکرد بهتر اعصاب و عضلات ضروری است.

اسید هیالورونیک (HA)

مشابه روشی که اسید هیالورونیک باعث تحرک، استحکام مفاصل و آبرسانی به سلول های پوست می شود، این مولکول طبیعی به بهبود سلامت پوست سر کمک می کند.

کراتین

کراتین یک پروتئین طبیعی در مو است که به موهای ضعیف و آسیب دیده استحکام و قوام می بخشد و در عین حال باعث رشد مو می شود. کراتین موجود در مکمل ها به موهای آسیب دیده استحکام می بخشد و در عین حال باعث تقویت و رشد مو می شود.

مواد معدنی

مانند ویتامین ها، مواد معدنی ضروری مانند آهن، سلنیوم، منیزیم و روی مواد اساسی هستند که باید در لیست مواد تشکیل دهنده مکمل ضد ریزش موی شما وجود داشته باشند.

پروتئین

پروتئین بلوک ساختمانی مو است و به طور چشمگیری بر سرعت رشد موها تاثیر می ‌گذارد. برخی از مکمل های مو حاوی اسیدهای آمینه (کوچکترین واحد پروتئین) هستند، اما بهتر است ابتدا پروتئین را در رژیم غذایی خود بگنجانید.

زینک

در حالی که روی یا زینک یک عنصر کمیاب است، برای بسیاری از فرآیندهای بیولوژیکی مانند متابولیسم کربوهیدرات، پروتئین، چربی و همچنین تجزیه سایر ریز مغذی ها ضروری است. تجزیه و استفاده از این مواد مغذی برای رشد مو ضروری است – به خصوص پروتئین که موهای ما از آن ساخته شده است.

کمبود روی بسیار رایج است و سطوح پایین آن می تواند باعث ریزش مو شود. مطالعات نشان می دهد که برخی از اشکال ریزش مو با سطوح پایین روی مرتبط است، که مکمل ها می توانند به اصلاح آن کمک کنند.

ویتامین دی

منابع خوب ویتامین دی شامل ماهی چرب، گوشت قرمز، زرده تخم مرغ و البته نور آفتاب است. این ویتامین به ایجاد فولیکول های موی جدید کمک می کند.

ویتامین سی

ویتامین C برای تولید کلاژن ضروری است و به موها درخشندگی تحسین برانگیز می بخشد. منابع خوب این ویتامین عبارتند از پرتقال، فلفل قرمز و سبز، توت فرنگی و کلم بروکلی.

گوگرد/MSM

متیل سوفونیل متان (MSM) شکلی از گوگرد است که در بسیاری از غذاها یافت می شود و برای ساخت پروتئین های مو مورد نیاز است. به دلیل فرار بودن، به راحتی با پختن از بین می رود، به همین دلیل است که مصرف مکمل آن می تواند مفید باشد.

ژلاتین

ژلاتین به تقویت مو و ناخن ها، جلوگیری از ریزش مو و همچنین تقویت مو کمک می کند. پروتئین طبیعی و اسیدهای آمینه موجود در ژلاتین حیوانی باعث رشد سالم مو و ناخن می شود. این مکمل ها برای افرادی که نازک شدن موها، ریزش مو، آسیب شیمیایی مو یا حتی ریزش دوره ای مو را تجربه می کنند، بسیار مفید است.

سیلیس (عصاره دم اسب یا بامبو)

نقش سیلیس برای سلامت مو بسیار حائز اهمیت است. این ترکیب به تعادل هورمون های زنانه کمک می کند که یکی از بزرگترین عوامل ریزش مو و نازک شدن موها است. سیلیس قطعا به جلوگیری از نازک شدن مو، بازگرداندن شادابی به موها کمک می‌ کند و ریزش مو را برطرف کند. سیلیس همچنین نقش کلیدی در تغذیه مو دارد زیرا بسیاری از مواد مغذی را به اجزای محیطی بدن، یعنی مو منتقل می کند.

روش مصرف قرص ضد ریزش مو

برای رشد خوب موها به یک جریان ثابت از مواد مغذی برای ایجاد تغییرات مثبت نیاز است. پیروی از دستورالعمل های دوز نیز برای گرفتن نتیجه مثبت ضروری است. توجه داشته باشید که زیاده روی در مصرف و یا افزایش دوز دو یا سه برابری منجر به نتایج بهتر یا سریعتر نمی شود. در عوض مصرف دوز بیشتر ممکن است هیچ اثر اضافی نداشته باشد و حتی واکنش نامطلوب ایجاد کند. برای نتایج مطلوب به دوزهای پیشنهادی مکمل موی خود پایبند باشید.

ترکیبات موچود در قرص ضد ریزش مو
ترکیبات موجود در قرص ضد ریزش مو

چه مدت طول می کشد تا نتایج قرص ضد ریزش مو مشاهده شود

اگر انتظار دارید چند قرص بخورید و روز بعد با موهای ضخیم و پرپشت از خواب بیدار شوید هرگز این اتفاق نخواهد افتاد. رشد مو به طور متوسط ​​حدود ۱.۲۵ سانتی متر در ماه است. قرص ها و مکمل های رشد مو از نظر فیزیکی سرعت رشد را تسریع نمی کنند، بلکه موها را برای مدت طولانی تری در مرحله رشد نگه می دارند. به همین دلیل است که شاهد افزایش طول و پشتی موها هستید.

به طور متوسط، اکثر مارک های مکمل توصیه می کنند که محصول حداقل سه ماه باید مصرف شود. با این حال، موهای هر کسی متفاوت است، بنابراین ممکن است لازم باشد کمی بیشتر منتظر بمانید تا اولین علائم را ببینید. مشاهده نتایج به نوع ریزش مو، شدت بیماری و روند درمان بستگی دارد. حتی اگر تغییر رشد فورا قابل توجه نباشد، کاهش ریزش نشان می دهد که مکمل شما خوب کار می کند.

بهترین قرص ضد ریزش مو

نوترافول

این مکمل به درمان علل زمینه ای نازک شدن مو (مانند استرس، تغذیه نامناسب و آسیب های محیطی) برای زنان و مردان می پردازد. نوترافول حاوی ترکیبی مناسب از ویتامین‌ هایی است که از نظر بالینی ثابت شده‌ رشد مو را بازیابی می‌ کنند. به علاوه، فرمول غنی از ویتامین و مواد مغذی شامل عصاره نخل اره ای موجود در این مکمل از تبدیل هورمون های آندروژن مردانه به DHT جلوگیری می کند که مسئول طاسی سر است.

ویویسکال

این مکمل مورد علاقه آرایشگران مشهور است و فولیکول مو را هدف قرار می دهد و آن را برای مدت طولانی تر از حد متوسط ​​در مرحله رشد نگه می دارد. این مکمل حاوی مواد مغذی ضروری مانند بیوتین، ویتامین C و ویتامین‌های B، به اضافه سایر ویتامین‌ های اختصاصی است که از نظر بالینی ثابت شده‌ به رشد مو و ضخیم ‌تر شدن آن کمک می ‌کنند.

باندی بوست

برند استرالیایی مراقبت از مو Bondi Boost دارای یک فرمول گیاهی است که سرشار از بیوتین، ویتامین ‌های B6، B12، C و E، اسید فولیک و روی است. این مکمل برای افرادی که به دنبال حمایت کمی از تارهای مو هستند (حتی اگر ریزش یا کم پشتی مو را تجربه نمی ‌کنید) عالی است.

سروویتال

این مکمل‌ با ریزش مو مبارزه می ‌کند، موها را تقویت می ‌کنند و حتی برای رشد مجدد مژه‌ها و ابروها خوب عمل می‌ کند. علاوه بر فرمول غنی از پپتید، نیاسین، ویتامین B6، روی و کراتین شامل یک فناوری اختصاصی افزایش دهنده رنگ برای مبارزه با تغییرات سایه مرتبط با افزایش سن است.

مکمل Hairfinity

ویتامین موی Hairfinity حاوی مقادیر قابل توجهی ویتامین B از جمله اسید فولیک و سایر مواد معدنی فعال زیستی، اسیدهای آمینه و سایر اجزای حیاتی برای رشد موی سالم است. ویتامین B12 به انتقال اکسیژن به پوست سر کمک می کند و آن را سالم تر می کند، در حالی که اسید پانتوتنیک فولیکول های مو را تقویت می کند.

سیلیکای موجود به حفظ کلاژن کمک می‌ کند تا موهای شما انعطاف پذیر و براق بماند، در حالی که بیوتین تولید کراتین را برای محافظت در برابر خشکی، جلوگیری از شکنندگی و ریزش مو افزایش می ‌دهد.

قرص بیوتین برای ریزش مو

بیوتین یکی از ویتامین های گروه B و یک عنصر اصلی در بسیاری از مکمل های ضد ریزش مو است. بیوتین یک ویتامین محلول در آب است که با کمک به تجزیه چربی ها و کربوهیدرات ها از رشد مو، پوست و ناخن ها حمایت می کند. وقتی این ویتامین در بدن کم می شود ممکن است متوجه ضعیف شدن موهای خود شوید یا ممکن است موها شروع به ریزش کنند.

این ویتامین سرعت رشد مو را افزایش می دهد اما ضخامت آن را افزایش نمی ‌دهد. با این حال، به مراتب ارزان تر از سایر مکمل ها است که آن را به نقطه شروع خوبی برای کمک به رشد موها تبدیل می کند.

قرص بیوتین برای ریزش مو
قرص بیوتین برای ریزش مو

بهترین قرص ویتامین برای ریزش مو

ویتامین ‌های رشد مو توسط برندهای مختلف تولید و به بازار عرضه می شوند. این مکمل ها با تامین مواد مغذی لازم برای فولیکول‌ های مو، رشد موهای موجود را تقویت می‌ کنند. به عنوان مثال قرص‌ های رشد مو Viviscal با تامین مواد مغذی کلیدی برای طولانی ‌تر کردن چرخه رشد مو عمل می ‌کنند.

از آنجایی که ویتامین‌ های مو، رشد مو را از داخل بدن تغذیه می ‌کنند، ممکن است سه ماه یا بیشتر طول بکشد تا نتایج را ببینید. مواد مغذی مصرفی شما وارد جریان خون می شود و در نهایت فولیکول های مو را تغذیه می کند. از آنجایی که مو یک عضو غیر ضروری برای بدن است، می تواند یکی از آخرین قسمت های بدن باشد که از مکمل های ویتامین تغذیه می کند.

با این حال، بر خلاف داروها یا درمان های موضعی رشد مو، موها بلافاصله پس از قطع مصرف ویتامین ها نمی ریزند، زیرا آنها مطابق با چرخه رشد طبیعی موهای شما عمل می کنند. قرص های موثر برای رشد سریع موها شامل ترکیبی از بهترین ویتامین ها، مواد معدنی و عصاره های غنی از مواد مغذی هستند.

عوارض قرص اسپیرونولاکتون برای ریزش مو

اسپیرونولاکتون یک آگونیست گیرنده آلدوسترون یا آنتاگونیست گیرنده مینرالوکورتیکوئید (MRA) است. این بدان معناست که اسپیرونولاکتون تولید آندروژن ها یا هورمون های تستوسترون را که عمدتاً مسئول ریزش مو هستند، کند می کند.

اثرات ضد آندروژنی این قرص آنچه که آلدوسترون در بدن انجام می دهد را تحت تأثیر قرار می دهد. از این رو رشد مو را تشویق می کند. مزیت اصلی اسپیرونولاکتون برای رفع ریزش مو، افزایش رشد موها است. البته توجه داشته باشید که از هورمون‌ ها گرفته تا ژنتیک، استرس عاطفی تا سبک زندگی – عوامل داخلی و خارجی مختلف اثربخشی اسپیرونولاکتون را تعیین می ‌کنند. بنابراین، مهم است که به یاد داشته باشید که ممکن است همیشه بهترین روش درمانی برای شما نباشد.

عوارض جانبی قرص اسپیرونولاکتون برای بدن احتمالا کم آبی است. اسپیرونولاکتون یک دیورتیک است و به بدن شما کمک می کند تا آب اضافی، مایعات و برخی مواد معدنی را دفع کند. به این ترتیب، باید اطمینان حاصل کنید که هنگام مصرف این دارو مقدار زیادی آب بنوشید تا از کم آبی بدن جلوگیری کنید.

کمبود کدام ویتامین باعث ریزش مو میشود

کمبود کلاژن، ویتامین های C ،D،E و B-Complex (به ویژه ریبوفلاوین/B2، نیاسین/B3، بیوتین/B7، فولات/B9) از عوامل اصلی ریزش مو است. ریزش مو همچنین می تواند ناشی از کمبود مواد معدنی مانند آهن، روی، سلنیوم، اسیدهای چرب، پروتئین و سایر مواد مغذی ضروری باشد. علاوه بر این، تغییرات هورمونی، استرس، سن، تغذیه نامناسب، حالت دادن بیش از حد موها و عوامل متعدد دیگر می توانند باعث شکنندگی و ریزش بیش از حد مو شوند. برای جلوگیری از این کمبودها مصرف مولتی ویتامین را در برنامه خود قرار دهید.

قیمت قرص ویویسکال برای مو

برای آگاهی از قیمت قرص ویویسکال برای مو می توانید به سایت های فروش محصولات پوست و مو یا داروخانه ها مراجعه نمایید. توصیه می شود قبل از خرید این قرص ها با پزشک خود مشورت نمایید تا بهترین قرص ضد ریزش مو را برای شما تجویز کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا