Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
صنایع شیمیاییغذایی و دارویی

کاربرد اسید لاکتیک در زیبایی پوست و مو چیست؟ | راه های استفاده و فواید لاکتیک اسید

اسید لاکتیک ماده‌ای است که می توان آن را در بافت های بدن نیز یافت. این ماده در هنگام ورزش شدید و به دلیل تجزیه بدون اکسیژن گلوکز در بدن تولید می شود. مزایا اسید لاکتیک برای پوست موجب شده است تا از این ماده در صنعت آرایشی و بهداشتی استفاده های زیادی صورت گیرد. از خواص اسید لاکتیک برای پوست می توان به پاک کردن مواد زاید و سلول ‌های مرده اشاره نمود. کاربرد اسید لاکتیک در محصولات بهداشتی و مراقبتی با داشتن اثرات لایه برداری می‌تواند در پوست‌های چرب و مستعد آکنه مفید عمل کند. شرکت های مختلفی اقدام به تولید صنعتی این ماده نموده اند. قیمت اسید لاکتیک در بازار متنوع بوده و تحت تاثیر درجه خلوص و گرید تولید شده قرار دارد.

برای خرید محصولات حاوی اسید لاکتیک می‌توان به سایت های معتبر فروش مراجعه نمود. نشریه علمی جهان شیمی فیزیک قبلا هم به بررسی خواص و کاربرد اسید لاکتیک و انواع آن پرداخته است. در ادامه این مطلب به بررسی خواص و کاربرد اسید لاکتیک برای پوست می پردازیم.

فواید کاربرد اسید لاکتیک برای پوست

پوست را لایه برداری می کند

استفاده از اسید لاکتیک برای پوست با حذف سلول های مرده از سطح پوست، آن را پاکسازی، جوان و شاداب می کند. این فواید به‌وسیله تحریک لایه های زیرین پوست و ترشح کلاژن صورت می پذیرد. درنهایت پوستی درخشان و جوان تر به ارمغان خواهد آمد.

رطوبت لازم را به پوست می رساند

اسیدلاکتیک به فعال شدن فاکتورهای آبرسان پوست کمک می کند. بنابراین کاربرد اسید لاکتیک در کنار اثر لایه برداری می تواند موجب بهبود وضعیت پوست گردد. این ماده حتی برای پوست های خشک و حساس نیز بسیار مفید بوده و به نرمی و درخشانی پوست کمک می کند.

موجب حذف و بهبود لکه های پوستی می گردد

این ماده به عنوان یک لایه بردار برای پوست عمل می کند. لایه برداری، قسمت هایی از پوست را که دچار تغییر رنگ و لک شده، حذف و سپس بازسازی می کند. درنهایت با مصرف مداوم محصولات حاوی اسید لاکتیک، تغییر رنگ و لک های پوستی به مرور زمان کمرنگ شده و کم کم از بین خواهند رفت. توجه شود که قیمت اسید لاکتیک برای پوست در بازار متفاوت بوده و تحت تاثیر عوامل مختلفی قرار دارد.

مصرف اسید لاکتیک برای پوست موجب کاهش بروز آکنه می گردد

این اسید یک لایه بردار بوده و با حذف سلول های مرده و چربی های اضافی از ایجاد جوش های سرسیاه یا سرسفید و… ممانعت کرده و موجب پاک سازی منافذ پوستی می گردد.

طرز استفاده از سرم لاکتیک اسید اوردینری برای پوست

عصر یا شب هنگام بهترین زمان استفاده از سرم اسیدلاکتیک است. این سرم لایه بردار را می توان یک بار در روز استفاده کرده و آثار معجزه گر آن را پس از مدتی مشاهده نمود. نحوه مصرف بدین شکل است که باید آن را روی پوست صورت برای مدتی ماساژ دهید. توجه شود که سرم اوردینری لایه برداری ملایم است، اما مصرف این سرم ممکن است موجب حساس شدن پوست نسبت به نور خورشید گردد. دلیل آن نیز وجود آلفا هیدروکسی اسید موجود در این سرم است. بنابراین توصیه می شود هنگام استفاده از لایه بردار ها حتما از از ضد آفتاب مناسب پوستتان استفاده نمایید. ضد آفتاب تا یک هفته پس از قطع مصرف این سرم نیز باید استفاده شود.

کاربرد اسید لاکتیک در زیبایی پوست چیست؟ قیمت خرید و فروش
کاربرد اسید لاکتیک در زیبایی پوست چیست؟ قیمت خرید و فروش

عوارض اسید لاکتیک برای پوست

لایه‌ بردار بودن اسیدلاکتیک علاوه بر مزایایی که دارد، ممکن است در برخی از افراد باعث تحریک، بثورات پوستی و خارش گردد. البته اغلب این عوارض ملایم بوده و با عادت دادن پوست به محصول مورد نظر، مرتفع می گردند. در صورت ادامه عوارض جانبی پس از چند بار مصرف، استفاده از محصول باید قطع شده و به پزشک مراجعه نمود.

اثرات لایه ‌برداری اسیدلاکتیک برای پوست موجب آسیب ‌پذیری آن در مقابل اشعه ماورا بنفش می‌شود. درصورت عدم محافظت مناسب استفاده از محصولات حاوی این ماده می تواند منجر به بروز لکه‌های پیری و ایجاد زخم گردد.

قیمت اسید لاکتیک برای پوست

این ماده از ترکیبات بسیار پرمصرف در صنایعی همچون صنعت آرایشی و بهداشتی است. بنابراین توسط شرکت های مختلفی تولید و در بازار عرضه می گردد. قیمت این محصول تحت تاثیر عواملی همچون گرید تولید شده و درجه خلوص آن قرار دارد. نرخ ارز و شرکت تولید کننده نیز بر قیمت این محصول موثرند. خارجی یا ایرانی بودن و همین طور مقدار خریداری شده از محصول نیز بر قیمت نهایی آن موثر خواهد بود.

خرید و فروش اسید لاکتیک برای پوست

خرید و فروش اسیدلاکتیک برای پوست و محصولات پوستی بسیار صورت می پذیرد. زیرا این ماده یک لایه بردار ملایم بوده و از این رو در بسیاری از محصولات درمانی و مراقبت پوستی مورد استفاده قرار می گیرد. برای خرید این محصول می توان به سایت های معتبر فروش مواد صنعتی مراجعه نمود. محصولات حاوی اسیدلاکتیک نیز در داروخانه ها و مراکز مجاز فروش قابل تهیه هستند. این محصولات با نام های تجاری مختلفی در دسترس بوده و قابل تهیه هستند.

نوشته های مشابه

‫۲ دیدگاه ها

  1. بازتاب: کاربرد اسید لاکتیک در زیبایی پوست و مو چیست؟ | راه های استفاده و فواید لاکتیک اسید

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا