Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
پلاستیکی و پلیمریصنایع شیمیایی

ویژگی ، کاربرد و قیمت خرید و فروش پلاستیک ABS

ABS یا آکریلونیتریل بوتادین استایرن مهم‌ ترین و پرکاربرد ترین ترپلیمرهایی است که به صورت تجاری تولید می‌شود.  ABS  یک پلاستیک ارزان قیمت مهندسی است که کاربرد گسترده آن حاصل از خواص متعادل مکانیکی، حرارتی و شیمیایی آن است.

ای بی اس یک پلیمر ترموپلاستیک مات و آمورف است که می توان آن را تا نقطه ذوب گرم کرد ، خنک کرد و مجدداً بدون تخریب قابل توجه دوباره گرم کرد. ترموپلاستیک هایی مانند ABS به راحنی مایع می شوند ، که به آنها اجازه می دهد به راحتی تزریق شوند و سپس بازیافت شوند. در مقابل  پلاستیک های ترموست فقط یک بار قابل گرم شدن هستند زیرا تغییرات شیمیایی که در حین گرم شدن در آنها رخ می دهد، برگشت ناپذیر است.

قیمت خرید و فروش  ABS در ایران تحت تاثیر پارامترهایی مانند کیفیت مواد اولیه و قیمت دلار متغیر است و نمی توان قیمت مشخصی برای آن تعیین کرد. برای کسب اطلاعات بیشتر در این رابطه با ما در نشریه جهان شیمی فیزیک همراه باشید.

ABS چگونه ساخته می شود؟

ای بی اس معمولاً از طریق فرآیند امولسیون (مخلوط چند محصول که معمولاً در یک محصول واحد ترکیب نمی شوند) پلیمری می شود. یک نمونه مشهور از محصول امولسیون شده شیر است . این ترکیب در یک روش کمتر معمول ، توسط فرآیندی معروف به پلیمریزاسیون توده ای مداوم نیز ساخته می شود ولی در سطح جهان ، متداول ترین روش ایجاد ABS  فرآیند امولسیون است.

توجه به این نکته مهم است که چون ای بی اس یک ماده ترموپلاستیک است ، همانطور که در بالا ذکر شد ، می توان آن را به راحتی بازیافت کرد. این بدان معنی است که یک روش معمول تولید پلاستیک ای بی اس از پلاستیک ای بی اس دیگر است.

ویژگیهای ABS

ای بی اس مقاومت زیادی در برابر مواد شیمیایی خورنده و یا اثرات فیزیکی دارد. ماشین کاری آن بسیار آسان است و دمای ذوب آن کم است و استفاده از آن در فرآیندهای تولید قالب تزریقی یا چاپ سه بعدی روی دستگاه FDM بسیار ساده است.

این ترکیب نسبتاً ارزان است و به دلیل پایین بودن دمای ذوب ، معمولاً در شرایط گرمای زیاد استفاده نمی شود. این ویژگی ها منجر به استفاده از ABS در تعداد زیادی از کاربردها و در طیف وسیعی از صنایع شده است. ای بی اس از نظر رنگ و نوع استاندارد به دو دسته سیاه و شیری دسته بندی می شود.

پلیمرهای ABS در برابر اسیدهای آبی ، قلیایی ، اسیدهای کلریدریک و فسفریک غلیظ ، الکل ها و روغن های حیوانی ، گیاهی و معدنی مقاوم هستند ، اما توسط اسید استیک گلاسیال ، تتراکلرید کربن و هیدروکربن های آروماتیک متورم می شوند و توسط اسیدهای سولفوریک و نیتریک غلیظ مورد حمله قرار می گیرند. آنها در استرها ، کتون ها و اتیلن دی کلرید محلول هستند.

ویژگی ، کاربرد و قیمت خرید و فروش پلاستیک ABS
ویژگی ، کاربرد و قیمت خرید و فروش پلاستیک ABS

بهتر است بدانید:

اگرچه پلاستیک های ای بی اس عمدتا برای اهداف مکانیکی استفاده می شوند ، آنها همچنین دارای خواص الکتریکی هستند که در طیف وسیعی از فرکانس ها نسبتاً ثابت است. این خصوصیات خیلی در محدوده عملیاتی قابل قبول از نظر دمایی تحت تأثیر دما و رطوبت جو قرار نمی گیرند.

ای بی اس هنگام قرار گرفتن در معرض دمای بالا ، مانند آتش ایجاد شده با چوب ، قابل اشتعال است. ذوب می شود و سپس می جوشد و بخارهای آن باعث افزایش شعله ها می شوند. از آنجا که ABS خالص فاقد هالوژن است ، احتراق آن به طور معمول هیچ گونه آلاینده آلی پایداری ایجاد نمی کند و سمی ترین محصولات احتراق یا تجزیه آن گاز مونوکسیدکربن و هیدروژن سیانید است. این ترکیب همچنین در اثر نور خورشید آسیب می بیند. این امر باعث یکی از گسترده ترین و گرانترین فراخوان های اتومبیل در تاریخ ایالات متحده به دلیل تخریب دکمه های آزاد سازی کمربند ایمنی شده است.

کاربردهای ABS

ای بی اس به راحتی ماشین کاری ، سنباده کاری ، چسب کاری و رنگ می شود. این امر آن را به ماده ای عالی برای نمونه سازی خصوصاً در مورد بسته بندی  CR تبدیل می کند. شما همچنین می توانید محصولات تزئینی را با استفاده از ای بی اس بدست آورید. بعلاوه ، برخلاف برخی پلاستیک های دیگر  می توان آن را به راحتی رنگ کرد. به همین دلیل است که اغلب برای محفظه هایی استفاده می شود که ممکن است دارای بافت های مختلف یا سطح براق باشند.

این ترکیب در ساخت بدنه لوازم خانگی مثل تلفن، جاروبرقی ،  چایی ساز و لوازم الکتریکی و قطعات خودرو ، پوشش ابزار آلات الکتریکی ، صفحه کلید کامپیوتر ، محافظ روی پریزهای برق و اسباب بازی مورد استفاده قرار می گیرد.

آیا ABS برای سلامتی سمی و خطرناک است؟

ای بی اس از آنجا که هیچ ماده سرطان زایی شناخته شده ای ندارد نسبتاً بی ضرر است و هیچ اثر سوئی بر سلامتی در ارتباط  با  قرار گرفتن در معرض ABS وجود ندارد. اما گفته می شود که این ترکیب به طور معمول برای ایمپلنت های پزشکی مناسب نیست.

ای بی اس از نظر ساختاری بسیار محکم است و به همین دلیل در مواردی مانند ساخت محفظه دوربین ، محافظ دستگاه ها و بسته بندی از آن استفاده می شود. اگر به یک پلاستیک ارزان قیمت ، محکم و سفت که به خوبی در برابر اثرات خارجی مقاومت کند نیاز دارید ای بی اس انتخاب خوبی است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا