Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
غذایی و دارویی

معرفی پنج قطره ضد قارچ پوستی| نحوه مصرف و عوارض استفاده

انواع قارچ در محیط‌های مختلف موجود است. تنها برخی از این قارچ ها ایجاد بیماری کرده و بیشتر آن‌ها بیماری زا نخواهند بود. عفونت های پوستی از شایع ترین عفونت های قارچی هستند. از کاربرد قطره ضد قارچ پوستی برای درمان عفونت های قارچی بهره می برند. انواع قطره ضد قارچ پوستی تولید و در بازار دارو عرضه می شود. قطره ضد قارچ پوست سر و قطره ضد قارچ ناخن از رایج ترین محصولات درمانی این نوع بیماری بشمار می آید. نحوه مصرف قطره ضد قارچ پوستی را پزشک تعیین می کند. قیمت قطره ضد قارچ تحت تاثیر عوامل مختلفی قرار دارد. خارجی یا ایرانی بودن دارو از عوامل بسیار تاثیرگذار بر قیمت است. برای خرید قطره ضد قارچ می تواند به داروخانه های سراسر کشور به‌صورت حضوری یا آنلاین مراجعه نمایید.

توجه نمایید عوارض قطره ضد قارچ پوستی نیز می تواند در برخی از افراد بروز نماید. بنابراین باید طبق نظر پزشک از آن مصرف شود.

ضد قارچ پوستی چیست

بیشتر عفونت‌های ناشی از قارچ مناطقی از بدن مانند پوست، ناخن و غشای مخاطی را درگیر خواهند نمود. لبته برخی هم مشکلاتی جدی مانند مننژیت یا ذات‌الریه را ایجاد می کنند که تهدیدی برای زندگی انسان است. در صورت ابتلا به عفونت های قارچی باید به پزشک مراجعه کرده و از داروهای ضد قارچ استفاده نمود. درواقع هنگام حمله قارچ ها و باکتری های مضر به پوست، باید پیش از گسترش بیماری پوستی اقدام به به درمان مناسب نمود. پوست اولین سد دفاعی بدن است و همواره باید سلامت آن را مورد توجه قرار داد.

انواع داروهای ضد قارچ

  • انواع ضدقارچ موضعی که در قالب کرم، ژل، پماد، قطره یا اسپری تولید و عرضه می‌شوند. بیمار می تواند برای درمان عفونت قارچی این داروها را مستقیما بر روی پوست، مو یا ناخن استفاده نماید.
  • ضد قارچ های خوراکی که به صورت کپسول، قرص یا داروهای مایع تولید می شوند. این داروها اغلب قوی تر از داروهای موضعی هستند.
  • ضد قارچ های داخل وریدی که به داخل رگ بازو تزریق می شوند. البته این داروها را تنها در بیمارستان می‌توان استفاده نمود.
  • شیافت های ضد قارچ که قرص های کوچک و نرمی هستند و می توانند در درمان عفونت های قارچی استفاده شوند.

قطره ضد قارچ پوستی

برای نابودی قارچ‌های تخریب کننده پوست از قطره‌های مختلفی استفاده می شود. قطره ضد قارچ کلوتریمازول به عنوان یک ضدقارچ قوی و نتایج موثر در درمان شناخته می شود. بیشتر عفونت های قارچی همچون کاندیدا، عفونت های قارچی ناخن ، تنیا ورسیکالر و… به کمک قطره کلوتریمازول قابل درمان هستند. این دارو به دیواره سلولی قارچ حمله کرده و ساختار آن را هدف قرار می دهد و در نهایت قارچ را از بین می برد.

قطره ضد قارچ پوست سر

یکی از شایع ترین نشانه های بیماری قارچ سر، خارش قسمت هایی از پوست سر است. قسمت هایی از موی سر در نزدیکی پوست دچار شکستگی شده، پوسته پوسته و قرمزی در پوست سر ایجاد می گردد. کچلی نقطه ای هم در اثر این بیماری ممکن است ایجاد شود. بروز سیاهی در محل شکستگی موها نیز از دیگر علائم این بیماری محسوب می‌شود. این بیماری در صورت عدم درمان به‌موقع و درست پیشرفت خواهد نمود. در ادامه به برخی از نشانه های قارچ پوست سر اشاره شده است.

معرفی انواع قطره ضد قارچ پوستی نحوه مصرف و عوارض آن
معرفی انواع قطره ضد قارچ پوستی نحوه مصرف و عوارض آن
  1. مشاهده موی شکننده
  2. احساس درد در پوست سر
  3. متورم شدن غدد لنفاوی
  4. بروز تب خفیف

برای درمان این بیماری می توان از دارو های ضد قارچ خوراکی و موضعی به همراه شامپوهای حاوی ضد قارچ استفاده نمود. قطره ضد قارچ پوست سر نیز می تواند در درمان بیماری بسیار مطلوب عمل نماید.

قطره کلوتریمازول برای قارچ پوستی

کلوتریمازول دارویی ضد قارچ بوده که از خانواده آزول هاست. این دارو از رشد و پیشروی قارچ ممانعت می کند. کلوتریمازول موضعی در اشکال محلول و کرم تولید شده و قابل تهیه است. از این قطره در درمان قارچ های پوستی استفاده می شود. قطره کلوتریمازول به صورت مایع بوده و می توان آن را بر روی ناحیه تحت درمان به طور مستقیم استفاده نمود.

نحوه مصرف قطره ضد قارچ

  • قطره ضدقارچ را باید فقط روی پوست و ناحیه آسیب دیده استفاده نمود.
  • پیش از مصرف دارو باید نواحی آسیب دیده را به خوبی تمیز و خشک نمود.
  • دارو باید در نواحی درگیر پوست به صورت روزانه دو بار استفاده شده و تا بهبودی کامل ادامه یابد.
  • دوره و میزان مصرف قطره کلوتریمازول به شدت و نوع عفونت قارچی وابسته بوده و باید طبق دستور پزشک تعیین گردد.

قیمت قطره ضد قارچ ناخن

قیمت قطره ضدقارچ ناخن تحت تاثیر عوامل مختلفی قرار دارد. خارجی یا ایرانی بودن دارو بر قیمت آن تاثیر بسزایی دارد. قطره های ضدقارچ خارجی قیمتی بسیار بالاتر از انواع ایرانی دارند. شرکت تولید کننده، برند تجاری دارو و نرخ ارز نیز بر قیمت نهایی دارو ها بسیار موثر هستند. لازم به ذکر است که نوسانات نرخ ارز بر قیمت داروهای وارداتی تاثیر بیشتری خواهد داشت.

خرید قطره ضد قارچ ناخن

برای خرید این قطره ها می توان به داروخانه ها و مراکز معتبر فروش دارو به صورت اینترنتی مراجعه نمود. این محصول حتی بدون نسخه پزشک نیز قابل تهیه است. اما توصیه می شود برای پیشگیری از بروز عوارض تحت نظارت پزشک مورد استفاده قرار گیرد. درمان عفونت های قارچی تحت نظر پزشک بهتر صورت گرفته و با کمترین عوارض درمان خواهند شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا