Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
آرایشی و بهداشتیعمومی

معرفی ۶ نرم کننده مو موجود در بازار | راهنمای خرید نرم کننده مو

انواع نرم کننده مو  اکنون در بازار موجود است و به تغذیه و ترمیم موهای شما کمک می کند. استفاده از این محصولات موهای آسیب دیده را ترمیم کرده و از خشکی و وزی موها با گذشت زمان جلوگیری می کنند.

یکی از مزایای استفاده از نرم کننده این است که حاوی مواد مغذی طبیعی متنوعی است که برای حفظ سلامت موهای خشک ضروری هستند. بنابراین، همیشه از یک نرم کننده با کیفیت خوب استفاده کنید، که می تواند به کاهش خشکی کمک کند و در عین حال آن را صاف و براق می کند.

برخلاف هر محصول دیگری که جهت تاثیرگذاری نیاز به گذشت زمان دارد، نرم کننده تاثیرات خود را تقریبا فورا نشان می دهد و بدون شک موها را نرم تر، صاف تر و درخشان تر می کند. در ادامه مقاله در نشریه جهان شیمی فیزیک توضیحات بیشتری در رابطه با انواع نرم کننده ها و فواید آنها ارائه می گردد لطفا همراه ما باشید.

نرم کننده مو چیست

نرم کننده مو محصولی کمکی است که به شما برای داشتن موهای صاف، نرم کمک می کند. این محصولات برای موهای شما بسیار ملایم هستند زیرا حاوی پروتئین‌ ها و مرطوب ‌کننده‌ هایی هستند که می توانند برای موهای شما درخشندگی و سلامت را به ارمغان بیاورند. نرم کننده مو با استفاده از سورفکتانت های کاتیونی، پلیمرها، عوامل غلیظ کننده، نرم کننده ها و امولسیفایرهای کمکی ساخته می شود. سورفکتانت های کاتیونی که به عنوان پایه و اساس نرم کننده ها در نظر گرفته می شوند، به کاهش استاتیک و وز مو کمک می کنند.

پلیمرهایی مانند پروتئین های هیدرولیز شده و پلی پپتیدهای مشتق شده از کلاژن به مرطوب کردن مو کمک می کنند و الکل های چرب، موم ها، نمک و صمغ ها به عنوان مواد غلیظ کننده استفاده می شوند. همچنین روغن های طبیعی یا مصنوعی و استرها به عنوان ماده نرم کننده در نرم کننده ها به کار برده می شوند.

علاوه بر این سیلیکون متداول ‌ترین روغن مصنوعی است که در ساخت نرم‌ کننده‌ها استفاده می‌شود، زیرا می تواند درخشندگی، نرمی و حالت پذیری عالی ارائه دهد. نرم کننده مو همچنین به عنوان یک محصول مراقبت از مو باید سطح pH کمتری نسبت به شامپوها داشته باشد.

در مقایسه با شامپوها، نرم کننده ها روی سلامت داخلی موهای شما کار می کنند، به همین دلیل است که سطح pH پایین تری دارند، بنابراین اسیدهای آمینه می توانند تولید شوند و سلامت ظاهری مو را بهبود ببخشند. علاوه بر این متوجه خواهید شد که نرم کننده ها مانند شامپوها کف غلیظی ایجاد نمی کنند.

انواع نرم کننده مو

نرم کننده مو یک مرطوب کننده و یک محصول رایج برای کمک به رفع وزی و خشکی موها است. این محصولات بافت کرمی و یکنواختی دارند که به راحتی روی موها قابل استفاده است. انواع مختلفی نرم کننده وجود دارد که با توجه به نوع و جنس مو می توانید هر یک را تهیه کرده و استفاده کنید. انواع نرم کننده مو موجود در بازار عبارتند از:

شامپوی نرم کننده

این شکل از نرم کننده ها یکی از رایج ترین و پرمصرف ترین نرم کننده های موجود در بازار هستند که پس از استحمام و شستن موها مورد استفاده قرار می گیرند.

ماسک مو

موهای ما نیز مانند پوست ما به ماسک و تقویت کننده نیاز دارند. ماسک های مو به عنوان یک نرم کننده، محصولاتی کاربردی و مغذی هستند که اغلب برای حفاظت از موهای آسیب دیده و یا موهای بسیار خشک استفاده می شوند. این فرم از نرم کننده ها علاوه بر نرم کنندگی، خاصیت آبرسانی و ترمیم موها را نیز دارند و به دو شکل فوم داخل حمام و پس از حمام در دسترس هستند.

روغن مو

این محصول کاربردهای بسیار متفاوتی دارد و تفاوت آن با سایر نرم کننده ها این است که به دلیل چربی زیاد می تواند به راحتی به درون ساختار مو نفوذ کرده و باعث شود موها به صورت عمیق و کامل تغذیه شوند. این نوع نرم کننده را می توان قبل و یا بعد از حمام استفاده کرد.

سرم تقویت کننده مو

این محصول دارای بافت نرم و سبکی است که می تواند به صورت کاملا ایمن ساقه موهای شما را پوشش داده و محافظت کند. سرم مو بهترین گزینه برای نرم شدن و حالت گرفتن موهای شما است. علاوه بر این می تواند درخشندگی و شفافیت موهای شما را نیز افزایش دهد. سیلیکون موجود در این محصول علاوه بر حالت پذیری، سلول های موجود در پوست سر شما را کاملا آبرسانی می کند.

اسپری مو

این محصول به صورت دو فاز و تک فاز در بازار موجود است و اغلب بعد از حمام زمانی که موها مرطوب هستند، استفاده می شوند. اسپری مو عملکرد مشابه ای مانند سرم مو دارد ولی این محصول موها را چرب نمی کند به همین دلیل برای انواع مو قابل استفاده است. اسپری های دو فاز در کنار نرم کنندگی مو به عنوان یک محافظ از موهای شما در مقابل حرارت سشوار و اتوی مو مراقبت می کند. همچنین به حالت گیری موهای شما نیز کمک می کند.

انواع نرم کننده مو و فواید استفاده از آنها
انواع نرم کننده مو و فواید استفاده از آنها

فواید استفاده از انواع نرم کننده

کنترل وز و استاتیک مو

نرم کننده ها برای کاهش هرگونه اصطکاک بین ساقه مو استفاده می شوند. این محصولات می توانند بار الکتریکی منفی الیاف مو را خنثی کرده و رطوبت را افزایش دهند در نتیجه با این عمل از ایجاد موخوره و استاتیک مو جلوگیری می کنند.

کمک به بهبود ظاهر مو

استفاده از نرم کننده ها حالت پذیری و شانه پذیری مو را بهبود می بخشند و همچنین به درخشندگی و صافی مو نیز کمک می کنند.

محافظت از مو

نرم کننده های مو با مهر و موم کردن کوتیکول از مو محافظت می کنند. تحقیقات نشان می‌دهد که استفاده از نرم ‌کننده بعد از شامپو کردن موهایتان می ‌تواند از آسیب و خشکی ناشی از شامپو جلوگیری کند و در نتیجه از سلامت موها محافظت می کند.

ترمیم موهای آسیب دیده

موهای افرادی که تحت درمان شیمیایی و سفیدی قرار گرفته اند بسیار کم پشت وآسیب دیده هستند این بدان معنی است که کوتیکول های مو در معرض آسیب قرار گرفته اند. نرم کننده های مو می توانند به کوتیکول نفوذ کرده و آن را از داخل ببندند تا از موهای آسیب دیده محافظت کنند. همچنین با کمک به مرطوب کردن و آبرسانی می توانند به رشد و تقویت موهای شما کمک کنند.

نرم کننده طبیعی مو

نرم کننده مو برای نرم کردن و از بین بردن اصطکاک بین موها استفاده می شود. در حال حاضر انواع مختلفی از نرم کننده های تولیدی با برندهای مختلف در بازار به فروش می رسند که با توجه به نوع و جنس مو توسط مصرف کنندگان خریداری می شوند. اما بعضی از افراد علاقه ای به استفاده از محصولات صنعتی ندارند و ترجیح می دهند از محصولات طبیعی و خانگی برای سلامت موهایشان استفاده کنند. در اینجا چند نمونه از انواع نرم کننده های طبیعی آورده شده است:

نرم کننده طبیعی مو عسل و روغن زیتون

این دوماده به عنوان نرم کننده های طبیعی می توانند به آبرسانی و تغذیه موهای شما کمک کنند و خارش و شوره سر را نیز از بین می برند. برای تهیه این نرم کننده دوقاشق غذاخوری عسل و ۴ قاشق غذاخوری روغن زیتون را بر روی حرارت غیر مستقیم مخلوط کرده به مدت ۳۰ دقیقه بر روی موهایتان قرار دهید و سپس موهایتان را بشویید.

روغن نارگیل

این روغن به عنوان یک نرم کننده ایده آل برای انواع مو قابل استفاده است و در صورت استفاده طولانی مدت می تواند درخشش و حالت پذیری بالایی را به موهایتان هدیه کند. اسیدهای چرب موجود در این روغن به درون سلول های مو نفوذ کرده و نرمی و لطافت را به موهایتان می بخشد. برای این منظور سه قاشق غذاخوری روغن نارگیل را گرم کنید و سپس آن را به پوست سر و ساقه موهایتان ماساژ دهید و پس از ۴۵ دقیقه موهایتان را بشویید.

تخم مرغ و روغن زیتون

زرده تخم مرغ به عنوان یک آبرسان برای موها عمل کرده و همچنین چربی مورد نیاز برای رشد موهای سالم را تامین می کند. ماسک زده تخم مرغ می تواند به ترمیم موهای آسیب دیده و کاهش ریزش مو و موخوره نیز کمک کند. روغن زیتون نیز حاوی اسید های چرب لازم است که می تواند از رطوبت سلول های پوست سر محافظت کند. برای تهیه این ماسک دو قاشق زرده تخم مرغ و ۲ قاشق غذاخوری روغن زیتون و مقداری آب را با یکدیگر مخلوط کرده و سپس این ترکیب را بر روی کف سر و ساقه موها ماساژ دهید و دو ساعت بعد موهای خود را آبکشی کنید.

فواید استفاده از انواع نرم کننده
فواید استفاده از انواع نرم کننده

بهترین نرم کننده مو برای موهای خشک و وز

یکی از مهمترین دلایلی که موهایتان به شدت خشک و وز می شود عدم رطوبت کافی در ساقه مو است. زمانی که موهای شما به اندازه کافی رطوبت نداشته باشند به مروز زمان شادابی و لطافت خود را از دست می دهد و خشک و وز و شکننده می شود. زمانی که با این مشکل رو به رو شده اید بهترین راه استفاده از نرم کننده مناسب برای بازیابی سلامت موهایتان است.

برای انتخاب بهترین نرم کننده بهتر است به مواد تشکیل دهنده آن توجه کنید. نرم کننده مناسب باید حاوی روغن های طبیعی و ویتامین E باشد که بتواند در کنار آبرسانی موها به ترمیم و حالت دهی آنها نیز کمک کند. یکی از بهترین نرم کننده های دنیا که جایزه بهترین نرم کننده در سال ۲۰۲۰ را دریافت کرده است نرم کننده (Intensive Conditioner) از برند Pattern است که بهترین نرم کننده برای موهای خشک و وز می باشد.

این محصول حاوی مواد آبرسان و مغذی مانند روغن آووکادو، روغن گلرنگ و گل اقاقیا است که می تواند به موهای شما نرمی و لطافت و درخشندگی ببخشد. بعد از استفاده از این نرم کننده بوی شیرین گل رز از موهای شما قابل استشمام است. برای تاثیر درمانی این محصول بهتر است اجازه دهید این نرم کننده ده دقیقه بر روی موهای شما بماند و سپس موهایتان را آبکشی نمایید.

روغن نرم کننده مو

روغن نرم کننده مو به عنوان یک محصول چندکاره دارای کاربرد بسیار فراوانی است. در اینجا سه روغن پرکاربرد به عنوان نرم کننده و تقویت کننده آورده شده است:

روغن آرگان

این روغن حاوی اسیدهای چرب ،آنتی اکسیدان ها و ویتامین E است که علاوه بر تقویت و نرم کردن مو به عنوان یک محافظ از موهایتان در مقابل اشعه ماورای بنفش محافظت می کند. این روغن برای موهای خشک، چرب، شکننده و وز و دارای سوختگی و آسیب دیده قابل استفاده است و می تواند علاوه بر نرمی و حالت دهی به التیام و تغذیه پوست سر و موها نیز کمک کند.

روغن نارگیل

این روغن به دلیل داشتن اسیدهای چرب بسیار فراوان مفید ترین روغن برای داشتن موهای سالم است. زیرا می تواند به سلول های درون پوست سر نفوذ کرده و با حفظ رطوبت و تقویت ریشه مو مانع از تبخیر رطوبت شود و نرمی و لطافت را به موهای شما بازگرداند و از سلامت موهای شما محافظت کند. این روغن را می توان برای انواع مو به ویژه موهای خشک و آسیب دیده و یا موهایی که شکننده هستند و موخوره دارند، استفاده کرد. از مزایا و خواص این روغن برای بهبود رشد و کمک به آسیب های مو استفاده می شود.

روغن بادام تلخ

این روغن به عنوان یک روغن حامل مرطوب کننده شناخته شده است زیرا اغلب برای مرطوب کردن و نرم کردن موها مورد استفاده قرار می گیرد. این روغن گیاهی حاوی ویتامین E است که به شادابی موها کمک می کند و مانع از خشکی و از بین رفتن رطوبت پوست می شود. روغن بادام برای موهای خشک، آسیب دیده، دارای شوره و موهایی که دچار ریزش هستند بسیار مفید است و می تواند با تقویت سلول های پوست سر به ترمیم و تقویت ریشه مو کمک کند.

نرم کننده قوی مو

خشکی مو یکی از رایج ترین مشکلات مو است که موجب ضعیف شدن ساقه مو و کاهش استحکام مو می شود. برای حل این مشکل یکی از بهترین درمان ها استفاده از یک نرم کننده مو مناسب است که بتواند خشکی مو را برطرف کرده و مو را نرم حالت پذیر سازد. در اینجا چند نمونه نرم کننده محبوب ایرانی آورده شده است:

نرم کننده قوی شون

این نرم کننده قوی یکی از بهترین و باکیفیت ترین نرم کننده های ایرانی موجود در بازار است. این محصول علاوه بر اینکه دارای خواص نرم کنندگی فوق العاده بالایی است به عنوان یک ترمیم کننده نیز موها را تغذیه کرده و با ترمیم کوتیکول های مو از سلامت موها محافظت می کند. این نرم کننده حاوی ویتامین های A، B، C و عصاره آووکادو است که می تواند با تنظیم PH برای موهای آسیب دیده و رنگ شده نیز مفید باشد.

نرم کننده و آبرسان سینره

برای اینکه خشکی موهایتان برطرف شود به یک نرم کننده و آبرسان قوی نیاز دارید. نرم کننده و آبرسان سینره به عنوان یک نرم کننده و آبرسان عمیق علاوه بر اینکه موهای شما را نرم می کند از خشکی موها جلوگیری کرده و همچنین باعث می شود رطوبت درون ساقه مو حفظ شود. این محصول حاوی گلیسیرین است که رطوبت مو را حفظ کرده و کمک می کند موهای سالم و درخشانی داشته باشید.

بهترین نرم کننده مو بدون سولفات
بهترین نرم کننده مو بدون سولفات

ماسک نرم کننده مو

ماسک نرم کننده مو به عنوان یک محصول گیاهی و تقویت کننده می تواند برای سلامت، نرمی درخشندگی و ترمیم موهای آسیب دیده مفید باشد. ماسک های نرم کننده علاوه بر ویتامین ها حاوی روغن های مفید هستند که به حفظ رطوبت موها کمک می کنند.

این محصول با افزایش جریان خون می تواند به رشد مو و لطافت مو نیز کمک کند. ماسک های مو را می توان درون حمام یا بعد از حمام استفاده کرد. در حال حاضر انواع مختلفی از ماسک های موی خارجی و ایرانی در بازار وجود دارند که با توجه به نوع و جنس موی خود می توانید ماسک مورد نظر خود را خریداری کنید.

بهترین نرم کننده مو بدون سولفات

نرم کننده مو یکی از مهمترین محصولات برای حفظ سلامتی موهاست. نرم کننده های بدون سولفات اغلب برای افرادی که موی سر حساس و شکننده دارند و یا موهای رنگ شده، کراتینه یا صاف شده دارند بهترین انتخاب است. دراینجا دو نمونه از بهترین نرم کننده های مو بدون سولفات آورده شده است:

نرم کننده ویتامول

این نرم کننده حاوی کراتین، روغن ماکادمیا و نارگیل است که می تواند به صورت عمیق موهای حساس و آسیب دیده را آبرسانی و نرم و حالت پذیر کند. این نرم کننده بدون سولفات همچنین با ایجاد یک لایه محافظ بر روی مو درخشندگی و سلامت موها را افزایش می دهد و با آبرسانی سلول های پوست سر به ترمیم موهای شما کمک می کند.

نرم کننده مو مائویی (آمریکا)

این نرم کننده خارجی حاوی شیرنارگیل و آلوئه ورا بوده و یک محصول محبوب برای موهای خشک و دهیدراته است. این نرم کننده بدون سولفات می تواند در افرادی که موهای حساس و شکننده دارند با کمک به آبرسانی و تقویت کوتیکول های مو به ترمیم و حفظ سلامت موها کمک کند.

بهترین نرم کننده مو

برای انتخاب بهترین نرم کننده باید ابتدا نوع و جنس موهای خود را در نظر بگیرید و سپس نرم کننده ای را انتخاب کنید که حاوی مزایای زیر باشد:

  • کمک به رفع خشکی موها
  • کمک به آبرسانی قوی در ساقه های مو
  • کمک به سلامت و شادابی موها
  • ایجاد نرمی و لطافت در مو ها
  • از بین برنده اصطکاک بین ساقه های مو
  • کمک به حالت پذیری موها
  • جلوگیری از وز شدن و شکستگی موها

علاوه بر این مزایا، انواع مختلفی از نرم کننده های ایرانی و خارجی با ترکیبات مختلف در بازار موجود است که با توجه مواد تشکیل دهنده آنها می توانید هر یک را خریداری کنید.

بهترین نرم کننده مو مردانه
بهترین نرم کننده مو مردانه

نرم کننده مو خارجی

نرم کننده های مو خارجی اغلب با بهترین و باکیفیت ترین مواد طبیعی و مطابق با استانداردهای جهانی ساخته می شوند. فرمول تهیه این نرم کننده ها اغلب شامل عصاره ‌های گیاهی و روغن‌ های مفید است که به تقویت، ترمیم، آبرسانی و نرمی موها کمک می کنند. علاوه براین حاوی ترکیباتی مثل روغن نارگیل، آلوئه‌ ورا، شی باتر و روغن آرگان هستند که مهم‌ ترین و موثرترین مواد تشکیل دهنده در نرم کننده‌های پرفروش جهان هستند. در اینجا چند نمونه از نرم کننده های مو پرمصرف آورده شده است:

  • نرم کننده و تقویت کننده مو ال پی ام ساخت کشور فرانسه که برای استفاده آقایان و خانم ها و افراد دارای موهای خشک و فر مناسب است.
  • نرم کننده شوما محصول کشور آلمان که به عنوان محافظت کننده و ترمیم کننده برای استفاده بانوان آماده شده است.
  • نرم کننده مو ایوروشه ساخت کشور فرانسه مناسب برای موهای خشک و برای بانوان تهیه شده است.

بهترین نرم کننده مو خارجی

شرکت های آرایشی و بهداشتی بیشماری در سراسر دنیا در تولید نرم کننده فعالیت دارند اما چند برند جزء برترین برندهای خارجی در زمینه نرم کننده هستند. نرم کننده مو اورآل ساخت کشور فرانسه یکی از بهترین نرم کننده های موجود در دنیا است. این نرم کننده به عنوان تقویت کننده نیز کارایی دارد و برای انواع موها نیز قابل استفاده است. نرم کننده اورآل برای بانوان طراحی شده و حاوی آرژنین است. این نرم کننده با کیفیت برای افزایش اثر شامپو و برای جلوگیری از وز شدن و پیچش موها استفاده می شود.

بهترین نرم کننده مو مردانه

نرم کننده های مختلفی برای آقایان در بازار وجود دارد. آقایان می توانند از انواع نرم کننده های قوی که حاوی ترمیم کننده هستند و یا آنهایی که نیاز به شستشو ندارند استفاده کنند. انواع نرم کننده مو مردانه به نرم شدن و حالت پذیری موها کمک می کنند و همچنین با بازگرداندن روغن های طبیعی مو باعث افزایش سلامت موی آقایان می شود. در اینجا چند نمونه بهترین و پرمصرف ترین نرم کننده مو مردانه آورده شده است:

شامپو و نرم کننده انلیون

این نرم کننده حاوی آمینواسیدها و پرو ویتامین و سایر روغن های گیاهی بوده و ساخت کشور انگلستان است که برای انواع مو مناسب است.

نرم کننده روزانه کئون

این نرم کننده محصول کشور هلند و حاوی عصاره بامبو، کراتین هیدرولیز شده، شاهدانه و ابریشم بوده که برای انواع موها و مخصوص آقایان تهیه شده است.

نرم کننده مای

این نرم کننده ایرانی حاوی روغن آرگان و ویتامین E و دارای قدرت نرم کنندگی بسیار بالایی است. این نرم کننده می تواند علاوه بر ایجاد لطافت به تقویت و بهبود آسیب های مو نیز کمک کند. یکی از ویژگی های مهم این محصول خاصیت براق کنندگی است که بعد استفاده بر روی موهایتان کاملا مشخص است.

نرم کننده شون

این نرم کننده ایرانی حاوی ترکیباتی مانند جنسینگ و کراتین است که علاوه بر خاصیت نرم کنندگی و حالت دهندگی به بازسازی و رشد موهای شما نیز کمک می کند. این نرم کننده همچنین موهای شما را عمیقا آبرسانی کرده و شکستگی و خشکی و شوره سر را نیز از بین می برد.

مزایای استفاده از نرم کننده مو مردانه

  • ایجاد یک لایه محافظ برروی ساقه مو
  • محافظت از مو در مقابل اشعه خورشید
  • آبرسانی به سلول ها و ساقه مو
  • حفظ رطوبت و درخشندگی و نرمی مو

سخن پایانی

در حال حاضر انواع نرم کننده مو در بازار موجود است و آقایان و خانم ها می توانند برای مراقبت و حفظ سلامت موهای خود از آنها استفاده کنند. برای خرید نرم کننده مواد تشکیل دهنده و روش استفاده از آن را مورد توجه قرار دهید تا بهترین بهره را از آن ببرید. با استفاده مداوم نرم کننده ها همواره موهایی شاداب و جداب خواهید داشت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا