Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
غذایی و دارویی

قیمت فروش و خرید کاراگینان | کاربرد عصاره جلبک دریایی قرمز

این مقاله شامل اطلاعات مفید و کاربردی درباره ویژگی‌ها، خواص و کاربرد کاراگینان و موارد مصرف گوناگون آن است. همچنین اگر تصمیم به خرید کاراگینان دارید، برای آگاهی یافتن از قیمت خرید و فروش کاراگینان در بازار مواد شیمیایی می‌توانید از لیست پیشنهادی فروشندگان کاراگینان در انتهای مقاله استفاده نمایید. حجم محصول، درصد خلوص، نرخ ارز و شرکت تولیدکننده به طور کلی از عوامل بسیار مهم در تعیین قیمت مواد شیمیایی هستند؛ قیمت کاراگینان نیز تحت تاثیر این موارد است. لازم به ذکر است لیست فروشندگان پیشنهادی در پایان مقاله، همواره با اسامی معتبرترین شرکت‌های خوشنام و با سابقه فعال در زمینه فروش کاراگینان به روزرسانی می‌شود.

کاراگینان عصاره جلبک دریایی قرمز است که معمولاً با نام خزه ایرلندی شناخته می شود این جلبک دریایی خوراکی بومی جزایر انگلیس است و صدها سال است که در آشپزی سنتی استفاده می شود. کاراگینان همچنین به طور گسترده ای در صنایع غذایی به عنوان ماده غلیظ کننده و ژل کننده استفاده می شود.

شما این ترکیب را در بستنی، پنیر، شیرهای غیر لبنی، ژله، پودینگ و شیر خشک پیدا خواهید کرد. برخلاف ژلاتین که از محصولات حیوانی تهیه می شود، کاراگینان کاملا گیاهی است.

مراکز خرید و قیمت فروش کاراگینان در تهران و شهرستان‌ ها

اغلب مراکز خرید و فروش کاراگینان و دیگر مواد شیمیایی در تهران وجود دارند و فروشندگان کاراگینان در سایر استان و شهرستان ها در بیشتر موارد، خرید خود را از تهران انجام می دهند. به همین دلیل، توصیه می شود که در صورت امکان سعی کنید تا خرید مواد شیمیایی از تهران انجام شود. چرا که

  • اغلب شرکت های واردکننده کاراگینان در تهران مستقر هستند.
  • به دلیل اینکه خرید کاراگینان در سایر استان ها و شهرستان ها در بیشتر موارد از طریق چندین واسطه انجام می شود، خرید در تهران می تواند از نظر قیمت مقرون به صرفه تر و ارزان تر باشد.
  • از آنجایی که در تهران به تامین کننده اصلی کالا نزدیک تر هستید و بیشتر انبارهای اصلی مواد شیمیایی در شهر تهران قرار دارند، احتمال اصالت و مرغوبیت کالا نیز افزایش می یابد.

اما باید توجه نمود که تمامی شرکت های بازرگانی مستقر در تهران از نظر تجربه، سابقه و کیفیت در یک سطح قرار ندارند. به همین دلیل در این صفحه و سایر صفحات مرتبط با مواد شیمیایی در سایت جهان شیمی، تلاش کرده ایم برترین و باسابقه ترین شرکت های فعال در زمینه خرید و فروش کاراگینان را به شما معرفی کنیم. شرکت هایی که در بنر بالای این صفحه یا در کادر «فروشندگان پیشنهادی» در پایان این مقاله معرفی شده اند، همگی به طور مرتب مورد بازبینی قرار می گیرند. خالی از لطف نیست که یادآور شویم از جمله مهمترین شرایط شرکت ها برای قرار گرفتن در بخش های مذکور و معرفی به خریداران، میزان سابقه، اعتبار و تجربه آن ها است.

پاسخ به سوالات در نشریه جهان شیمی فیزیک

 

در سالهای اخیر این ترکیب مورد بحث و انتقاد بسیاری قرار گرفته است و برخی محققان مصرف خوراکی آنرا برای انسان مناسب نمی دانند. اگر شما هم مایلید در این رابطه آگاهی بیشتری کسب کنید در ادامه مقاله در نشریه جهان شیمی فیزیک همراه ما باشید.

کاراگینان چیست

کاراگینان افزودنی است که برای غلیظ کردن، امولسیون کردن، حفظ مواد غذایی و نوشیدنی ها استفاده می شود این ماده را اغلب در شیرهای غیر لبنی، محصولات گوشتی و ماست خواهید یافت.

از اواخر دهه ۱۹۶۰، در مورد اثرات این ماده بر سلامتی اختلاف نظر وجود دارد. برخی شواهد نشان می دهد که این ترکیب باعث التهاب و زخم های دستگاه گوارش می شود و به سیستم هضم شما آسیب می رساند. مردم درخواست کرده اند که محصولات دارای کاراگینان با هشدار برچسب گذاری شوند یا به طور کامل این ماده از سیستم غذایی حذف شود.

کاراگینان چگونه مورد استفاده قرار می گیرد

کاراگینان کاربردهای متنوعی دارد اگرچه هیچ عطر و طعم و ارزش غذایی ندارد، اما یک ماده ضخیم کننده و تثبیت کننده مفید است. برخی از تولید کنندگان برای جلوگیری از جدا شدن شیر، آن را در محصولاتی مانند شیر شکلات مورد استفاده قرار می دهند. همچنین می تواند از آن به عنوان جایگزین چربی در غذاهای کم چرب و محصولات جایگزین لبنی برای وگان ها استفاده شود.

بعضی از تولیدکنندگان از کاراگینان به عنوان چسب در گوشت های فرآوری شده استفاده می کنند. برخی آن را به مرغ های از قبل پخته شده تزریق می کنند تا گوشت آن نرم شده و برای مدت بیشتری آبدار بماند.

به عنوان مثال شرکت ها اغلب از این ترکیب به عنوان جایگزین ژلاتین، در دسرها استفاده می کنند. کاراگینان همچنین یک ماده رایج در کنسرو غذای حیوانات خانگی است. محصولات غیر غذایی مانند ژل های خوشبو کننده هوا و خمیر دندان نیز اغلب حاوی این ترکیب هستند.

FDA از تولیدکنندگان خواسته است که بر روی برچسب محصولاتی که حاوی کاراگینان هستند آنرا حتما درج کند. صمغ لوبیا، صمغ عربی، آلژینات، صمغ  گوار و صمغ زانتان جایگزین های ایمن تری برای این ماده هستند.

آیا مصرف خوراکی کاراگینان برای سلامتی مضر است؟
آیا مصرف خوراکی کاراگینان برای سلامتی مضر است؟

آیا برای مصرف کاراگینان برای انسان بی خطر است

برای تأیید هرگونه ارتباط بین کاراگینان و مشکلات گوارشی، باید مطالعات انسانی بیشتری انجام شود. سازمان غذا و دارو هنوز این ماده را تأیید می کند. اما در سال ۲۰۱۶، شورای ملی استاندارد ارگانیک رأی به حذف آن از لیست مصوب آنها داد. این بدان معناست که غذاهای تهیه شده با کاراگینان دیگر نمی توانند برچسب “USDA organical” داشته باشند.

برخی از عوارض جانبی احتمالی مصرف این ماده عبارتند از:

  • التهاب
  • نفخ شکم
  • سندرم روده تحریک پذیر و IBD
  • عدم تحمل گلوکز
  • سرطان روده بزرگ
  • حساسیت غذایی

چه غذاهایی حاوی کاراگینان هستند

از آنجا که این ماده کاربردهای متنوعی دارد، در طیف وسیعی از محصولات مورد استفاده قرار می گیرد. غذاهای زیر معمولاً حاوی کاراگینان هستند:

لبنیات: خامه، شیر شکلات، بستنی، خامه ترش، پنیر دلمه و محصولات ماست چکیده برای کودکان

گزینه های غیر لبنی: شیر سویا، شیر بادام، شیر شاهدانه، شیر نارگیل، پودینگ سویا و سایر دسرها

گوشت: گوشت بوقلمون خلال شده، مرغ آماده و گوشت غذاهای آماده

غذاهای آماده: سوپ و آبگوشت کنسرو شده، شام های مایکروویوی و پیتزاهای منجمد

برخی از نوشیدنی های تغذیه ای یا رژیمی نیز حاوی این ترکیب هستند و در برخی مکمل ها از جمله ویتامین های جویدنی نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

از آنجا که این ترکیب می تواند به عنوان یک گزینه ژلاتین مورد استفاده قرار گیرد، برخی از تولید کنندگان از کاراگینان در محصولات پایه ژله، از جمله دسرهای ژله وگان استفاده می کنند.

انواع کاراگینان

اساسا سه نوع اصلی کاراگینان تجاری شناسایی شده است. اینها با نام های کاپا (KAPPA)، آیوتا (IOTA) و لامبدا (LAMBDA) شناخته می شوند که مولکول های ایده آلی برای کاربردهای مختلف هستند. بهره ‌برداری از این انواع اساسی مستلزم درک فنی دقیق منابع جلبک دریایی، فرآیند مورد استفاده برای استخراج و اصلاح و همچنین دانش گسترده از الزامات عملکردی برنامه ‌های غذایی مختلف است.

کاراگینان کاپا

کاپا کاراگینان معمولا به عنوان یک افزودنی غذایی استفاده می شود. به دلیل قابلیت پایداری در فرآورده های شیری به کار می رود. حذف چربی از محصولات گوشتی می ‌تواند طعم خشک و بافت نامطلوب ایجاد کند. بنابراین بسیاری از گوشت ‌های کم‌ چرب حاوی کاپا کاراگینان هستند تا لطافت و شادابی آن را بازگردانند. نیمی از چربی موجود در هات داگ را می توان با استفاده از این افزودنی غذایی بدون تأثیر نامطلوب بر طعم آن جایگزین کرد. همچنین به محصولات طیور اضافه می شود تا از هدر رفتن آب در طول فرآیند پخت جلوگیری کند.

در بسیاری از موارد، کاپا کاراگینان را می توان به عنوان جایگزینی برای ژلاتین و پکتین استفاده کرد. به طور خاص، نسخه کاپا در ژله بدون کالری یا کم کالری استفاده می شود. همچنین جایگزین خوب ژلاتین برای افرادی است که از رژیم گیاه خواری یا وگان پیروی می کنند. کاپا کاراگینان در تعدادی از محصولات غیر غذایی نیز استفاده می شود. به عنوان مثال ماده اصلی موجود در ژل های خوشبو کننده هوا است. عطر، آب، مواد افزودنی و نمک های پتاسیم همگی با هم مخلوط شده و به گونه ای قالب می شوند که در ظرف خوشبو کننده قرار گیرد. هنگامی که نگهدارنده باز می شود، ژل به آرامی عطر را وارد اتاق می کند.

قیمت کاراگینان

کاراگینان با استفاده محلول های بازی و در pH بالا با حل کردن سایر ترکیبات موجود در جلبک انجام می شود. این روش دوم معمولا بسیار سریع و کم هزینه است. برای آگاهی از قیمت کاراگینان می توانید به سایت های فروش مواد شیمیایی و افزودنی های غذایی مراجعه نمایید.

خرید کاراگینان

خرید این ماده غذایی در گریدهای مختلف صورت می گیرد. به عنوان مثال بازار جهانی کاراگینان گرید مواد غذایی شاهد رشد است و پیش بینی می شود تا سال ۲۰۳۲ به ارزشی در حدود ۲.۳ میلیارد دلار برسد. کاربردهای رو به رشد کاراگینان گرید غذایی مانند یوتا در بخش داروسازی نیز باعث رشد بازار خواهد شد. علاوه بر این، افزایش فروش محصولات غذایی فرآوری شده در سراسر اقتصادهای نوظهور، تقاضا برای کاراگینان گرید غذایی را در دوره پیش بینی افزایش می دهد.

جایگزین کاراگینان

از آگار می توان به عنوان جایگزینی برای کاراگینان استفاده کرد. آگار یک عامل ژل کننده است که از یک جلبک دریایی قرمز تهیه می شود. این ترکیب نیازی به یخچال ندارد و در حدود یک ساعت در دمای اتاق می بندد. آگار را می توان جوشاند و حتی در صورت لزوم می توان آن را دوباره ذوب کرد.

همچنین فواید آگار برای سلامتی بسیار زیاد است. منبع خوبی از کلسیم، آهن، سرشار از ید و مواد معدنی کمیاب است. فیبر بسیار بالایی دارد و بنابراین به هضم غذا کمک می کند و به عنوان یک ملین ملایم عمل می کند زیرا مواد زائد سمی را از بدن خارج می کند. آگار همچنین به کاهش التهاب کمک می کند.

پودر کاراگینان

پودر کاراگینان ماده ای سفید رنگ است که ویسکوزیته و قدرت ژل کنندگی بالایی دارد. امولسیون را تثبیت می کند، به ویژه یک افزودنی غذایی برای تثبیت غذاهای فرآوری شده است. بطور مثال در:

  • بستنی: برای کاهش تشکیل کریستال های یخ، ایجاد بافت عالی و صاف
  • پودینگ شیر: برای بهبود بافت و کشسانی
  •  یا خمیر گوشت ماهی: استحکام پیوند و ژل را افزایش می دهد، حفظ رطوبت
  • گوشت و ژامبون: برای بهبود قابلیت برش، بهبود ظاهر و بافت، افزایش بازدهی
  • شکلات شیری: در سوسپانسیون کاکائو قوام آن را افزایش می دهد
  • آبجو: برای بهبود شفافیت آبجو، افزایش بازده اتانول و صرفه جویی در هزینه ها

مضرات کاراگینان

کاراگینان در صنعت بهداشت و سلامت شهرت بدی دارد. در مطالعات حیوانی، مشخص شده است که وقتی با یک ماده سرطان زا مصرف شود، تشکیل سرطان را تسریع می کند و همچنین باعث ایجاد زخم معده و التهاب می شود. این ماده توسط FDA ایالات متحده تایید شده است و احتمالا به این دلیل است که هنگام مصرف با پروتئین کمتر مضر است. هنگامی که به عنوان یک افزودنی غذایی استفاده می شود در مقادیر کم مصرف شود، ظاهرا بی ضرر است.

پلیمر کاراگینان

کاراگینان یک پلی ساکارید سولفاته خطی است. این مولکول های قندی در یک زنجیره طولانی و مستقیم به هم متصل شده اند. بخش سولفاته مولکول به مولکول های گوگردی اشاره دارد که به قندها متصل می شوند. مولکول های طولانی قند به شکل مارپیچ، پیچ می خورند و ژل را تشکیل می دهند. انواع کاراگینان عمدتا در تعداد و محل گروه‌ های سولفات استر تفاوت دارند، که بر دمای حل شدن آنها در مایع و میزان سفت شدن ژل آنها تاثیر می ‌گذارد.

نتیجه گیری

مدت هاست که در مورد ایمنی مصرف این ماده نگرانی و بحث وجود دارد. این ماده افزودنی غذایی از اختلاط عصاره جلبک دریایی با مواد قلیایی تولید می شود.

دانشمندان به طور گسترده ای می پذیرند که کاراگینان تخریب شده یا پولیژینان (Poligeenan) می تواند باعث سرطان و سایر موارد بهداشتی شود. پولیژینان با مخلوط کردن همان عصاره جلبک دریایی با اسید ساخته می شود و یک ماده التهابی قدرتمند است که در آزمایشگاه ها استفاده می شود.

مطالعات انجام شده بر روی حیوانات نشان می دهد که برخی از کاراگینان های دارای درجه غذایی هنگامی که در معرض اسید معده قرار می گیرند می توانند تخریب و به پولیژینان تبدیل شوند.

این مطالعات به طور قطعی نشان نداده است که چه مقدار کاراگینان تخریب شده خطرناک است. با این حال، به دلیل خطر احتمالی بهتر است از مصرف آن خودداری کرد.

در ایالات متحده، FDA این ماده را برای استفاده به عنوان افزودنی غذایی تأیید کرده است. با اینحال برخی از افراد گزارش کردند که حذف کاراگینان از رژیم غذایی به تسکین علائم ناراحتی معده، مانند نفخ و IBD کمک کرده است. با این حال، هیچ تحقیق علمی این ادعاها را تأیید نمی کند.

 

خرید کاراگینان

یکی از مهمترین دغدغه های فعالان حوزه شیمیایی، خرید کاراگینان از یک فروشنده معتبر، باسابقه و قابل اطمینان است. با هدف افزایش اعتماد بین فروشندگان و خریداران از کیفیت محصول موردنظر در فرایند خرید کاراگینان، ما به عنوان مرجع مواد شیمیایی در ایران، تمام تلاش خود را کرده ایم که بهترین فروشندگان کاراگینان را در این بخش و همچنین بنر بالای صفحه به شما معرفی نماییم. امیدواریم با معرفی تامین کنندگان منتخب، نگرانی های خریداران محترم کاهش یافته و بتوانیم لذت تجربه خرید کاراگینان با قیمت و کیفیت مناسب را به شما هدیه نماییم.



  • محل تبلیغ شما

فروش انواع مواد شیمیایی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا