Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
عمومی

معرفی ۸ مورد از بهترین روش های پاکسازی پوست صورت در منزل

پاکسازی پوست صورت یکی از روش هایی است که در داشتن پوست زیبا و درخشان به شما کمک می کند. فاکتورهای زیادی می تواند سلامت پوست شما را تحت تاثیر قرار دهد برخی از رایج ترین آنها آلودگی محیط، قرار گرفتن در معرض نور خورشید و استرس است. این عوامل می توانند تاثیر منفی بر روی پوست شما داشته باشند بنابراین باعث ایجاد جوش، رنگ ناهموار پوست و لک می شوند. در نتیجه انجام منظم پاکسازی پوست صورت برای داشتن پوستی سالم و درخشان ضروری است.

پاکسازی پوست صورت در منزل می تواند یک ایده بسیار عالی باشد، به خصوص اگر شما نوع پوست خود را می شناسید. در واقع شما می توانید از محصولات مختلف برای کسب بهترین نتایج استفاده کنید. در صورت پاکسازی مناسب، پوست شما تمیز و عاری از میکروارگانیسم های مضر و آلودگی ها خواهد بود.

به لطف روش های پاکسازی پوست صورت شما می ‌توانید از شر جوش‌های سرسیاه خلاص شوید و از بروز آکنه جلوگیری کنید. علاوه بر این، پوستی جوان‌ تر داشته باشید، زیرا سلول‌ های مرده پوست در طول این فرآیند از بین می‌ روند. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد روش های پاکسازی پوست صورت در منزل، لطفا تا انتها با ما در این مقاله از نشریه جهان شیمی فیزیک همراه باشید.

پاکسازی پوست صورت چیست؟

پاکسازی پوست صورت یک رژیم مراقبتی ساده برای از بین بردن سلول های مرده و آلودگی های موجود بر روی پوست صورت است. این پاکسازی نه تنها پوستی درخشان را برای شما به ارمغان می آورد، بلکه از بروز لک و آکنه نیز جلوگیری می کند. شما می توانید پاکسازی پوست خود را در خانه نیز انجام دهید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که مراحل پاکسازی پوست را به ترتیب درست انجام دهید و البته از بهترین محصولات برای پاکسازی پوست صورت استفاده کنید.

چند مرحله اساسی برای پاکسازی پوست صورت در منزل شامل تمیز کردن، شستشو، بخور دادن، از بین بردن جوش های سر سیاه و سرسفید و استفاده از پک صورت است. اگر هفته ای دو بار صورت خود را تمیز کنید، قطعا متوجه تغییر در بافت و ظاهر پوست خواهید شد. تنها کاری که باید انجام دهید این است که هفته ای دو بار ۳۰ دقیقه از برنامه روزانه خود را بع پاکسازی پوست خود اختصاص دهید.

پاکسازی پوست صورت چیست؟
پاکسازی پوست صورت چیست؟

مراحل پاکسازی پوست صورت در منزل

برای شروع، به پاک کننده های صورت نیاز دارید، یکی برای جذب چربی اگر پوست چرب دارید و یک مرطوب کننده اگر پوست خشکی دارید. مرطوب کننده باید بسیار ملایم باشد بنابراین یک روغن پاک کننده یا یک ژل طبیعی موثر خواهد بود. استفاده از لایه بردار یکی از ضروریات پاکسازی پوست صورت است. توصیه می شود از محصولاتی استفاده کنید که با پوست شما مطابقت دارند و اگر پوست شما به شدت حساس است از متخصصان پوست مشاوره بگیرید.

استفاده از مواد طبیعی یا محصولات حاوی مواد طبیعی برای رژیم های منظم مراقبت از پوست بسیار مفید است، زیرا بهترین نتایج را بدون از بین بردن رطوبت طبیعی پوست ارائه می دهند. برای یک رژیم منظم مراقبت از پوست بهتر است از هیچ محصولی با مواد شیمیایی خشن استفاده نکنید. برای پاکسازی پوست صورت در منزل، می توانید مراحل زیر را دنبال کنید.

مرحله اول – پاکسازی پوست

با بررسی اینکه آیا صورت شما باقی مانده آرایش دارد یا خیر، شروع کنید. می ‌توانید از پاک ‌کننده ‌های طبیعی برای پاک کردن باقی‌ مانده آرایش ‌خود استفاده کنید. تمام پاک کننده های طبیعی آرایش روی پوست های حساس مهربان هستند و پوست های کم آب را به خوبی بازسازی می کنند.

با استفاده از پاک کننده آرایش، پوست خود را به آرامی و با حرکات دایره ای ماساژ دهید. برای تمیز کردن بدون دردسر آرایش بهتر است فقط از دستمال مرطوب یا پنبه برای پاک کردن استفاده کنید. برای مرحله بعدی پاکسازی، صورت خود را کاملا با یک پاک کننده ملایم بشویید و با یک حوله نرم خشک کنید. برای این کار از آب داغ استفاده نکنید، زیرا ممکن است پوست شما را خشک کند.

این روش را پاکسازی مضاعف می گویند. از آنجایی که یک پاک کننده به تنهایی نمی تواند تمام آلودگی ها و آرایش روی پوست را از بین ببرد، تمیز کردن چربی پوست با پاک کننده آرایش به از بین بردن آثار باقی مانده کمک می کند. اگر پوست معمولی تا خشک دارید، از روغن زیتون یا روغن نارگیل ارگانیک و برای پوست‌ های حساس، از روغن جوجوبا استفاده کنید. همچنین می توانید یک قطره از اسانس مورد علاقه خود را نیز به آن ها اضافه کنید.

اگر پوست خشک یا معمولی دارید، برای پاک ‌کننده ‌های مبتنی بر عسل، نصف قاشق چای‌ خوری شیر یا خامه را با نصف قاشق چای‌ خوری عسل مخلوط کنید. برای پوست‌ های چرب، عسل را با نصف قاشق چای‌ خوری آبلیمو و برای پوست‌ های حساس با نصف قاشق چای‌ خوری گلاب مخلوط کنید.

مرحله دوم – بخور دادن

هنگامی که صورتتان تمیز شد، از یک دستگاه بخور یا ظرفی پر از آب جوش برای بخور دادن به پوست صورت خود استفاده کنید. حتی می توانید چند قطره اسانس را به آب اضافه کنید تا اثر مرطوب کنندگی بیشتری را دریافت کنید. اسطوخودوس، بابونه و کندر برای آرامش عالی هستند. برای بخور دادن، صورت خود را در فاصله چند سانتی متری از کاسه یا دستگاه بخور نگه دارید و سر خود را با حوله بپوشانید. تا زمانی که پوست شما توانایی دارد بخور دهید (بیش از ۵ دقیقه) و سپس با استفاده از دستمال یا حوله نرم به آرامی صورت خود را پاک کنید.

این مرحله برای پوست های چرب بسیار مهم و ضروری مفید است. بخور دادن برای دفع سموم بسیار مفید است، همچنین صورت شما را حتی بیشتر تمیز کرده و به خلاص شدن از شر جوش های سرسیاه و سرسفید به شما بسیار کمک می کند. بعد از بخور گرفتن، می توانید تکه های یخ را با حرکات دایره ای روی صورت خود ماساژ دهید. این عمل به سفت شدن منافذ و بازگرداندن دمای پوست به حالت طبیعی کمک می کند.

مراحل پاکسازی پوست صورت در منزل
مراحل پاکسازی پوست صورت در منزل

مرحله سوم – اسکراب کردن یا لایه برداری

آیا می دانید چرا پوست شما کدر به نظر می رسد؟ این به خاطر سلول های مرده پوست است که در طول زمان روی پوست انباشته می شوند. اسکراب کردن یا لایه برداری پوست یک راه عالی برای خلاص شدن از شر این سلول های مرده پوست است، همچنین پوست را برای جذب بهتر محصولات دیگر آماده می کند. یک اسکراب طبیعی را انتخاب کنید که روی پوست ملایم باشد. از آن برای اسکراب صورت خود برای حدود ۳ دقیقه استفاده کنید. در این مرحله از وارد کردن فشار بیش از حد در حین شستشو خودداری کنید، زیرا می تواند به پوست شما آسیب برساند.

برخلاف اسکراب های شیمیایی که دارای ریزدانه های پلاستیکی هستند، اسکراب های گیاهی صورت را انتخاب کنید که با مواد طبیعی ساخته شده اند که خاصیت لایه برداری به پوست می دهند. شما همچنین می توانید مقدار مساوی شکر قهوه ای و لیمو را مخلوط کنید تا در خانه یک اسکراب تهیه کنید و پوست خود را به طور طبیعی لایه برداری کنید.

مرحله چهارم – ماسک صورت

استفاده از ماسک صورت فواید بسیار زیادی را به همراه دارد. صرف نظر از نوع پوست شما، استفاده از ماسک مرطوب کننده صورت، پوست شما را نرم می کند و رنگ پوست شما را بهبود می بخشد. با این حال، مهم است که یک ماسک صورت مناسب برای نوع پوست خود انتخاب کنید.

ماسک صورت را به طور یکنواخت روی صورت خود بمالید و بگذارید خشک شود که معمولا حدود بیست دقیقه تا نیم ساعت است. پس از خشک شدن، ماسک را با آب سرد بشویید و صورت خود را با حوله نرم خشک کنید. اگر پوست خشکی دارید، می توانید با استفاده از موز، عسل و ماست یک ماسک صورت تهیه کنید. این مواد طبیعی اثرات پاک کنندگی و سفت کنندگی بسیار قوی روی پوست دارند. همچنین اگر مشکل آکنه دارید، از ماسک های مخصوص ضد آکنه صورت استفاده کنید که دارای ترکیبات خاصی هستند که به از بین بردن آکنه و جای زخم به شما بسیار کمک می کنند.

مرحله پنجم – تونر کردن

تیونینگ یکی دیگر از مراحل مهم پاکسازی صورت است. این مرحله از پاکسازی، منافذ پوست را می بندد و پوست را هیدراته نگه می دارد. با توجه به نوع پوست خود از یک تونر بدون مواد شیمیایی و ملایم استفاده کنید. تونرهای مختلفی در بازار وجود دارد که می توانید از آنها استفاده کنید. همچنین می توانید در منزل با آب خیار یک تونر خانگی ساده تهیه کنید که در تابستان ها به حفظ تعادل pH و طراوت پوست به شما بسیار کمک می کند.

مرحله ششم – مرطوب کننده

حالا بیایید به آخرین و آرامش بخش ترین مرحله پاکسازی صورت، یعنی مرطوب سازی بپردازیم. مرطوب کننده به هیدراته نگه داشتن پوست صورت شما کمک می کند و همچنین مشکلات خاص پوست را برطرف می کند. شیر نارگیل، روغن کنجد، روغن زیتون و آلوئه ورا مرطوب کننده های طبیعی هستند. همچنین می توانید از کرم های مبتنی بر این روغن های طبیعی برای آبرسانی به پوست صورت خود استفاده کنید.

عوارض پاکسازی پوست صورت در آرایشگاه
عوارض پاکسازی پوست صورت در آرایشگاه

عوارض پاکسازی پوست صورت در آرایشگاه

پاکسازی پوست صورت در آرایشگاه ممکن است عوارض جانبی در پی داشته باشد. اگر این عمل بدون آگاهی یا توسط فردی بدون تخصص کافی انجام شود، می تواند باعث بروز عوارض جانبی مانند خارش، قرمزی، سوزش، پوسته پوسته شدن پوست، التهابات پوستی و حساسیت شدید شود. توصیه می شود برای جلوگیری از عوارض جانبی پاکسازی پوست صورت، به آرایشگاهی مراجعه کنید که افراد متخصصی برای این کار دارند.

فواید پاکسازی پوست صورت با دستگاه

پاکسازی پوست صورت با دستگاه فواید بسیار زیادی را دارد. دستگاه پاکسازی از بروز بسیاری از عوارض جانبی مانند سوزش یا قرمزی جلوگیری می کند. برخی از فواید پاکسازی پوست صورت با دستگاه عبارتند از:

  • بافت پوست را بهبود می بخشد و آن را درخشان می کند
  • لکه‌ها، جوش‌ های سر سیاه و سر سفید را از بین می برد.
  • گردش خون در صورت را بهبود می بخشد و در نتیجه پوستی سالم تر را به ارمغان می آورد.
  • پوست را مرطوب نگه می دارد و به خوبی تغذیه می کند.
  • اثرات برنزه شدن را از بین می برد و کاهش می دهد.
  • پاکسازی و لایه برداری عمقی در پوست صورت می گیرد که لکه های عمقی را برطرف می کند.
  • باعث تحریک کلاژن سازی پوست می شود.
  • چین و چروک های جزئی پوست را از بین می برد.

فواید پاکسازی پوست صورت در ارایشگاه

پاکسازی پوست صورت در آرایشگاه، مزایای بیشتری نسبت به پاکسازی صورت در منزل دارد. پاکسازی در آرایشگاه به دو روش استفاده از دستگاه یا بدون دستگاه انجام می شود. در روش پاکسازی پوست با دستگاه، یک فرد متخصص دستگاه مخصوص پوست شما را به صورت عمقی لایه برداری و پاکسازی می کند.

در روش پاکسازی پوست بدون دستگاه در آرایشگاه، فرد متخصص با استفاده از مواد طبیعی پوست شما را پاکسازی می کند و در انتها با استفاده از یک ماسک صورت مناسب به شادابی پوست شما کمک می کند. پاکسازی پوست صورت در آرایشگاه، اگر توسط فرد متخصص و با تجربه انجام شود، هیچ گونه عوارض جانبی در پی نخواهد داشت.

عوارض پاکسازی پوست
عوارض پاکسازی پوست

عوارض پاکسازی پوست

اگر مراقب نباشید پاکسازی پوست صورت می تواند عوارض جانبی داشته باشد. یکی از قابل توجه ترین عوارض این است که اگر در مراحل لایه برداری و اسکراب بیش از حد خشن باشید، پوست صورت شما قرمز خواهد شد. در این مراحل، باید ملایم و مهربان باشید و در حین استفاده از پاک ‌کننده های جوش سرسیاه، از تمیز بودن وسایل اطمینان حاصل کنید، زیرا می ‌تواند باکتری‌ ها را روی پوست جا به جا کرده و باعث ایجاد جوش های بیشتر شود. بهتر است حداقل تا ۲۴ ساعت پس از پاکسازی پوست از هیچ گونه لوازم آرایشی استفاده نکنید.

اگر برای پوست های چرب در خانه پاکسازی انجام می دهید، مطمئن شوید که از محصولات مناسب برای نوع پوست خود استفاده می کنید. در غیر این صورت ممکن است نتیجه ای دریافت نکنید یا حتی ممکن است پوست شما واکنش بدی به این فرآیند نشان دهد.

پاکسازی صورت یک درمان واقعی است، زیرا راهی برای حفظ جوانی، شادابی و درخشندگی پوست شما است. اگر این کار را در خانه انجام می ‌دهید، بهتر است از محصولات طبیعی استفاده کنید، زیرا دقیقا می ‌دانید چه اتفاقی در پوست صورت شما می ‌افتد. فراموش نکنید قبل از شروع کار، دست های خود را بشویید و با روشن کردن چند شمع معطر و پخش کمی موسیقی آرامش بخش، محیطی دلپذیر برای خود ایجاد کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا