Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
آرایشی و بهداشتی

تفاوت نرم کننده و ماسک مو چیست؟ کدام یک بهتر است؟ | نحوه استفاده و فواید هر کدام

امروز در مقاله ای دیگر از جهان شیمی فیزیک قصد داریم تا با شما در رابطه با تفاوت ماسک مو و نرم کننده مو صحبت کنیم. این روزها یکی از مهم ترین دغدغه های هر فردی، سلامت موها است. مو یکی از مهم ترین اعضای بدن به شمار می رود که زیبایی و سلامت آن از اهمیت بالایی برخوردار است. امروزه محصولات بسیار زیادی برای تقویت و حفاظت از موها به بازار عرضه شده است. تنوع این محصولات به حدی زیاد است که گاهی برای انتخاب محصول مناسب دچار سردرگمی می شویم. از همین رو، در این مقاله از نشریه الکترونیکی جهان شیمی فیزیک، به بیان تفاوت میان دو محصول مراقبت موی مهم یعنی ماسک مو و نرم کننده مو پرداخته ایم. پس تا انتهای این مطلب ما را یاری نمایید.

لازم به ذکر است شما در نشریه ی الکترونیکی جهان شیمی فیزیک می توانید اطلاعات بسیار کامل و مفیدی در رابطه با انواع داروها به دست آورید. کافی است در کادر جستجو که در قسمت سمت چپ و بالای صفحه ی اصلی سایت قرار گرفته است، نام داروی خود را وارد کرده و مقالات مربوط به آن را بخوانید. اگر به دنبال اطلاعات دارویی خاص هستید و مطلبی در رابطه با آن در سایت ما نیست، لطفا در قسمت بیان دیدگاه ها عنوان کرده تا مقاله ی کاملی در رابطه با آن برای شما قرار دهیم.

برای مثال خواندن مطلبی در رابطه با کپسول فرنوژست را به شما پیشنهاد می کنیم. برای مطالعه ی این مقاله ی ارزشمند اینجا کلیک کنید.

تفاوت نرم کننده و ماسک مو چیست؟ کدام یک بهتر است؟ | نحوه مصرف و فواید هر کدام
تفاوت نرم کننده و ماسک مو چیست؟ کدام یک بهتر است؟ | نحوه مصرف و فواید هر کدام

چرا به محصولات مراقبت مو نیاز داریم

پیش از آن که بخواهیم در رابطه با تفاوت ماسک مو و نرم کننده مو صحبت کنیم، بهتر است بدانیم اساسا چرا ما به استفاده از محصولات مراقبت مو نیازمندیم. به طور کلی عوامل بسیاری سبب آسیب دیدن موهای ما می شود. رنگ کردن و دکلره کردن مو، استفاده از لوازم حرارتی برای آرایش مو، بستن محکم موها یا بافت های محکم، رطوبت یا خشکی هوا، نور آفتاب، شامپوهای نامناسب، آلودگی هوا و کیفیت بد آب، همگی می توانند سلامت موها را تهدید کنند. شاید برای شما جالب باید اما پارچه روبالشتی شما نیز می تواند به موهای شما آسیب بزند.

یکی از مهم ترین مواردی که در مراقبت از مو باید به آن دقت کرد این است که اصطکاک مو با سطوح مختلف کم شود. استفاده از شال و روسری های مناسب، کش یا کلپس مو و مواردی از این دست می توانند در حفظ سلامت مو موثر باشند. شما هر چقدر که به مراقبت از موهای خود اهمیت دهید، باز هم یک عامل مخرب می تواند سلامت آن ها را تهدید کند. از همین رو، نیاز داریم تا از محصولاتی استفاده کنیم که می توانند سلامت موها را به آن ها باز گردانند.

دو تا از مهم ترین محصولات مراقبت مو، ماسک مو و نرم کننده مو هستند. این دو محصول شاید از نظر ظاهر و عملکرد شبیه به نظر برسند. اما تفاوت هایی دارند که در ادامه به آن ها اشاره کرده ایم. در این مقاله با توضیح تفاوت میان این دو محصول، تصمیم گیری را برای شما راحت کرده ایم تا بتوانید به درستی یکی از آن ها را برای مراقبت از موهای خود انتخاب کنید.

ماسک مو نرم کننده مو

خوب است بدانید که موی شما مانند پوست، سه لایه دارد. شاید بتوان گفت مهم ترین لایه آن، لایه بیرونی است که نقش محافظت کنندگی از مو را دارد. در صورتی که این لایه دچار آسیب شود، لایه های زیرین مو به سرعت تحت تاثیر قرار گرفته و دچار آسیب خواهند شد. این موارد سبب می شود تا موی شما خشک، وز و بدون انعطاف باشد. در چنین حالتی موها زیبایی و طراوت خود را از دست می دهند، حجم کاذب پیدا می کنند و در فرم دهی آن ها به مشکل خواهید خورد. این یعنی موهای شما دیگر به راحتی لَخت و صاف نخواهند شد. در این شرایط است که ماسک مو و نرم کننده مو به کار خواهند آمد.

نرم کننده مو چیست

به دلایل مختلفی موهای شما ممکن است دچار گره خوردگی یا شکستگی شود. بهترین درمان برای این حالت از مو، استفاده از نرم کننده است. نرم کننده مو به نرمی و لطافت موها کمک کرده و تمامی گره ها را از آن باز می کند. نرم کننده مو انواع مختلفی دارد. رایج ترین نوع آن به صورت شامپو است که در حمام و بعد از شست و شوی موها با شامپوی مناسب مورد استفاده قرار می گیرد. اما جالب است بدانید که این محصول در انواع مختلف کرم نرم کننده، اسپری و … نیز در بازار موجود است.

نحوه عملکرد نرم کننده مو

موادی که در نرم کننده وجود دارند، سبب صاف شدن کوتیکول‌ های مو می شوند. این موضوع به نرم شدن و سلامت و زیبایی موها کمک می کند. اگر بخواهیم این مواد را نام ببریم باید به موادی چون سیلیکو‌ن‌ ها، نرم کننده یا امولیانت ها، روغن‌ها، و سورفکتانت‌ های کاتیونی که چربی مو را از بین می برند، اشاره کنیم.

تفاوت نرم کننده و ماسک مو چیست؟ کدام یک بهتر است؟ | نحوه مصرف و فواید هر کدام
تفاوت نرم کننده و ماسک مو چیست؟ کدام یک بهتر است؟ | نحوه مصرف و فواید هر کدام

نحوه استفاده از نرم کننده مو

بعد از این که شما موهای خود را با شامپو شستشو دادید، نرم کننده مو وارد میدان خواهد شد. شامپو تنها یک تمیزکننده است. این محصول پوست های مرده، چربی ها، عرق و تمام کثیفی های موجود روی موها را از بین برده و مو را آماده استفاده از نرم کننده می کند.

معمولا بعد از شستشوی مو با شامپو، به دلیل از بین رفتن چربی موها، موها خشک و گره خورده می شوند و نمی توان آن ها را به خوبی شانه کرد. در این شرایط استفاده از نرم کننده، شانه زدن مو را راحت کرده و مو را برای فرم دادن آماده می کند. خوب است بدانید که یک موی کثیف با نرم کننده تمیز نمی شود. اگر موهای شما چربی و کثیف است، حتما پیش از استفاده از نرم کننده، آن ها را با شامپوی مناسب بشویید.

ماسک مو چیست

مهم ترین سوالی که در رابطه با ماسک مو مطرح می شود این است که اصلا این ماده چیست؟ ماسک مو در حقیقت یک نرم ککنده قوی به شمار می رود. این محصول دارای مواد مغذی و مفیدی است که می تواند موهای شما را تغذیه کند. در ماسک مو از کره و روغن ‌های آبرسان قوی، مواد نرم کننده و لطیف کننده‌ استفاده شده است. ماسک مو از نرم کننده غلیظ تر و سفت تر و غنی تر است.

مرطوب‌ کننده ‌های قوی موجود در ماسک مو، مواد مغذی و رطوبت لازم برای موها را فراهم می آورند. از ماسک مو می توان مثل ماسک صورت به صورت هفتگی استفاده کرد.

تفاوت ماسک مو و نرم کننده مو

ماسک مو و نرم کننده مو در چند جزء با هم تفاوت دارند. در ادامه به آن ها اشاره کرده ایم:

عملکرد

نرم کننده: نرم کردن مو و باز کرده گره ها

ماسک مو: تغذیه مو با مواد آبرسان و مغذی

بافت

نرم کننده: بافت کرمی و آبکی

ماسک مو: بافت غلیظ و پخش شوندگی کم

طریقه‌ مصرف

نرم کننده: پس از شستشوی کامل، حدود یک تا دو دقیقه مو را ماشاژ داده و نرم کننده را بشویید.

ماسک مو: حداقل ۱۵ دقیقه بعد از شستشوی کامل باید روی موها بماند تا خاصیت آبرسانی و تغذیه کنندگی آن اثر کند.

نحوه استفاده از ماسک مو

مهم ترین تفاوت ماسک مو و نرم کننده مو، نحوه استفاده از آن ها است. نرم کننده مو می تواند به سرعت شسته شود و نیازی به ماندن روی سر ندارد. اما ماسک مو چون مواد آبرسان و تغذیه کننده دارد، باید حتما حداقل ۱۵ دقیقه روی موها باقی بماند. برای اثرگذاری بهتر، می توانید از یک کلاه برای پوشاندن موها در زمان استفاده از ماسک مو استفاده کنید. همچنین جالب است بدانید که ماسک مو در دو نوع به بازار عرضه می شود.

یک نوع، ماسک مویی که نیاز به شستشو داشته و باید در حمام مصرف شود و نوع دیگر ماسک مویی که نیاز به شستشو ندارد. نوع دوم از ماسک مو را بعد از حمام و روی موهایی که خیسی آن گرفته شده و کمی نم دار است، استفاده می کنند. دستور مصرف هر کدام از این دو نوع ماسک مو، روی بسته بندی آن ها درج شده است. این نحوه مصرف با توجه به برند ماسک مو متفاوت خواهد بود.

تفاوت نرم کننده و ماسک مو چیست؟ کدام یک بهتر است؟ | نحوه مصرف و فواید هر کدام
تفاوت نرم کننده و ماسک مو چیست؟ کدام یک بهتر است؟ | نحوه مصرف و فواید هر کدام

ماسک مو یا نرم کننده

با توجه به توضیحاتی که دادیم، هر دوی اسن محصولات برای موهای آسیب دیده بسیار نیاز است. در صورتی که موی خشک و وز دارید که شدیدا دچار آسیب شده، می توانید به صورت روزانه از ماسک مو استفاده کنید. اما اگر موهای شما سالم است، استفاده به صورت هفتگی توصیه می شود. استفاده از نرم کننده نیز می تواند در هر حمام صورت پذیرد.

ماسک مو نرم کننده

بسیاری از ماسک موها خاصیت نرم کنندگی دارند. این محصولات به قدری کاملند که شما را از مصرف نرم کننده بی نیاز کرده اند. در صورتی که می خواهید هزینه های خود را کاهش دهید، می تواند از یک ماسک موی نرم کننده استفاده کنید.

استفاده همزمان از نرم کننده و ماسک مو

مصرف همزمان این دو ماده بلامانع است. فقط به خاطر داشته باشید که ماسک مو را حتما بعد از نرم کننده استفاده کنید چرا که خاصیت درمانی دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا