Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
صنایع شیمیایی

سولفات منگنز چیست؟ جرم مولکولی و خواص آن

سولفات منگنز ماده‌ای معدنی است که به دلیل داشتن خواص ویژه از کاربرد های صنعتی مختلفی برخوردار است. از خواص سولفات منگنز حلالیت آن در آب است. از کاربرد سولفات منگنز به عنوان کود کشاورزی استفاده های زیادی صورت می پذیرد. کود سولفات منگنز می‌تواند موجب رشد و تغذیه گیاهانی شود که خاکشان به کمبود منگنز دچار است. انواع سولفات منگنز در گرید ها و خلوص های مختلفی تولید و در بازار عرضه می گردد. قیمت این محصول در بازار متفاوت بوده و به درجه خلوص آن وابسته است. فروش و خرید سولفات منگنز به دلیل استفاده در صنایعی همچون کشاورزی، فولاد، رنگرزی، پزشکی و… بسیار صورت می پذیرد. جرم مولکولی سولفات منگنز خالص ۱۵۱ گرم بر مول بوده و قابل تهیه از مراکز عرضه کننده مواد شیمیایی است.

آنالیز سولفات منگنز

این ماده از ترکیبات غیر آلی بوده و در صنایع مختلف از آن استفاده می شود. کاربرد سولفات منگنز موجب شده است که کارخانه های مختلفی اقدام به تولید این ماده نمایند. جالب است بدانید این ماده در کشور ما نیز تولید و برای استفاده عرضه می گردد. البته مقدار زیادی از این ماده نیز از کشورهایی نظیر چین به بازار ایران برای استفاده در صنعت وارد می‌شود.

این ماده به عنوان یک نمک صنعتی جامد شناخته می شود. این ماده اغلب به رنگ صورتی بوده و برای تولید فلزات مورد استفاده قرار می گیرد. این ترکیب پرکاربرد صنعتی از سنگ معدن منگنز تولید شده و در آزمایشگاه های شیمی با انجام واکنش هایی به همراه گاز و گرمادهی تولید می گردد. لازم به ذکر است که پس از چین، ایران از بزرگ ترین تولید کنندگان سولفات منیزیم است. حتی صادرات این ماده نیز به کشور های دیگر صورت می پذیرد.

جرم مولکولی سولفات منگنز

جرم مولکولی یا جرم مولی این ماده ۱۵۱ گرم بر مول است. یعنی هر یک مول سولفات منگنز، وزنی برابر با ۱۵۱ گرم دارد. جرم مولکولی این ماده نشان می دهد که این ماده ساختاری بسیار فشرده داشته و استحکام این محصول بسیار زیاد است. این خواص این محصول موجب شده است تا از آن در طراحی لعاب ها، سرامیک سازی، ساخت فولاد و… بسیار استفاده شود. کاربرد این محصول باعث دوام و مقاومت این محصولات در برابر ضربه و فشار می شود.

صنایع داروسازی، کود شیمیایی، رنگ و محصولات آرایشی از دیگر صنایعی هستند که از این ماده معدنی بهره می برند. کودسولفات منگنز یکی از استفاده های ویژه از این محصول بوده و سبب تغذیه گیاه و رشد و تقویت باروری آن خواهد شد.

سولفات منگنز چیست؟ جرم مولکولی و خواص آن
سولفات منگنز چیست؟ جرم مولکولی و خواص آن

کاربرد سولفات منگنز در کشاورزی

منگنز در خاک هایی که سطح pH بالاتر از ۵.۵ باشد، کمتر یافته می شود. کمبود منگنز در خاک می تواند موجب بروز مشکلاتی در رشد و فتوسنتز گیاه شود. برای رفع این مشکل اغلب از کود MnSO4 استفاده می شود. این کود محلول در آب بوده و استفاده از آن بسیار آسان است. پاشیدن مستقیم در خاک یا محلول پاشی از روش های استفاده از این کود کشاورزی است.

توجه شود که منگنز در انجام فرآیند فتوسنتز نقشی اساسی دارد. مقادیر کافی از این ماده موجب افزایش تحمل استرس در گیاهان خواهد شد. منگنز فعال کننده بیش از ۳۵ آنزیم مختلف بوده و موجب افزایش بیوسنتز لیگنین خواهد شد. این ماده موجب کاهش حملات ناشی از عوامل بیماری زای خاک شده و در بهبود مقاومت در مقابل بیماری موثر عمل می کند. این ماده موجب فعال سازی فرآیندهای مهم آنزیمی در گیاه خواهد شد. برای خرید سولفات منگنز می توان به سایت های معتبر فروش مراجعه نمود.

سولفات منگنز چینی

بیشترین نیاز بازار کشاورزی ایران از طریق سولفات منگنز چینی تامین می گردد. این محصول خلوصی مابین ۳۰ تا ۳۲ درصد داشته و به صورت پودری سفید رنگ قابل تهیه است. محصول فوق علاوه بر تامین منگنز، دارای گوگرد بوده و موجب کاهش pH خاک می گردد. این محصول موجب تسهیل در جذب انواع مواد غذایی توسط ریشه گیاه می گردد. توجه شود که نحوه مصرف این محصول باید به صورت چالکود و نزدیک به ریشه گیاه باشد، به گونه ای که ریشه به راحتی به آن دسترسی یابد.

قیمت سولفات منگنز

قیمت این محصول تحت تاثیر عوامل مختلفی قرار دارد. درجه خلوص، گرید تولید شده، خارجی یا ایرانی بودن محصول و همین طور برند تجاری محصل از عوامل موثر بر قیمت بشمار می روند. درجه خلوص یکی از اصلی ترین عوامل موثر بر قیمت بوده و هر چه محصول خالص تر باشد، قیمت آن نیز بیشتر خواهد بود. توجه شود که نوسانات نرخ ارز بر افزایش قیمت محصولات خارجی تاثیرات بیشتری خواهد داشت. مقدار خریداری شده و درواقع وزن بسته بندی محصول نیز بر قیمت موثر است. هر چه وزن بسته بندی بیشتر باشد، محصول از قیمت بالاتری برخوردار است.

فروش و خرید سولفات منگنز

به دلیل کاربرد های صنعتی گسترده از این محصول، خرید و فروش آن در بازار جهانی و همین طور بازار ایران بسیار صورت می پذیرد. برای خرید این محصول می توان به روش های حضوری یا غیر حضوری اقدام نمود. فروش مواد شیمیایی به صورت اینترنتی امکان خریدی بی واسطه را فراهم نموده است که می توان در وقت و هزینه صرفه جویی نمود.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. بازتاب: سولفات منگنز چیست؟ جرم مولکولی و خواص آن

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا