Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
غذایی و دارویی

قیمت فروش و خرید TBHQ | کاربرد ترت بوتیل هیدروکینون

این مقاله شامل اطلاعات مفید و کاربردی درباره ویژگی‌ها، خواص و کاربرد TBHQ ترت بوتیل هیدروکینون و موارد مصرف گوناگون آن است.

خرید و فروش مواد شیمیایی صنایع غذایی و دارویی - - بازرگانی امید
خرید و فروش مواد شیمیایی صنایع غذایی و دارویی – – بازرگانی امید

همچنین اگر تصمیم به خرید TBHQ دارید، برای آگاهی یافتن از قیمت خرید و فروش TBHQ ترت بوتیل هیدروکینون در بازار مواد شیمیایی می‌توانید از لیست پیشنهادی فروشندگان TBHQ در انتهای مقاله استفاده نمایید. حجم محصول، درصد خلوص، نرخ ارز و شرکت تولیدکننده به طور کلی از عوامل بسیار مهم در تعیین قیمت مواد شیمیایی هستند؛ قیمت TBHQ نیز تحت تاثیر این موارد است. لازم به ذکر است لیست فروشندگان پیشنهادی در پایان مقاله، همواره با اسامی معتبرترین شرکت‌های خوشنام و با سابقه فعال در زمینه فروش TBHQ به روزرسانی می‌شود.

TBHQ یا ترت بوتیل هیدروکینون یک ترکیب آلی آروماتیک سنتتیک و در واقع یکی از مشتقات هیدروکینون است. TBHQ یک ماده افزودنی برای حفظ غذاهای فرآوری شده است که به عنوان یک آنتی اکسیدان عمل می کند، اما برخلاف آنتی اکسیدان های سالم که در میوه ها و سبزیجات پیدا می کنید، این آنتی اکسیدان دارای شهرت بحث برانگیزی است.

تی بی اچ کیو در چربی ها از جمله روغن های گیاهی و چربی های حیوانی به عنوان نگهدارنده استفاده می شود. بسیاری از غذاهای فرآوری شده حاوی TBHQ هستند بنابراین این ترکیب در طیف گسترده ای از محصولات یافت می شود.

مراکز خرید و قیمت فروش TBHQ در تهران و شهرستان‌ ها

اغلب مراکز خرید و فروش TBHQ و دیگر مواد شیمیایی در تهران وجود دارند و فروشندگان TBHQ در سایر استان و شهرستان ها در بیشتر موارد، خرید خود را از تهران انجام می دهند. به همین دلیل، توصیه می شود که در صورت امکان سعی کنید تا خرید مواد شیمیایی از تهران انجام شود. چرا که

  • اغلب شرکت های واردکننده TBHQ در تهران مستقر هستند.
  • به دلیل اینکه خرید TBHQ در سایر استان ها و شهرستان ها در بیشتر موارد از طریق چندین واسطه انجام می شود، خرید در تهران می تواند از نظر قیمت مقرون به صرفه تر و ارزان تر باشد.
  • از آنجایی که در تهران به تامین کننده اصلی کالا نزدیک تر هستید و بیشتر انبارهای اصلی مواد شیمیایی در شهر تهران قرار دارند، احتمال اصالت و مرغوبیت کالا نیز افزایش می یابد.

اما باید توجه نمود که تمامی شرکت های بازرگانی مستقر در تهران از نظر تجربه، سابقه و کیفیت در یک سطح قرار ندارند. به همین دلیل در این صفحه و سایر صفحات مرتبط با مواد شیمیایی در سایت جهان شیمی، تلاش کرده ایم برترین و باسابقه ترین شرکت های فعال در زمینه خرید و فروش TBHQ را به شما معرفی کنیم. شرکت هایی که در بنر بالای این صفحه یا در کادر «فروشندگان پیشنهادی» در پایان این مقاله معرفی شده اند، همگی به طور مرتب مورد بازبینی قرار می گیرند. خالی از لطف نیست که یادآور شویم از جمله مهمترین شرایط شرکت ها برای قرار گرفتن در بخش های مذکور و معرفی به خریداران، میزان سابقه، اعتبار و تجربه آن ها است.

پاسخ به سوالات در نشریه جهان شیمی فیزیک

 

استفاده از این ترکیب در کراکرهای میان وعده، رشته فرنگی، غذاهای سریع و منجمد مجاز است و در محصولاتی مانند ماهی منجمد در بالاترین غلظت استفاده می شود. در ادامه در نشریه جهان شیمی فیزیک توضیحات بیشتری در این رابطه ارائه می شود.

TBHQ چیست

تی بی اچ کیو مانند بسیاری از مواد افزودنی غذایی برای افزایش ماندگاری و جلوگیری از پوسیدگی استفاده می شود. این ماده به صورت کریستال هایی با رنگ روشن با بوی اندک وجود دارد. از آنجا که یک آنتی اکسیدان است، این ترکیب از مواد غذایی حاوی آهن در برابر تغییر رنگ محافظت می کند.

اکسیداسیون باعث از بین رفتن کیفیت، رنگ و طعم غذا می شود و حتی می تواند باعث سمی شدن غذاها شود. علاوه بر این، اکسیداسیون باعث تجزیه ویتامین ها شده و باعث می شود غذا مقداری از ارزش غذایی خود را از دست بدهد.

این ماده غالباً همراه با سایر افزودنی ها مانند پروپیل گالات، هیدروکسیانیزول بوتیله (BHA) و هیدروکسی تولوئن بوتیله (BHT) استفاده می شود. BHA و TBHQ معمولاً با هم مورد بحث قرار می گیرند زیرا دو ماده شیمیایی هستند که با هم ارتباط تنگاتنگی دارند. جالب است بدانید وقتی بدن BHA را متابولیزه می كند، TBHQ تولید می شود.

اما غذا تنها جایی نیست که تی بی اچ کیو را در آن پیدا کنید این ماده در رنگ ها، لاک ها و محصولات مراقبت از پوست نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

کاربردهای TBHQ

در غذاها این ماده به عنوان نگهدارنده روغن های گیاهی اشباع نشده و بسیاری از چربی های حیوانی خوراکی استفاده می شود. استفاده از این ترکیب حتی در حضور آهن باعث تغییر رنگ غذا نمی شود و باعث تغییر طعم یا بوی ماده ای که به آن اضافه می شود، نخواهد شد. تی بی اچ کیو می تواند با مواد نگهدارنده دیگر مانند هیدروکسیانیزول بوتیله (BHA) ترکیب شود. این ترکیب به عنوان یک افزودنی غذایی با شماره E319 شناخته می شود. این ماده به طیف وسیعی از غذاها اضافه می شود و بیشترین حد مجاز آن برای ماهی های منجمد و محصولات ماهی، ۱ گرم در کیلوگرم است. مزیت اصلی این ماده افزایش عمر ذخیره سازی غذاها است.

این ترکیب در عطرسازی به عنوان فیکساتیو برای کاهش سرعت تبخیر و بهبود ثبات استفاده می شود. در صنایع تولیدی نیز به عنوان تثبیت کننده برای جلوگیری از اتمام پلیمر شدن پراکسیدهای آلی استفاده می شود. این ترکیب به عنوان آنتی اکسیدان در بیودیزل استفاده می شود و همچنین به رزین ها و مواد افزودنی روغنی اضافه می شود.

TBHQ چیست و چه عوارضی برای انسان دارد؟
TBHQ چیست و چه عوارضی برای انسان دارد؟

آنتی اکسیدان صنعتی

آنتی اکسیدان صنعتی ماده ای است که به صورت صنعتی از مواد شیمیایی آلی تولید شده است. این محصول به عنوان یک آنتی اکسیدان مصنوعی و عامل نگهدارنده در صنعت غذا و تولید روغن های گیاهی به کار برده می شود. البته این ماده هنگامی که محصولات اضافه می شود تغییری در بو و مزه آنها ایجاد نمی کند.

این محصول تولیدی به صورت پودر کریستالی سفید رنگ در اندازه های مختلف به فروش می رسد. هنگامی که در صنعت غذا به کار برده می شود، عمر مفید مواد تشکیل دهنده و قابلیت ذخیره سازی این محصولات را بالا می برد.

Bht مخفف چیست

Bht مخفف بوتیل هیدروکسی تولوئن است که به عنوان یکی از مشتقات فنول شناخته می شود و به صورت یک ماده کریستالی بدون رنگ و بوی خاص در صنایع استفاده می شود. Bht به صورت طبیعی و مصنوعی تولید می شود و به عنوان یک آنتی اکسیدان به دلیل قابلیت حذف رادیکال های آزاد در صنعت غذا به کار برده می شود. این ماده به عنوان یک افزودنی مجاز در طیف گسترده ای از محصولات مانند محصولات آرایشی و بهداشتی، لاستیک ها، روغن های ترانسفورماتورها و… استفاده می شود.

خرید انتی اکسیدان tbhq

خرید آنتی اکسیدان tbhq برای استفاده در صنایع مختلف صورت می گیرد. تولید کنندگان این محصول را دو گرید خوراکی و صنعتی به بازار عرضه می کنند. این ماده به عنوان یک افزودنی خوراکی با داشتن خواص آنتی اکسیدانی برای ماندگاری محصولات فرآوری شده به کار برده می شود. علاوه بر این آنتی اکسیدان tbhq بدون اضافه کردن طعم و یا بوی خاص در مواد غذایی از فرآیند اکسیداسیون و فاسد شدن جلوگیری می کند و به عنوان یک تثبیت کننده ویتامین ها و مواد مغذی محصولات خوراکی را حفظ می کند.

Bht چیست

Bht یک ماده شیمیایی و یک افزودنی مجاز است که به عنوان عامل تثبیت کننده و نگهدارنده استفاده می شود. این ماده از اکسیداسیون چربی ها که به عنوان مهمترین عامل در تغییر رنگ و بو و بافت محصولات غذایی به شمار می رود، جلوگیری می کند. همچنین با تثبیت مواد مغذی و ویتامین ها ارزش غذایی محصولات را حفظ می کند.

علاوه بر این به عنوان عامل آنتی اکسیدانی در تولید محصولاتی مانند انواع مایع شستشو و محصولات آرایشی مانند سایه و خط چشم، مرطوب کننده ها و محصولات مراقب از پوست به کار برده می شود.

قیمت Tbhq

قیمت Tbhq با توجه به گرید این محصول متفاوت است. این ماده صنعتی یکی از اجزای ترکیبات آروماتیکی است که برخلاف آنتی اکسیدان های طبیعی از یک فرآیند صنعتی و بطور مصنوعی تهیه شده است و به عنوان یک آنتی اکسیدان مفید به روغن های مایع اضافه می شود.

علاوه بر مصارف خوراکی این آنتی اکسیدان در محصولات صنعتی نیز قابل استفاده است. به عنوان مثال در صنعت عطرسازی به عنوان یک تثبیت کننده برای کاهش تبخیر و بالا بردن پایداری در محصولات به کار برده می شود.

فروش Tbhq

فروش tbhq به وسیله تولید کنندگان این محصول برحسب نیاز مصرف کنندگان در اندازه های مختلف و به دو صورت صنعتی و خوراکی انجام می گیرد.tbhq یک محصول کاربردی است که کارایی مناسبی در محصولات فرآوری شده خوراکی از خود نشان داده است.

علاوه بر این به عنوان یک ماده افزودنی در تولید لاک و رزین و همچنین با داشتن خواص آنتی اکسیدانی در تولید بیودیزل ها به کار برده می شود، البته استفاده از این ماده در مقادیر زیاد می تواند مشکلات سلامتی به دنبال داشته باشد.

عوارض احتمالی TBHQ

مطالعات مراکز علمی در جهت منافع عمومی (CSPI) نشان داده است که این ماده افزودنی باعث افزایش تومور زایی در موش ها می شود.

طبق گزارش کتابخانه ملی پزشکی (NLM) مواردی از اختلالات بینایی هنگام مصرف این ماده در انسان مشاهده شده است. این سازمان همچنین به مطالعاتی اشاره دارد كه دریافته اند تی بی اچ کیو می تواند باعث بزرگ شدن كبد، عوارض عصبی، تشنج و فلج در حیوانات آزمایشگاهی شود.

برخی معتقدند BHA و TBHQ بر رفتار انسان نیز تأثیر می گذارد. بنابراین بسیاری از محققان بر این باورند که این ماده را باید در لیست ممنوعیت مصرف قرار داد، خصوصا اگر از اختلال بیش فعالی یا کمبود توجه (ADHD) رنج می برید باید از مصرف مواد غذایی حاوی این ماده خودداری کنید.

مصرف چه مقدار TBHQ از طریق مواد غذایی مجاز است

FDA تی بی اچ کیو را در مقادیر کم بی خطر می داند . با این حال، برخی تحقیقات نشان می دهد که انسان ها ممکن است بیش از آنچه که باید، این ماده را از طریق مواد غذایی دریافت می کنند.

ارزیابی سال ۱۹۹۹ توسط سازمان بهداشت جهانی نشان داد که متوسط مصرف TBHQ در ایالات متحده حدود ۰.۶۲ میلی گرم در کیلوگرم وزن بدن است. این حدود ۹۰ درصد میزان مصرف روزانه قابل قبول است. مصرف تی بی اچ کیو در کسانی که رژیم های غذایی پرچربی دارند ۱.۲ میلی گرم بر کیلوگرم وزن بدن بود که ۱۸۰ درصد میزان دریافتی روزانه است.

تعدادی از مطالعات نشان داده است که قرار گرفتن در معرض طولانی مدت دوزهای بسیار زیاد TBHQ ممکن است خصوصاً برای معده سرطان زا باشد . با این حال، سایر مطالعات اثرات متضادی از جمله مهار سرطان زایی ناشی از HCA ( فعال سازی متابولیکی) را برای TBHQ و سایر آنتی اکسیدان های فنلی نشان داده اند.

EFSA این ماده را غیر سرطان زا می داند، یک بررسی در سال ۱۹۸۶ در متون علمی در مورد سمیت تی بی اچ کیو نشان داد که حاشیه گسترده ای از ایمنی بین میزان مصرف این ماده توسط انسان و دوزهایی که اثرات سوئی در مطالعات حیوانی ایجاد می کند، وجود دارد. عادت به خواندن برچسب های مواد غذایی می تواند به شما کمک کند از مصرف تی بی اچ کیو و مواد نگهدارنده مرتبط جلوگیری کنید.

 

خرید TBHQ

یکی از مهمترین دغدغه های فعالان حوزه شیمیایی، خرید TBHQ از یک فروشنده معتبر، باسابقه و قابل اطمینان است. با هدف افزایش اعتماد بین فروشندگان و خریداران از کیفیت محصول موردنظر در فرایند خرید TBHQ، ما به عنوان مرجع مواد شیمیایی در ایران، تمام تلاش خود را کرده ایم که بهترین فروشندگان TBHQ را در این بخش و همچنین بنر بالای صفحه به شما معرفی نماییم. امیدواریم با معرفی تامین کنندگان منتخب، نگرانی های خریداران محترم کاهش یافته و بتوانیم لذت تجربه خرید TBHQ با قیمت و کیفیت مناسب را به شما هدیه نماییم.



  • محل تبلیغ شما

فروش انواع مواد شیمیایی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا