Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
تصفیه آب

کاربردها و قیمت خرید و فروش قرص DPD

قرص DPD دی پی دی برای اندازه گیری مقدار کلر موجود در آب مورد استفاده قرار می گیرد. قرص DPD حاوی ماده دی اتیل پی فنیلن دی آمین است که نسبت به مقدار کلر موجود در آب واکنش می دهد و رنگ قرمز پررنگ تا کم رنگ ایجاد می کند.

قرص دی پی دی بیشتر برای تصفیه آب استخرهای شنا ، آب آشامیدنی و آب مصرفی در فرآیند صنعتی استفاده می شوند. قرص دی پی دی توسط شرکت های مختلفی تولید و عرضه می شود و بر اساس کیفیت و کشور سازنده قیمت خرید و فروش قرص DPD در بازار ایران متفاوت است. برای کسب اطلاعات بیشتر در این رابطه با ما در نشریه جهان شیمی فیزیک همراه باشید.

کاربردهای قرص DPD دی پی دی چیست ؟

همانطور که گفته شد قرص دی پی دی برای اندازه گیری سطح کلر موجود در آب استفاده می شوند که پرکاربردترین ماده ضدعفونی کننده آب است.

هنگامی که از کلر برای ضدعفونی آب استفاده می کنید ، هدف از بین بردن میکروب ها و آلودگی ها است. بنابراین شما باید مقدار کمی کلر فعال (آزاد) را  در آب باقی بگذارید که به آن “کلر باقیمانده” گفته می شود و باید مقدار آن در یک محدوده خاص باشد.

تعیین مقدار مناسب کلر در آب از اهمیت حیاتی برخوردار است زیرا مقدار  کلر کم توانایی لازم برای  از بین بردن میکروارگانیسم های بیماری زای موجود در آب را ندارد و مقدار بالای آن نیز علاوه بر تاثیر منفی بر سلامتی باعث صرف هزینه های اضافی خواهد شد. به این منظور می توان از قرص دی پی دی استفاده کرد که به میزان ۱ گرم در ۱۰ سی سی آب  مورد استفاده قرار می گیرد.

علاوه بر این مقدار کلر را می توان با کسر کلر باقیمانده از مقدار کل کلر اضافه شده تعیین کرد. این مقدار می تواند با زمان ، pH و میزان ناخالصی های موجود در آب تغییر کند.

کاربردها و قیمت خرید و فروش قرص DPD
کاربردها و قیمت خرید و فروش قرص DPD

انواع قرص DPD

  • DPD1  کلر آزاد (باقیمانده) موجود در آب را برای از بین بردن باکتری ها اندازه گیری می کند.
  •  DPD2 برای اندازه گیری مونوکلروآمین ، ضد عفونی کننده کمتر موثر و کم کاربردتر نسبت به کلر مورد استفاده قرار می گیرد.
  • DPD3  کلر ترکیبی را اندازه گیری می کند ، بنابراین DPD3 را به همان نمونه DPD1 اضافه کنید تا بتوانید کل کلر را محاسبه کنید.
  • DPD4 فقط برای اندازه گیری کلر کل استفاده می شود.

اندازه گیری سطح بالای کلر با قرص DPD

قرص های دی پی دی می توانند سطح کلر را از ۰.۰۰۱ میلی گرم در لیتر تا ۱۰ میلی گرم در لیتر اندازه گیری کنند. وقتی نمونه دارای سطح کلر بالاتر از ۱۰ میلی گرم در لیتر باشد  رنگ قرص کلر را از بین می برد. در این وضعیت نمایش سریع رنگ صورتی وجود دارد و سپس نمونه به رنگ اصلی خود برمی گردد. برای تعیین سطح کلر با دامنه بالا می توان آب را رقیق سازی کرد.

کیفیت معرف های  DPD

معرف های  دی پی دی بر اساس روش های استاندارد بین المللی و روش استاندارد ISO تولید می شوند. مواد شیمیایی بکار رفته در آنها ماهیت رنگ سفید بلوری دارند. اگر معرف (قرص یا پودر) سفید نباشد و به رنگ خاکستری / قهوه ای یا بنفش درآید ، فاسد شده است. از کاربرد محصولات فاسد باید خودداری شود زیرا نتایج نادرستی به همراه خواهد داشت.

دی پی دی بیشتر به صورت قرص استفاده می شود اما به صورت پودر و مایع نیز موجود است شما می توانید از هریک براساس کاربرد و راحتی خودتان استفاده کنید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا