Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
عمومی

عوارض استفاده از جوش شیرین، زینک اکساید، زاج سفید برای رفع تیرگی زیر بغل

پوست زیر بغل در مقایسه با سایر قسمت های بدن بسیار نازک و حساس است. به همین دلیل است که توسط موهای زیر بغل محافظت می شود. تیره شدن زیر بغل اغلب یک مشکل زیبایی است و می توان آن را با روش های ساده روشن کننده پوست برطرف کرد.

با این حال، اگر لکه های تیره شروع به پخش شدن کنند یا بافت پوست ناهموار، ضخیم یا مخملی تر شود، می تواند یک مشکل جدی باشد. برخی تحقیقات نشان داده است که تیرگی زیر بغل یک مشکل هورمونی است که با مقاومت به انسولین مرتبط است.

درست مانند هر تغییر رنگ پوست دیگری، زیر بغل تیره نیز باعث کاهش اعتماد به نفس و ناراحتی می شود. اما نباید از هر چیزی برای رفع این مشکل استفاده کرد زیرا ممکن است عوارضی در پی داشته باشد. در ادامه مقاله در نشریه جهان شیمی فیزیک به بهترین روش های ایمن برای رفع تیرگی زیر بغل و عوارض برخی روش های رایج می پردازیم لطفا همراه ما باشید.

فهرست مطالب

علت تیرگی زیر بغل چیست

بسیاری از ما زیر بغل تمیز را ترجیح می دهیم. اما در جستجوی گزینه ‌های حذف موهای زائد بدون درد، اغلب تسلیم روش ‌های نامناسب می‌ شویم. تکنیک‌ های اصلاح نادرست مانند استفاده از تیغه ‌های صاف، اصلاح در جهت مخالف رشد مو یا حتی تراشیدن مکرر می ‌تواند به پوست ظریف زیر بغل آسیب برساند. این آسیب باعث التهاب می شود که به نوبه خود سلول های تولید کننده ملانین در ناحیه را تحریک می کند. در نهایت منجر به تغییر رنگ و زبری در زیر بغل می شود.

اصطکاک یکی از دلایل اصلی تیرگی زیر بغل است. موهای زیر بغل از پوست شما در برابر ساییدگی (تحریک و قرمزی ناشی از ساییده شدن دو ناحیه پوست به یکدیگر) محافظت می کند. با این حال، پس از برداشتن موهای زائد، خطر آسیب پوست به دلیل اصطکاک ناشی از لباس های تنگ یا ورزش وجود دارد.

آب و هوای گرم و مرطوب اغلب استفاده از دئودورانت ها و ضد تعریق ها را ضروری می کند. اما تعداد زیادی از مواد شیمیایی موجود در دئودورانت به طور بالقوه می تواند باعث درماتیت تماسی شود که منجر به تیره شدن زیر بغل می شود.

مراقب مواد شیمیایی مانند پارابن، آلومینیوم، عطرهای مصنوعی، تریکلوزان، الکل و سایر موادی باشید که می ‌توانند باعث واکنش‌ های آلرژیک یا احساس سوزش شوند. دئودورانت های طبیعی حاوی عصاره های گیاهی را انتخاب کنید که از بوی بدن جلوگیری می کنند و در عین حال دوستدار پوست هستند.

نوسانات هورمون های استروژن و پروژسترون نیز می تواند باعث ایجاد هیپرپیگمانتاسیون در قسمت های خاصی از بدن شود که به عنوان ملاسما شناخته می شود. شروع ملاسما می تواند در دوران بلوغ یا بارداری باشد و عمدتا در زنانی که رنگ پوست تیره تری دارند، دیده می شود.

به غیر از عدم تعادل هورمونی، ملاسما می تواند توسط عوامل ژنتیکی، استرس یا قرار گرفتن بیش از حد در معرض نور خورشید نیز ایجاد شود. در حالی که صورت بیشتر در شرایط ملاسما تحت تأثیر قرار می گیرد، سایر نواحی مانند زیر بغل، نواحی شرمگاهی و اطراف نوک سینه ها نیز ممکن است دچار تیرگی پوست شوند.

هایپرپیگمانتاسیون ناشی از دارو نیز یکی از عوارض جانبی رایج است. اینها معمولا شامل NSAID ها (داروهای ضد التهاب غیراستروئیدی)، ضد مالاریا، داروهای ضد روان پریشی و غیره هستند. بنابراین، اگر از چنین دارویی استفاده می کنید و متوجه شروع ناگهانی لکه های تیره در زیر بغل خود شدید، توصیه می شود فورا با پزشک خود مشورت کنید.

علت تیرگی زیر بغل چیست
علت تیرگی زیر بغل چیست

رفع تیرگی زیر بغل خانگی

رنگ پوست زیر بغل شما باید دقیقا شبیه سایه پوست بقیه قسمت های بدن باشد. اگر به دلایلی در سایه تیره‌ تر شود ممکن است بسیار ناخوشایند به نظر برسد. این وضعیت همچنین ممکن است با تعریق، بوی بد و حتی خارش در آن ناحیه همراه باشد. در حالی که زیر بغل تیره دلیلی برای نگرانی نیست، زنان همیشه می خواهند از شر این عارضه خلاص شوند. با روش های خانگی زیر بدون هیچ آسیبی می توانید از شر تیرگی زیر بغل خود خلاص شوید.

آب پیاز / آب سیب زمینی

ترکیبات فنلی مانند کورستین در پیاز و آنزیم های طبیعی موجود در سیب زمینی به عنوان درمان عالی برای تیرگی زیر بغل عمل می کنند. یک پیاز (قرمز یا سفید) یا سیب زمینی را با هم مخلوط کنید تا به خمیری نرم تبدیل شود. خمیر را از یک الک ریز عبور دهید تا آب آن گرفته شود. از یک پد پنبه ای استفاده کنید تا این آب را ۲ تا ۳ بار در روز به زیر بغل تیره خود بمالید. بگذارید ۲۰ دقیقه بماند و سپس بشویید.

آرد + ماست + گلاب

آرد لایه بردار طبیعی است که به حذف سلول های مرده از زیر بغل شما کمک می کند. ماست حاوی اسید لاکتیک است که همراه با گلاب پوست شما را مرطوب و درخشان می کند.

۱قاشق غذاخوری آرد را با ۱ قاشق غذاخوری ماست مخلوط کنید. مقدار کافی گلاب ارگانیک را به آن اضافه کنید تا خمیری به دست آید. آن را به زیر بغل خود بمالید و بگذارید ۱۵ دقیقه قبل از شستشو بماند. برای از بین بردن تیرگی زیر بغل، این کار را ۴ تا ۵ بار در هفته تکرار کنید.

لیمو + عسل + پاپایا

پوست شما به طور طبیعی سلول های مرده پوست را از بین می برد. با این حال، این سلول ها می توانند تجمع کنند و ظاهری تیره و کدر به پوست شما بدهند. به غیر از سلول های مرده، باقی مانده صابون و کثیفی نیز می تواند زیر بغل شما را تیره نشان دهد. لایه برداری مکرر یک راه آسان برای از بین بردن چنین تجمعاتی است که به زیر بغل شما ظاهری تازه و تمیز می دهد.

رفع تیرگی زیر بغل با لیزر

لیزر درمانی یک درمان موثر برای انواع اختلالات هایپرپیگمانتاسیون از جمله تیرگی زیر بغل در نظر گرفته می شود. در این روش، پرتوهای متمرکز نور نقاط تیره را هدف قرار می دهند و به تجزیه ملانین انباشته شده و بهبود رنگ پوست کمک کنند.

توجه داشته باشید که میوه ‌ها و سبزیجات تازه ‌ای که محتوای آب بالایی دارند و سرشار از ویتامین‌های C ،E، روی و اسیدهای چرب امگا ۳ هستند را در رژیم غذایی خود بگنجانید. اینها به حذف سموم از بدن کمک می کند و التهاب پوست و هایپرپیگمانتاسیون را از درون کاهش می دهند.

درمان های لیزری گزینه های موثرتر اما پرهزینه تری برای روشن کردن زیر بغل شما هستند. شما همچنین می توانید لیزر درمانی را برای رفع موهای زائد انجام دهید. این کار نه تنها موهای تیره زیر بغل شما را از بین می برد، بلکه نیاز به اصلاح را که یکی از دلایل اصلی تغییر رنگ زیر بغل است را از بین می برد.

رفع تیرگی زیر بغل خانگی
رفع تیرگی زیر بغل خانگی

رفع تیرگی زیر بغل با جوش شیرین

جوش شیرین که تقریبا در هر خانه ای یافت می شود، بهترین چیز برای روشن کردن زیر بغل است. تنها کاری که باید انجام دهید این است که جوش شیرین را با آب مخلوط کنید تا خمیر غلیظی به دست آید. حالا هفته ای دو بار از این خمیر روی زیر بغلتان بمالید و پس شستشو ناحیه را خشک کنید.

عوارض رفع تیرگی زیر بغل با جوش شیرین

از آنجایی که جوش شیرین پایه قلیایی دارد ممکن است در برخی مواقع به مشکلات پوستی خاص واکنش نشان دهد. در برخی موارد، این عوارض جانبی می تواند واقعا بدتر باشد و منجر به چندین مشکل پوستی دیگر شود.

در اینجا باید درک کرد که پوست سالم همیشه ماهیتی اسیدی دارد که بیشتر به ایجاد یک سد محافظ برای پوست شما کمک می کند و شما را از چندین عفونت شدید باکتریایی نجات می دهد. با این حال، اگر در هر صورت کسی جوش شیرین را مستقیما روی پوست بمالد، ممکن است با تغییر تعادل pH ایده ‌آل که پوست برای سالم و درخشان شدن نیاز دارد، این سد را از بین ببرد.

اگرچه همه ما از اسیدی بودن پوست خود آگاه هستیم، اما از طرف دیگر جوش شیرین با PH بالای ۹، ماده ای قلیایی ایجاد می کند که آسیب بیشتری به پوست ما وارد می کند.

گفته می شود که تعادل pH ایده آل برای پوست بین ۴.۵ تا ۵.۵ است. تمام باکتری های سالم پوست، روغن های طبیعی و مرطوب کننده های آن به ایجاد این تعادل برای تغذیه پوست کمک می کنند. با این حال، در صورت خشک شدن پوست، pH می تواند از ۵.۵ بالاتر برود و ماهیتی اسیدی تر داشته باشد.

هرگونه شستشوی صورت، پاک ‌کننده‌ها یا ماسک ‌های صورت حاوی هر ماده ‌ای که سطح pH پوست شما را تغییر می‌ دهد، فقط آسیب بیشتری به پوست شما وارد می‌ کند. بنابراین آنچه در اینجا باید مورد توجه قرار گیرد این است که جوش شیرین زمانی که با هر چیزی که اسیدی است مخلوط شود، می تواند تعادل pH آن ماده را تغییر دهد.

استفاده مستقیم جوش شیرین که به نام بی کربنات سدیم نیز شناخته می شود، روی پوست می تواند تا حد زیادی باعث تحریک شود. این ترکیب می تواند باعث تحریک پوست، قرمزی، احساس سوزش و بثورات پوستی شود، زیرا زمانی که آن را به طور مکرر یا مستقیم روی پوست خود استفاده می کنید، عمدتا باعث خشکی پوست شما می شود.

رفع تیرگی زیر بغل با زاج سفید

زاج سفید یا آلوم پوست را ضد عفونی می کند و همچنین PH پوست را متعادل می کند. این ترکیب تمام میکروب های مضری که مسئول خارش و تعریق هستند (که باعث تیرگی زیر بغل می شوند) را از بین می برد. به همین دلیل در محصولات زیر بغل به وفور استفاده می شود.

دئودورانت طبیعی ایمن و موثر سابقه طولانی در استفاده ایمن از زاج سفید به عنوان یک ماده دئودورانت دارد. زاج به دلیل خاصیت قابض به سفید شدن پوست کمک می کند. باعث کوچک شدن سلول ها می شود و چربی اضافی پوست را از بین می برد. این به روشن شدن رنگ پوست کمک می کند.

دئودورانت ساخته شده از زاج سفید به این صورت عمل می کند که وقتی مرطوب است روی سطح پوست سر می خورد و یک سد متخلخل تشکیل می دهد که از تکثیر باکتری های ایجاد کننده بو در زیر بغل جلوگیری می کند. دئودورانت حاوی زاج سفید غدد عرق را مسدود نمی کند و به شما این امکان را می دهد تا به طور طبیعی عرق کنید بدون اینکه بوی عرق را بگیرید.

عوارض رفع تیرگی زیر بغل با زاج سفید

مصرف بیش از حد زاج باعث آسیب کبدی و کاهش تحرک اسپرم می شود. مادران باردار و شیرده باید قبل از مصرف با پزشک خود مشورت کنند. استفاده طولانی مدت این ترکیب می تواند باعث خشکی دهان، ورم معده، التهاب روده، زخم و حالت تهوع شود. این ترکیب منجر به مشکلات تنفسی، پف صورت، احساس سوزش و زخم های کوچک روی پوست، گرفتگی قفسه سینه/ گلو و در موارد نادر سوختگی شود.

مطالعات بالینی نشان داده است که زاج سفید برای انسان در دوران بارداری و شیردهی کاملا بی خطر است، با این حال، همیشه بهتر است قبل از استفاده از آن با پزشک خود مشورت کنید.

رفع تیرگی زیر بغل با زینک اکساید

اگرچه زینک اکساید پوست را سفید نمی کند اما اگر ملاسما یا لکه های تیره دارید، می توانید از آن به عنوان بخشی از رژیم درمانی خود استفاده کنید. یک کرم ضد آفتاب با طیف وسیع با اکسید روی که دارای SPF 30 یا بالاتر است، می تواند در صورت استفاده هر روزه از تیرگی بیشتر پوست جلوگیری کند.

ظرفیت ذاتی پوست برای کنترل رطوبت با افزایش سن کاهش می یابد. زینک اکساید توانایی پوست را برای عملکرد به عنوان یک مانع افزایش می دهد و پوست را مرطوب و تغذیه می کند.

زینک اکساید به بهبود زخم و همچنین ترمیم بافت ها کمک می کند. علاوه بر این، با خشک نگه داشتن پوست از عفونت های باکتریایی جلوگیری می کند و همچنین احتمال آلودگی را کاهش می دهد.

زینک اکساید با مسدود کردن چسبندگی و درونی شدن باکتری‌ ها و همچنین با کاهش نفوذ پذیری پوست و افزایش سفتی پوست برای دور نگه داشتن میکروب‌ ها، به کاهش احتمال عفونت کمک می‌ کند. با همین مکانیسم ها نیز می تواند بوی زیر بغل و تیرگی آن را برطرف کند.

عوارض رفع تیرگی زیر بغل زینک اکساید

زینک اکسید هیچ عارضه جانبی شدیدی ایجاد نمی کند. معمولا داروها باعث ایجاد واکنش های آلرژیک در پوست انسان می شوند، اما خوشبختانه موارد واکنش های آلرژیک ناشی از اکسید روی نادر است. در صورت بروز علائمی مانند راش، خارش، تورم پوست، گلو یا زبان، فورا به دنبال کمک پزشکی باشید.

اگر قبلا به این ماده خاص حساسیت دارید، از مصرف آن خودداری کنید. در صورت داشتن هر گونه حساسیت یا بیماری پوستی دیگر، قبل از استفاده از اکسید روی موضعی با پزشک خود مشورت کنید. زیرا ممکن است به جای اینکه برای پوست شما مفید باشد، وضعیت را بدتر می کند. اگر باردار یا شیرده هستید، لطفا قبل از استفاده از هر محصول حاوی اکسید روی با پزشک خود مشورت کنید.

رفع تیرگی زیر بغل در طب اسلامی
رفع تیرگی زیر بغل در طب اسلامی

رفع تیرگی زیر بغل در طب اسلامی

زیر بغل تیره می تواند در موقعیت های مختلف خجالت آور باشد. تیرگی زیر بغل را می توان به راحتی با طب سنتی برطرف کرد و برای معکوس کردن این وضعیت نیازی به مراجعه به پزشک پوست ندارید.

روغن نارگیل

این روغن در دسترس ترین روغن است زیرا به صورت محلی تولید می شود و یکی از مفیدترین روغن ها است. این روغن به دلیل خواص روشن کننده طبیعی پوست – ویتامین E – محبوب است. کافی است روزانه زیر بغل خود را با روغن نارگیل ماساژ دهید و بگذارید پانزده دقیقه بماند. سپس آن را با آب معمولی بشویید.

سرکه سیب

سرکه سیب نه تنها چربی را کاهش می دهد بلکه سلول های مرده را نیز از بین می برد زیرا حاوی اسیدهای ملایمی است که پاک کننده های طبیعی هستند. دو قاشق غذاخوری از آن را با جوش شیرین مخلوط کنید و این مخلوط را روی زیر بغل خود بمالید. بگذارید پنج دقیقه روی پوست بماند و وقتی خشک شد با آب سرد بشویید.

لیمو

لیمو به عنوان یک عامل سفید کننده طبیعی در نظر گرفته می شود. کافی است هر روز به مدت دو تا سه دقیقه قبل از حمام نصف لیمو را روی ناحیه تیره بمالید و تفاوت قابل توجهی را مشاهده خواهید کرد.

زردچوبه و عسل

اگر خارش علاوه بر تیرگی زیر بغل شما را آزار می دهد، می توانید زردچوبه را با عسل مخلوط کنید. یک قاشق پودر زردچوبه را با یک قاشق عسل و یک قاشق شیر مخلوط کنید. این خمیر را به مدت ۱۰ دقیقه روی زیر بغل بمالید و وقتی خمیر خشک شد آن را بشویید. این کار را حدود ۲ بار در هفته انجام دهید.

عسل و شکر

پوست مرده زیر بغل نیز می تواند دلیل سیاهی باشد. برای این کار باید زیر بغل را با شکر و عسل لایه برداری کنید. یک قاشق شکر ریز بردارید و دو قاشق عسل به آن اضافه کنید. زیر بغل را با این خمیر بشویید. آن را با این آب معمولی تمیز کنید و پس از خشک شدن، روغن نارگیل را در زیر بغل بمالید.

عسل و جو

همچنین می توانید با مخلوط کردن جو در عسل زیر بغل را لایه برداری کنید. برای این کار دو قاشق جو دوسر را بردارید و دو قاشق عسل به آن اضافه کنید. حالا زیر بغل را با آن بشویید. به خاطر داشته باشید که برای حذف این مخلوط فقط از آب ولرم استفاده کنید. با انجام این کار یک بار در هفته، مطمئنا سود خواهید برد.

آب سیب زمینی

آب سیب زمینی برای از بین بردن سیاهی یخ روی پوست بسیار موثر در نظر گرفته می شود. برای زیر بغل باید سه قاشق آب سیب زمینی را با یک قاشق عسل مخلوط کنید. پس از مدتی ماساژ آهسته، مخلوط را با آب معمولی پاک کنید. شما می توانید طی چند روز تفاوت را ببینید.

عسل و لیمو

شما می توانید از عسل و لیمو برای رفع تیرگی زیر بغل کمک بگیرید. ابتدا یک سیب زمینی را رنده کرده و روی زیر بغل بمالید. حالا عسل و خمیر لیمو را روی زیر بغل بمالید. وقتی خشک شد آن را با آب گرم بردارید. با این کار دو تا سه بار در هفته سیاهی زیر بغل برطرف می شود.

بهترین محصولات رفع تیرگی زیر بغل
بهترین محصولات رفع تیرگی زیر بغل

رفع تیرگی زیر بغل در یک هفته

درمان تیرگی زیر بغل اساسا به معنای درمان بیماری زمینه ای است که باعث افزایش رنگدانه پوست زیر بغل می شود. در زیر محبوب ترین گزینه ها برای محو کردن پوست تیره آورده شده است.

  • اصلاح سبک زندگی برای از دست دادن چربی اضافی بدن و حفظ وزن بدن سالم
  • از کرم های رتینوئیدی موضعی مانند ترتینوئین (رتین-A)، کرم های هیدروکینون، کرم های مبتنی بر ویتامین D مانند کالسیپوترین (دوونکس) و غیره استفاده کنید.
  • لایه برداری با لایه بردارهای شیمیایی حاوی تری کلرواستیک اسید (TCA)، آلفا هیدروکسی اسید یا بتا هیدروکسی اسید
  • مصرف داروهای خوراکی مانند قرص های رتینوئید
  • استفاده از لیزر درمانی و روش های بازسازی پوست مانند درم ابریژن، میکرودرم ابریژن و غیره.

رفع تیرگی زیر بغل با روغن زیتون

از زمان های قدیم، زنان از روغن زیتون برای تقویت زیبایی پوست خود استفاده می کردند. و این دقیقا همان کاری است که تا به امروز باید انجام داد. بنابراین، سعی کنید یک قاشق غذاخوری روغن زیتون و یک قاشق غذاخوری شکر قهوه ای را با هم مخلوط کنید. این لایه بردار خانگی اکنون برای کمک به رفع سیاهی زیر بغل در دست شماست.

بهترین محصولات رفع تیرگی زیر بغل

کوجیک اسید

اسید کوجیک با مهار تشکیل فعالیت ملانین و تیروزیناز در سلول های پوست به عنوان یک عامل ضد رنگدانه عمل می کند. علاوه بر این، خواص آنتی اکسیدانی آن باعث افزایش اثر روشن کنندگی پوست می شود و آن را به یک درمان دارویی موثر برای انواع مختلف هایپرپیگمانتاسیون تبدیل می کند. به دنبال پمادها و محلول هایی باشید که حاوی ۱۰ درصد یا کمتر غلظت کوجیک اسید هستند و روزانه برای از بین بردن تیرگی زیر بغل خود از آن استفاده کنید.

رتینول

رتینول یک مشتق ویتامین A است که در حال حاضر به دلیل خواص بهبود دهنده پوست به طور گسترده توسط صنایع آرایشی و بهداشتی تبلیغ می شود. طبق تحقیقات، هنگامی که رتینول به صورت موضعی استفاده می شود، به گیرنده های اسید رتینوئیک در پوست شما متصل می شود و تکثیر و تزاید سلول های پوست را تسریع می کند. با از بین رفتن سلول های قدیمی و هایپرپیگمانته پوست، سلول های جدید به سطح می آیند و ظاهری درخشان به زیر بغل شما می دهند.

AHA ها و BHA ها

آلفا هیدروکسی اسیدها و بتا هیدروکسی اسیدها لایه بردارهایی هستند که به محصولات مختلف مراقبت از پوست اضافه می شوند تا سلول های مرده پوست را از بین ببرند. اینها شامل اسیدهای سیتریک، گلیکولیک، لاکتیک، مالیک، اسید تارتاریک و سالیسیلیک است. استفاده از محصولات حاوی این اسید ها می تواند به روشن شدن لکه های تیره زیر بغل شما کمک کند.

ویتامین C

ویتامین C علاوه بر اینکه یک عامل روشن کننده پوست است، فواید بیشماری برای پوست دارد. با برهمکنش با یون های مس در محل فعالیت آنزیم، فعالیت تیروزیناز را مهار می کند. بنابراین، استفاده از کرم ها و سرم های ویتامین C می تواند به حذف لکه های تیره زیر بغل شما کمک کند.

 هیدروکینون

بر اساس تحقیقات، درمان های ترکیبی با هیدروکینون، یک عامل رفع رنگدانه، برای زیر بغل تیره تحت تاثیر ملاسما به خوبی کار می کند. با این حال، باید مراقب بود زیرا استفاده طولانی مدت از هیدروکینون ممکن است باعث از بین رفتن رنگدانه های پوست شود.

میکرودرم ابریژن

میکرودرم ابریژن یک عمل زیبایی است که در آن از یک ابزار ساینده برای لایه برداری ملایم لایه بالایی پوست شما استفاده می شود. این به درمان اسکارها، لک ها و همچنین کاهش تیرگی زیر بغل کمک می کند.

چگونه از تیرگی زیر بغل جلوگیری کنیم
چگونه از تیرگی زیر بغل جلوگیری کنیم

چگونه از تیرگی زیر بغل جلوگیری کنیم

از دئودورانت های طبیعی استفاده کنید

با فرض اینکه محرک های شیمیایی باعث ایجاد هیپرپیگمانتاسیون پوست می شوند، اولین حرکت باید تغییر به دئودورانت های طبیعی بدون عطر و الکل باشد.

مرطوب کننده

مرطوب کننده می تواند به کاهش سوزش زیر بغل کمک کند. اگر ترجیح می دهید اصلاح کنید، استفاده از لوسیون مرطوب کننده به عنوان بخشی از درمان مراقبت های بعدی می تواند از هیپرپیگمانتاسیون جلوگیری کند. مرطوب کننده های غیر کومدون زا را انتخاب کنید زیرا منافذ را مسدود نمی کنند و در نتیجه خطر تحریک پوست را کاهش نمی دهند.

رفع موهای زائد با لیزر

اگر می خواهید موهای زائد بدن خود را از بین ببرید، لیزر موهای زائد را در نظر بگیرید. از آنجایی که آنها ساختار فولیکول مو را تا ریشه آن تخریب می کنند، لازم نیست نگران باشید که پس از اصلاح سایه ایجاد می کنند. به این ترتیب، حذف موهای زائد زیر بغل یک انتخاب محبوب در میان بسیاری از افراد است. زیرا نه تنها موثر است بلکه از نظر زمان نیز کارآمد است و به اندازه سایر روش های حذف موهای موجود دردناک نیست.

سبک زندگی سالم

همانطور که قبلا ذکر شد، سلامت شما ممکن است رابطه نزدیکی با هایپرپیگمانتاسیون داشته باشد. هنگامی که وزن اضافی دارید، سطوح بالایی از انسولین در خون وجود دارد که می تواند منجر به افزایش تولید سلول های رنگدانه شود. بنابراین مطمئن شوید که یک رژیم غذایی و سبک زندگی سالم را برای حفظ وزن سالم انتخاب کنید زیرا می تواند احتمال تیره شدن پوست را کاهش دهد.

سوالات متداول در مورد زیر بغل تیره

آیا اصلاح باعث تیرگی زیر بغل می شود

اصطکاک و آسیب ناشی از اصلاح اغلب می تواند باعث تیره شدن زیر بغل شود. همیشه با استفاده از یک تیغه نو و تیز اصلاح کنید و بعد از آن مرطوب کنید.

آیا اپیلاسیون باعث تیرگی زیر بغل می شود

موهای زیر بغل شما نسبتا درشت تر از موهای سایر قسمت های بدن مانند دست ها و پاها هستند. هنگامی که چنین موهای درشتی در طول فرآیند اپیلاسیون به زور برداشته می شود، باعث آسیب های ریز و التهاب می شود که می تواند منجر به هایپرپیگمانتاسیون و تیرگی زیر بغل شود.

آیا دئودورانت باعث تیرگی زیر بغل می شود

اگر دئودورانت شما باعث احساس سوزش یا واکنش های آلرژیک در زیر بغل شما می شود، می تواند دلیل تیره شدن زیر بغل شما باشد. برخی از مواد شیمیایی موجود در دئودورانت ها می توانند پوست شما را تحریک کرده و منجر به هایپرپیگمانتاسیون پس از التهاب شوند. بنابراین، همیشه توصیه می شود از یک جایگزین گیاهی استفاده کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا