Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
عمومی

آموزش ساخت بهترین ماسک صورت برای درمان جوش و روشن کردن پوست صورت

آکنه احتمالا یکی از آزاردهنده‌ ترین مشکلات پوستی است که تقریبا همه در طول زندگی خود آن را تجربه می کنند. بسیاری از ما معتقدیم که آکنه فقط در سال های نوجوانی رخ می دهد اما اکنون می دانیم که آکنه بزرگسالان نیز یک مشکل جدی است. آنچه که آکنه را بدتر می کند این است که درست زمانی که یک جوش در نهایت از بین می رود زخم ها و لکه هایی باقی می ماند که ظاهر پوست را تحت تاثیر قرار می دهد.

امروزه داروها کرم ها و انواع ماسک صورت برای جوش و روشن کننده وجود دارند که ما کمک می کنند تا از شر آکنه خلاص شوید. در این مقاله از نشریه جهان شیمی فیزیک نگاهی به بهترین ماسک صورت برای جوش و روشن کننده و ماسک های خانگی سریع و آسان می پردازیم لطفا با ما همراه باشید.

ماسک فوق العاده برای جوش صورت

پوست شما می تواند از مواد فعال موجود در غذاهای طبیعی مانند میوه ها و سبزیجات بهره مند شود. ماسک ‌های صورت ساخته‌ شده از موادی مانند آووکادو، کدو تنبل، موز و عسل می ‌توانند به کاهش ظاهر خطوط و چین و چروک‌ ها و سفت تر شدن پوست کمک کنند. بسته به مواد تشکیل دهنده، ماسک های صورت خانگی می توانند به پوست چرب، پوست خشک، بسته شدن منافذ، هیپرپیگمانتاسیون و بهبود آکنه کمک کنند.

سفیده تخم مرغ یک ماسک خانگی تک ماده ای برای آکنه است. سفیده تخم مرغ حاوی لیزوزیم است، پروتئینی که باکتری های دخیل در تشکیل آکنه را از بین می برد. سفیده تخم مرغ همچنین دارای خواص قابض است، به این معنی که می تواند به بیرون کشیدن آلودگی و روغن اضافی از منافذ مسدود شده کمک کند. همچنین دارای مزایای ضد التهابی است، زیرا پروتئین یک پوشش محافظ روی پوست ایجاد می کند که می تواند به تسکین التهاب کمک کند.

برای استفاده از این ماسک فوق العاده، سفیده ها را از زرده جدا کرده و در ظرفی بریزید. سپس صورت خود را با یک شوینده ملایم بشویید و خشک کنید. سپس یک سواب پنبه ای را به سفیده تخم مرغ آغشته کنید و آن را به تمام صورت خود (یا روی قسمت هایی که می خواهید بزنید) بکشید. اجازه دهید ماسک به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه روی پوست بماند و سپس آن را با یک پارچه مرطوب پاک کنید. برای تکمیل آن، از یک مرطوب کننده استفاده کنید.

بهترین ماسک صورت برای جوش و روشن کننده چیست؟
بهترین ماسک صورت برای جوش و روشن کننده چیست؟

ماسک صورت برای جوش و روشن کننده

اگر بیشتر اوقات با نگرانی هایی مانند چربی اضافی پوست، مسدود شدن منافذ پوستی و لکه های قابل مشاهده مواجه هستید، به احتمال زیاد پوستی چرب و مستعد آکنه دارید. برای کمک به رفع برخی از این نگرانی ‌ها می‌ توانید از ماسک‌ های صورت طراحی شده با فواید مات‌ کننده و ضد جوش استفاده کنید. در ادامه به برخی از این ماسک ها اشاره شده است.

ماسک صورت L’Oréal Paris Pure Clay حاوی زغال

با ماسک صورت گل رس خالص لورآل پاریس حاوی زغال فعال می توانید پوست خود را سم زدایی و روشن کنید. این ماسک به تمیز کردن منافذ، خارج کردن چربی اضافی و جذب کثیفی و آلودگی کمک می کند. بهترین ویژگی این ماسک این است که وقتی آن را بشویید، پوست شما تمیز، درخشان و بدون لک می شود.

ماسک لایه بردار Garnier Skin Active حاوی زغال

منافذ پوست با این ماسک لایه بردار که به از بین بردن ناخالصی ها کمک می کند، کاهش می یابد. این ماسک اندازه منافذ را به طور قابل توجهی کاهش می دهد، نواحی جوش دار را سم زدایی می کند و برای انواع پوست مناسب است.

ماسک خاک رس شفاف کننده Skinceuticals برای پوست مستعد آکنه

این ماسک پاک کننده عمیق منافذ است که با در نظر گرفتن وضعیت پوست مستعد آکنه ساخته شده است. این ماسک بافت ناهموار پوست را اصلاح و صاف می کند. همچنین غنی از اسیدهای هیدروکسی برای لایه برداری ملایم، به علاوه خاک رس کائولن و بنتونیت برای جذب آلودگی ها و چربی اضافی و بابونه برای تسکین و آرامش پوست است.

ماسک Youth to the People Superclay Purify + Clear Power

پوست خودتان را با این ماسک خاک رس قدرتمند پاکسازی و سم زدایی کنید. این ماسک روغن اضافی پوست را جذب می کند، ظاهر منافذ بزرگ را کاهش می دهد و شفافیت پوست را به راحتی بهبود می بخشد.

ماسک OLE HENRIKSEN

با استفاده از این ماسک لک به جا مونده از جوش ها از بین می رود. این ماسک حاوی خاک رس، نیلوفر برفی و ترکیبی اختصاصی از مواد گیاهی فعال به علاوه BHAs برای لایه برداری ملایم و سم زدایی منافذ مسدود شده هستند.

ماسک صورت برای جوش و لک

ماسک صورت Resurfacing Super Reboot Peach & Lily

ماسک صورت Resurfacing Super Reboot Peach & Lily یکی از بهترین ماسک های ضد جوش و لک است. بافت و رنگ غیر یکنواخت پوست را با این ماسک حاوی AHA ،BHA و آگاوا آبی می توانید متعادل کنید. این ماسک برای لایه برداری و به حداقل رساندن ظاهر منافذ به خوبی عمل می کند و همچنین دارای اسید هیالورونیک و عصاره بابونه برای تسکین پوست است. لایه برداری ملایم پوست آلودگی ها و چربی های اضافی را برطرف کرده و مانع ایجاد جوش می شود. همچنین لک های صورت را به تدریج از بین برده و باعث روشن شدن پوست می شود.

ماسک Insta-Glo Machine Green Project INNBEAUTY

این ماسک insta-glo تنها در هفت دقیقه پوست را لایه برداری می کند که آن را برای پوست های کدر و مستعد آکنه به یک محصول مناسب تبدیل می کند. این ماسک ترکیبی از هشت اسید AHA و BHA است که پوست را روشن می کند و حاوی ترکیبات گیاهی فوق العاده برای تقویت آنتی اکسیدان ها است.

ماسک صورت برای جوش و روشن کننده
ماسک صورت برای جوش و روشن کننده

ماسک برای جوش صورت چرب

ماسک پاک کننده روغن کنترل کننده آکنه Clinique یک ماسک فوق العاده برای کنترل جوش صورت چرب است. شما فقط به پنج دقیقه زمان نیاز دارید تا از مزایای این محصول بر پایه خاک رس بهره مند شوید. ترکیبات برجسته این ماسک اسید سالیسیلیک و خاک رس کائولین است که با هم کار می کنند تا چربی اضافی پوست را از بین ببرند و سلول های مرده پوست را پاک کنند که می تواند منجر به مسدود شدن منافذ و آکنه شود.

انواع ماسک خانگی صورت برای جوش و روشن کننده

امروزه محصولات زیادی برای درمان جوش و آکنه در بازار وجود دارد. اما تعداد عوارض جانبی که اینها به همراه دارند به خودی خود نگرانی دیگری است. احتمالا به همین دلیل است که نیاز به تغییر به جایگزین های طبیعی و تکیه بر درمان های خانگی برای آکنه وجود دارد. در ادامه به برخی از ماسک های خانگی موثر برای جوش و روشن کننده اشاره شده است.

ماسک زردچوبه برای درمان جوش

زردچوبه به عنوان بهترین دوست پوست ما شناخته شده است. بسیاری از آن ماسک ‌های صورت که مادربزرگ ‌ها و مادران ما از آنها یاد می‌ کنند حاوی زردچوبه به عنوان یک ماده اصلی هستند. زردچوبه با خواص ضد التهابی خود راهی عالی برای مقابله با جوش های سرسخت و جای آکنه است. زردچوبه چربی اضافی پوست و باکتری های موجود در جوش را از بین می برد. نحوه استفاده از آن:

۱ قاشق غذاخوری آرد را با نصف قاشق چایخوری پودر زردچوبه مخلوط کنید. چند قطره گلاب به خمیر اضافه کنید. آن را روی صورت و گردن خود بمالید. بگذارید حدود ۱۵-۲۰ دقیقه بماند و سپس با آب ولرم بشویید. این روند را حداقل یک بار در هفته تکرار کنید.

ماسک سرکه سیب برای درمان جوش

سرکه سیب حاوی اسیدهای آلی است که خاصیت ضد میکروبی دارند. این ماسک نه تنها یک درمان سریع برای چروک‌ های بد است، بلکه یک جایگزین عالی برای تونرها است. سرکه سیب همچنین به لایه برداری شیمیایی کمک می کند که در نهایت به شما کمک می کند تا از شر آکنه خلاص شوید و پوستی سالم و شفاف داشته باشید. نحوه استفاده از آن:

۱ قسمت سرکه سیب را در ۳ قسمت آب رقیق کنید. پس از تمیز کردن پوست آن را با استفاده از یک سواب پنبه به صورت خود بکشید. می توانید بعد از چند دقیقه آن را بشویید یا حتی بگذارید بماند. هر روز یک بار تکرار کنید.

اگر پوست حساسی دارید، ابتدا به تست پچ انجام دهید. همچنین می توانید در حین رقیق کردن مخلوط قبل از استفاده از آب بیشتری استفاده کنید.

ماسک عسل برای درمان جوش

برای درمان جوش های قرمز بزرگ، لک های آکنه و حتی جوش های بدون سر عسل ایده آل است. برای از بین بردن جوش ها داشتن خواص ضد باکتریایی و ضد التهابی عسل می تواند معجزه کند. به طور موثر باکتری های موجود در جوش ها را از بین می برد و همچنین پوست را درمان می کند. همچنین به مقابله با هایپرپیگمانتاسیون کمک می کند و لکه های تیره را روشن می کند. نحوه استفاده از آن:

با مخلوط کردن ۲ قاشق غذاخوری عسل با ۱ قاشق غذاخوری دارچین خمیر درست کنید. اگر خمیر خیلی غلیظ به نظر می رسد کمی آب اضافه کنید. خمیر را روی صورت خود بمالید و بگذارید ۱۵ تا ۲۰ دقیقه بماند. ماسک را با استفاده از یک حوله مرطوب پاک کنید.

از طرف دیگر، می‌ توانید مقداری عسل را مستقیما روی جوش ‌ها و جای آکنه خود بمالید و بگذارید یک شب بماند. با این حال، ابتدا یک تست پچ انجام دهید.

ماسک خانگی صورت برای جوش و روشن کننده
ماسک خانگی صورت برای جوش و روشن کننده

 ماسک چای سبز برای درمان جوش

آیا می دانستید که سالم ترین چای توصیه شده برای سلامتی برای پوست شما نیز مفید است؟ چای سبز ماسکی موثر برای درمان جوش های آکنه و جای زخم است. چای سبز حاوی آنتی اکسیدان هایی است که تحریک، قرمزی، تورم پوست را کاهش می دهد و همچنین لکه های تیره را روشن می کند. تولید سبوم را کاهش می دهد که تنها دلیل ایجاد آکنه و جوش است. نحوه استفاده از آن:

چای سبز را چند دقیقه در آب جوش دم کنید و بگذارید خنک شود. چای را روی صورت خود بپاشید یا با استفاده از پنبه آن را روی نواحی آسیب دیده بمالید. قبل از اینکه آن را بشویید، اجازه دهید چند دقیقه خشک شود.

ماسک جوش شیرین برای درمان جوش

جوش شیرین یکی از مواد اصلی آشپزخانه ما و یک درمان عالی برای آکنه است. جوش شیرین یک ماده جادویی است که به طور طبیعی پوست شما را لایه برداری می کند تا از شر چربی اضافی، پوست مرده و کثیفی خلاص شوید. همچنین درد، قرمزی و التهاب را کاهش می دهد. با این حال، حتما قبل از استفاده از آن برای درمان آکنه، آزمایش پچ ضروری است. نحوه استفاده از آن:

کمی جوش شیرین بردارید و چند قطره آب به آن اضافه کنید. خمیر را مستقیما روی جوش های خود بمالید. بگذارید خشک شود و سپس آن را با آب ولرم کاملا بشویید. کار را با استفاده از یک مرطوب کننده به پایان برسانید.

ماسک روغن درخت چای

آیا تا به حال توجه کرده اید که چگونه اکثر محصولات مراقبت از پوست برای پوست های مستعد آکنه دارای روغن درخت چای به عنوان یک ماده اصلی هستند؟ این روغن ضروری که به راحتی در دسترس است، یک درمان خانگی موثر برای آکنه، جوش های کیستیک، سرسفید و سر سیاه است. همچنین برای مقابله با جوش های دردناک و تسکین داخلی پوست مفید است. این ترکیب برای درمان لک ناشی از جوش نیز بسیار موثر است. نحوه استفاده از آن:

چند قطره از روغن را روی یک سواب پنبه ای بریزید. آن را روی نواحی آسیب دیده بمالید. آن را ۱-۲ بار در روز تکرار کنید و سپس مرطوب کننده بزنید.

ماسک آلوئه ورا

تقریبا هیچ مشکل پوستی وجود ندارد که آلوئه ورا نتواند آن را برطرف کند. آلوئه ورا با خواص تسکین دهنده و آبرسانی یک مرطوب کننده عالی است. همچنین یک ماده موثر برای درمان قرمزی، تحریک و برآمدگی های شعله ور است. نحوه استفاده از آن:

ژل آلوئه ورا را از گیاه استخراج کنید. آن را مستقیما روی پوست خود بمالید. یک یا دو بار در روز تکرار کنید. آلوئه ورا را می توان به دیگر ماسک های خانگی آکنه نیز اضافه کرد.

خرید ماسک صورت برای جوش

در حال حاضر انواع مختلفی ماسک ضد جوش و آکنه در بازار موجود است. شما برای خرید ماسک ضد جوش ابتدا باید نوع پوست خود را بشناسید. همچنین بهتر است قبل از استفاه از محصولات مختلف درمان جوش و آکنه با یک متخصص پوست مشورت کنید. برای خرید ماسک صورت برای جوش می توانید به داروخانه ها و سایت های فروش محصولات آرایشی بهداشتی مراجعه نمایید.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا