Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
عمومی

جیوه شاقول چیست و چگونه استفاده می شود؟

شاقول جیوه ای به جسمی فلزی گفته می شود که به طنابی سبک آویزان می شود و در گذشته برای یافتن گنج مورد استفاده قرار می گرفت.

جیوه شاقول هنوز هم به عنوان ساده ترین ابزار گنج یابی مورد استفاده قرار می گیرد و در اندازه های مختلف ساخته می شود.برخی بر این باورند که جنس شاقول باید از آلیاژ برنج ۹۹% باشد اما برخی دیگر معتقدند که مهندسی این ابزار بسیار مهمتر از جنس شاقول است.

در ساخت شاقول فلزی یا شاقول جیوه ای ،  جیوه نقر ه ای مایع کاربرد گسترده ای دارد و برای عملکرد ابزار مورد بحث جنس جیوه مایع ، چگالی جیوه ، درصد خلوص جیوه  بسیار تاثیرگذار است.

 

 

تا جاییکه گفته می شود جیوه های آزمایشگاهی بهتر از جیوه های صنعتی برای یافتن گنج عمل می کنند. در ادامه در نشریه جهان شیمی فیزیک توضیحات بیشتری در این رابطه ارائه می شود.

در بازار خرید و فروش جیوه شاقول ، جیوه سبز ، جیوه قرمز و جیوه آبی نیز به چشم می خورد که هیچیک واقعیت ندارند و باید از خرید آنها خودداری کرد.

نحوه عملکرد جیوه شاقول گنج یاب

گنج یا دفینه به مجموعه بزرگی از سکه های طلا و اشیاء با ارزش گفته می شود که گذشتگان برای محافظت آنها را زیرخاک دفن می کردند. عوامل مختلفی مانند مهاجرت یا مرگ صاحب گنج باعث می شد که این گنج ها سالیان زیادی زیرخاک بمانند و سپس توسط باستان شناسان طی کاوش های باستان شناسی یا جویندگان گنج پیدا شوند.

در طول تاریخ ابزارهای مختلفی برای یافتن این دفینه های ارزشمند مورد استفاده قرار گرفته است که یکی از ابتدایی ترین ابزارها جیوه شاقول است که در آن از جیوه نقره ای برای ردیابی گنج ها استفاده می شده است. البته در حال حاضر گنج یاب های بسیار پیشرفته ای تولید شده اند و می توانند با درصد خطای کمتری به یافتن دفینه های ارزشمند کمک کنند.

نحوه استفاده از شاقول برای هرکسی متفاوت است و با تمرین زیاد باید به حرکات شاقول پی برد. این ابزار را می توان در محیط های بسته و غارها نیز مورد استفاده قرار داد ولی بهتر است در شرایط نامساعد جوی خصوصا موقع وزش بادهای شدید از آن استفاده نشود.

برای استفاده از شاقول از هر جنسی که باشد ابتدا باید خوراک هدف را داخل شاقول ریخته و آنرا به صورت عمودی و آویزان نگهدارید تا بتواند آزادانه نوسان کنند.

نحوه عملکرد شاقول به این ترتیب است که وقتی آنرا در دست می گیرید شاقول شروع به حرکت عقب و جلو می کند و شما باید در راستای آن حرکت کنید تا جاییکه حرکت آونگ بیشتر شده و نوک شاقول شروع به حرکت دورانی می کند که نشان می دهد هدف در زیر شاقول قرار دارد. شاقول با جذب یونهای آزاد شده از زمین کار می کند و بدین ترتیب به کشف دفینه ها کمک می کند.

خرید جیوه شاقول

در تولید شاقول جیوه ای از جیوه نقره ای استفاده می شود که قیمت بالایی دارد. این وسیله همانطور که گفته شد در قدیم به عنوان گنج یاب استفاده می شده است. هم اکنون نیز کاربرد دارد و افراد از آن برای یافتن گنج استفاده می کنند. مقدار جیوه به کار رفته در این وسیله از ۵ گرم تا مقادیر بالاتر متغیر است و بر همین اساس با قیمت های متفاوتی در بازار موجود بوده و خرید و فروش می شود.

برای خرید جیوه شاقول کافی است در اینترنت جستجو کنید تا با قیمت های مختلف این وسیله آشنا شوید. دقت کنید که در اینترنت ممکن است این وسیله به صورت تقلبی با مبالغ زیاد به فروش برسد بنابراین در صورت تمایل به خرید به اندازه کافی تحقیق نمایید. این وسیله به گفته سازندگان آن از دقت بسیار بالایی برخوردار است و می توان از آن برای یافتن طلا نیز استفاده کرد.

شاقول یا پاندول جسمی است مخلوطی شکل که کاربردهای گسترده ای در طول تاریخ داشته است. این وسیله در اندازه های مختلف و از مواد مختلف تهیه می شود. مثلا شاقول سنگی یا برنجی و .. .

افرادی که در جستجوی گنج هستند از این وسیله برای ردیابی استفاده می کنند و با قرار دادن مقداری خوراک مورد نظر در قسمت داخل شاقول آن را در مکان هایی که فکر می کنند در آنجا گنج وجود دارد به حرکت در می آورند و با شگردهای مختلف از آن به این منظور استفاده می کنند.

با اینکه در حال حاضر گنج یاب های بسیار دقیقی در بازار موجود است- جهان شیمی هیچ یک از این ابزارها را برای یافتن گنج تائید نمی کند- اما هنوز هم هستند افرادی که شاقول جیوه ای را به این منظور تهیه کرده و مورد استفاده قرار می دهند. برای خرید این وسیله احتمالا ساده ترین راه خرید اینترنتی خواهد بود.

 

سایر مقالات مرتبط با جیوه

نوشته های مشابه

‫۲ دیدگاه ها

  1. سلام
    افرادی که شاقول دارن شاید در حفاری به استخوان بخورن چرا حساسیت زیادی به استخوان داره یا سنگهای سفید آتش فشانی به بزنی جرقه میزنه یا خاک سیلیس یا رگه سیلیس به نظر من شاقول یا ردیاب جیوه ای که درست میکنن دست مردم میدن به این امثال توجه نمیکنن تقریبا اسباب بازی.. اگه بدون این عیب ها دست مردم میدادن که دفینه یا گنجی تا الان نمانده بود

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا