Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
تصفیه آب

پرکلرین چیست؟

پرکلرین یا کلسیم هیپوکلریت که به نام Cal-Hypo نیز شناخته می شود، یکی از پرمصرف ترین ترکیبات ضدعفونی کننده آب است. این ترکیب ماندگاری طولانی دارد، در استخرهای آب شیرین به خوبی عمل می کند و یک نوع کلر محبوب برای متعادل کردن pH استخرهای عمومی است ولی بعلت کیفیت پایین در استخرهای ویلایی و خانگی کاربرد کمتر دارد و در آنجا قرص کلر و پودر کلر سدیم دی کلرو ایزوسیانورات (پودر کلر ۱۰۰%) بیشتر استفاده دارد .

پرکلرین یا پودر کلر معمولا در سطل پلاستیکی عرضه می شود. دانه بندی شده است که فرآیند اختلاط و استفاده از آن را آسان تر از اندازه گیری کلر مایع می کند. پس از استفاده هیپوکلریت کلسیم کار خود را طی چند ساعت یا چند روز انجام می دهد و ظرفیت ضدعفونی قابل توجهی را فراهم می کند.

استخرهایی با سطح pH بالا یا آب سخت ممکن است با استفاده از کلسیم هیپوکلریت تجمع کلسیم اضافی را تجربه کنند. با این حال، این نوع کلر یک راه حل درمانی مورد علاقه برای شوک زنی قوی و سهولت استفاده است. بازار خرید و فروش هیپوکلریت کلسیم در سراسر دنیا بسیار پر رونق است. در ادامه مقاله در نشریه جهان شیمی فیزیک توضیحات بیشتری در مورد این ترکیب ارائه می گردد لطفا همراه ما باشید.

مشخصات شیمیایی پرکلرین

  • گرانول های کلر هیپوکلریت کلسیم برای استفاده به عنوان شوک یا کاربرد روزمره عالی هستند.
  • پرکلرین دارای ۶۸% ماده فعال هیپوکلریت کلسیم و ۳۲% کلسیم است.
  • در استخرهای وینیل باید قبل از افزودن این ترکیب به آب آن را در آب حل کرد.
  • اگر به عنوان شوک هفتگی برای شفاف سازی آب استفاده می شود از ۱۶ اونس در هر ۱۰۰۰۰ گالن استفاده کنید.
  • در صورت استفاده برای حذف جلبک – از دوز دو یا سه برابر با سطح pH مناسب در استخر استفاده کنید.
  • اگر به عنوان ضدعفونی کننده اصلی خود از پرکلرین استفاده می کنید، از موارد زیر پیروی کنید:
  • برای استخرهای ناپایدار از ۶-۸ اونس در هر ۱۰۰۰۰ گالن در روز استفاده کنید.
  • برای استخرهای تثبیت شده از ۳-۴ اونس در هر ۱۰۰۰۰ گالن یک روز در میان استفاده کنید.

کاربردهای پرکلرین

هنگامی که جلبک ها از کنترل خارج شدند، می توانید گرانول های هیپوکلریت کلسیم را به عنوان شوک استخر سریع الاثر استفاده کنید. ماده فعال هیپوکلریت کلسیم در از بین بردن و غیرفعال کردن آلاینده های مضر مانند باکتری ها، جلبک ها و سایر میکروارگانیسم ها بسیار موثر است. شما حداقل هیپوکلریت کلسیم ۶۵ درصد را برای شفاف و ایمن نگه داشتن آب استخر یا آبگرم برای شناگران خود نیاز دارید. فرمول تثبیت نشده بدون نیاز به اسید سیانوریک برای شوکه کردن آب یا دوزهای معمول روزانه شما عالی است.

خواه استخر شما در هتل، مجتمع آپارتمانی یا خانه باشد، گرانول های هیپوکلریت کلسیم یک شوک استخر عالی برای تمیز نگه داشتن آب است. هنگامی که به دنبال شوک استخر برای درمان موثر مشکلات استخر مانند شکوفایی جلبک ها و حوادث شنا هستید، به چیزی کمتر از آن بسنده نکنید. همانطور که کلر در آب حل می شود، اسید هیپوکلرو تشکیل می دهد که جلبک ها و باکتری ها را می کشد و ریشه کن می کند.

گرانول های استخر هیپوکلریت کلسیم با از بین بردن باکتری ها، جلبک ها، میکروب ها و عوامل بیماری زا، محیط شنای ایمن تری را فراهم می کند و در عین حال شفافیت آب را نیز بهبود می بخشد و حفظ می کند. شوک استخر پرکلرین قدرت ضدعفونی کننده ای را برای استخر و آبگرم فراهم می کند که برای شفاف نگه داشتن آب به آن نیاز دارید.

پرکلرین چیست؟
پرکلرین چیست؟

دستورالعمل استفاده از پرکلرین برای استخرهای شنا

دوز توصیه شده هیپوکلریت کلسیم ۶۸% را در ساعات بعد از ظهر در حالی که پمپ فیلتر کار می کند، اضافه کنید. قبل از افزودن آن به استخر، هیپوکلریت کلسیم گرانول را پیش مخلوط نکنید، فقط آن را مستقیما به آب استخر اضافه کنید.

هنگامی که آن را به استخر خود اضافه می کنید، به طور مساوی در یک منطقه وسیع در عمیق ترین قسمت استخر پخش کنید. برای اندازه گیری این محصول فقط از یک اسکوپ تمیز و خشک استفاده کنید. از اسکوپ برای اهداف دیگری استفاده نکنید. اگر گرانول در کف استخر نشست، از یک برس برای پراکندگی استفاده کنید.

برای استخرهای تثبیت نشده، روزانه ۶-۸ اونس به ازای هر ۱۰۰۰۰ گالن آب استخر یا هر چند وقت یکبار که نیاز است، اضافه کنید تا سطح کلر آزاد موجود ((FAC 1-4 ppm را حفظ کنید.

برای استخرهای تثبیت شده که از تثبیت کننده و نرم کننده استفاده می کنند، به ازای هر ۱۰۰۰۰ گالن آب استخر، ۳ تا ۴ اونس هیپوکلریت کلسیم را یک روز در میان یا هر تعداد دفعات مورد نیاز اضافه کنید تا باقیمانده کلر آزاد موجود در ppm 1-4 حفظ شود. فروش هیپوکلریت کلسیم با درصدهای مختلف در فروشگاه های محصولات استخر و شرکت های مواد شیمیایی صورت می گیرد.

انواع کلر مورد استفاده برای تصفیه آب استخر

دانستن اینکه از چه نوع کلر و چه زمانی استفاده کنید یکی از بزرگترین مسائل برای صاحبان استخر است. در بسیاری از موارد، تصمیم گیری در مورد اینکه کدام نوع و چه چیزی برای استخر شما بهتر است به ترجیح شخصی بستگی دارد. بهترین انواع کلر برای پاکسازی آب استخر در ادامه آمده است.

کلر مایع

کلر مایع رایج ترین و در دسترس ترین نوع کلر برای متعادل کردن آب استخر است. علیرغم چالش های اخیر برای تامین کلر، کلر مایع هنوز یکی از ارزان ترین و ایمن ترین راه حل های موجود در بازار است. کلر مایع سریع عمل می کند و برای بالا بردن pH و متعادل کردن استخر شما به خوبی عمل می کند.

استفاده از کلر مایع به سادگی شامل ریختن مقداری مایع کلر در جلوی جت های استخر است. ممکن است مجبور شوید از چندین بطری استفاده کنید و باید سطح pH استخر را بررسی کنید زیرا کلر مایع باعث افزایش سریع pH می شود.

قرص کلر

یکی دیگر از راه‌ های متعادل کردن آب استخر، استفاده از قرص‌های کلر است. این قرص ها معمولا حاوی حدود ۹۰٪ کلر برای ضدعفونی استخر شما هستند. قرص های کلر برای حفظ سلامت استخر در طول زمان عالی بوده و روش ترجیحی بسیاری از صاحبان استخر هستند.

تری کلر

تری کلرو ایزوسیانوریک اسید یا تری کلر یکی دیگر از ضدعفونی کننده های محبوب برای استخرها است. این ماده دارای سطوح کلر فعال است و به عنوان شوک پودری برای یک هفته خوب است و سطوح نگهداری را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد. خرید و فروش هیپوکلریت کلسیم و انواع کلر برای تصفیه آب استخر و آب آشامیدنی بازار گسترده ای در سراسر جهان دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا