Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
عمومی

بنتونیت بستر گربه چیست و چه کاربردی دارد؟

بنتونیت ماده‌ای است که از  کاربردهای صنعتی گسترده‌ای برخوردار است. این ماده از ۸۵% خاک رس تشکیل شده است. بنتونیت بستر گربه از موارد استفاده از بنتونیت است. خواص بنتونیت همچون جذب بالا موجب استفاده از آن به عنوان خاک بستر گربه گردیده است. خاک بنتونیت دارای جذب شگفت انگیزی است. به طوریکه قادر است تا ۱۵ برابر حجم اولیه خود، رطوبت و آب را جذب نماید. همچنین بنتونیت بستر گربه مانع از رشد قارچ و باکتری در محیط خواهد شد. قیمت بنتونیت در بازار متفاوت بوده و به نوع آن وابسته است. انواع بنتونیت بستر گربه به صورت سدیمی و کلسیمی در بازار موجودند. البته بنتونیت بستر گربه سدیمی دارای جذب آب بیشتری است. برای خرید بنتونیت بستر گربه می توان به سایت های فروش مراجعه نمود.

در ادامه این مطلب به بررسی بنتونیت بستر و همین‌طور نحوه کاربرد آن می‌پردازیم. با ما همراه باشید تا بیشتر با این ماده آشنا شوید.

انواع بنتونیت بستر گربه

خاک بستر گربه به چند دسته طبقه بندی می شود. هر یک از این خاک ها دارای ترکیبات متفاوتی هستند. در ادامه به بررسی این انواع خواهیم پرداخت.

  • خاک گربه توده شونده
  • خاک گربه غیر توده شونده
  • خاک گربه کریستال

خاک بستر توده شونده حاوی بنتونیت سدیم است. بنتونیت سدیم جذب آب بالایی داشته و پس از مرطوب شدن حجیم می‌گردد. درنهایت این ماده به عنوان یک توده سخت شکل خواهد گرفت.

خاک گربه غیر توده شونده ترکیبی از بنتونیت با روزنامه‌ های بازیافت شده و فشرده به همراه خاک اره است. این خاک کاملا تجدید پذیر بوده و سازگار با محیط زیست است.

خاک کریستال دارای سدیم سیلیکات متخلخل بوده و به صورت ذرات گرانول شفاف درآمده است. قیمت بنتونیت بستر گربه کریستال به علت نحوه تولید، گران‌تر از سایر خاک‌ها است. قیمت بنتونیت در انواع مختلف، متفاوت است.

خواص بنتونیت بستر گربه

خاک بستر خرگوش، گربه و… باید از استاندارهای خاصی برخوردار باشد. داشتن قدرت جذب بالی آب و مایعات از خواص مهم آن است. سایز ذرات این ماده نباید خیلی درشت یا خیلی ریز باشد. ریز بودن ذرات بنتونیت بستر گربه موجب می شود که بنتونیت در اثر جذب رطوبت، کلوخه شود. درشت بودن ذرات نیز موجب می شود تا بنتونیت به‌خوبی آلودگی ها را جذب نماید. درنهایت می‌توان گفت اندازه‌ به اصطلاح شکری، سایز استاندارد برای بنتونیت خاک بستر گربه است. بنتونیت به عنوان بهترین خاک بستر گربه و حیوانات خانگی عملکردی مطلوب دارد. البته برخی تولید کنندگان موادی هم به آن می افزایند تا قدرت جذب و خواص میکروب کشی آن افزایش یابد.

دلایل استفاده از بنتونیت بستر گربه

نگهداری حیوانات خانگی جذابیت هایی مطلوب دارد. اما در زمینه رعایت بهداشت نیز نیازمند توجهاتی است. حیوانات خانگی در گذشته، برای دفع فضولات به بیرون از محیط خانه برده می شدند. فضولات موجب ایجاد بوی نامطلوبی در فضای بسته خانه می شد. از طرفی به دلیل آسیب پذیر بودن برخی از حیوانات خانگی از مواد خاصی به عنوان بستر دفع فضولات در منزل استفاده شد.

بنابراین برای رفع مشکلات بالا از بنتونیت بستر استفاده شد. خاک بستر گربه، خرگوش، سگ و حیوانات خانگی دیگر از جنس بنتونیت بوده که قدرت بالایی در جذب آب و بو دارد. خاک بنتونیت توان جذب شگفت انگیزی بوده و می تواند تا ۱۵ برابر حجم اولیه خود رطوبت و آب را جذب نماید. ممانعت از رشد قارچ و باکتری در محیط از دیگر مزایا استفاده از این ماده محسوب می شود. قیمت بنتونیت با توجه به خواصش می تواند متفاوت باشد.

مزایا بنتونیت بستر گربه گرانول

بنتونیت ماده ای معدنی بوده و موارد زیادی برای استفاده از آن معرفی شده است. در ادامه این مطلب به معرفی برخی از مزایا بنتونیت بستر گربه می پردازیم.

  • داشتن جذب رطوبت بالا
  • ممانعت از انتشار آمونیاک
  • کاهش مسمومیت حیوانات
  • کاهش رشد قارچ در بستر
  • ایجاد محیطی پاکیزه
  • نچسبیدن به بدن حیوانات خانگی همچون گربه
  • ممانعت نمودن از انتشار بوی نامطبوع
  • گرم و نرم بودن بستر گربه
  • حذف باکتری ها و سایر عوامل بیماری زا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا