Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
عمومیغذایی و دارویی

پودر کاکائو چه انواعی دارد؟

انواع پودر کاکائو به عنوان یک افزودنی مواد غذایی، ارزش تغذیه ای و صنعتی زیادی دارد. از این پودر در تهیه انواع شکلات ها و شیرینی ها استفاده می شود. زیرا به شکلات ها هم طعم خوبی می دهد و هم در سلامت و زیبایی پوست و بدن مفید است. پودر کاکائو از تحت فشار قرار دادن لوبیای کاکائو و حذف چربی و کره آن حاصل می شود. با داشتن خواص خوب کاکائو، کاربرد آن رواج زیادی دارد. به همین جهت بازار خرید پودر کاکائو رونق زیادی داشته و این محصول به صورت فله ای و بسته بندی به فروش می رسد. مقاله نشریه جهان شیمی فیزیک حاضر، ما را با انواع پودر کاکائو و خواص آن آشنا می کند.

فواید پودر کاکائو

از جمله فواید کاکائو می توان به ایجاد شادابی و جوان سازی در پوست صورت، عامل آبرسانی و رطوبت دهی به پوست، داشتن خواص آنتی اکسیدانی به جهت وجود پلی فنول ها در ترکیب آن ها برای مقابله با سرطان، افزایش میزان کلاژن دهی پوست، پیشگیری از ایجاد لک و بسیاری از خواص دیگر، اشاره داشت.

با خرید پودر کاکائو و کاربرد آن در انواع شکلات ها، می توانید نتیجه خواص آن را مشاهده کنید. اما باید دقت کنید که پودری خریداری کنید که حداقل، ۷۰ درصد کاکائو داشته باشد. مصرف این پودر بیشتر در وعده های صبحانه و عصرانه و یا به صورت اسموتی و یا پودینگ در وعده شام است. در تهیه بستنی ها، کیک، کلوچه و انواع شکلات ها از پودر کاکائو استفاده می شود.

فواید پودر کاکائو
فواید پودر کاکائو

انواع پودر کاکائو

یکی از انواع پودر کاکائو، شکل طبیعی است که با فرایند Broma تولید می شود. این نوع از کاکائو دارای PH طبیعی است که میزان آن ۵,۳ تا ۵,۸ است. پودر کاکائوی طبیعی نسبت به پودرهای دیگر دارای طعم شدیدتری بوده و رنگ قهوه ای روشن تا قرمزی دارد. این نوع پودر را در انواع خوراکی ها می توان مشاهده کرد.

پودر کاکائوی فرآوری شده، نوع دیگری از این پودر بوده که با یک فرایند هلندی تولید می شود. میزان PH پودر کاکائوی فرآوری شده بین ۶,۸ تا ۸,۱ بوده و رنگ قهوه ای تیره دارد. اما این نوع پودر، ملایم تر بوده و خاصیت آنتی اکسیدانی کمتری دارد.

نوع دیگری از پودر کاکائو به نام تیره نیز وجود دارد که رنگ بسیار تیره قهوه ای دارد.

تفاوت انواع پودر کاکائو

علاوه بر تفاوت پودرهای کاکائو در رنگ آن ها، می توان به اختلافات دیگر آن ها اشاره داشت. به عنوان مثال، نوع طبیعی از مواد جامد کاکائوی خالص تهیه شده ولی نوع هلندی با ماده قلیایی فرآوری می شود. پودر کاکائوی تیره نیز با استفاده از مواد بسیار قلیایی فرآوری می شود.

تفاوت دیگر مواد به کار گرفته در هنگام استفاده از آن هاست. در استفاده از پودر کاکائوی طبیعی از جوش شیرین و در پودر کاکائوی هلندی از پودر بکینگ پودر استفاده می شود. یکی از نکاتی که در استفاده از پودرهای کاکائو باید دقت کرد، کاربرد مقدار کمی از آن است. زیرا اگر مواد افزودنی دیگری استفاده نمی شود با به کار بردن مقدار زیاد این پودر، طعم محصول تلخ می شود.

در هنگام خرید پودر کاکائو مشاهده می شود که برندهای مختلف و زیادی از آن در بازار وجود دارد. پودر کاکائوی گرکنز کارگیل هلندی، آلتین مارکا اس ۹، اسپانیایی ناترا، اندونزیایی جامبی، نیدگرو اسپانیا و … از برندهای فروش این پودر هستند.

طریقه نگهداری پودر کاکائو

با قرار دادن پودر کاکائو در ظروف سربسته، می توان آن را به مدت دو سال نگهداری کرد. محیط نگهداری این پودر باید خنک، خشک و تاریک باشد. ظروفی که برای این منظور به کار می رود، مخزن های قلعی با درب های سفت و محکم هستند. نباید پودرهای کاکائو را در یخچال و فریزر قرار داد، زیرا با جذب رطوبت زودتر فاسد می شوند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا