Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
صنایع شیمیایی

قیمت فروش و خرید پلی وینیل استات (PVA) | کاربرد پلی وینیل استات

این مقاله شامل اطلاعات مفید و کاربردی درباره ویژگی‌ها، خواص و کاربرد پلی وینیل استات و موارد مصرف گوناگون آن است. همچنین اگر تصمیم به خرید پلی وینیل استات دارید، برای آگاهی یافتن از قیمت خرید و فروش پلی وینیل استات در بازار مواد شیمیایی می‌توانید از لیست پیشنهادی فروشندگان پلی وینیل استات در انتهای مقاله استفاده نمایید. حجم محصول، درصد خلوص، نرخ ارز و شرکت تولیدکننده به طور کلی از عوامل بسیار مهم در تعیین قیمت مواد شیمیایی هستند؛ قیمت پلی وینیل استات نیز تحت تاثیر این موارد است. لازم به ذکر است لیست فروشندگان پیشنهادی در پایان مقاله، همواره با اسامی معتبرترین شرکت‌های خوشنام و با سابقه فعال در زمینه فروش پلی وینیل استات به روزرسانی می‌شود.

پلی وینیل استات (PVA) یک پلیمر سنتتیک لاستیکی آلیفاتیک از خانواده پلی وینیل استرها است. پلی وینیل استات نوعی ترموپلاستیک است که به عنوان چسب چوب، چسب نجاری، چسب سفید یا چسب PVA شناخته می شود.

PVA رزینی بی رنگ، بی بو، غیر سمی، شفاف، ترموپلاستیک و محلول در آب است که به عنوان چسب در رنگ های خاص و به عنوان واسطه در سنتز پلی وینیل استال و الکل پلی وینیل استفاده می شود.

این ترکیب در آلمان در سال ۱۹۱۲ توسط Fritz Klatte کشف شد. مونومر وینیل استات، ابتدا در مقیاس صنعتی با افزودن اسید استیک به استیلن همراه با نمک جیوه (I) تولید شد، اما اکنون این ماده با افزایش اکسیداتیو کاتالیز شده پالادیوم اسید استیک به اتیلن ساخته می شود.

مراکز خرید و قیمت فروش پلی وینیل استات در تهران و شهرستان‌ ها

اغلب مراکز خرید و فروش پلی وینیل استات و دیگر مواد شیمیایی در تهران وجود دارند و فروشندگان پلی وینیل استات در سایر استان و شهرستان ها در بیشتر موارد، خرید خود را از تهران انجام می دهند. به همین دلیل، توصیه می شود که در صورت امکان سعی کنید تا خرید مواد شیمیایی از تهران انجام شود. چرا که

  • اغلب شرکت های واردکننده پلی وینیل استات در تهران مستقر هستند.
  • به دلیل اینکه خرید پلی وینیل استات در سایر استان ها و شهرستان ها در بیشتر موارد از طریق چندین واسطه انجام می شود، خرید در تهران می تواند از نظر قیمت مقرون به صرفه تر و ارزان تر باشد.
  • از آنجایی که در تهران به تامین کننده اصلی کالا نزدیک تر هستید و بیشتر انبارهای اصلی مواد شیمیایی در شهر تهران قرار دارند، احتمال اصالت و مرغوبیت کالا نیز افزایش می یابد.

اما باید توجه نمود که تمامی شرکت های بازرگانی مستقر در تهران از نظر تجربه، سابقه و کیفیت در یک سطح قرار ندارند. به همین دلیل در این صفحه و سایر صفحات مرتبط با مواد شیمیایی در سایت جهان شیمی، تلاش کرده ایم برترین و باسابقه ترین شرکت های فعال در زمینه خرید و فروش پلی وینیل استات را به شما معرفی کنیم. شرکت هایی که در بنر بالای این صفحه یا در کادر «فروشندگان پیشنهادی» در پایان این مقاله معرفی شده اند، همگی به طور مرتب مورد بازبینی قرار می گیرند. خالی از لطف نیست که یادآور شویم از جمله مهمترین شرایط شرکت ها برای قرار گرفتن در بخش های مذکور و معرفی به خریداران، میزان سابقه، اعتبار و تجربه آن ها است.

پاسخ به سوالات در نشریه جهان شیمی فیزیک

 

PVA یک پلیمر وینیل است و با پلیمریزاسیون مونومر وینیل استات (پلیمریزاسیون وینیل رادیکال آزاد مونومر وینیل استات) تهیه می شود. در ادامه در نشریه جهان شیمی فیزیک توضیحات بیشتری در این رابطه ارائه می شود.

ویژگیهای پلی وینیل استات (PVA)

درجه پلیمریزاسیون پلی وینیل استات معمولاً ۱۰۰ تا ۵۰۰۰ است در حالی که گروه های استری آن به هیدرولیز بازی حساس هستند و به آرامی PVA را به پلی وینیل الکل و اسید استیک تبدیل می کنند. دمای انتقال شیشه این ترکیب بسته به وزن مولکولی بین ۳۰ تا ۴۵ درجه سانتی گراد است.

امولسیون PVA مانند Elmer’s Glue-All حاوی پلی وینیل الکل به عنوان یک کلوئید محافظ است. در شرایط قلیایی، ترکیبات بور مانند اسید بوریک یا بوراکس باعث می شود که پلی وینیل الکل پیوند متقاطع ایجاد کند و رسوبات پونز مانند یا اسباب بازی هایی مانند Slime و Flubber ایجاد کند.

تعدادی از میکروارگانیسم ها می توانند پلی وینیل استات را تخریب کنند. این ترکیب معمولا توسط قارچ های رشته ای دچار آسیب دیدگی می شود. با این حال جلبک ها، مخمرها، گلسنگ ها و باکتری ها نیز می توانند باعث تخریب پلی وینیل استات شوند.

آشنایی با ترکیب پرکاربرد پلی وینیل استات (PVA)
آشنایی با ترکیب پرکاربرد پلی وینیل استات (PVA)

کاربرد پلی وینیل استات (PVA)

بیشتر پلی وینیل استات (PVA) تولیدی در بازار چسب استفاده می شود زیرا این ماده یکی از اصلی ترین مواد تشکیل دهنده چسب های پایه آب است . از امولسیون PVA به عنوان چسب مواد متخلخل به ویژه چوب، کاغذ و پارچه استفاده می شود. عمده ترین کاربردهای این ماده چسباندن مبلمان و بسته بندی و صحافی کتاب است. چسب PVA همچنین به عنوان چسب پاکت، به عنوان پرایمرهای دیواری خشک و برای اتصال کاغذ دیواری استفاده می شود. یکی دیگر از کاربردهای اصلی این ترکیب تولید پیش ساخت های کف سازی و نصب پانل است. در صورت نیاز به استحکام زیاد، PVA معمولاً به عنوان اتصال دهنده اصلی استفاده نمی شود.

PVA ها کاربردهای دیگری به عنوان نرم کننده، غلیظ کننده رنگ، پرداخت پارچه، مواد افزودنی پلاستیکی، سیمانی و آدامس ها دارند. PVA به طور قابل توجهی ارزان تر از رزین های اکریلیک است بنابراین گاهی اوقات برای کاهش هزینه ها به رنگ لاتکس اکریلیک اضافه می شود. با این حال، بهترین رنگ های خارجی با پایه آب، به دلیل خاصیت ارتجاعی و سایر عوامل اکریلیک ۱۰۰٪ هستند.

پلی وینیل الکل، مهمترین مشتق PVA است که به عنوان یک اصلاح کننده برای چسب های امولسیون و به عنوان یک کلوئید محافظ در پلیمریزاسیون امولسیون استفاده می شود. از دیگر کاربردهای مهم آن می توان به چسب های کاغذی، پوشش پارچه ای و تصفیه سطح کاغذ اشاره کرد. این ماده همچنین به عنوان چسب و غلیظ کننده برای انواع پوشش ها و به عنوان امولسیون کننده / غلیظ کننده برای محصولات آرایشی استفاده می شود.

PVA همچنین ماده اولیه چندین مشتق دیگر از جمله پلی وینیل بوتیرال (PVB) و پلی وینیل فرمال (PVF) است. PVB در رنگ ها، لاک ها و چسب ها استفاده می کند و به دلیل چسبندگی خوب آن به شیشه، مقاومت در برابر نور مناسب و شفافیت عالی، به عنوان لایه ای برای شیشه های مقاوم در برابر شکستگی و ترک خوردگی استفاده می شود. این ترکیب همچنین به عنوان چسب برای خمیرهای ضخیم در کاربردهای الکترونیکی و به عنوان چسب (موقت) برای ساخت سرامیک های تک لایه و چند لایه کاربرد دارد.

قیمت روز پلی وینیل استات

پلی وینیل استات یک پلیمر ترموپلاستیک است که معمولا در چسب، رنگ و تعدادی از چسب های صنعتی مورد استفاده قرار می گیرد. پلیمرها در اصل مولکول های بزرگی هستند که به گونه ای به هم وصل می شوند که بسیار قوی و بادوام باشند. این ماده در ساختار بیشتر پلاستیک ها و مواد مصنوعی وجود دارد. این ماده کاملا انعطاف پذیر است و قابلیت اتصال قوی دارد، که یکی از اصلی ترین دلایلی است که در محصولاتی مانند چسب محبوب است. برای آگاهی از قیمت روز پلی وینیل استات باید بازار جهانی خرید و فروش آن را بررسی نمایید زیرا نوسانات ارز بر قیمت این ماده تاثیرگذار است.

 روش ساخت پلی وینیل استات

PVA به طور معمول از طریق پلیمریزاسیون رادیکال آزاد وینیل استات که همچنین یک پلیمر است، تولید می شود. دانشمندان ابتدا این ترکیب را جدا می کنند، سپس آن را دستکاری می کنند تا کمی ساختار آن را تغییر دهند. بیشتر اوقات این اتفاق در آب رخ می دهد. مولکول های مونومر وینیل استات به طور معمول هنگام غوطه ور شدن در آب واکنش نشان می دهند و معمولا امولسیون ایجاد می کنند که به رنگ سفید شیری است. مایع امولسیون در بیشتر موارد می تواند فورا به عنوان یک پلیمر پلی وینیل استات با حذف آب و تثبیت در دمای اتاق پردازش شود.

تولید کننده پلی وینیل استات

PVA در صنعت کاغذ و نساجی برای تولید روکش هایی که به سطوح براقیت می دهد، استفاده می شود. این ترکیب معمولا بخشی از ساخت نقاشی های لاتکس نیز هست. در این کاربردها به شکل یک پوشش سخت و یک فیلم حمایتی کمک می کند. این ترکیب همچنین به عنوان یک پوسته محافظ یا پوشش پنیر استفاده می شود تا آن را از رطوبت و قارچ ها ایمن کند. به همین دلیل تولید کنندگان بسیاری این ماده را تولید و به بازار عرضه می کنند.

تولید کنندگان صنعتی نیز از PVA استفاده می کنند، اما در این موارد بیشتر به صورت امولسیون مایع مشاهده می شود که می تواند به پوشش ها یا پوشش های دستگاه ها یا به عنوان روان کننده برای برخی از فعالیت های مکانیکی اضافه شود.

حلال چسب پلی وینیل استات

چسب پلی وینیل استات روی مواد متخلخل مانند چوب، کاغذ و مقوا به خوبی عمل می کند و همچنین هنگام چسباندن وینیل و چرم توصیه می شود. بسیاری از چسب‌های PVA سفید هستند و برای اهداف مختلفی مانند ساخت کلاژ، صنایع دستی کاغذ و پروژه‌های نجاری استفاده می‌شوند. این چسب ها بدون اسید هستند، که آنها را به ویژه برای پروژه هایی مانند صحافی کتاب مناسب می کند، جایی که چسب اسیدی باعث خراب شدن کاغذ می شود.

PVA در درجه اول یک پلیمر رزین مصنوعی است. به دلیل ماهیت غیر قطبی در آب، روغن، چربی یا بنزین نامحلول است. این باعث می شود بسیار بادوام شود. از طرف دیگر، در الکل ها، کتون ها و استرها محلول است، بنابراین این دوام بدون محدودیت آن نیست. از نظر عملی، این بدان معنی است که پلیمر هنگام خیس شدن از بین نمی رود یا ضعیف تر نمی شود، اما احتمالا نباید در معرض الکل یا مواد شیمیایی مشابه حداقل برای مدت طولانی دوام بیاورد. به همین دلیل می توان از این ترکیبات به عنوان حلال چسب PVA استفاده کرد.

فروش پلی وینیل استات

PVA به طور معمول در برابر اشعه ماوراء بنفش و اکسیداسیون مقاومت بالایی دارد و این باعث می شود برای تعدادی از برنامه های کاربردی در فضای باز و با درجه حرارت بالا انتخاب خوبی داشته باشد. PVA یک پلیمر با خصوصیات پیری خوب است اما در بعضی موارد حساسیت به آب آن می تواند یک مشکل باشد.

هنگامی که PVA در پوشش های امولسیون و چسب ها گنجانیده می شود، ابتدا به طور معمول به الکل پلی وینیل تبدیل می شود، که یک پلیمر محلول در آب است. این کار با استفاده از هیدرولیز جزئی انجام می شود. نتیجه قوی تر و بادوام تر از آن است که این ترکیب جدا شده و به شکل خام آن استفاده شود. فروش پلی وینیل استات برای کاربردهای مختلف بازار گسترده ای در سراسر دنیا دارد.

فرق پلی وینیل استات با پلی وینیل الکل

پلی وینیل الکل یک ماده پلیمری محلول در آب با فرمول شیمیایی [CH2CH(OH)]n است. این ترکیب به‌ عنوان قوام ‌دهنده و تثبیت ‌کننده امولسیون در فرمول چسب PVAC استفاده می شود. پلی وینیل الکل یک ماده بی رنگ و بی بو است که معمولا به صورت گرانول یا محلول در آب در بازار موجود است. PVA همانطور که گفته شد یک ماده پلیمری با فرمول شیمیایی C4H6O2)n است. تفاوت اصلی بین آنها است که زنجیره جانبی پلی وینیل الکل دارای یک گروه عاملی هیدروکسیل است در حالی که در زنجیره جانبی PVA یک گروه عاملی استات وجود دارد.

کاربرد وینیل استات

وینیل استات یک ماده شیمیایی پیش ساز است که اغلب در ساخت مونومرها یا پلیمرهای پلی وینیل استات استفاده می شود. ترکیبات پلاستیکی مشابه با وزن مولکولی کم تا بالا که می توانند برای تشکیل پلاستیک های دیگر ترکیب شوند. حداقل ۸۳ درصد از وینیل استات تولید شده برای این منظور در صنعت استفاده می شود. اما همچنین کاربردهای گسترده ای به عنوان پلیمر امولسیونی در سوسپانسیون مایع در رنگ ها و چسب ها و در پلی وینیل الکل برای منسوجات و الیاف کاغذ دارد. همچنین برای تولید رزین های مبتنی بر اتیلن و الیاف اکریلیک استفاده می شود.

خطرات و اقدامات احتیاطی

بسیاری از خطرات شناخته شده در هنگام استفاده از پلیمر فقط در مقادیر بالا وجود دارد. بزرگترین مشکلات معمولا برای افرادی که در آزمایشگاه ها و انبارها کار می کنند که این ترکیب در واقع در مقادیر زیادی تولید می شود، ایجاد می شود. قرار گرفتن در معرض مداوم حجم سنگین PVA با مشکلات تنفسی و بثورات پوستی مرتبط است. در بیشتر موارد ، علائم پس از توقف قرار گرفتن در معرض از بین می روند، اما در وهله اول بستگی زیادی به تحمل فردی و مدت زمان قرار گرفتن در معرض دارد.

 

خرید پلی وینیل استات

یکی از مهمترین دغدغه های فعالان حوزه شیمیایی، خرید پلی وینیل استات از یک فروشنده معتبر، باسابقه و قابل اطمینان است. با هدف افزایش اعتماد بین فروشندگان و خریداران از کیفیت محصول موردنظر در فرایند خرید پلی وینیل استات، ما به عنوان مرجع مواد شیمیایی در ایران، تمام تلاش خود را کرده ایم که بهترین فروشندگان پلی وینیل استات را در این بخش و همچنین بنر بالای صفحه به شما معرفی نماییم. امیدواریم با معرفی تامین کنندگان منتخب، نگرانی های خریداران محترم کاهش یافته و بتوانیم لذت تجربه خرید پلی وینیل استات با قیمت و کیفیت مناسب را به شما هدیه نماییم.



  • محل تبلیغ شما

فروش انواع مواد شیمیایی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا