Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
عمومیغذایی و دارویی

قیمت فروش و خرید لاکتات سدیم (Sodium Lactate) | کاربرد لاکتات سدیم

این مقاله شامل اطلاعات مفید و کاربردی درباره ویژگی‌ها، خواص و کاربرد لاکتات سدیم و موارد مصرف گوناگون آن است. همچنین اگر تصمیم به خرید لاکتات سدیم دارید، برای آگاهی یافتن از قیمت خرید و فروش لاکتات سدیم در بازار مواد شیمیایی می‌توانید از لیست پیشنهادی فروشندگان لاکتات سدیم در انتهای مقاله استفاده نمایید. حجم محصول، درصد خلوص، نرخ ارز و شرکت تولیدکننده به طور کلی از عوامل بسیار مهم در تعیین قیمت مواد شیمیایی هستند؛ قیمت لاکتات سدیم نیز تحت تاثیر این موارد است. لازم به ذکر است لیست فروشندگان پیشنهادی در پایان مقاله، همواره با اسامی معتبرترین شرکت‌های خوشنام و با سابقه فعال در زمینه فروش لاکتات سدیم به روزرسانی می‌شود.

لاکتات سدیم (Sodium Lactate) نمک سدیم اسید لاکتیک راسمیک یا غیرفعال با خاصیت قلیایی سازی و جایگزین سازی الکترولیت است. لاکتات سدیم به عنوان ماده نگهدارنده و تنظیم کننده اسیدیته غذاها مورد استفاده قرار می گیرد.

در بدن طی متابولیسم طبیعی لاکتات سدیم به بیکربنات تبدیل می شود در نتیجه بی کربنات پلاسما افزایش می یابد این ماده حذف یون هیدروژن و لاکتات از جریان خون را تسهیل می کند و منجر به افزایش pH خون می شود.

مراکز خرید و قیمت فروش لاکتات سدیم در تهران و شهرستان‌ ها

اغلب مراکز خرید و فروش لاکتات سدیم و دیگر مواد شیمیایی در تهران وجود دارند و فروشندگان لاکتات سدیم در سایر استان و شهرستان ها در بیشتر موارد، خرید خود را از تهران انجام می دهند. به همین دلیل، توصیه می شود که در صورت امکان سعی کنید تا خرید مواد شیمیایی از تهران انجام شود. چرا که

  • اغلب شرکت های واردکننده لاکتات سدیم در تهران مستقر هستند.
  • به دلیل اینکه خرید لاکتات سدیم در سایر استان ها و شهرستان ها در بیشتر موارد از طریق چندین واسطه انجام می شود، خرید در تهران می تواند از نظر قیمت مقرون به صرفه تر و ارزان تر باشد.
  • از آنجایی که در تهران به تامین کننده اصلی کالا نزدیک تر هستید و بیشتر انبارهای اصلی مواد شیمیایی در شهر تهران قرار دارند، احتمال اصالت و مرغوبیت کالا نیز افزایش می یابد.

اما باید توجه نمود که تمامی شرکت های بازرگانی مستقر در تهران از نظر تجربه، سابقه و کیفیت در یک سطح قرار ندارند. به همین دلیل در این صفحه و سایر صفحات مرتبط با مواد شیمیایی در سایت جهان شیمی، تلاش کرده ایم برترین و باسابقه ترین شرکت های فعال در زمینه خرید و فروش لاکتات سدیم را به شما معرفی کنیم. شرکت هایی که در بنر بالای این صفحه یا در کادر «فروشندگان پیشنهادی» در پایان این مقاله معرفی شده اند، همگی به طور مرتب مورد بازبینی قرار می گیرند. خالی از لطف نیست که یادآور شویم از جمله مهمترین شرایط شرکت ها برای قرار گرفتن در بخش های مذکور و معرفی به خریداران، میزان سابقه، اعتبار و تجربه آن ها است.

پاسخ به سوالات در نشریه جهان شیمی فیزیک

 

این ترکیب دارای طعم نمکی ملایم است و با تخمیر منابع قندی مانند ذرت یا چغندر و پس از آن با خنثی سازی اسید لاکتیک با فرمول NaC3H5O3 تولید می شود. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه با ما در نشریه جهان شیمی فیزیک همراه باشید.

کاربرد لاکتات سدیم

به عنوان یک افزودنی غذایی، لاکتات سدیم دارای شماره E325 است. این ترکیب به طور طبیعی مایع است اما به صورت پودر نیز موجود است. این ماده در صنایع غذایی به عنوان ماده نگهدارنده، تنظیم کننده اسیدیته و ماده حجیم کننده مورد استفاده قرار می گیرد.

این ترکیب گاهی اوقات در محصولات شوینده مانند شامپوها و سایر موارد مشابه مانند صابون های مایع استفاده می شود، زیرا یک ماده مرطوب کننده و محافظ رطوبت است.

در پزشکی از این ماده برای معالجه آریتمی ناشی از مصرف بیش از حد ضد التهاب های کلاس I و همچنین سمپاتومیمتیک های پرسور که می توانند باعث فشار خون شوند، استفاده می شود.

علاوه بر این می تواند به عنوان یک منبع بی کربنات به صورت وریدی برای پیشگیری یا کنترل اسیدوز متابولیک خفیف تا متوسط ​​در بیماران با مصرف خوراکی محدود (برای بی کربنات سدیم) که فرآیندهای اکسیداتیو آنها به طور جدی اختلالی ندارد، تجویز شود.

با این حال، استفاده از آن در اسیدوز لاکتیک منع مصرف دارد زیرا می تواند باعث حملات پانیک در بیماران مبتلا به اختلالات ترس شود.این ترکیب در فهرست داروهای ضروری سازمان بهداشت جهانی به عنوان ایمن ترین و موثرترین داروهای مورد نیاز در یک سیستم بهداشتی ثبت شده است.

لاکتات سدیم چیست و چه کاربردی دارد؟
لاکتات سدیم چیست و چه کاربردی دارد؟

سدیم لاکتات برای پوست

سدیم لاکتات یک ماده همه کاره برای مراقبت از پوست و مواد آرایشی است. به طور کلی ایمن و به اندازه کافی ملایم برای انواع پوست است. این نرم کننده بسیار فعال با کارایی بالا به رطوبت متصل می شود تا محتوای آب پوست را افزایش دهد. این ترکیب یک عنصر مهم برای حفظ پوست هیدراته و برای مراقبت از پیری است. لاکتات سدیم با جذب رطوبت به پوست باعث تسکین و آبرسانی پوست می شود که آن را به یکی از بهترین مرطوب کننده ها برای پوست های خشک تبدیل می کند.

لاکتات سدیم برای میکروبیوم پوست سالم و NMF (عامل مرطوب کننده طبیعی) ضروری است. از آنجایی که سدیم لاکتات جزء طبیعی اپیدرم (لایه های بالایی پوست) است، بخشی حیاتی از عامل مرطوب کننده طبیعی پوست شما (NMF) است. NMF با افزایش سن کاهش می یابد، بنابراین جایگزین کردن آن با مواد فعال کلیدی مانند لاکتات سدیم، می تواند به حفظ خاصیت ارتجاعی، کاهش خطوط و چین و چروک و صاف و لطیف نگه داشتن پوست کمک کند.

لاکتات سدیم پودری

لاکتات سدیم در اصل به صورت مایع تولید می شود. به غیر از حالت مایع، فرم پودری آن نیز در بازار موجود است. فرم پودری آن تا حد زیادی در فرمولاسیون لوازم آرایشی و محصولات مراقبت شخصی استفاده می شود. این ترکیب دارای خواص ضد میکروبی و مرطوب کننده قوی است که برای صنعت آرایشی و بهداشتی بسیار مفید است. در نتیجه در فرمولاسیون صابون های نواری برای کاهش ترک خوردگی و حفظ رطوبت استفاده می شود.

پودر لاکتات سدیم بی رنگ یا مایل به زرد، با طعم ملایم و شور خاص است. اثر نگهدارنده پودر لاکتات سدیم در مصرف مواد غذایی ۲ تا ۵ برابر مایع آن است. همچنین راحت تر برای استفاده، ذخیره سازی و حمل و نقل و کاربردهای بیشتر به کار می رود. طعم شور خاص پودر لاکتات سدیم به طور عینی طعم فرآورده های گوشتی را افزایش می دهد و به هیچ وجه تأثیر نامطلوبی روی محصولات ندارد. همچنین رشد میکروارگانیسم ها با کاهش فعالیت آبی محصول مهار می شود و اثر نگهدارنده کمی دارد.

فروش سدیم لاکتات

بازار جهانی خرید و فروش سدیم لاکتات در حال رشد است و عوامل مختلفی در رشد بازار نقش دارند. سدیم لاکتات در بسیاری از صنایع مختلف کاربرد دارد. کاربرد آن در لوازم آرایشی سهم درآمد بالایی دارد. سهم بالای آن ناشی از افزایش تقاضا برای لوازم آرایشی و محصولات مراقبت شخصی است. رشد کلی صنعت به دلیل افزایش آگاهی در مورد بهداشت فردی، افزایش درآمد قابل تصرف، شهرنشینی و افزایش استاندارد زندگی است. صنعت غذا و نوشیدنی به دلیل استفاده گسترده در مواد غذایی مختلف و نوشیدنی ها نیز به عنوان یکی از صنایع کاربردی برجسته مطرح شده است.

سدیم لاکتات در صابون

سدیم لاکتات در صابون های پرس سرد بسیار محبوب است، زیرا می تواند به تولید صابون سخت تر یا سفت شدن آن کمک کند. این کار باز کردن قالب را آسان تر می کند و فرآیند خشک شدن را سرعت می بخشد. همچنین صابون در حمام ماندگاری بیشتری خواهد داشت. هنگام ساخت صابون فرآوری شده سرد، لاکتات سدیم به آب شیرین خنک شده اضافه می شود. آزمایش آن در این مرحله بسیار مهم است، زیرا مصرف بیش از حد لاکتات سدیم می ‌تواند منجر به شکستگی صابون شود.

سرم سدیم لاکتات

از مزایای سرم سدیم لاکتات برای درمان علائم ریزش مو می توان به خواص مرطوب کنندگی، متعادل کننده pH و ضد میکروبی فوق العاده این ماده اشاره کرد. سرم سدیم لاکتات برای آبرسانی به موهای خشک، مرطوب کردن پوست سر و رشد  موهای ضخیم تر و سالم تر است. یکی دیگر از نقاط قوت سدیم لاکتات توانایی آن در کار هم افزایی با سایر موادی است که باعث رشد مو و جلوگیری از ریزش مو می شوند.

لاکتات سدیم یک مرطوب کننده با ساختار شیمیایی ساده است که آن را قادر می سازد به راحتی مولکول های آب را به هم متصل کند. همانطور که لاکتات سدیم از خشک شدن غذاها جلوگیری می کند، رطوبت ارزشمند و احیا کننده را در پوست سر شما حفظ می کند. این اثر حفظ رطوبت می تواند علائمی مانند خشکی پوست سر، خارش، پوسته پوسته شدن و مسائلی مانند شکنندگی، شکستگی و دو شاخه شدن انتهای مو سر را کاهش دهد.

لاکتات چیست

هنگام ورزش، بدن به طور کلی از اکسیژن برای تبدیل گلوکز به انرژی استفاده می کند. در طی تجزیه گلوکز، اگر اکسیژن به مقدار کافی در دسترس نباشد (مانند ورزش شدید)، لاکتات تولید می شود. لاکتات می تواند به عنوان انرژی مورد استفاده قرار گیرد. این انرژی سپس به عضله در حال کار سوخت می دهد. تولید لاکتات در سلول ماهیچه ای اتفاق می افتد. همچنین می تواند در گلبول های قرمز خون ایجاد شود.

اغلب، اسید لاکتیک و لاکتات به جای یکدیگر استفاده می شوند. در حالی که مشابه هستند، آنها ماده نیستند. اسید لاکتیک دارای یک یون هیدروژن اضافی است که آن را تبدیل به اسید می کند. هنگامی که آن یون هیدروژن اهدا شد، تبدیل به لاکتات می شود. تحقیقات نشان می دهد که لاکتات منجر به خستگی عضلانی نمی شود، اما در عوض برای انرژی دادن به ما حتی زمانی که اکسیژن در دسترس نیست، مهم است. این اسید لاکتیک است که باعث ایجاد خستگی و درد ناشی از تجمع اسید لاکتیک می شود.

فواید لاکتات

لاکتات در حین ورزش زمانی که بدن کربوهیدرات ها را تجزیه می کند، تولید می شود. لاکتات یک منبع انرژی است می توان آن را برای انرژی دوباره به پیرووات بازیافت کرد. در واقع، لاکتات اکنون به عنوان یک متابولیت حیاتی دیده می‌ شود که نقش مهمی به عنوان منبع سوخت و حتی در سیگنال ‌دهی سلولی و فرآیند تطبیقی نقش دارد.

بیشتر لاکتات تولید شده، ۷۵ تا ۸۰ درصد، به آسانی از سلول‌ های ماهیچه ‌ای منتقل می ‌شود و از طریق جریان خون به سلول ‌های عضلانی مجاور یا اطراف بدن منتقل می ‌شود. این لاکتات در گردش توسط سایر عضلات و اندام ها جذب می شود و در آنجا دوباره به پیروات تبدیل می شود و برای تولید انرژی هوازی استفاده می شود.

سدیم پی سی ای

سدیم پی سی ای که ناتریم PCA نیز نامیده می شود، مشتقی از PCA یا پیرولیدون کربوکسیلیک اسید است. این مولکول از اسید آمینه گلوتامیک که به طور طبیعی در بدن وجود دارد، مشتق شده است. از نظر شیمیایی، PCA دارای گروه عاملی کربوکسیل است که می تواند با یک ماده معدنی پیوند ایجاد کند. سدیم PCA از طریق مکانیسم دو مرحله ای به دست می آید. اول، PCA از چرخه حرارتی اسید گلوتامیک از چغندر تشکیل می شود. سپس یک واکنش شیمیایی بین PCA تشکیل شده قبلی و اکسید سدیم (NaO) انجام می شود. محیط هم زده، فیلتر و اتمیزه می شود تا یک ترکیب خالص، سدیم PCA به دست آید و سپس برای مراقبت از پوست استفاده می شود.

به عنوان مثال، PCA نقش مرطوب کننده اپیدرم را ایفا می کند، در حالی که سدیم در حفظ آب در لایه های عمیق پوست نقش دارد. بنابراین سدیم PCA هم یک ماده مرطوب کننده و هم یک ماده حفظ کننده رطوب است.

سدیم PCA در برخی از محصولات مراقبت از پوست برای پوست های خشک و کم آب، مانند کرم های مرطوب کننده، سرم ها و ماسک های آبرسان وجود دارد. سدیم PCA همچنین یک مرطوب کننده مو است و به احیای موهای خشک و آسیب دیده کمک می کند. این ماده در برخی از شامپوهای مرطوب ‌کننده، کرم‌ های ضد موخوره و لوسیون ‌های پوست سر خشک استفاده می‌ شود.

حقایقی در رابطه با لاکتات سدیم

لاکتات سدیم از نظر شیمیایی به لاکتوز (قند شیر) هیچ شباهتی ندارد بنابراین لازم نیست توسط افرادی که عدم تحمل لاکتوز دارند، محدود شود. به طور کلی، لاکتات هایی مانند سدیم، کلسیم و لاکتات پتاسیم نمک هایی هستند که از خنثی سازی اسید لاکتیک حاصل می شوند و بیشتر اسیدهای لاکتیک مورد استفاده تجاری از محصولات غیر لبنی مانند نشاسته ذرت، سیب زمینی یا ملاس از طریق تخمیر بدست می آیند، علاوه بر این ممکن است از شکر یا تاپیوکا نیز استفاده شود.

در برخی موارد نادر مقداری اسید لاکتیک از محصولات لبنی مانند آب پنیر و لاکتوز بدست می آید و این نوع اسید لاکتیک به طور کلی به محصولات لبنی مانند بستنی و پنیر خامه ای برمی گردد.

علاوه بر این، اگرچه ممکن است اسید لاکتیک استارتری برای تخمیر ذرت یا چغندر باشد ولی لاکتات سدیم حاوی پروتئین شیر نیست بنابراین در افرادی که نسبت به شیر حساسیت دارند منع مصرفی ندارد.

عوارض مصرف لاکتات سدیم

محلولهای حاوی یونهای سدیم باید در بیماران مبتلا به نارسایی احتقانی قلب، نارسایی شدید کلیه و در موارد بالینی که در آنها ادم با احتباس سدیم وجود دارد، با احتیاط کامل استفاده شوند. در بیمارانی که عملکرد کلیه آنها دچار نقص است تجویز محلول های حاوی یونهای سدیم ممکن است منجر به احتباس سدیم شود.

تجویز داخل وریدی این محلول (پس از رقت مناسب) می تواند باعث اضافه بار مایع و یا املاح شود که منجر به رقت سایر غلظت های الکترولیت سرم، کمبود آب، حالت احتقان یا ادم ریوی شود. تجویز بیش از حد محلول های فاقد پتاسیم ممکن است منجر به هیپوکالمی قابل توجه شود.

 

خرید لاکتات سدیم

یکی از مهمترین دغدغه های فعالان حوزه شیمیایی، خرید لاکتات سدیم از یک فروشنده معتبر، باسابقه و قابل اطمینان است. با هدف افزایش اعتماد بین فروشندگان و خریداران از کیفیت محصول موردنظر در فرایند خرید لاکتات سدیم، ما به عنوان مرجع مواد شیمیایی در ایران، تمام تلاش خود را کرده ایم که بهترین فروشندگان لاکتات سدیم را در این بخش و همچنین بنر بالای صفحه به شما معرفی نماییم. امیدواریم با معرفی تامین کنندگان منتخب، نگرانی های خریداران محترم کاهش یافته و بتوانیم لذت تجربه خرید لاکتات سدیم با قیمت و کیفیت مناسب را به شما هدیه نماییم.



  • محل تبلیغ شما

فروش انواع مواد شیمیایی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا