Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
صنایع شیمیایی

آیا سدیم لوریل سولفات باکتری‌ها را از بین می‌برد؟

سدیم لوریل سولفات یک سورفکتانت آنیونی است که از کاربرد آن در تولید انواع شوینده ها بهره برده می‌شود. خواص ضد باکتریایی از مزایا سدیم لوریل سولفات است. این سورفکتانت نسبتا ارزان با عوامل میکروبی مبارزه کرده و با ایجاد کف موجب پاکیزگی خواهد شد. استفاده از سدیم لوریل سولفات در تولید انواع صابون، شامپو و شوینده های دیگر صورت می پذیرد. سدیم لوریل سولفات با نام تجاری تگزاپون در بازار شناخته می شود. خرید و فروش تگزاپون در صنعت بسیار صورت گرفته و این ماده در دسته ترکیبات مهم تجاری قرار دارد. قیمت سدیم لوریل سولفات تحت تاثیر عواملی همچون برند تجاری و شرکت تولید کننده آن قرار دارد. در ادامه این مطلب به بررسی خواص و کاربرد و موارد مصرف تگزاپون می پردازیم. با ما همراه باشید.

خواص ضد باکتری سدیم لوریل سولفات

سدیم لوریل سولفات که با نام اختصاری SLS نیز شناخته می شود، درواقع یک سورفاکتانت آنیونی است که در شوینده ها و محصولات پاک کننده مورد استفاده قرار می گیرد. این ماده در فرمولاسیون سموم دفع آفات نیز به عنوان سورفاکتانت مورد استفاده قرار می گیرد. (SLS) یک ماده شیمیایی بی اثر است. سدیم لوریل سولفات (SLS) دارای فعالیت ضد میکروبی بوده و می تواند همراه با سایر مواد فعال ضد میکروبی مورد استفاده قرار گیرد. لازم به ذکر است که سازمان حفاظت از محیط زیست هیچگونه عوارض جانبی نامعقولی را برای استفاده از سدیم لوریل سولفات ارائه نداده است.

دلایل استفاده از سدیم لوریل سولفات

محصول شستشو یا زیبایی پوست اغلب مایعاتی هستند که از یک فاز آبی و یک فاز روغنی ساخته شده‌اند. روغن و آب با هم مخلوط نمی شوند، بنابراین برای حفظ مواد تولید شده به محصولی نیاز است که موجب ترکیب آب و روغن با یکدیگر شود. ماده ای که توانایی ترکیب این دو را دارد، سورفاکتانت نامیده می شود. یک سورفکتانت موجب می شود تا روغن و مولکول های آب به هم متصل شوند. این فرآیند در صابون ها و مواد شوینده توسط سورفکتانت ها رخ داده و با کمک آن می توان ذرات چربی و میکروب ها و باکتری ها را از سطوح مختلف حذف نمود. خرید و فروش تگزاپون به عنوان یک ماده صنعتی پرمصرف بسیار صورت می پذیرد.

مزایا سدیم لوریل سولفات

قیمت مناسب این ماده از مزایا استفاده آن در صنعت است. این ماده نسبتاً ارزان است و در طیف گسترده ای از محصولات با طیف وسیعی از کاربردها قابل استفاده است. در محصولات مراقبت از پوست از این ماده اغلب به عنوان یک شوینده جهت حذف چربی ها استفاده می شود.

استفاده از این ماده در محصول کف خوبی ایجاد می کند. ایجاد کف نه تنها سبب انتقال سایر مواد شوینده به تمام سطوح مو یا پوست می شود، بلکه کف ایجاد شده با جذب روغن ها به تمیزی بیشتر کمک می کند.

استفاده از مقدار کمی از محصولات حاوی SLS می تواند به خوبی سطوح مختلف را تمیز کند. محصولات حاوی این ماده در شوینده های صورت قادرند تا به عنوان یک شوینده به طور موثرتری پوست صورت را پاک کنند. این مواد ضد باکتری بوده و پوست صورت را کاملا تمیز و عاری از میکروب می کنند.

سدیم لوریل سولفات قادر است تا به اتصال روغن و آب به یکدیگر کمک کند، بنابراین یک سورفکتانت است و از جدا شدن این دو فاز در فرمول محصول جلوگیری می‌کند.

این ماده با باکتری ها مبارزه می کند. بنابراین دارای خواص ضد باکتریایی و ضد میکروبی است. برای خرید و فروش تگزاپون می توان به سایت‌های معتبر فروش مواد شیمیایی صنعتی مراجعه نمود.

ایمنی در مصرف

SLS یک سورفکتانت بسیار قوی است و این در برخی از موارد می‌تواند مشکل‌ ساز باشد. این ماده نه تنها کثیفی‌ ها و میکروب‌ ها را از بین می‌برد، بلکه روی پوست نیز تاثیرات بدی خواهد گذاشت. SLS پوست را خشک کرده و به پوست آسیب می‌رساند. این موضوع می‌تواند منجر به پوسته پوسته شدن نواحی حساس پوست گردد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا