Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
پلاستیکی و پلیمریصنایع شیمیایی

قیمت فروش و خرید متیل متاکریلات (MMA) | کاربرد متیل متا آکریلات

این مقاله شامل اطلاعات مفید و کاربردی درباره ویژگی‌ها، خواص و (متیل متاکریلات) کاربرد متیل متا آکریلات و موارد مصرف گوناگون آن است. همچنین اگر تصمیم به خرید متیل متا آکریلات دارید، برای آگاهی یافتن از قیمت خرید و فروش متیل متا آکریلات در بازار مواد شیمیایی می‌توانید از لیست پیشنهادی فروشندگان متیل متا آکریلات در انتهای مقاله استفاده نمایید. حجم محصول، درصد خلوص، نرخ ارز و شرکت تولیدکننده به طور کلی از عوامل بسیار مهم در تعیین قیمت مواد شیمیایی هستند؛ قیمت متیل متا آکریلات نیز تحت تاثیر این موارد است. لازم به ذکر است لیست فروشندگان پیشنهادی در پایان مقاله، همواره با اسامی معتبرترین شرکت‌های خوشنام و با سابقه فعال در زمینه فروش متیل متا آکریلات به روزرسانی می‌شود.

متیل متا آکریلات (MMA) یک ترکیب آلی با فرمول CH2 = C (CH3) COOCH3 و متیل استر متاآکریلیک اسید است. متیل متا آکریلات مایعی بی رنگ و مونومری است که در مقیاس بزرگ برای تولید پلی متیل متاکریلات (PMMA) تولید می شود.

مراکز خرید و قیمت فروش متیل متا آکریلات در تهران و شهرستان‌ ها

اغلب مراکز خرید و فروش متیل متا آکریلات و دیگر مواد شیمیایی در تهران وجود دارند و فروشندگان متیل متا آکریلات در سایر استان و شهرستان ها در بیشتر موارد، خرید خود را از تهران انجام می دهند. به همین دلیل، توصیه می شود که در صورت امکان سعی کنید تا خرید مواد شیمیایی از تهران انجام شود. چرا که

  • اغلب شرکت های واردکننده متیل متا آکریلات در تهران مستقر هستند.
  • به دلیل اینکه خرید متیل متا آکریلات در سایر استان ها و شهرستان ها در بیشتر موارد از طریق چندین واسطه انجام می شود، خرید در تهران می تواند از نظر قیمت مقرون به صرفه تر و ارزان تر باشد.
  • از آنجایی که در تهران به تامین کننده اصلی کالا نزدیک تر هستید و بیشتر انبارهای اصلی مواد شیمیایی در شهر تهران قرار دارند، احتمال اصالت و مرغوبیت کالا نیز افزایش می یابد.

اما باید توجه نمود که تمامی شرکت های بازرگانی مستقر در تهران از نظر تجربه، سابقه و کیفیت در یک سطح قرار ندارند. به همین دلیل در این صفحه و سایر صفحات مرتبط با مواد شیمیایی در سایت جهان شیمی، تلاش کرده ایم برترین و باسابقه ترین شرکت های فعال در زمینه خرید و فروش متیل متا آکریلات را به شما معرفی کنیم. شرکت هایی که در بنر بالای این صفحه یا در کادر «فروشندگان پیشنهادی» در پایان این مقاله معرفی شده اند، همگی به طور مرتب مورد بازبینی قرار می گیرند. خالی از لطف نیست که یادآور شویم از جمله مهمترین شرایط شرکت ها برای قرار گرفتن در بخش های مذکور و معرفی به خریداران، میزان سابقه، اعتبار و تجربه آن ها است.

پاسخ به سوالات در نشریه جهان شیمی فیزیک

 

متیل متاآکریلات یک رزین واکنشی است و از فرم پلیمری آن به عنوان چسب در دندانپزشکی، جراحی ارتوپدی و چشم پزشکی استفاده می شود. فرم مونومر این ترکیب بر روی عضله صاف به طور سیستمیک اثر آرامش بخشی دارد، که ممکن است در نتیجه پاسخ با واسطه اکسید نیتریک باشد. در ادامه در نشریه جهان شیمی فیزیک توضیحات بیشتری در این رابطه ارائه می شود.

ویژگی های متیل متا آکریلات

متیل متاكریلات به عنوان اسید MMA یا متیل متاكریلیک نیز شناخته می شود و متعلق به گروه ترکیبات آلی است كه به عنوان استرهای انوآت شناخته می شوند. این ترکیب به عنوان یک مایع، محلول (در آب) و یک تركیب بازی بسیار ضعیف (اساساً خنثی) وجود دارد. در داخل سلول، متیل متا آکریلات در درجه اول در سیتوپلاسم قرار دارد. این ترکیب را می توان از اسید متا آکریلیک بیوسنتز کرد. MMA دارای طعم اکریلیک، معطر و میوه ای است.

مونومر متیل متا آكریلات به عنوان یك مایع بی رنگ و شفاف ظاهر می شود که کمی در آب حل می شود و روی آب شناور می شود. بخارات آن سنگین تر از هواست و چشم و سیستم تنفسی را تحریک می کنند.

ظروف حاوی آن باید به شدت عایق بندی شده و یا در یخچال حمل شوند. یک بازدارنده مانند هیدروکینون، هیدروکینون متیل استر و دی متیل تی-بوتیل فنل برای جلوگیری از شروع پلیمریزاسیون همیشه به آن اضافه می شود. در صورت گرم شدن یا آلودگی با اسید یا باز قوی این ماده شیمیایی ممکن است با واکنش گرمازا پلیمری شود. اگر پلیمریزاسیون در داخل یک ظرف انجام شود، ممکن است ظرف منفجر شود.

کاربرد متیل متا آکریلات

مونومر متیل متا آکریلات به راحتی پلیمری شده و هموپلیمرها و کوپلیمرهای با وزن مولکولی بالا را تشکیل می دهد. استفاده اصلی مونومر MMA، تشکیل هوموپلیمر پلی متیل متااکریلات (PMMA) برای تولید ورق های اکریلیک ریخته گری و اکسترود شده است. ورقه های ریخته گری از وضوح نوری خوب، شفافیت بالا و پایداری در برابر اشعه ماورا بنفش برخوردار هستند. برنامه های کاربردی آنها شامل موارد زیر است:

  • جایگزین های شیشه نشکن
  • لعاب ایمنی
  • صفحه ها و نمایشگرها
  • وسایل روشنایی در فضای باز
  • وسایل و قطعات لوله کشی
متیل متا آکریلات چیست و چه کاربردی دارد؟
متیل متا آکریلات چیست و چه کاربردی دارد؟

علاوه بر موارد فوق بیشترین استفاده برای MMA به عنوان کومونومر در رنگ ها و پوشش ها، مانند رنگ های خارجی و پوشش های کاغذی است. پلیمرها و کوپلیمرهای MMA در موارد زیر مورد استفاده قرار می گیرند:

  • پوشش های فلزی و فویل
  • تصفیه های صنعتی
  • جلا دهنده های کف
  • پرداخت پارچه
  • چسب و مهر و موم
  • مصالح و مواد ساختمانی
  • اصلاح کننده های ضربه PVC
  • بسته بندی
  • جوهرها

این پلیمرها به عنوان رزین های قابل حمل در آب، حلال و پراکندگی برای این کاربردها تولید می شوند. رزین های متیل متاكریلات-بوتادین-استایرن (MBS) به عنوان اصلاح كننده های ضربه برای پی وی سی شفاف و سفت و سخت مورد استفاده قرار می گیرند كه نمونه آن بطری ها هستند.

علاوه بر این MMA می تواند تا حدی جایگزین مونومر استایرن در رزین های پلی استر غیر اشباع شود تا مقاومت در برابر آب و هوا و عمر طولانی تر در فضای باز داشته باشد. برای محصولاتی مانند تابلو، صفحه نمایش، محفظه حمام آبگرم و سطوح رومیزی، و همچنین چراغ های خودرو و وسایل روشنایی، می توان پلیمریزاسیون MMA را به شکل جامد در آورد.

این ترکیبات همچنین به عنوان چسب های مهندسی کاربرد دارند. اینها چسب های مایع، واکنشی و بادوام برای اتصال انواع مختلفی از بسترها هستند که از مونومر MMA با PMMA تشکیل شده اند. سیستم های رزین واکنش پذیر MMA با ویسکوزیته کم و به سرعت عمل می کنند و برای آب بندی و پر کردن ترک ها و منافذ سطح و سازه های بتونی بسیار موثر هستند. سایر کاربردهای کوپلیمر MMA شامل لخته سازهای معدنی، پلیمرهای تثبیت کننده خاک، تولید مواد ضد آب و مایعات حفاری میدان نفتی است.

خرید متیل متا اکریلات

متیل متا اکریلات یک ماده پلیمره به صورت مایع است که وقتی در محیط قلیایی و یا در فرآیند صابون سازی قرار می گیرد مقاومت بالایی از خود نشان می دهد. به همین دلیل به عنوان یک پوشش دهنده برای محیط های قلیایی بسیار مناسب است. این محصول همچنین در تولید پلاستیک ها و به عنوان عامل اصلاح کننده پلیمرهای پی وی سی نیز به دلیل کارایی مناسب و پایداری و دوام بالا به کار برده می شود.

فروش متیل متا اکریلات

متیل متا اکریلات یک مایع شفاف و یک ماده آلی است که در ساخت انواع روکش و درزگیر و چسب و تولید مرمر مصنوعی استفاده می شود. این ماده برای ساخت محصولات مصنوعی در صنعت پزشکی و دندانپزشکی نیز به کار برده می شود. این محصول به دلیل مقاومت و پایداری مناسب برای ساخت وسایل روشنایی و تابلوهای ساختمانی و علائم تبلیغاتی و همچنین لوازم حمام و لوله کشی به کار می رود.

قیمت متیل متا اکریلات

قیمت متیل متا اکریلات با توجه به کاربردها مختلف این ماده در صنایع متفاوت است. این ترکیب در بسته بندی های مختلفی تولید و به فروش می رسد و به عنوان یک ماده کاربردی در ساخت پلیمر و به عنوان یک ماده افزودنی در صنعت پلاستیک شناخته می شود. در صنعت تولید محصولات بهداشتی و آرایشی از این محصول به عنوان عامل باندینگ در محصولات مرتبط با ناخن مصنوعی استفاده می شود. زیرا می تواند کمک کند که قابلیت چسبیدن ناخن، روکش ها و ژل ها به ناخن ها طبیعی و مصنوعی افزایش پیدا کند.

ایمنی و خطرات متیل متا آکریلات

توجه کافی به ایمنی به دلایل مختلفی هنگام کار کردن با متیل متاآکریلات بسیار مهم است. MMA مایعی قابل اشتعال و بی رنگ است که در دمای -۴۸ درجه سانتی گراد ذوب شده و در دمای ۱۰۱ درجه سانتی گراد می جوشد. در حالی که MMA در بیشتر حلال های آلی محلول است اما در آب محلول نیست.

تماس مستقیم با MMA علاوه بر اشتعال، می تواند باعث تحریک چشم، پوست، بینی و گلو شود. متیل متاكریلات كه به عنوان یك حساس كننده پوست در نظر گرفته می شود، می تواند در اثر تماس واكنش های آلرژیك ایجاد كند در نتیجه تماس های بعدی می تواند باعث خارش و بثورات پوستی شود. حتی به طور جدی تر استنشاق بخار یا مه MMA می تواند باعث تحریک بینی، گلو و ریه ها شود و در غلظت های بالا کشنده باشد.

 

خرید متیل متا آکریلات

یکی از مهمترین دغدغه های فعالان حوزه شیمیایی، خرید متیل متا آکریلات از یک فروشنده معتبر، باسابقه و قابل اطمینان است. با هدف افزایش اعتماد بین فروشندگان و خریداران از کیفیت محصول موردنظر در فرایند خرید متیل متا آکریلات، ما به عنوان مرجع مواد شیمیایی در ایران، تمام تلاش خود را کرده ایم که بهترین فروشندگان متیل متا آکریلات را در این بخش و همچنین بنر بالای صفحه به شما معرفی نماییم. امیدواریم با معرفی تامین کنندگان منتخب، نگرانی های خریداران محترم کاهش یافته و بتوانیم لذت تجربه خرید متیل متا آکریلات با قیمت و کیفیت مناسب را به شما هدیه نماییم.



  • محل تبلیغ شما

فروش انواع مواد شیمیایی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا