Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
رنگ و رزینصنایع شیمیایی

چسب آب بندی استخر چیست؟ – خواص و مزایای آن

چسب آب بندی استخر مایعی خامه ای شکل و سفید رنگ است که برای ضد آب کردن و عایق کاری در استخر، نمای ساختمان و … به کار برده می شود. این چسب برای ضد آب کردن چسب های سرامیک، چسب های مختص سنگ های آنتیک و … نیز به کار می رود. همچنین این چسب ها، تقویت کننده ملات سیمانی هستند. در این مقاله نشریه جهان شیمی فیزیک، علاوه بر آشنایی با چسب آب بندی استخر، نکاتی درباره خرید پودر کلر به عنوان ضد عفونی کننده آب استخر نیز گفته می شود.

چسب های آب بندی استخر

در یک استخر علاوه بر اهمیت ضدعفونی کردن آب آن، آب بندی نیز از مسایل بسیار مهم است. در گذشته برای آب بندی استخرها از روش های مختلفی مانند ایزوگام، بلوک سیمانی، کاشی کاری، قیرگونی و … استفاده می شد. اما امروزه به دلیل صرفه جویی در زمان و هزینه و همچنین داشتن مقاومت و مدت زمان ماندگاری بالا، از چسب های آب بندی استخر به کار گرفته می شود.

چسب های آب بندی استخر
چسب های آب بندی استخر

برای ضدعفونی آب استخر نیز به عنوان مسئله ای بسیار مهم، از کلر به شکل های مختلف استفاده می شود. قرص کلر و پودر کلر مهمترین شکل های مورد استفاده هستند. برای خرید پودر کلر و قرص کلر، انتخاب مراکز خرید مطمئن، می توان در تهیه ی محصولی باکیفیت موثر باشد.

انواع چسب های آب بندی

این چسب ها می توانند به صورت پودری و مایعی باشند. چسب های آب بندی مقاومت بسیار بالایی در برابر نوسانات دمایی دارند. ترک خوردگی بعد از استفاده در این چسب ها، دیده نشده و بعد از مصرف، ضد ضربه، ضد آب، ضد حریق و نور می شوند. از ویژگی های یک چسب آب بندی خوب، آنتی باکتریال بودن است که زمان تشکیل جلبک را دیرتر می کند.

همچنین این چسب ها باید سطح مقاوم و محکمی را در برابر آب ایجاد کنند. از مزایای چسب های آب بندی، استفاده آسان بدون نیاز به تخصص خاص است. همچنین این چسب ها را می توان روی سطوح مختلف بتنی، سیمانی و چوبی استفاده کرده و اجرای آن در مرحله ساخت استخر و قبل از رنگ آمیزی است. چسب های آب بندی، از پوسته پوسته شدن استخر جلوگیری کرده و مانع ریزش آن می شود.

یکی از انواع این چسب ها، چسب آب بندی نانو است که از عایق های پلیمری و رزین ساخته می شود. چسب های کاشی آب گریز و چسب های پودری آب بندی نیز از انواع دیگر هستند.

یکی از ویژگی های چسب های آب بندی مایع، بی رنگ شدن بعد از اجرای آن است. این نوع چسب ها می تواند در ترکیب با ملات استفاده شود.

طریقه مصرف چسب آب بندی استخر

در روش اول، اگر کف و دیواره استخر کاشی و سیمان کاری شده، مایع بتن خامه با آب ولرم به میزان یک پنجم اندازه خود ترکیب می شود. برای ترکیب از فرچه های رنگ کاری یا فرچه نقاشی استفاده می شود. چسب آب بند کننده به دیواره و سطح استخر، مانند رنگ مالیده می شود. یکبار به صورت افقی و بار دیگر بعد از خشک شدن حالت اول، به صورت عمودی روی سطح کشیده می شود.

اما برای کف استخر، این چسب را با یک چهارم وزن آن، با آب رقیق کرده و روی کف با استفاده از طی لاستیکی مخصوص می زنند. آب گیری استخر برای اطمینان از کارآمد بودن چسب، ۱۲ ساعت بعد از استفاده انجام می شود. زیرا در این فاصله در دمای بالای ۵ درجه سانتی گراد خشک می شود. در این روش به ازای هر ۳۳۰ متر مربع از سطح، ۳۳۰ تا ۵۰۰ میلی لیتر چسب استفاده می شود.

قیمت خرید پودر کلر پاکسازی کننده آب استخر برای جلوگیری از گسترش بیماری، متناسب با انواع خارجی و داخلی و همچنین نوع شرکت عرضه کننده متفاوت است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا