Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
رنگ و رزینصنایع شیمیایی

ملات آب بندی استخر چیست؟ – خواص و مزایای آن

ملات آب بندی استخر را به عنوان یک عایق رطوبتی در استخرها تعریف می کنند که با انواع پایه های سیمانی، سازگار است. این ملات ها از رزین های پلیمری خاصی تشکیل شده اند و می توانند با ماسه های کوارتزی، مواد آب بند کننده، سیلیس و ماسه های کوارتز مخلوط شوند. این چسب ها حاوی هیچ گونه مواد ضعیف کننده ساختار بتن و سیمان نیستند. ملات آب بندی استخری که بعد از اختلاط به دست می آید، سطوح استخرها را محکم و مقاوم در برابر انواع فشارهای دینامیکی و هیدرواستاتیک می کند. در این مقاله نشریه جهان شیمی فیزیک، هم درباره ملات آب بندی استخر و هم عوامل موثر در قیمت فروش پودر کلر می خوانیم.

ویژگی های ملات آب بندی استخر

بعد از این که ملات آب بندی در استخرها اجرا می شود، به لایه ای سخت و نفوذناپذیر در برابر آب تبدیل می شود. این ملات عایقی برای استخر بوده و در آب بندی مخازن آب نیز استفاده می شود. با کاربرد این ملات، تراوایی آب، به طور تقریبی صفر شده و عمری برابر با عمر زیرآیند سیمانی خود دارد.

از خواص ملات آب بندی، قابل اجرا بودن روی تمام انواع سطوح بوده ولی باید زیرآیند کار، به اندازه کافی آب داشته باشد تا اجرا به خوبی انجام شود. زیرا فقط رطوبت می تواند در شرایط مناسب، سیمان پلیمری مخلوط در این مواد را فعال کند.

علاوه بر آب بندی استخر، باید ضدعفونی کردن آن نیز از مسایل بسیار مهم درباره استخرهاست. پودر کلر یکی از موادی است که برای این منظور به کار می رود. ولی باید به قیمت خرید و فروش پودر کلر برای این کاربرد توجه شود.

ویژگی های ملات آب بندی استخر
ویژگی های ملات آب بندی استخر

نکات قابل توجه در مصرف ملات آب بندی استخر

یکی از نکاتی که باید در استفاده از این ملات توجه شود، خلل و فرج ریز بودن سطح زیر کار است. این سوراخ ها می تواند در حد یک سیمان نرمه کشی شده باشد تا امکان برقراری کامل اسکوپ مولکولی ایجاد شود. همچنین در سطح کاری که از این ملات استفاده می شود، عدم وجود جلبک و قطعات سست بررسی شود.

برای استفاده از مواد آب بندی کننده استخر، آن را با آب آشامیدنی و انواع پودرهای سیمانی مخلوط کرده و به شکل ملات و یا دوغابی در می آورند. ملات حاصل روی هر سطحی از جمله سیمان و بتن قابل اجراست. مواد آب بندی تک جزئی بوده و برای استفاده به مهارت خاصی نیاز ندارد. بعد از اجرای ملات تا زمان خشک شدن، از قرار گرفتن آن در برابر نور خورشید و یخ زدگی جلوگیری کنید. روی ملات آب بندی استخر، هر نوع رنگ استخری را می توان استفاده کرد.

اهمیت آب بندی استخرها

از ملات آب بندی استخر در انواع پروژه های خدمات شهری، آب بندی استخرهای بزرگ، عایق بندی آب نماهای شهری، سازه های سرپوشیده، المان های هیدرولیکی شهری، آب بندی مخازن تحت فشار، تانک های آب آشامیدنی، آب انبارها و آب بندی استخر به کار گرفته می شود. این ملات بهترین مواد برای سازه های ساختمانی مانند زیرزمین، تونل ها، سدها و پایه پل ها استفاده می شود.

انواع روش های آب بندی استخرها

برای آب بندی استخرها از روش های مختلفی به جزء ملات آب بندی نیز استفاده می شود. یکی از این روش ها، کاشی کاری است ولی هزینه بالایی را لازم دارد. اندودکاری استخر یکی دیگر از این روش هاست که از ماده خمیری شکلی از گچ یا آهک همراه با ماسه و آب، استخر را می پوشاند. استفاده از چسب آب بندی استخر نانو نیز از روش های دیگر است. می توان از رنگ ها و روکش ها نیز برای آب بندی استخرها استفاده کرد.

عوامل موثر در قیمت خرید و فروش پودر کلر برای جلوگیری از انتقال و انتشار بیماری ها، نوسانات نرخ ارز و انواع شرکت های تولید کننده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا