Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
صنایع شیمیاییعمومیمحصولات شیمیایی

قیمت فروش و خرید بالکلی | کاربرد بال کلی (Ball clay)

این مقاله شامل اطلاعات مفید و کاربردی درباره ویژگی‌ها، خواص و کاربرد بالکلی و موارد مصرف گوناگون آن است. همچنین اگر تصمیم به خرید بالکلی دارید، برای آگاهی یافتن از قیمت خرید و فروش بالکلی در بازار مواد شیمیایی می‌توانید از لیست پیشنهادی فروشندگان بال کلی در انتهای مقاله استفاده نمایید. حجم محصول، درصد خلوص، نرخ ارز و شرکت تولیدکننده به طور کلی از عوامل بسیار مهم در تعیین قیمت مواد شیمیایی هستند؛ قیمت بال کلی نیز تحت تاثیر این موارد است. لازم به ذکر است لیست فروشندگان پیشنهادی در پایان مقاله، همواره با اسامی معتبرترین شرکت‌های خوشنام و با سابقه فعال در زمینه فروش بالکلی به روزرسانی می‌شود.

مراکز خرید و قیمت فروش بالکلی در تهران و شهرستان‌ ها

اغلب مراکز خرید و فروش بالکلیو دیگر مواد شیمیایی در تهران وجود دارند و فروشندگان بالکلیدر سایر استان و شهرستان ها در بیشتر موارد، خرید خود را از تهران انجام می دهند. به همین دلیل، توصیه می شود که در صورت امکان سعی کنید تا خرید مواد شیمیایی از تهران انجام شود. چرا که

  • اغلب شرکت های واردکننده بالکلی در تهران مستقر هستند.
  • به دلیل اینکه خرید بالکلی در سایر استان ها و شهرستان ها در بیشتر موارد از طریق چندین واسطه انجام می شود، خرید در تهران می تواند از نظر قیمت مقرون به صرفه تر و ارزان تر باشد.
  • از آنجایی که در تهران به تامین کننده اصلی کالا نزدیک تر هستید و بیشتر انبارهای اصلی مواد شیمیایی در شهر تهران قرار دارند، احتمال اصالت و مرغوبیت کالا نیز افزایش می یابد.

اما باید توجه نمود که تمامی شرکت های بازرگانی مستقر در تهران از نظر تجربه، سابقه و کیفیت در یک سطح قرار ندارند. به همین دلیل در این صفحه و سایر صفحات مرتبط با مواد شیمیایی در سایت جهان شیمی، تلاش کرده ایم برترین و باسایقه ترین شرکت های فعال در زمینه خرید و فروش بالکلی را به شما معرفی کنیم. شرکت هایی که در بنر بالای این صفحه یا در کادر «فروشندگان پیشنهادی» در پایان این مقاله معرفی شده اند، همگی به طور مرتب مورد بازبینی قرار می گیرند. خالی از لطف نیست که یادآور شویم از جمله مهمترین شرایط شرکت ها برای قرار گرفتن در بخش های مذکور و معرفی به خریداران، میزان سابقه، اعتبار و تجربه آن ها است.

پاسخ به سوالات در نشریه جهان شیمی فیزیک

بالکلی (Ball clays) یا رس صنعتی، خاک های رسوبی دانه ریز و بسیار پلاستیکی هستند که عمدتاً در ساخت سفال سفید استفاده می شوند و به دلیل انعطاف پذیری، مقاومت در برابر آتش و رنگ روشنی که دارند، ارزشمند هستند. بالکلی ها دارای ترکیبات بسیار متغیری هستند و از مخلوطی تشکیل می شوند که در درجه اول از کائولینیت، میکا و کوارتز تشکیل شده که هر یک از آنها خواص مختلفی به خاک رس می بخشند.

بالکلی ماده معدنی بسیار کمیابی است که در نقاط کمی از جهان یافت می شود. نام این ترکیب که رس توپی یا گلوله ای نیز نامیده می شود به روشهای اولیه استخراج آن برمی گردد که ابزارهای دستی مخصوصی برای استخراج رس به شکل مکعب های حدود ۳۰ سانتی متر استفاده می شد این مکعب ها سپس گرد می شدند و به شکل گلوله در می آمدند. در ادامه در نشریه جهان شیمی فیزیک توضیحات بیشتری در این رابطه ارائه می شود.

خاک‌های صنعتی یا رس ‌های پلاستیکی انواع مختلفی دارند و شامل رس معمولی و شیل، بال‌کلی، خاک نسوز، بنتونیت، فولرارث یا گل سرشور و کائولن هستند.

ویژگی های بالکلی + قیمت خرید و فروش بال کلی

این نوع از خاک های رس معمولاً حاوی سه ماده معدنی غالب هستند و از ۲۰-۸۰٪ کائولینیت، ۱۰-۲۵٪ میکا و ۶-۶۵٪ کوارتز تشکیل شده اند. علاوه بر این، مواد معدنی جانبی دیگر و برخی مواد کربنی نیز در مواد تشکیل دهنده آن وجود دارد. تنوع گسترده هم در ترکیبات معدنی و هم در اندازه ذرات رس باعث ویژگیهای مختلفی در این رسوبات شده است.

برخی از خواص رس توپی شامل موارد زیر است:

  • انعطاف پذیری بالا
  • قدرت بالای ضد آتش
  • خواص رئولوژیکی بسیار کنترل شده
  • محتوای آلی کنترل شده
  • باقی مانده کنترل شده
  • کارایی عالی

فروش بالکلی

خاک بالکلی تحت پردازش محدودی قرار می گیرد که بیشترین آن کاهش سایز است و حدود ۷۰٪ به این شکل فروخته می شود. این پردازش اجازه می دهد تا رس ها راحت تر مورد استفاده قرار گرفته و مخلوط شوند. برخی نیز خشک و آسیاب شده و به صورت فله یا کیسه ای فروخته می شوند. برای بازار لوازم بهداشتی برخی از محصولات تصفیه می شوند تا ناخالصی ها را حذف کنند و به دو صورت دوغاب و خشک فروخته می شوند. زباله های حاصل مشکل مهمی ایجاد نمی کند و محصولات جانبی شن و ماسه به عنوان سنگدانه در بازار ساخت و ساز فروخته می شود.

از خاک بالکلی و کاربردهای آن در صنایع بیشتر بدانید!
از خاک بالکلی و کاربردهای آن در صنایع بیشتر بدانید!

جدول مشخصات، خواص و ویژگی های بالکلی

نام ماده بال کلی (Ball clay)
ترکیب شیمیایی نوعی رس، همانند کائولن
مواد تشکیل دهنده کائولینیت کانی اصلی بال‌کلی است که نزدیک به ۷۰% آن را تشکیل می‌دهد
کاربرد دومین ماده پلاستیک بر اساس اهمیت در صنعت سرامیک پس از کائولن
دیگر نام ها بال‌کلی (خاک نسوز ویژه) هیدرومیکای پیروفیلیتی کائولن دار

کاربرد خاک بالکلی

خرید بالکلی برای سرامیک

رسهای توپی در صنایع مختلفی مورد استفاده قرار می گیرند، اما به طور خاص در ساخت سرامیک یک جز حیاتی هستند. کائولن (خاک رس چینی) هنگام افروختن رنگ بسیار سفیدی تولید می کند ولی اگر به تنهایی استفاده شود شکننده و ضعیف است و باید با خاک بالکلی مخلوط شود تا یک ماده اولیه قابل کاربرد و قابل انعطاف تولید کند.

رسهای توپی خام در نتیجه منشأ رسوبی، طیف وسیعی از رنگها را دارند. با این حال، بسیاری از آنها توسط صنایع سرامیک به خاطر رنگ سفیدی که توسط سطح آهن و سایر اکسیدهای رنگی / روان کننده در خاک تعیین می شود، ارزش گذاری می شوند.

فروش بالکلی برای استفاده در تجهیزات بهداشتی

بدنه سرامیکی برای لوازم بهداشتی معمولاً شامل ۳۰٪ خاک رس توپی برای ایجاد قابلیت انعطاف پذیری و کارایی بهتر و ۲۰٪ کائولن، ۳۰٪ فلدسپات و ۲۰٪ کوارتز / سیلیس است.

قیمت بالکلی برای تولید کارد و چنگال

کارد و چنگال سرامیکی از این رس سفالی استفاده می کند تا قابلیت انعطاف پذیری بالا و رنگ سفید همراه با کائولن ، فلدسپات و کوارتز را فراهم کند.

قیمت فروش بالکلی مورد استفاده در کاشی های دیواری و کف

همراه با تالک، فلدسپات، کوارتز / سیلیس و کائولن، از رس های توپی یا بال کلی برای خاصیت پلاستیکی و اتصال دهنده آنها استفاده می شود.

قیمت خرید بالکلی و خاک رس نسوز

توانایی مقاومت در برابر اثرات دمایی بسیار بالا بالکلی یا رس سفالی را برای استفاده در محصولات نسوز مانند عایق های کوره و مبلمان ایده آل می کند.

کاربرد بال کلی در سرامیک های ساختمانی

مصالح ساختمانی مانند آجر، لوله های سفالی و کاشی های سقف همه حاوی خاک رس صنعتی هستند.

قیمت خرید بال کلی در عایق های چینی الکتریکی

در اجزای چینی الکتریکی رس های توپی را پیدا می کنید که عایقی برای جریان های ولتاژ بالا فراهم می کنند.

کاربرد غیر سرامیکی بالکلی

این خاک ها در باغداری، کشاورزی و پلیمر ها، چسب ها، پلاستیک ها، مواد درزگیر، کودها و حشره کش ها به عنوان پرکننده و توسعه دهنده استفاده می شوند.

بالکلی طبس

بالکلی طبس یک محصول باکیفیت است که در صنایع مختلفی مانند صنعت سرامیک و کاشی استفاده می شود. این ماده جامد که بسیار کمیاب است با استفاده از تکنولوژی پیشرفته و تحت پردازش به صورت یک ماده خشک و پودر مانند آماده و در اندازه های مختلف به فروش می رسد. بلکلی طبس دارای رنگ روشن است و انعطاف پذیری بالایی است که اجازه می دهد در محصولات بسیاری به کار گرفته شود.

 بالکلی اباده

بالکلی اباده که به نام خاک صنعتی نیز شناخته می شود در رنگ ها و گریدهای مختلفی در بازار به فروش می رسد. این ترکیب در صنایع مختلفی به کار برده می شود که از مهمترین صنایع که این ماده به عنوان یکی از عناصر ضروری در تولیدات آن به شمار می رود صنعت سرامیک است. این محصول به دلیل مزایایی مانند قابلیت شکل پذیری بالا آب را به خوبی در خود نگه می دارد و همچنین به دلیل استحکام و مقاومت بالا در صنایع مختلف استفاده می شود.

بالکلی سفید پخت

بالکلی سفید پخت یکی از مواد پرکاربرد در صنایع است که در تولید انواع محصولات تولیدی مقداری از این پودر سفید استفاده می شود. این ماده به دلیل اینکه مقاومت بالایی در برابر حرارت از خود نشان می دهد و بدون اینکه دچار تغییر رنگ شود خواص ظاهری خود را حفظ می کند، در تولید انواع محصولات سفالی و لعابی به کار برده می شود. علاوه بر این در محصولاتی مانند سرامیک های سرویس بهداشتی، کاشی ها و چسب و حشره کش میز به عنوان یکی از مواد اولیه مهم برای بالابردن کیفیت و ماندگاری به این محصولات اضافه می شود.

تفاوت کائولن و بالکلی

کائولن و بالکلی هر دو نوعی خاک صنعتی هستند که در صنایع مختلف مانند صنعت سرامیک، تجهیزات پزشکی، کاشی های دیوار و کف، سرامیک های ساختمانی و خاک رس نسوز به کار برده می شوند.

تفاوت کائولین و بالکلی به خواص و ویژگی های این دو ماده مرتبط است که بالکلی قابلیت انعطاف بالاتر و مقاومت پایینی در برابر حرارت دارد. اما از نظر شیمیایی این دو ماده با یکدیگر تفاوت بسیار زیادی ندارند و فقط مقدار سیلیس موجود در این دو با یکدیگر متفاوت است.

تفاوت کائولن و فلدسپات

فلدسپات ماده ای است که در انواع و رنگ بندی های مختلف یافت می شود. بر اساس ساختاری که دارند به انواع مختلفی تقسیم می شوند و در کاربردهای گسترده ای مانند صنعت رنگ، صنعت شیشه سازی و ریخته گری استفاده می شوند. رایج ترین نوع آن فلدسپات سفید است که در طیف وسیعی از کاربردها استفاده می شود. تفاوت کائولن و فلدسپات با توجه به این که این دوماده تقریبا به یکدیگر شبیه هستند به مقدار سدیم و پتاسیم این دو مرتبط است. به این معنا که این دو ماده در فلدسپات به مقدار بیشتری وجود دارد و همچنین رنگ فلدسپات سفیدتر و چرب تر از کائولن است.

پرسش های رایج در مورد بالکلی

خرید بالکلی در سایت جهان شیمی چگونه است؟
جهان شیمی شما را به بهترین فروشندگان بالکلی متصل می ‌کند. برای خرید بالکلی تنها کافی است از طریق بنر بالای صفحه یا کادر فروشندگان در پایین مقاله، فروشنده مورد نظر را انتخاب نمایید و با او تماس بگیرید.

قیمت بالکلی

قیمت خرید و فروش بالکلی برحسب درصد آن در بازار متفاوت است و شما می توانید از طریق شرکت های معتبری که در ادامه معرفی می شوند، با بهترین قیمت، اقدام به خرید بالکلی نمایید. همانطور که گفته شد درصد خلوص مواد شیمیایی از عوامل بسیار مهم در تعیین قیمت آن ها هستند. در مورد بالکلی نیز شرایط به همین صورت است. برند شرکت تولیدکننده نیز عامل مهم دیگری در تعیین قیمت بالکلی است.

خرید بالکلی

یکی از مهمترین دغدغه های فعالان حوزه شیمیایی، خرید بالکلی از یک فروشنده معتبر، باسابقه و قابل اطمینان است. با هدف افزایش اعتماد بین فروشندگان و خریداران از کیفیت محصول موردنظر در فرایند خرید بالکلی، ما به عنوان مرجع مواد شیمیایی در ایران، تمام تلاش خود را کرده ایم که بهترین فروشندگان بالکلی را در این بخش و همچنین بنر بالای صفحه به شما معرفی نماییم. امیدواریم با معرفی تامین کنندگان منتخب، نگرانی های خریداران محترم کاهش یافته و بتوانیم لذت تجربه خرید بالکلی با قیمت و کیفیت مناسب را به شما هدیه نماییم.



  • محل تبلیغ شما

فروش انواع مواد شیمیایی

 




نوشته های مشابه

‫۶ دیدگاه ها

  1. تنها هدف من از ورود به این مقاله استعلام قیمت بالکلی است. در صورتیکه واقعا امکان کمک به خریداران بالکلی را دارید؛ شرایطی را فراهم کنید که خرید و فروش بالکلی سریعتر و با قیمت مناسب تری انجام شود .

  2. ۱- تفاوت کائولن و بالکلی از نظر کاربرد و شیوه مصرف چیست؟
    ۲- در چه مواردی و کاربردهایی باید کائولن و بالکلی را به میزان درصد مشخصی با هم ترکیب کنیم؟
    ۳- چند فروشنده معتبر از این دو ماده شیمیایی هم به خریداران مشتاق معرفی کنید.

  3. فروشندگان محترم بالکلی ، قیمت فروش و خرید بالکلی در هفته جاری در مقایسه با قیمت آن ماه قبل همین موقع چقدر تغییر کرده است؟ آیا انتظار افزایش قیمت بالکلی با فرض ثابت بودن قیمت دلار وجود دارد؟

  4. شب خوش سلام . خسته نباشید ،

    کاربرد بالکلی سفید پخت چیه؟ نسبت به سایر انواع بالکلی در مواردی استفاده میشه؟ چقدر این مقاله عالی میشه ؛ اگر انواع بالکلی رو در جدولی از هر نظر با هم مقایسه کنید. این کار رو در مورد مقالات شیمیایی هم. انجام بدید

  5. بازرگانی ما با عنوان ************ متقاضی خرید بالکلی اباده به صورت عمده است. فروشندگانی که به طور تخصصی به فروش بالکلی می پردازند لیست قیمت و درخواست فروش را به این شماره در تلگرام ارسال کنند

    آقای حسینی

  6. خسته نباشید.
    با توجه به اینکه کائولن و فلدسپات هر دو خاک صنعتی هستند ، سوالی که برای فرد کم اطلاعی مثل من پیش می‌آید این است که از نظر کاربرد مهمترین تفاوت کائولن و فلدسپات در صنعت سرامیک و صنایع وابسته چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا