Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
صنایع شیمیایی

قیمت خرید و فروش حلال ۴۰۱ و کاربردهای آن

حلال ۴۰۱ یکی از انواع حلال های موجود با پایه نفتی است که بیشتر در صنعت نقاشی مورد استفاده قرار می گیرد. حلال ۴۰۱ برای رفع بهتر چربی ها در فرمولاسیون شوینده ها و اسپری های مورد کاربرد در صنایع مختلف به عنوان پاک کننده استفاده می شود.

حلال ماده ای است که معمولاً مایع است اما می تواند یک جامد ، گاز یا مایع فوق بحرانی باشد کاربردهای معمول برای حلال های آلی در تمیز کردن خشک، به عنوان مواد رقیق کننده رنگ (به عنوان مثال تولوئن ، تربانتین) ، پاک کننده های لاک ناخن و حلال های چسب  ، در محلول های پاک کننده ، در مواد شوینده و در عطرها است.

به عنوان مثال آب یک حلال برای مولکول های قطبی و متداول ترین حلالی است که توسط موجودات زنده استفاده می شود. تمام یونها و پروتئین های موجود در سلول در آب درون سلولی حل می شوند. حلالها در صنایع شیمیایی ، دارویی ، نفت و گاز ، سنتزهای شیمیایی و فرایندهای تصفیه کاربردهای مختلفی دارند. در ادامه در نشریه جهان شیمی فیزیک توضیحات بیشتری در این رابطه ارائه می شود.

حلال ۴۰۱ چیست؟

این ترکیب یکی از مشتقات حلال ویژه است که در انواع مختلف و درجات مختلف از جریان مستقیم تولید نفتا و کروسان تولید می شود. حلال ویژه یا وایت اسپریت ماده ای بی رنگ، شفاف است که انحلال پذیری آن در آب بسیار پایین است و  بیشتر به عنوان پاک کننده محصولات روغنی مورد استفاده قرار می گیرد.

حلال ۴۰۱ نیز به عنوان یک ترکیب پاک کننده برای رفع روغن و گریس و رنگ ها در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می گیرد.

قیمت خرید و فروش حلال 401 و کاربردهای آن
قیمت خرید و فروش حلال ۴۰۱ و کاربردهای آن

کاربردهای حلال ۴۰۱

حالا ۴۰۱ یک ترکیب آلی و از مشتقات نفتی است که در رنگ ها ، پوشش ها ، واکس ها ، پولیش ها و چسب ها استفاده می شود. در صنایع مختلف از این حلال در تمیز کردن ، چربی زدایی و استخراج مواد استفاده می شود.

ایمنی و خطرات حلال ۴۰۱

اکثر حلال های آلی قابل اشتعال یا بسیار قابل اشتعال هستند. موارد استثنا برخی از حلالهای کلر مانند دی کلرومتان و کلروفرم است. مخلوط بخارات حلال و هوا می توانند منفجر شوند. بخارات حلال از هوا سنگین ترند. آنها به  طرف سطح زمین حرکت می کنند و می توانند مسافت زیادی را تقریباً بدون رطوبت طی کنند. بخارات حلال را می توان در قوطی های ظاهراً خالی نیز یافت بنابراین  خطر آتش سوزی دارند. از این رو ظروف خالی حلال های فرار باید به صورت باز و وارونه نگهداری شوند.

بعلاوه ، بعضی از حلال ها می توانند با شعله بسیار داغ بسوزانند که در بعضی از شرایط نوری تقریباً قابل مشاهده نیستند. این مسئله می تواند تا زمانی که شعله های آتش به مواد دیگر سرایت نکند مورد توجه قرار نگیرد و منجر به آتش سوزی بزرگ شوند. بنابراین هنگام کار با این ترکیبات باید جوانب احتیاط را به شدت رعایت کرد.

عوارض انسانی حلال ۴۰۱

استنشاق بخارات این حلال می تواند باعث سرفه، تحریک و ورم ریوی ، خواب آلودگی و سرگیجه شود و در صورت تماس با پوست موجب تحریک پوستی خواهد شد. بنابراین در صورت تماس پوستی محل  را با آب به مدت ۲۰ دقیقه شسته و به مراکز درمانی مراجعه کنید.

این حلال به دلیل نقطه اشتعال پایین بسیار آنش زاست و بخارات آن می توانند با هوا مخلوطی انفجاری تشکیل دهند بنابراین از نگهداری آن در کنار مواد اکسید کننده خودداری کنید.

در صورت آتش سوزی با این ماده آنرا با موادی از قبیل اسپری آب ، مواد شیمیایی خشک ، فوم الکل یا دی اکسید کربن خاموش  کنید زیرا جریان مستقیم آب می تواند شعله های آتش را پراکنده و پخش کند.

روش نگه داری و حمل و نقل حلال ۴۰۱

این ترکیب باید  در ظروف در بسته و در محیط خشک و خنک ،  دارای تهویه مناسب و به دور از اشعه مستقیم آفتاب ، گرما و سایر منابع اشتعال زا نگه داری شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا