Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
عمومیغذایی و دارویی

تاثیر سرم اسکوربیک اسید بر پوست به عنوان روشن کننده و ضد لک

اسکوربیک اسید یا ویتامین C ازجمله ترکیباتی است که در زمینه‌های مختلفی کاربرد دارد. اسید اسکوربیک بر پوست تاثیرات مطلوبی داشته و از این جهت در تولید محصولات آرایشی و بهداشتی استفاده می شود. سرم اسکوربیک اسید بر پوست به عنوان یک آنتی اکسیدان عمل کرده و از آسیب رادیکال های آزاد ممانعت خواهد نمود. بعلاوه سرم اسکوربیک اسید بر پوست آثار ضد لک داشته و سرم های حاوی آن می توانند برای پوست بسیار مفید عمل کنند. از فواید سرم اسکوربیک اسید می توان برای استفاده در انواع پوست ها بهره برد. با کاربرد سرم اسکوربیک اسید بر پوست می توان از چین و چروک پوست نیز ممانعت نمود. سرم اسکوربیک اسید از قیمت های مختلفی در بازار برخوردار است. برند تجاری و خارجی یا ایرانی بودن محصول بر قیمت آن بسیار موثر است.

استفاده از سرم اسکوربیک اسید بر پوست

ویتامین C یا اسید اسکوربیک نوعی آنتی اکسیدان قوی بوده که در برابر استرس اکسیداتیو ناشی از رادیکال های آزاد به بدن کمک می کند. بدن از این ماده برای ایجاد پروتئین معروف کلاژن نیز استفاده می کند. ویتامین C به بدن در جذب آهن کرده و از این جهت می تواند بسیار مفید عمل کند. پوست اسید اسکوربیک را به خوبی جذب می کند. بنابراین استفاده از سرم اسکوربیک اسید بر پوست می تواند آثار مطلوبی بر پوست داشته باشد.

سرم اسکوربیک اسید باید بعد از تمیز کردن پوست و پیش از کرم مرطوب کننده استفاده شود. با این روش سرم به طور مؤثرتری جذب پوست می شود. استفاده از سرم اسکوربیک اسید بر پوست به کاهش و معکوس کردن علائم پیری منجر می شود. توت فرنگ، فلفل و مرکبات منابعی خوب از ویتامین C بشمار می آیند.

فواید سرم اسکوربیک اسید بر پوست

  • تغذیه پوست صورت و پوست سر
  • تسکین داده سوزش
  • کاهش قرمزی پوست
  • بهبود ظاهر و رنگ پوست و مو
  • جوانسازی پوست
  • روشن، صاف و متعادل کردن رنگ پوست
  • تاخیر پیری پوست
  • تقویت، ترمیم و بازسازی پوست و مو

تاثیر سرم اسکوربیک اسید بر روشن شدن پوست

سرم اسکوربیک اسید قادر است تا آنزیمی به نام تیروزیناز را مهار کند. با مهار این آنزیم ملانین کمتری تولید شده و پوست صورت روشن تر خواهد شد.

استفاده از سرم اسکوربیک اسید موضعی بر روی لکه های پوستی ناشی از آسیب خورشید نیز بررسی شده است. نتایج تاثیرات مثبت این ماده را تایید نموده است.

اسید اسکوربیک را می توان با مرطوب کننده یا لوسیون مخلوط نمود. ترکیب حاصل در کنار اسکوربیک پوست را لایه برداری خواهد نمود.

مصرف سرم اسکوربیک اسید در درمان آسیب های خورشید

استفاده از سرم ویتامین C بر صورت موجب کاهش لکه های تیره ناشی از آسیب های خورشید می شود. سرم ویتامین C از تولید ملانین جلوگیری کرده و بعلاوه موجب ترمیم آفتاب سوختگی می شود. بنابراین مصرف سرم اسید اسکوربیک بسیار مفید خواهد بود.

نحوه استفاده از سرم اسید اسکوربیک بر پوست

افرادی که دارای پوست‌ های لکه ‌دار و پر از کک و مک هستند، می توانند با خرید سرم اسکوربیک اسید و استفاده از آن مشکلات پوستی خود را برطرف نموده و پوستی صاف و‌ بدون مشکل را فراهم آورند. پوست افرادی که لکه‌های زیادی بر روی صورت دارند، ملانین زیادی ترشح می‌ کند. این ملانین زیاد ایجاد لکه‌های مختلفی بر روی پوست می کند. در واقع عامل اصلی ایجاد لک و کک و مک بر سطح پوست را می توان به ملانین نسبت داد. با استفاده از سرم اسکوربیک اسید بر صورت می توان به کاهش تولید ملانین و کاهش لک در صورت کمک نمود.

از مزایا سرم اسکوربیک اسید این است که برای هر نوع پوستی مانند خشک، چرب و معمولی قابل استفاده است. این محصول برای سلامت پوست مفید بوده و در انواع ایرانی و خارجی قابل تهیه است. البته انواع خارجی از قیمت های بیشتری برخوردارند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا