Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
تصفیه آبصنایع شیمیایی

پرکلرین یا پودر کلر نیرو کلر چیست و چه قیمت و مصارفی دارد؟

پرکلرین یا هیپوکلریت کلسیم ماده ای شیمیایی است که با فرمول Ca(ClO)۲ شناخته می شود. انواع پرکلرین به صورت خارجی و ایرانی در بازار موجود است. پرکلرین نیرو کلر محصولی ایرانی است که دارای اکسید کنندگی و ضدعفونی کنندگی قوی است. پرکلرین نیرو کلر به عنوان یک محصول باکیفیت و ارزان شناخته می شود. از کاربرد پرکلرین نیرو کلر در ضد عفونی استخر ها و گندزدایی آب استفاده می شود. نحوه استفاده از پرکلرین نیرو کلر آسان بوده و پیش از استفاده تنها نیاز به رقیق سازی در آب دارد. قیمت کلر ایرانی نیرو کلر نسبت به انواع خارجی مانند کلر آکواپول آمریکا و کلر سلوکس چین و کلر آکوافیت هند ارزان تر بوده ولی کیفیت پایین تر است و این مزیت آن را به محصولی پرفروش در بازار مبدل ساخته است.

پرکلرین یا پودر نیرو کلر چیست

پودر کلر نیرو کلر درواقع همان پودر کلر یا هیپوکلریت کلسیم است که با فرمول شیمیایی Ca(ClO)۲ و به عنوان یک اکسنده قوی شناخته می شود. این ماده رنگ سفیدی داشته و اغلب با خلوص ۶۰ تا ۷۰ درصد عرضه می گردد. این محصول به صورت پودری و گرانول قابل تهیه است. پرکلرین نیرو کلر محصولی عالی جهت گند زدایی آب است و عمده مصرف آن نیز در صنعت تصفیه آب صورت می پذیرد.

هیپوکلریت کلسیم یا پرکلرین ترکیبی معدنی بوده که سمی و تحریک کننده و دارای خواص ضد عفونی کننده است. پرکلرین نیرو کلر با نام پودر سفید کننده نیز شناخته شده و در صنایع مختلفی همچون صنعت نساجی و منسوجات، صنعت تولید کاغذ، صنایع تصفیه آب و فاضلاب و… بسیار کاربرد دارد.

نیرو کلر به عنوان یکی از شرکت های پیشرو در زمینه تامین تولید پرکلرین در سراسر ایران بوده و پرکلرین نیرو کلر با کیفیت نچندان خوب در بازار عرضه می گردد ولی قیمت کلر ایرانی نیرو کلر مناسب بوده و این عاملی بر فروش بالای محصولات این شرکت است.

موارد مصرف پرکلرین نیرو کلر

  • کاربرد جهت گند زدایی و ضد عفونی آب آشامیدنی و فاضلاب
  • استفاده در گند زدایی و ضد عفونی آب استخر
  • کاربرد در ضد عفونی سبزیجات، میوه ها، ظروف و…
  • کاربرد در ضدعفونی سرویس های بهداشتی و مراکز عمومی مانند بیمارستان‌ها و سایر محیط های آلوده

نحوه استفاده از پودر کلر نیرو کلر

جهت استفاده از پودر کلر نیروکلر ابتدا باید باید آن را رقیق سازی نمود و لرد و باقی مانده را که غیر حلال است را دور ریخت . برای رقیق سازی کافیست تا مقدار مورد نیاز از این ترکیب معدنی در یک لیتر آب حل شده و غلظت مورد نظر از آن تهیه گردد.

شرایط نگهداری پودر کلر نیرو کلر

پودر کلر نیرو کلر اصفهان نسبت به گرما و رطوبت حساس است. بنابراین باید آن را در بسته بندی های مناسب و در مکان های خشک و خنک نگهداری نمود. ازطرفی نگهداری این ماده در آفتاب و انبارهای گرم ممکن است خطر انفجار را در پی داشته باشد.

بشکه های پرکلرین نیرو کلر نباید در مجاورت ترکیبات بودار و قابل اشتعال قرار بگیرند. بعلاوه مواد ضد عفونی کننده مانند کرئولین را هم نباید در نزدیکی آن‌ها قرار داد. انبار مخصوص نگهداری بشکه‌های پرکلرین باید به تهویه مناسب مجهز باشند.

انبارهای نگهداری بشکه‌های پرکلرین باید مقاوم به رطوبت ساخته شوند و بشکه‌های حاوی پودر کلر نیرو کلر اصفهان را باید روی صفحات چوبی قرار داد که ۱۰ سانتی متر از کف انبار فاصله دارند.

استفاده از پودر پرکلرین نیرو کلر در نساجی

سفید سازی پارچه ها با ترکیبات حاوی کلر همچون هیپوکلریت کلسیم یا کلرید سدیم سالهاست که صورت می پذیرد. البته استفاده از هیپوکلریت کلسیم برای این منظور محدود است. زیرا می تواند موجب آسیب به پارچه گردد. از پرکلرین می توان جهت سفید کردن پنبه، کنف، فیبر، تفاله و نشاسته استفاده نمود.

استفاده از پودر کلر نیرو کلر اصفهان در استخر

بعلت کیفیت پایین از پودر کلر نیرو کلر اصفهان می توان برای پاکسازی استخر های شنای عمومی استفاده نمود ولی برای استخرهای خانگی و ویلایی کیفیت مناسبی ندارد . همچنین این ماده را می توان برای ضد عفونی آب آشامیدنی نیز استفاده کرد. پرکلرین به عنوان ماده شیمیایی استخر شنا مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین می توان از هیپوکلریت کلسیم یا پرکلرین به عنوان ضد عفونی کننده عمومی نیز استفاده نمود. قیمت کلر ایرانی نیرو کلر مناسب است. از این رو محصول فوق برای استفاده های صنعتی و عیر خانگی بسیار مطلوب خواهد بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا