Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
پلاستیکی و پلیمریصنایع شیمیایی

قیت خرید و فروش سیلیکون قالب گیری (RTV2) و کاربردهای آن

سیلیکون قالب گیری (RTV2) نوعی لاستیک سیلیکونی است که در دمای اتاق جامد می شود و برای قالب گیری اشیاء و هر چیزی که نیاز باشد می توانید از آن استفاده کنید. سیلیکون قالب گیری  در برابرحرارت، اسید، قلیا ، رطوبت و الکتریسیته مقاوم است و به مرور زمان تغییر شکل نمی دهد .

سیلیکون  RTV2 یکی از پرکاربردترین و مهمترین سیلیکون های مورد استفاده در صنایع است که به صورت یک محصول یک جزیی یا مخلوطی از دو جز (پایه و تیمار) در دسترس است.

این سیلیکون ها را می توان با کاتالیزورهایی مثل پلاتین یا ترکیبی از قلع مانند دی بوتیلتین دیولورات بهبود داد تا برای قالب گیری در دمای پایین و  ساخت قالب هایی برای لنزهای نوری در گریدهای مختلف مناسب شوند. در ادامه مقاله در نشریه جهان شیمی فیزیک توضیحات بیشتری در این رابطه ارائه می شود.

سیلیکون قالب گیری (RTV2) چیست؟

سیلیکون  RTV2  ژل و فوم های سیلیکونی هستند که با درجات متغیر ویسکوزیته ، چسبندگی و مقاومت مکانیکی ، شیمیایی یا دمایی تولید می شوند و برای قاب گیری در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می گیرند.

RTV-2 به طور کلی به صورت ماده ای مایع یا خمیر مانند تولید می شود که پس از مخلوط شدن و پخت در دمای اتاق  سه نوع محصول متفاوت را از نظر فیزیکی تولید می کند که شامل الاستومرهای جامد ، ژل ها و فوم های انعطاف پذیر هستند.  RTV-2 معمولاً شامل پلیمرهای خطی سیلیکونی ، پرکننده های معدنی تقویت کننده یا رزین های سیلیکون ، یک اتصال دهنده عرضی ، یک کاتالیزور و یک بازدارنده برای کنترل عمر مخلوط است ، بنابراین می توان آن را پردازش کرد.

اتصال متقابل با مخلوط کردن سیلیکون دو جزئی و استفاده از یک کاتالیزور قلع آلی که الکل تولید می کند یا با واکنش اضافی با یک کاتالیزور پلاتین که هیچ محصول جانبی تولید نمی کند ، اتفاق می افتد. یکی از آخرین دستاوردهای صنعتی در مورد این ترکیبات جایگزینی کاتالیزورهای قلع آلی با سایر ترکیبات آلی بوده است.

ویژگیهای سیلیکون قالب گیری (RTV2)

  • ویژگی های خوب و عملکرد آسان
  • ویسکوزیته و توانایی جریان خوب
  • جمع شدگی کم
  • تنش مطلوب
  • بدون تغییر شکل
  • سختی مطلوب
  • مقاومت در برابر درجه حرارت بالا ، مقاومت در برابر اسید و قلیا و مقاومت در برابر پیری
قیت خرید و فروش سیلیکون قالب گیری (RTV2) و کاربردهای آن
قیت خرید و فروش سیلیکون قالب گیری (RTV2) و کاربردهای آن

کاربردهای سیلیکون قالب گیری (RTV2)

سیلیکون  RTV2 در ریخته گری و ساخت قالب برای انواع برنامه های کاربردی صنعتی و هنری از جمله نمونه های اولیه  مبلمان ، مجسمه سازی و عناصر معماری مناسب است. از لاستیک سیلیکون RTV می توان برای ریخته گری مواد از جمله موم ، گچ ، آلیاژهای کم ذوب / فلزات و رزین های اورتان ، اپوکسی یا پلی استر (بدون استفاده از ماده آزاد کننده) استفاده کرد.

نوآوری اخیر ، توانایی چاپ سه بعدی سیلیکون های RTV است. برنامه های کاربردی صنعتی سیلیکون های RTV شامل صنایع هواپیمایی ، هوافضا ، لوازم الکترونیکی مصرفی و الکترونیکی میکرو است.

برخی از کاربردهای محصولات هواپیمایی و هوافضا مانند ابزارهای  کابین خلبان ، محفظه های الکترونیکی موتور و واشر موتور است. سیلیکون های RTV به دلیل مقاومت در برابر فشارهای مکانی

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا