Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
تصفیه آبصنایع شیمیایی

معرفی مهم ترین ویژگی رزین پرولایت انگلیس

رزین های تبادل یونی در صنعت تصفیه آب کاربرد زیادی دارند. از این رزین ها به‌عنوان سختی گیر استفاده می شود. رزین پرولایت انگلیس یکی از رزین های تبادل یونی بودی و بستری را برای تعویض یون و نرم کردن آب فراهم می‌کند. از ویژگی رزین پرولایت انگلیس این است که در انواع آنیونی و کاتیونی و مخلوط در بازار موجود است. از دیگر ویژگی رزین پرولایت ظرفیت بالا و عملکرد جنبشی بسیار مطلوب آن است. به دلیل ویژگی رزین پرولایت انگلیس، خرید و فروش آن در صنعت بسیار صورت می پذیرد. برای خرید و اطلاع از قیمت رزین پرولایت انگلیس به سایت های معتبر فروش مواد شیمیایی صنعتی مراجعه نمایید.

در ادامه این مطلب از جهان شیمی فیزیک به بررسی خواص و کاربرد و ویژگی رزین پرولایت انگلیس و نحوه عملکرد آن می‌پردازیم. با ما همراه باشید تا بیشتر با این ماده صنعتی آشنا شوید.

رزین پرولایت انگلیس

رزین پرولایت انگلیس محصولی جدید است که در از بین‌ بردن آلاینده‌ها از آب آشامیدنی و آب های زیرزمینی بسیار مطلوب عمل خواهد نمود. انواع رزین‌ پرولایت انگلیس به‌طور گسترده و مؤثری در تصفیه آب مورد استفاده قرار می‌گیرد. از این محصول اغلب در نرم کردم آب استفاده می‌شود. این کاربرد درواقع مهم ترین استفاده آن است.

رزین پرولایت انگلیس در فرآیند نرم کردن و تصفیه آب در صنایع مختلف استفاده می‌شود. هزینه پایین، عملکرد آسان و قابلیت برگشت ‌پذیری آن از مهم ترین دلیل استفاده از این رزین در بیشتر صنایع محسوب می‌شود. نرم کردن آب درواقع رایج‌ترین کاربردی است که این رزین دارد. قیمت رزین پرولایت انگلیس نسبت به نمونه های مشابه داخلی بیشتر است.

ویژگی فیزیکی رزین پرولایت انگلیس

  • رزین‌ پرولایت انگلیس از ویژگی ‌های فیزیکی برخوردار است که در ادامه به آن اشاره شده است.
  • رزین پرولایت انگلیس دارای دو دسته اصلی کاتیونی و آنیونی است. رزین‌های تبادل یونی کاتیونی شامل کاتیون‌های قوی و ضعیف هستند.
  • از این رزین ها می توان برای کاهش آرسنیک، پرکلرات، نیترات، اورانیوم و سایر ترکیبات استفاده نمود.
  • این رزین ها جهت حذف آلاینده‌ های یونی محلول در آب، از جاذبه استفاده می کنند.
  • فرایند تبادل بین جامد (رزین) و مایع (آب) صورت می پذیرد.
  • این رزین‌ها هم به‌تنهایی و هم به‌صورت هماهنگ جهت حذف آلاینده‌های یونی از آب به کار می روند.
  • ترکیبات غیریونی مانند بنزن را نمی توان از طریق رزین تبادل یونی پرولایت انگلیس حذف نمود.

عملکرد و ویژگی رزین پرولایت انگلیس در نرم کردن آب

رزین پرولایت رزینی با ظرفیت بالا و عملکرد جنبشی بسیار مطلوب است. این نوع رزین به‌عنوان یک سیستم نرم‌کننده و ضد معدنی آب طراحی گشته است. رزین پرولایت برای مصارف صنعتی، تجاری و خانگی به‌طور گسترده استفاده می‌شود.

از رزین‌های تبادل یونی مانند رزین پرولایت انگلیس برای به‌حداقل‌ رساندن غلظت یون‌های کلسیم و منیزیم در آب استفاده می‌شود. این فلزات با تشکیل کربنات کلسیم و منیزیم، ایجاد مشکلات نامحلول بودن در مصارف روزمره آب را دارند. بنابراین با استفاده از ویژگی رزین پرولایت انگلیس می توان این مشکل را رفع نمود.

از ویژگی رزین پرولایت انگلیس مقاومت فیزیکی بسیار بالای آن است. بعلاوه این ماده طیف گسترده‌ای از ویژگی های مطلوب را در هر شرایط عملکردی جهت نرم کردن آب و سختی زدایی عرضه می کند.

در نهایت رزین پرولایت توسط شستن با نمک کلرید سدیم احیا می گردد.

دلایل استفاده از ویژگی رزین پرولایت انگلیس در تصفیه آب

از مهم‌ترین ویژگی رزین پرولایت انگلیس رفع سختی آب، حذف سیلیکا، حذف رنگ و فلزات محلول در آب است. در برخی صنایع جهت تصفیه آب، ابتدا از دستگاه های تصفیه آب RO استفاده می گردد. با این روش بسیاری از املاح حذف شده و آب تصفیه می گردد. سپس با رزین های تبادل یون مجدد می توان آب را تصفیه نموده و آن را سختی زدایی نمود.

ویژگی رزین پرولایت انگلیس این است که در انواع کاتیونی، آنیونی و میکس در دسترس قرار دارد. برای خرید و اطلاع از قیمت رزین پرولایت انگلیس به عنوان بهترین برند رزین به سایت های فروش مراجعه نمایید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا