Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
آزمایشگاهی

قفل هوا آزمایشگاهی چیست و چه مصارفی دارد؟

قفل هوا آزمایشگاه از تجهیزات آزمایشگاهی بوده که در فرآیند تخمیر مورد استفاده قرار می گیرد. انواع قفل هوا آزمایشگاهی در جنس های پلاستیکی و شیشه‌ای و در سایز های مختلفی تولید شده و قابل تهیه هستند. کاربرد قفل هوا آزمایشگاهی در فرآیند تخمیر به خروج دی اکسید کربن خارج شده کمک می کند و بعلاوه مانع ورود هوا می گردد. انواع قفل هوا آزمایشگاهی چینی در بازار ایران موجود بوده و قابل تهیه هستند. برای خرید قفل هوا آزمایشگاهی و تجهیزات آزمایشگاهی دیگر به سایت های معتبر فروش مراجعه نمایید. توجه شود که انواع شیشه ای قفل هوا آزمایشگاهی گران تر بوده و بعلاوه شکستی هستند. بنابراین محصول مورد نظر باید با دقت کافی انتخاب شود.

قفل هوا آزمایشگاهی چیست

قفل هوا یا هوا بند از تجهیزات‌ آزمایشگاهی محسوب شده و در فرایند تخمیر از آن استفاده می‌شود. تخمیر یک واکنش بیولوژیکی است که در این فرآیند مولکول های بزرگ به شکل ساده تر تجزیه می‌شوند. دی اکسید کربن و انرژی طی فرآیند تخمیر آزاد می‌شوند.

قفل هوا آزمایشگاهی یا ایرلاک جهت تنظیم فشار گازهای درون ظرف محتوی تخمیر مورد استفاده قرار می گیرد. این وسیله از ورود هوا به داخل ظروف ممانعت کرده و مسیری یک طرفه برای خروج گاز ایجاد می کند. این تجهیزات آزمایشگاهی اجازه ورود هوا را به داخل ظرف فرآیند نمی‌دهد.

فشار گازهای داخل موجب می‌شود تا اجازه خروج دی اکسید کربن فراهم گردد. از مزایا قفل هوا آزمایشگاهی این است که این وسیله با نیروی خاصی موجب خروج گازها نشده و تنها با فشار گاز اینگونه عمل می کند.

انواع قفل هوا دارای اندازه ها و جنس های متفاوتی تولید می شوند. استفاده از هر یک از آن ها با توجه به مکان و اندازه ظروفی انتخاب می شود که قرار است این وسیله بر روی آن قرار گیرد.

مزایا انواع قفل هوا آزمایشگاهی

این تجهیزات آزمایشگاهی در دو نوع شیشه ای و پلاستیکی در بازار موجود بوده و قابل تهیه است. انواع پلاستیکی از پلاستیک بسیار باکیفیت ساخته شده و شفاف هستند. از مزایا انواع پلاستیکی سبک تر بودن و وزن پایین آن نسبت به انواع شیشه ای است.

این ابزار از دو بخش تشکیل شده است. یک طرف به صورت لوله توخالی و طرف دیگر مخروطی شکل است. این وسیله به شکل عمودی در لبه ظرف محتوی مواد تخمیر قرار داده می شود.

توجه شود که انواع شیشه ای در صورت شکستگی قابل ترمیم نبوده و بلااستفاده می شوند. بنابراین از فواید استفاده از انواع قفل هوا پلاستیکی می توان به عدم خرابی و شکستگی آن اشاره نمود. این محصول را می توان در انواع مختلف از فروشگاه های لوازم و تجهیزات آزمایشگاهی تهیه نمود.

استفاده از قفل هوا آزمایشگاهی

این ابزار آزمایشگاهی در فرآیند تخمیر کاربرد دارد. از این فرایند در تهیه بسیاری از مواد آزمایشگاهی و همین طور در صنایع غذایی استفاده می گردد.

طرز کار قفل هوا آزمایشگاهی

برای استفاده از قفل هوا یا ایربلاک باید تا دو سوم حبابش آب ریخته شده و بر ظرف مورد نظر قرار گیرد. این وسیله درست مانند یک مسیر یک‌طرفه عمل کرده و از ورود هوا ممانعت می‌کند. این تجهیزات آزمایشگاهی گازها را به بیرون از ظرف واکنش هدایت می‌کند.

برای جلوگیری از ورود هوا و آب‌بندی ظرف واکنش نیز می‌توان از چوب پنبه و چسب استفاده کرد. هوابند های مرغوب می‌توانند به‌خوبی از ورود هوا جلوگیری کرده و دچار خرابی نخواهند شد.

تولید کننده قفل هوا آزمایشگاهی

قفل هوا در دو نوع پلاستیکی و شیشه ای مورد استفاده قرار می گیرند. از این وسیله در تخلیه گاز شربت هایی کاربرد دارند که جهت تخمیر ساخته می شوند از کاربرد قفل هوا آزمایشگاهی در آزمایشگاه، صنایع داروسازی، کارخانه های آبمیوه سازی و… استفاده می شود.

این مصارف هوابند موجب شده است تا تولید کنندگان تجهیزات آزمایشگاهی در کشور های مختلف اقدام به تولید این محصول و عرضه آن به بازار نمایند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا