Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
عمومی

رسوب بر گیاهی چیست و چه استفاده هایی دارد؟

رسوب بر گیاهی محصولی صنعتی است که جهت حل کردن رسوبات داخل لوله ها و تجهیزات سرمایشی و گرمایشی مورد استفاده قرار می‌گیرد. از مزایا رسوب بر گیاهی سازگاری آن با محیط زیست است. از دیگر مزایا رسوب بر گیاهی ماندگاری یک‌ساله تاثیرگذاری آن در سیستم های بسته است. استفاده از رسوب بر گیاهی در رسوب‌زدایی سیستم های سرمایشی و گرمایشی موجب افزایش طول عمر سیستم می گردد. انواع رسوب بر گیاهی توسط تولید کنندگان مختلفی تولید و در بازار عرضه می‌شوند. برای خرید رسوب بر گیاهی به سایت ها و مراکز معتبر فروش مراجعه نمایید. تولید مواد شیمیایی صنعتی مانند رسوب بر توسط شرکت های مختلفی با برند های تجاری مختلف صورت می‌پذیرد.

رسوب بر گیاهی چیست

رسوب بر گیاهی یا دیسکلر گیاهی محصولی صنعتی است که از آن جهت حذف رسوبات از دیگ‌های بخار، برج های خنک کننده، مبدل های حرارتی و تجهیزات دیگر استفاده می‌گردد. تولید مواد شیمیایی مانند رسوب بر گیاهی امروزه بسیار صورت می‌پذیرد.

رسوب زدای گیاهی ترکیبی اسیدی همراه با ماده محافظ است. این محصول برای زدودن رسوب از سطوح فلزی کاربرد دارد. توجه شود که استفاده از رسوب زدای گیاهی برای سیستم های فلزی مانند آلومینیوم، روی و برنج استفاده نمی شود. انواع رسوب بر گیاهی در قیمت های مختلف در بازار قابل تهیه است. در هنگام خرید از اصل بودن محصول اطمینان حاصل نمایید.

استفاده از رسوب بر گیاهی در رسوب‌زدایی سیستم های سرمایشی و گرمایشی

تجهیزات و تاسیسات به مرور زمان تحت تاثیر رسوبات آب قرار گرفته و باعث کاهش راندمان سیستم و افزایش هزینه ها خواهند شد. برای رفع رسوبات از تجهیزات و دستگاه ها باید آن ها را رسوب زدایی نمود تا سیستم به مرور زمان خراب و از کار افتاده نگردد.

در گذشته رسوب زدایی به سختی صورت می گرفت. اسید کلریدریک از ترکیباتی بود که از آن به عنوان رسوب زدا استفاده می شد. اما استفاده از اسید موجب خسارت و ایجاد خوردگی در سیستم شده و سیستم به مرور از چرخه استفاده خارج می‌شد. به همین دلیل است که امروزه تولید مواد شیمیایی صنعتی به دلیل کاربرد های ویژه، اهمیت زیادی یافته است.

تفاوت رسوب بر گیاهی با دیسکلر چیست

از مزایا رسوب بر گیاهی برای رسوب گیری این است که دیگر نیازی به متوقف کردن سیستم نیست. درواقع از انواع رسوب بر گیاهی می توان در حین انجام کار سیستم استفاده کرده و سیستم را رسوب زدایی نمود. بعلاوه تاثیر این محصول تا یک سال در سیستم‌های بسته ماندگاری خواهد داشت.

بنابراین تفاوت رسوب بر گیاهی با دیسکلر این است که در رسوب زدایی با دیسکلر باید سیستم را متوقف کرده و پس از استفاده از دیسکلر با آب شستشو داده و مجدد راه اندازی سیستم را آغاز نمود.

مزایا رسوب بر گیاهی

  • استفاده راحت
  • افزایش راندمان سیستم
  • سازگار با محیط زیست
  • عدم ایجاد خوردگی در فلزات
  • مثبت قدرت رسوب زدایی بالا
  • کاهش استهلاک سیستم
  • رسوب بری، بدون توقف سیستم
  • صرفه جویی در مصرف انرژی، آب و نیروی متخصص

رسوب زدای گیاهی برای برج های خنک کننده

افزایش مقدار سختی آب در برج های خنک کننده و سیستم های گرمایشی موجب تشکیل رسوباتی می گردد. این رسوبات به مرور به سیستم آسیب وارد کرده و یا موجب کاهش کارایی سیستم می گردند. به دلیل اهمیت بالای این سیستم ها و افزایش صرفه اقتصادی می توان از رسوب بر گیاهی استفاده نمود. تولید مواد شیمیایی صنعتی مانند رسوب گیر امروزه بسیار حائز اهمیت است.

عامل استفاده از رسوب بر گیاهی

جالب است بدانید، آب به عنوان اصلی ترین سیال در تاسیسات، تجهیزات سرمایشی و گرمایشی کاربرد دارد. اگر سختی آب توسط دستگاه های سختی گیر برطرف نگردد، املاح موجود در آن به مرور موجب تشکیل رسوباتی در سطح لوله ها و تجهیزات می گردد. رسوبات نیز به مرور موجب کاهش عملکرد و طول عمر سیستم خواهند شد. بنابراین باید در این سیستم ها از رسوب زدای گیاهی استفاده نمود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا