Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
صنایع شیمیاییعمومی

اطلاعات کاربردی در مورد تجهیزات آبکاری نقره

تجهیزات آبکاری نقره به وسایلی گفته می شود که در فرآیند آبکاری نقره مورد استفاده قرار می گیرد. تجهیزات آبکاری نقره معمولا در کارگاه ها و کارخانه هایی که در مقیاس وسیع این کار را انجام می دهند برای تسهیل کار خریداری و نصب می شود.نقره خالص فلزی دارای جلای درخشان و سفید است. نقره کمی سخت تر از طلا است و بسیار شکل پذیر و قابل انعطاف است. نقره خالص دارای بالاترین رسانایی الکتریکی و حرارتی در بین تمام فلزات است و کمترین مقاومت را در برابر تماس الکتریکی را دارد. نقره در هوا و آب خالص پایدار است  اما در معرض ازن ، سولفید هیدروژن یا هوای حاوی گوگرد لکه دار می شود.

در آبکاری ، نقره در درجه اول برای کاربردهای صنعتی ، به ویژه اتصالات الکتریکی استفاده می شود. همچنین در صنایع مخابرات ، خودرو ، جواهرات و ظروف غذاخوری نیزمورد استفاده قرار می گیرد. در ادامه مقاله در نشریه جهان شیمی فیزیک توضیحات بیشتری در این زمینه ارائه می شود.

روش استفاده تجهیزات آبکاری نقره

آبکاری نقره را می توان با استفاده از تکنولوژی های نصب رک یا آبکاری بشکه استفاده کرد. به طور معمول آبکاری نقره روشی برای ایجاد یک لایه مات ، نیمه روشن یا روشن با یا بدون تیمار با کرومات برای بهبود مقاومت به لکه است.

ضخامت پوشش های آبکاری  می تواند از ۱ میکرون برای ماندگاری کوتاه مدت و قابلیت لحیم کاری ، تا ۱۰ میکرون برای اتصالات فشرده سازی و اتصال قالب و تا ۴۰ میکرون برای کاربردهای بسیار مقاوم در برابر سایش باشد. سایر فاکتورهای مورد استفاده در ویژگی روکش نقره شامل خلوص نقره ، سختی ، رسانایی و قابلیت لحیم کاری و روش های آزمایش چسبندگی است.

انواع تجهیزات آبکاری نقره

روش اصلی برای آبکاری نقره روش الکترولیتی است در این روش الکترولیت مورد استفاده حمام قلیایی دی سیانوآرژنات پتاسیم  است که مقدار بیشتری سیانید پتاسیم و کربنات پتاسیم را به عنوان نمک هادی در خود دارد.

فرآیند آبکاری نقره الکترولیتی شامل رسوب یک پوشش نازک از نقره بر روی یک سطح رسانا است که این عمل از طریق عبور جریان از هر ماده ای در محلول الکترولیت حاصل می شود. پس از رسیدن به اندازه دلخواه از رسوب فلزی و پولیش نهایی می توانید فرآیند را قطع کنید.

اطلاعات کاربردی در مورد تجهیزات آبکاری نقره
اطلاعات کاربردی در مورد تجهیزات آبکاری نقره

 آبکاری نقره به ۳ روش صورت می گیرد:

روش بشکه ای یا چرخشی

این روش آبکاری در بشکه های چرخان اتفاق می افتد در ابتدا موقعیت این بشکه ها به صورت افقی است و اتصال الکتریکی از طریق غلت خوردن قطعات و یک رسانای خارجی که به بشکه متصل است انجام می شود. یکی از عمده ترین مشکلات این روش غلت خوردن قطعات است که می تواند باعث شکستگی  و آسیب دیدن قطعات ظریف شود.

روش آبکاری نقره چنگکی

این روش در کارگاه ها و برای قطعات بزرگ، سنگین و پیچیده صورت می گیرد که نمی توان از آبکاری بشکه ای  برای آنها استفاده کرد. در این روش جریان الکتریکی را چنگک ها تامین می کنند و به قطعه مورد نظر انتقال می دهند تا آبکاری انجام شود.

معمولا جنس چنگک ها از سیم سنگی مسی است که به شکل مناسبی برای نگه داشتن قطعات درست شده است. قطعه کار در این روش بر روی قلاب و یا توسط کلیپس نگه داشته می شود و توسط روکش نقره عایق می شوند.

روش آبکاری نقره نواری

در این روش یک نوار ممتد که توسط یک قرقره کشیده می شود از داخل محلول آبکاری که در یک وان بزرگ قرار دارد، عبور می کند. سیم های بلند و نوار های فلزی را می توان از این طریق با نقره آبکاری کرد.

یکی از بزرگترین مزایای استفاده از خدمات آبکاری نقره نسبت به سایر آبکاری ها هزینه آن است. نقره در مقایسه با سایر فلزات گرانبها که معمولاً در آبکاری طلا ، مس یا پلاتین استفاده می شود ، فلزی بسیار مقرون به صرفه است و به شما این امکان را می دهد که با کسری از هزینه  از محصول یا تجهیزات خود محافظت کنید. همچنین ، گزینه های بسیاری برای پرداخت پوشش نقره ای وجود دارد به این معنی که شما می توانید به محصول خود جلوه لوکس یا مات دهید و بدانید که محصول شما دارای جنبه تزئینی مناسبی است که علاوه بر محافظت از آن برای طول عمر محصول نیز کاربرد دارد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا