Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
عمومیغذایی و دارویی

کاربردها و قیمت خرید و فروش پودر کاپوچینو در بازار ایران

پودر کاپوچینو برای درست کردن یک  نوشیدنی قهوه ای با پایه اسپرسو بکار می رود که از ایتالیا نشات می گیرد و به طور سنتی با بخارپز کردن شیر (میکروفوم)  تهیه می شود.

خرید و فروش مواد شیمیایی صنایع غذایی و دارویی - - بازرگانی امید
خرید و فروش مواد شیمیایی صنایع غذایی و دارویی – – بازرگانی امید

پودر کاپوچینو  نوشیدنی قهوه ای است که امروزه به طور معمول از یک قاشق اسپرسو و شیر گرم تشکیل شده و سطح آن با شیر کف کرده پوشانده شده است.

کاپوچینوها اغلب با دستگاه اسپرسو تهیه می شوند. اسپرسو در ته فنجان ریخته می شود و به دنبال آن مقدار متفاوتی شیر داغ با حرارت دادن طوری تهیه می شود که روی آن کف ایجاد شود در واقع  یک سوم بالای نوشیدنی شامل کف شیر است. این کف را می توان با روش های مختلف تزئین کرد و جنبه های زیبایی بیشتری به این نوشیدنی گرم و دلپذیر بخشید. قیمت خرید و فروش پودر کاپوچینو خصوصا انواع خارجی در بازار ایران بسیار متغیر است. ادامه مقاله در نشریه جهان شیمی فیزیک توضیحات بیشتری در این رابطه ارائه می شود.

پودر کاپوچینو چیست؟

کاپوچینو به طور سنتی در ایتالیا ، در یک فنجان کوچک با مقداری تزئین شکلات  با صبحانه سرو می شود. در یک کاپوچینوی سنتی  همانطور که در اروپا و قهوه خانه ها در ایالات متحده ارائه می شود ، کل اسپرسو و شیر / کف تقریباً ۱۵۰ تا ۱۸۰ میلی لیتر می شود.

در ایتالیا ، یک کاپوچینو از ۲۵ میلی لیتر اسپرسو تشکیل شده است. بقیه فنجان با قسمتهای مساوی شیر و کف پر شده است. در خارج از ایتالیا ، نسبت اسپرسو ، شیر و کف به طور معمول ۱/۳ برابر است. کاپوچینو به طور سنتی کوچک است (حداکثر ۱۸۰ میلی لیتر) و با یک لایه ضخیم کف پوشیده شده است. نام کاپوچینو برگرفته از رنگ روپوش کلاهدار راهبان و راهبه های کاپوچین در اروپا در قرن هفدهم است.

طرز استفاده از پودر کاپوچینو

همانطور که امروزه کاپوچینو تعریف شده است ، علاوه بر یک شات اسپرسو ، مهمترین عوامل در تهیه کاپوچینو ، بافت و درجه حرارت شیر است. هنگامی که باریستا شیر را برای کاپوچینو بخارپز می کند ، با وارد کردن حباب های بسیار ریز هوا به شیر ، میکرو فوم ایجاد می شود و بافتی مخملی به شیر می بخشد. کاپوچینو سنتی شامل یک اسپرسو منفرد است که باریستا روی آن شیر کف داغ می ریزد و در نتیجه کف شیر به ضخامت ۲ سانتی متر (۳⁄۴ اینچ) ایجاد می کند.

می توان با اضافه كردن یك شات اسپرسو و ایجاد یك كاپوچینو مضاعف ، تنوعی در این نوشیدنی ایجاد كرد. برای دستیابی به نسبت صحیح کف در بخارپز کردن شیر دقت زیادی به خرج دهید، بنابراین تهیه کاپوچینو یکی از سخت ترین نوشیدنی های مبتنی بر اسپرسو است که باید به درستی تهیه می شود. یک باریستای ماهر ممکن است اشکال هنری نیز روی نوشیدنی شما ایجاد کند.

کاربردها و قیمت خرید و فروش پودر کاپوچینو در بازار ایران
کاربردها و قیمت خرید و فروش پودر کاپوچینو در بازار ایران

انواع پودر کاپوچینو

محبوبیت این نوشیدنی در سراسر دنیا باعث شده که انواع و اقسام آن با طعم های مختلف تهیه شده و مورد مصرف قرار بگیرد. باریستاهای مختلف معمولا فرمول های خاصی برای تهیه این نوشیدنی خوشمزه دارند که منحصر به فرد است ولی انواع معروف کاپوچینو عبارت است از:

کاپوچینو یخ زده یا کاپوچینو فِرِدو

انواع سرد کاپوچینو داغ هستند که در این نوشیدنی به قسمت بالایی آن شیر کف کرده سرد اضافه می شود.

کاپوچینو تَر (مرطوب)

این نوشیدنی با شیر گرم بیشتر و شیر کف کرده کمتر درست می شود  و در مقایسه با  نوشیدنی کاپوچینو سنتی خامه ای تر و از لحاظ مزه رقیق تر است.

کاپوچینو خشک

در این نوشیدنی نسبت به سایر کاپوچینوها شیر کمتری مصرف می شود و در آن میزان کمی شیر بخارپز وجود دارد و در عوض حاوی کف شیر بیشتری است. مزه اسپرسو در این نوشیدنی قوی تر و قسمت مایع این نوشیدنی نسبت به کاپوچینو سنتی از لحاظ رنگ تیره تر است.

کاپوچینو طعم دار

این نوع نوشیدنی در آمریکا بسیار محبوب است و حاوی شربت ساده طعم دار برای افزودن طعم منتخب  به کاپوچینو است. در این نوشیدنی از طعم های محبوبی مانند وانیل، شکلات، کارامل، نعنا فلفلی، تمشک و دارچین می شود تا مزه های جادویی در این نوشیدنی ایجاد شود.

روش تهیه نوشیدنی از پودر کاپوچینو

کاپوچینو یکی از نوشیدنی‌هایی است که محتوی  قهوه‌ است و همانطور که گفتیم با اسپرسو و کف شیر تهیه می ‌شود. برای تهیه کاپوچینو باید دستگاه اسپرسو ساز داشته باشید تا بعد از آماده شدن و اضافه کردن شیر داغ  آن را به صورت کف کرده روی قهوه قرار دهید. در تهیه این نوشیدنی شما می ‌توانید به میزان مورد نظرتان به کاپوچینو شیر اضافه کنید. در این نوشیدنی پرطرفدار برای تزئین روی آن از خامه و پودر دارچین یا پودر شکلات و قهوه هم می توان استفاده کرد تا جذابیت آن چند برابر شود.

برای تهیه ۲ فنجان کاپوچینو است شما نیازمند ترکیبات زیر هستید:

  • یک و نیم فنجان قهوه دم کرده
  • یک قاشق چایخوری شکر
  • یک فنجان شیر کم چرب

برای تهیه کاپوچینو ابتدا باید قهوه را طبق معمول دم کرده و آن را با شیر و شکر مخلوط کنید. در مرحله بعد فنجان‌ها را برداشته و دو سوم آنها را با قهوه  پر کنید و باقی  فنجان را با شیر کف کرده پر کنید. همانطور که گفته شد در صورت تمایل می توانید روی فنجان را با پودر قهوه و شکلات یا دارچین تزئین کنید و از نوشیدن آن لذت ببرید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا