Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
صنایع شیمیاییکشاورزی و دامپروری

مزایا کود سوپر فسفات ساده چیست؟

امروزه در صنعت کشاورزی از ترکیبات مختلفی استفاده می‌شود. کود سوپر فسفات ساده یکی از این ترکیبات است. کاربرد کود سوپر فسفات ساده فسفر مورد نیاز برای رشد گیاهان زراعی را تامین خواهد نمود. تولید کود سوپر فسفات ساده از طریق افزودن اسید سولفوریک به سنگ‌های فسفاته طبیعی حاصل می آید. از مزایا کود سوپر فسفات ساده داشتن مواد مغذی دیگر همچون کلسیم و گوگرد در ساختار خود است. گوگرد موجود در کود سوپر فسفات ساده با کاهش میزان pH خاک موجب افزایش جذب سایر ریزمغذی‌ها شده و به رشد بهتر گیاه کمک خواهد نمود. برای خرید کود سوپر فسفات ساده می‌توان به سایت های معتبر فروش مراجعه نمود. قیمت کود سوپر فسفات ساده و ترکیباتی چون تری سدیم فسفات با توجه به برند تجاری تولید کننده و حجم و وزن بسته‌بندی متفاوت خواهد بود.

کود سوپر فسفات ساده چیست

سوپر فسفات ساده منبعی عالی از سه عنصر غذایی برای گیاهان محسوب می‌شود. استفاده از کود سوپر فسفات ساده در محصولات زراعی همچون دانه های روغنی، کاشت سبزیجات، پرورش نیشکر، برنج و… صورت می‌پذیرد. کاربرد این کود موجب تقویت رشد ریشه گشته و در سنتز کلروفیل کاربرد دارد. درنهایت استفاده از SSP به افزایش کیفیت محصول می‌انجامد. این کود در دسته کودهای سیاه قرار داشته و در بین کشاورزان و فعالان صنعت کشاورزی جایگاهی ویژه دارد.

این کود حاوی عناصری چون فسفر و گوگرد است. بنابراین انواع سوپر فسفات ساده می‌تواند در خاک هایی که با کمبود هر دوی این عناصر مواجه‌اند مورد استفاده قرار گیرد. علت برتری این کود نسبت به سایر کودهای فسفردار را می‌توان به داشتن گوگرد و کلسیم نیز نسبت داد. بنابراین کود مورد نظر با تامین بسیاری از مواد مغذی مورد نیاز گیاه به عنوان محصولی چند کاره، مقرون به‌صرفه خواهد بود. در خرید محصول فوق دقت نموده و به مراکز معتبر مراجعه کنید. همچنین برای خرید تری سدیم فسفات نیز می توانید به سایت های معتبر فروش مواد شیمیایی مراجعه نمایید.

کود سوپر فسفات ساده چیست
کود سوپر فسفات ساده چیست

نحوه و زمان مصرف کود سوپر فسفات ساده

مواد مغذی باید به گونه‌ای وارد خاک شود که نیازهای محصول را برآورده نماید. در این صورت سودآوری کود، بدون ایجاد آلودگی به حداکثر خواهد رسید. از کودهای کشاورزی اغلب در مقادیر کم و به‌طور منظم استفاده می‌شود. استفاده یک‌باره موجب می شود تا گیاهان تنها مقدار کمی از آن را استفاده کرده و مابقی کود ره هدر خواهد رفت. این موضوع نه تنها مقرون به صرفه نیست، بلکه موجب آلودگی آب های زیزمینی و آلودگی محیط زیست هم می‌گردد. استفاده از کودهای فسفاته برای تامین رشد و تقویت گیاه باید پس از انجام آزمایش خاک صورت پذیرد. در غیر اینصورت ممکن است در رشد و تقویت گیاه نتیجه عکس داشته باشد.

تفاوت کود سوپر فسفات ساده و سوپر فسفات تریپل چیست

سوپر فسفات‌ها کودهایی هستند که در راستای تامین فسفات گیاهان زراعی فرموله شده اند. تفاوت اصلی سوپر فسفات ساده و سوپر فسفات تریپل در نحوه تولید آن ها نهفته است. سوپر فسفات ساده را از سنگ فسفات و اسید سولفوریک تهیه می کنند. این در حالی است که سوپر فسفات تریپل را از سنگ فسفات و اسید فسفریک تولید خواهند نمود. سوپر فسفات ساده با نام اختصاری SSP شناخته می شود. اما سوپر فسفات تریپل با نام اختصاری TSP نشان داده می شود.

مقدار محتوای فسفر از دیگر تفاوت های بین سوپر فسفات ساده و سوپر فسفات تریپل محسوب می شود. به این معنا که سوپر فسفات ساده از محتوای فسفر کمتری برخوردار است، اما سوپر فسفات تریپل درصد بالایی حدود دو برابر فسفر دارد. سوپر فسفات ساده از مقادیری گوگرد هم به عنوان ریز مغذی برخوردار است. اما در انواع سوپر هیچ ماده مغذی مهم دیگری وجود ندارد. درواقع می توان گفت انواع ساده علاوه بر فسفر دارای ریز مغذی های دیگری نیز هستند. اما مقدار فسفر در آن ها کمتر است.

برای خرید انواع کود فسفاته و تری سدیم فسفات به مراکز معتبر عرضه مراجعه نمایید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا